Kait tunnetuimmat taitaa olla niitä laadukaimpia vaikka niisäkin on sanomista. Esim Hella Behr jäähdytin on ollu jo jonkinaikaa täys susi. Mullon vähä se käsitys ettei joitain varaosia laadukkaina vaan enään saa rahallakaan
Lemfördereissäkin on sellainen juttu että jos ostaa alapallon tai narinan niin ennen kun sen laittaa paikoilleen kannattaa ehdottomasti laittaa niihin vaseliinia. Niissä on sitä mutta on niin vähän että se melki mahtuu pikkurillin kynnenalle. Olen otanu sen suojakumin pois ja sit laitanu. Narinaan olen joihinkin laittanu ihan öljyäkn täyteen. Sen saa kun vain toisen kumin ottaa pois ja toisella pumppaa. Jossain täällä on joku kuvasarjakin aiheesta.
Boshin hehkutulppia ei enään tu mun kulkineisiin. Niitähän on Made in India jne. Myyjät kyllä vakuuttaa ettei laatuheittoja ole oli osa valmistettu missätahansa. No mähän en tuohon latuun kyllä lähde ja siitä on ihan omakohtaistakin pitkääkin kokemusta kun samaa laitetta valmistetaan nuissa maissa ja sit länsimaissa. Yhdet intialaiset laitoin E300D:hen ja ei ihan kuukautta päässy kun valo alko loistamaan. Hyllyssä ei ollu muita Boshilaisia. Sitämyöte keljut vaihdettavat tuohon et mulle riitti Boshin hehkut.
Beru on se mitä laitan jos tarttee. Boshin jarrulevyt taas vaikuttavat olevan oikeinkin hyvät. Tohon yhteen sedaniin kun laitoin muutama vuosi sitten ni vieläkään eivät ole umpiruostessa jos tuo jokin kriteeri hyvälle on. Muitakin on ollu ja vajaaseen vuoteen ruostuvat.
Febi/Bilstein on kans sellainen merkki että jotkin osat on ihan ok ja jotku aivan luokattomia vaikka on tunnettu merkki. Kuula tai rullalaakereissa vältän Koyo -merkkiä vaikka kuinka taitaa olla Japanilainen?
Vaico ilmeisesti on ihan laadukas merkki? Sehän taitaa olla ihan Saksalainen valmistaja samaan tapaan kuin Berukin on? Vaicosta vaan ei ole omakohtaisia kokemuksia. Kuulopuheita mitä olen kuullu. Uskaltaisin ostaa tuolla merkillä jos muita tunnettuja ei ole ehdolla.
Bensan öljyistä en oikein osaa sanoa mutta Dieseleissä vaihdoin jo kauan sitten Mobilista Teboilin Super HPD:hen. Yks kerta kun mobili muutama tuhat ajettuna oli kylmänä tikusta pintaa tarkistettaessa kuin vettä

No siitäkin on tarinaa täällä. Ahdetussa mobili ei munkokemuksien mukaan vaan kestä ja samansuuntaisia kokemuksia on ratavehkeistäkin. No tuo öljyaihe on sellainen joka voi herättää kiivastakin väittelyä. En lähde väittelyyn mutta en muuta mielipidettänikään 5 w50Mobilista
No tää asia on vähä sellainen että varmana löytyy nuistakin huonoja kokemuksia ja siinä mielessä ovat aika subjektiivisia noi mun mielipiteet?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661