S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Vai olisiko käynnyt klasinen että ECU:a auki väänellessä piirilevy pässyt taipumaan ja folio poikki kerrosten välistä,
äkiseltään tuntuma että tuota liitintä ei saa mersulta irallisena/korjaus johtona,
näkyykös siinä valmistajan leima tyco/amp, tms niin suoraan valmistajalta ehkä,
hyvä konsti kierros jossain romiksella sivuleikurien kansaa ja sitten ostaa pätkän johtoa missä tuo liitos,
äkiseltään tuntuma että tuota liitintä ei saa mersulta irallisena/korjaus johtona,
näkyykös siinä valmistajan leima tyco/amp, tms niin suoraan valmistajalta ehkä,
hyvä konsti kierros jossain romiksella sivuleikurien kansaa ja sitten ostaa pätkän johtoa missä tuo liitos,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Ei tuossa levy taivu kun avaa, voihan tuo olla jostain kolari vehkeestä ja saanut jo kuritusta siinä. No vähän meni ihmettelyksi, pitää työntää orkkikseen softa töpselistä kun on jo täysi luku otettu siitä.
Pitänee jossain kohtaa metsästää tuo johtosarjan töpseli, tai sit liimaan noihin lenkit mistä saa vedettyä auki. Eipä tuota nyt tarvitse enään vaihdella jos ei vikaa tule.
Lähinnä kiva olla vakio hyllyllä ja sit toinen autossa mitä tökkii.
Pitänee jossain kohtaa metsästää tuo johtosarjan töpseli, tai sit liimaan noihin lenkit mistä saa vedettyä auki. Eipä tuota nyt tarvitse enään vaihdella jos ei vikaa tule.
Lähinnä kiva olla vakio hyllyllä ja sit toinen autossa mitä tökkii.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Liitin remonttin niin saisiko siihen pienen reiään mihin sitten lenkki, vaikka nippuside tms
ehto ei täyty, niin ei kierrätystä,
ainakin vähemmän homaa, näkyy olevan muitakin kohtia mihin samaa voisi soveltaa vaikka kääntö kulma
kätevä tuolainen damos
ei tarvitse niin paljoa kokeilemalla tutkiaja miljonaan kirjoitus kertaa kun jotain etsii
ehto ei täyty, niin ei kierrätystä,
ainakin vähemmän homaa, näkyy olevan muitakin kohtia mihin samaa voisi soveltaa vaikka kääntö kulma
kätevä tuolainen damos
ei tarvitse niin paljoa kokeilemalla tutkiaja miljonaan kirjoitus kertaa kun jotain etsii
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Joo on se kätevä, siitä huolimatta alkaa päätä särkeä kun koittaa linjata karttoja ja headereitä, kun ei just samaan softan ole. Kyl sä tiiät.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
eikös tommosen muovin ecuun vois jossain asiansa osaavassa pajassa tulostuuttaa 3d nä ? eikä varmaan montaa euroa maksa
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
En jaksa vaivautua mallintamaan sitä, tulee hintoihinsa jos siitä jollekkin maksaa.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
250 suuttimet tuli maailmalta, saas nähdä koska ehtii penkittään ne. Muita projekteja kesken sen verran.
Mielenkiintoista nähdä mitä eroa on tuotoissa vakioihin 220cdi suuttimiin mitattuna.
Ainakin numeron mukaan suuttimet on eri.
Nippu suuttimia pusseissaan.
Kaikki ne pitää ennen asennusta kuitenkin penkissä käyttää ja ajaa ilmat poikkeen.
Mielenkiintoista nähdä mitä eroa on tuotoissa vakioihin 220cdi suuttimiin mitattuna.
Ainakin numeron mukaan suuttimet on eri.
Nippu suuttimia pusseissaan.
Kaikki ne pitää ennen asennusta kuitenkin penkissä käyttää ja ajaa ilmat poikkeen.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Koittanut tökkiä softaa enemmän kun ajanut autolla nyt jokusen hetken. Veto alkaa ihan kivasti kun poljinta painaa, mut puolenkaasun jälkeen ei meno muutu, vetää mut poljin ei anna lisää vaikka kuinka painaa.
No löysin kartan mitä edellinen on muuttanut, samaa karttaa ei muuteta 220-250 välillä, enkä velipojan autossa ollut itse siihen koskenut ja siinä vaste on lineaarinen.
Oisko niin että tuo rajaa väännön minkä jälkeen siirrytään ns normaali kuormitus alueelle osakuormituksesta?
Sitä on vaan katsottu että näyttää väännön rajoittimelta ja huiskittu ylös lisää "vetoja"
Pitää testata tuota mitä vaikuttaa.
No löysin kartan mitä edellinen on muuttanut, samaa karttaa ei muuteta 220-250 välillä, enkä velipojan autossa ollut itse siihen koskenut ja siinä vaste on lineaarinen.
Oisko niin että tuo rajaa väännön minkä jälkeen siirrytään ns normaali kuormitus alueelle osakuormituksesta?
Sitä on vaan katsottu että näyttää väännön rajoittimelta ja huiskittu ylös lisää "vetoja"
Pitää testata tuota mitä vaikuttaa.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Unohtui tuossa mainita, vas päivänvalo ilmoitteli itsestään että jotakin vikaa. No siinä on lasi halki, pitänee ottaa auki ja katsoa mitä sille voisi tehdä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
toimiko tuo EGR ohitus jänniterajaa nostamalla? pystyykö se portista ohjelmoimaan.
W212 E350cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Jospa tuon softan joku on joskus sorkkinut vaikka jollain semoisella editorila mikä hakee
automaatisesti kartat/limiterit ja sitten se automatikaa ei ole ollut ihan sopiva ko versiolle
automaatisesti kartat/limiterit ja sitten se automatikaa ei ole ollut ihan sopiva ko versiolle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Joko tuota nostamalla tai vääntörajaa niin että ehto ei täyty ja egr ei sallita.Nurmituomas kirjoitti: ↑Pe 05.03.2021 13:35 toimiko tuo EGR ohitus jänniterajaa nostamalla? pystyykö se portista ohjelmoimaan.
Portista menee.
Viimeksi muokannut MJPfin, Pe 05.03.2021 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Jaa niin onhan noitakin, ecm titanium kait on tuollai?
No oli mitä vaan niin tuosta kartasta se oli enimmäkseen kiinni, samalla päivitin vähän muitakin karttoja ja poistin kaikki edellisen muutokset mitä vielä löysin.
Vetää ihan kivasti nyt, ainakin pari hetkeä kunnes tottuu taas.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
.
Kaksikymmentä muutosta alkup softaan tarvitaan, niin jo aikas hyvin on vetoja.
Toiset ~kaksikymmentä, niin hyvin lähelle niitä 250,sen tehoja pääsee.
Pätee Delphin crd2 ja crd3, sien kanssa, crd1,ssä samoilla muutoksilla tulee vaan ongelmia .
Tehonlisäyksen kannalta crd2 on paras noista, siinä on vielä boonuksena kartoissa akselitkin omilla paikoillaan.
Kaksikymmentä muutosta alkup softaan tarvitaan, niin jo aikas hyvin on vetoja.
Toiset ~kaksikymmentä, niin hyvin lähelle niitä 250,sen tehoja pääsee.
Pätee Delphin crd2 ja crd3, sien kanssa, crd1,ssä samoilla muutoksilla tulee vaan ongelmia .
Tehonlisäyksen kannalta crd2 on paras noista, siinä on vielä boonuksena kartoissa akselitkin omilla paikoillaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Harmillisesti tämä on jo crd3.4 ja ne karttojen akselit joutuu metsästämään sieltä keskeltä binääriä. Hirveä homma linjata damosin kanssa ja poimia karttoihin.
Kyllä vaan on niitä rajoittimia ja valvontaa aika tavalla tuolla. Arvelin että työläs on mutta en ihan näin montaa karttaa ajatellut. Muutettuja alkaa olemaan tosiaan sen nelisen kymmentä ja vetoja on jo ihan mukavasti.
Omia hankaluuksia tuotti nuo jo edellisen tekemät muutokset, ne piti kaikki käydä läpi ja metsästää mitä ne oli.
No osa ei ollut ihan mitä on luultu ja vetoja puuttui, vedin sitten pöydän melkein tyhjäksi ja aloitin alusta.
Satuin löytämään about samaa versiota olevan 250 softan ja sitä vertaamalla hyvin näkee mitä kaikkea on muutettu että 220 muuttuu 250 softaksi.
Siihen päälle sitten muut muutokset ja aika paljon on karttoja muutettuna.
Sanon suoraan että ilman damosia jää tekemättä, muutoksia on liika että ne löytää ihan vaan kokeilemalla.
Kyllä vaan on niitä rajoittimia ja valvontaa aika tavalla tuolla. Arvelin että työläs on mutta en ihan näin montaa karttaa ajatellut. Muutettuja alkaa olemaan tosiaan sen nelisen kymmentä ja vetoja on jo ihan mukavasti.
Omia hankaluuksia tuotti nuo jo edellisen tekemät muutokset, ne piti kaikki käydä läpi ja metsästää mitä ne oli.
No osa ei ollut ihan mitä on luultu ja vetoja puuttui, vedin sitten pöydän melkein tyhjäksi ja aloitin alusta.
Satuin löytämään about samaa versiota olevan 250 softan ja sitä vertaamalla hyvin näkee mitä kaikkea on muutettu että 220 muuttuu 250 softaksi.
Siihen päälle sitten muut muutokset ja aika paljon on karttoja muutettuna.
Sanon suoraan että ilman damosia jää tekemättä, muutoksia on liika että ne löytää ihan vaan kokeilemalla.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Kävin hakemassa ahdin paketin, pitää tutkia mitä sieltä löytyy "parannettavaa"
Asiallisen näköinen kompura 42.3mm inducer 6+6 billetti siipi, exducerin koko vielä arvoitus
Turbiini on ~45mm exducer, mikä ei ole ihan niin ahdas kuin ajattelin.
Hukkaportti matalapaine ahtimelta ulos on pieni, sille voisi tehdä jotakin, tosin se sitten lisää avaavaa voimaa pakokaasulle.
Portti on 18mm lävellä.
Lisää infoa tulee kun ehdin lisää kytistelemään.
Kiitos epk:lle vielä kun tarjosit ahdinta, ei tarvinnut ympäri maailmaa etsiä.
Asiallisen näköinen kompura 42.3mm inducer 6+6 billetti siipi, exducerin koko vielä arvoitus
Turbiini on ~45mm exducer, mikä ei ole ihan niin ahdas kuin ajattelin.
Hukkaportti matalapaine ahtimelta ulos on pieni, sille voisi tehdä jotakin, tosin se sitten lisää avaavaa voimaa pakokaasulle.
Portti on 18mm lävellä.
Lisää infoa tulee kun ehdin lisää kytistelemään.
Kiitos epk:lle vielä kun tarjosit ahdinta, ei tarvinnut ympäri maailmaa etsiä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Jos portti kapasiteetiä tulee tarvis lisät niin yksi konsti
joku irto tial tms suoraan pakopesän kylkeen tehtyyn reikkään
joku irto tial tms suoraan pakopesän kylkeen tehtyyn reikkään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Katsotaan nyt mitä keksii, pitää saada ensin pakosarjasta irti, yksi pultti tuntuu olevan lujassa, todella lujassa. Valitettavasti ei mahdu ison sarjan torx hylsy pakosarjan koloon.
No meisseli ja vasara jos muuten ei lähde.
Kiinnostaisi avartaa nuo portit ensin ja vaihtaa matalapaine ahtimeen hivenen isompa ropelli, tai viistää se olemassa oleva turbiini. Katsotaan nyt mihin suuntaan lähdetään.
No meisseli ja vasara jos muuten ei lähde.
Kiinnostaisi avartaa nuo portit ensin ja vaihtaa matalapaine ahtimeen hivenen isompa ropelli, tai viistää se olemassa oleva turbiini. Katsotaan nyt mihin suuntaan lähdetään.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
.
Mietitäänpäs hukkaporttiasiaa hiukan ...
Minun mielestäni siihen ei saa koskea, sen täytyy olla ihan tiivis.
Pikkuahdin joutuu sitä kovemmalle herätellessään isoa, mitä enemmän kallisarvoista painetta häviää, vaikkapa suurennetun hukkaportin kautta, kun tiivistepintaa on liian vähän. Siinähän on rinnan ahtamisen lisäksi myös lyhyt sarjaan ahtamisvaihe .Ahdinpaketti toimii varmasti parhaiten silloin, kun painetta ei karkuuteta pois, ilman että se ensin tekee jotain työtä.
Lisäksi, jos hukkaportin kokoa/kapasiteettia muutetaan, pitäisi osata muuttaa ko portin ohjaustakin, muuten liikkeet on liian rajut ja paine ai pysy stabiilina, ja mersuhan on paineihjattu.
Portti on ahtimen karkaaamista varten.
Portti ei ole lisävirtaista varten
Jos portin koko ei riitä, on ahtimen mitoitus väärin, ei portin.
Mietitäänpäs hukkaporttiasiaa hiukan ...
Minun mielestäni siihen ei saa koskea, sen täytyy olla ihan tiivis.
Pikkuahdin joutuu sitä kovemmalle herätellessään isoa, mitä enemmän kallisarvoista painetta häviää, vaikkapa suurennetun hukkaportin kautta, kun tiivistepintaa on liian vähän. Siinähän on rinnan ahtamisen lisäksi myös lyhyt sarjaan ahtamisvaihe .Ahdinpaketti toimii varmasti parhaiten silloin, kun painetta ei karkuuteta pois, ilman että se ensin tekee jotain työtä.
Lisäksi, jos hukkaportin kokoa/kapasiteettia muutetaan, pitäisi osata muuttaa ko portin ohjaustakin, muuten liikkeet on liian rajut ja paine ai pysy stabiilina, ja mersuhan on paineihjattu.
Portti on ahtimen karkaaamista varten.
Portti ei ole lisävirtaista varten
Jos portin koko ei riitä, on ahtimen mitoitus väärin, ei portin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Ihan hyvää pohdiskelua, tämä on sitä parasta tässä foorumissa saa toisia näkemyksiä asioihin.
Itsellä on ollut se näkemys asiaan että isompi portti hoitaa tehtäväänsä tehokkaammin, sitä ei tarvitse avata niin paljoa että saadaan riittävä virtaus ohi turbiinista, joten sen sulkeminen myöskin on nopeampaa.
Ahtopaineen hallinta saadaan nopeammaksi ja isommilta yli ampumisilta vältytään.
Tämä tietysti edellyttää että ohjaus pysyy mukana muuttuneessa tilanteessa, ja että portin alipainekello jaksaa pitää portin kiinni suurempaa pintapainetta vasten minkä isompi reikä aiheuttaa pakopaineen kanssa.
Portin tiiviydestä en ole huolissani, on jokunen hukkaportti tullut tehtyä ihan metritavarasta ja putkenrikko venttiileitä työkseni jossain vaiheessa elämää. Oletan että osaan edelleen tehdä tiiviin lautasventtiilin ja seetin.
Portti ja ahdin on tieten mitoitettu siihen tuottoon mitä insinöörit on moottorista halunneet, mehän tietysti halutaan ylittää nämä suunnittelu parametrit.
Sitä ahtimen mitoitusta tosiaan tässä pohdiskelen, pitää avata lisää tuota pakettia ja mittailla, tuosta kun ei ole mitään tietoja saatavilla, itse en ainakaan löytänyt.
Pakopaine on turhaa jos sitä ei tarvitse kierrätykseen, mua kiinnostaa mahdollisimman suuri massavirta moottorin läpi, ei niinkään sen aiheuttama paine.
Itsellä on ollut se näkemys asiaan että isompi portti hoitaa tehtäväänsä tehokkaammin, sitä ei tarvitse avata niin paljoa että saadaan riittävä virtaus ohi turbiinista, joten sen sulkeminen myöskin on nopeampaa.
Ahtopaineen hallinta saadaan nopeammaksi ja isommilta yli ampumisilta vältytään.
Tämä tietysti edellyttää että ohjaus pysyy mukana muuttuneessa tilanteessa, ja että portin alipainekello jaksaa pitää portin kiinni suurempaa pintapainetta vasten minkä isompi reikä aiheuttaa pakopaineen kanssa.
Portin tiiviydestä en ole huolissani, on jokunen hukkaportti tullut tehtyä ihan metritavarasta ja putkenrikko venttiileitä työkseni jossain vaiheessa elämää. Oletan että osaan edelleen tehdä tiiviin lautasventtiilin ja seetin.
Portti ja ahdin on tieten mitoitettu siihen tuottoon mitä insinöörit on moottorista halunneet, mehän tietysti halutaan ylittää nämä suunnittelu parametrit.
Sitä ahtimen mitoitusta tosiaan tässä pohdiskelen, pitää avata lisää tuota pakettia ja mittailla, tuosta kun ei ole mitään tietoja saatavilla, itse en ainakaan löytänyt.
Pakopaine on turhaa jos sitä ei tarvitse kierrätykseen, mua kiinnostaa mahdollisimman suuri massavirta moottorin läpi, ei niinkään sen aiheuttama paine.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Tuosta portin liiken pinetämisestä koko muutamalla samaa mieltä
ja omat kokemukset disel että bensa vekotimaissa
myös sen suuntaisi,kun sen ei tarvitse koskaan olla aivan selällään
paineen säätö nopeampaa/tarkempaa,
vaikoahtimen portti on yleensä mitoitettu sen mukaan,
portin reikää jos suurentaa niin ei kovin paljoa että tosiaan varmasti vielä pitää
eikä pinta valskaa poltta siinä samalla sitten helposti tiiviste pinnan,
usein ahtimessa on vielä kapasitettia mutta portti ei enään riitä
ja omat kokemukset disel että bensa vekotimaissa
myös sen suuntaisi,kun sen ei tarvitse koskaan olla aivan selällään
paineen säätö nopeampaa/tarkempaa,
vaikoahtimen portti on yleensä mitoitettu sen mukaan,
portin reikää jos suurentaa niin ei kovin paljoa että tosiaan varmasti vielä pitää
eikä pinta valskaa poltta siinä samalla sitten helposti tiiviste pinnan,
usein ahtimessa on vielä kapasitettia mutta portti ei enään riitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Eipä ole tarvittu autoa viikkoon, saati miettiä tekevänsä mitään sille.Tovin joutuu huilaamaa, tippaletkussa on äijä ollut kiinni tankkauksessa menneen viikon.
Sappi riehaantui niin että sai lähteä. Mutta se siitä.
Katselin maailmalta vähän eri ropelleja tuohon puhaltimeen, paria kokoa olis tarjolla, pitää vähän laskeskella mihin päädytään.
Sappi riehaantui niin että sai lähteä. Mutta se siitä.
Katselin maailmalta vähän eri ropelleja tuohon puhaltimeen, paria kokoa olis tarjolla, pitää vähän laskeskella mihin päädytään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Niinhän se välillä menee että joskius on auto tepselissä ja sitten kuskisMJPfin kirjoitti: ↑Ma 22.03.2021 12:04 Eipä ole tarvittu autoa viikkoon, saati miettiä tekevänsä mitään sille.Tovin joutuu huilaamaa, tippaletkussa on äijä ollut kiinni tankkauksessa menneen viikon.
Sappi riehaantui niin että sai lähteä. Mutta se siitä.
Katselin maailmalta vähän eri ropelleja tuohon puhaltimeen, paria kokoa olis tarjolla, pitää vähän laskeskella mihin päädytään.
molempia pitää välillä korjailla/virittää,
olikos ropelaissa isoja eroja, oliko kaikki mitat kerrottu jos niin mittoja vertaamal voisi
jonkun muunkin mallin sinne saada aseneltua jostain helposta kohdin muokailemalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Oli aika hyvin mittoja tiedossa, pitää vaan purkaa tuo ja katsoa onko se nyt oikeasti K04 ahdin vai joku mersulle special.
Edit vielä, Elikkäs eniten kiinnostaa ahtimen akseli ja sen halkaisija.
Ropelleja voi suurentaa ja toivoa, mutta jos ahtimen akseli ei ole riittävän järeä tulee ongelmia päittäislaakerin kanssa.
Laitan jonkun info pläjäyksen ahtimen tekemisestä kun toivun ja ehdin. Tuosta ja vähän yleisesti jos porukkaa sellainen kiinnostaa.
Edit vielä, Elikkäs eniten kiinnostaa ahtimen akseli ja sen halkaisija.
Ropelleja voi suurentaa ja toivoa, mutta jos ahtimen akseli ei ole riittävän järeä tulee ongelmia päittäislaakerin kanssa.
Laitan jonkun info pläjäyksen ahtimen tekemisestä kun toivun ja ehdin. Tuosta ja vähän yleisesti jos porukkaa sellainen kiinnostaa.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
tuon ahdintyypin muokkaukselle on varmasti paljon tiedonjanoisia lukijoita, itse ainakin seuraan
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Ja siihenkin se akseli vaikutta ropeleita muutelessa että onko muutoksen jälkeen 1 vai 2 akselia
tai jos siinä akselin pakopuolella on ropelli kiinni jollan palsma tsm kiinityksellä että onko se vielä hetken päästä
kiinni
tai jos siinä akselin pakopuolella on ropelli kiinni jollan palsma tsm kiinityksellä että onko se vielä hetken päästä
kiinni
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Ihmettelin noita ropelli vaihtoehtoja, K04 akselille ois aika mukavasti eri turbiineja 9 lapaisia kevyitä 44.4/50 ja 46.5/52 mikä eniten kiinnostaisi itseä, se toimisi kivasti jonkun 47/62 kompuran kaverina ilman että päittäisvoimat kauheasti muuttuisi. Niillä pitäisi turbon puhkua johkin 300hv päälle aika helposti ilman että pakopaine on ihan tolkuton.