Joo eli eilen syttyi eka kusitankin varoitusvalo ja sit heti perään moottorivikavalo. Tänään sit aamulla käytin Jyväskylän Tähtihuollossa piuhan päässä ja nosturilla. Adbluen ruiskutusputki vuotaa ja just sopivasti tolla osalla toimitusvaikeuksia, voi mennä viikkoja ennen kuin saa uuden.
Käyttöautossa sama tilanne, Vehon vastausta odotellaan.
Luonto kiittää, kun reilun 700km päästä ei koko auto starttaa
Ei sattuis olee mitään vinkkejä mistä vois löytää nopeammin kuin Saksasta tilaamalla?
Nyt kun alle 11 asteen pakkaset alkaa olla ohi niin laittaa väliaikaisesti tavallisen letkun tilalle ja jättää vanhan lämmitysvastuksen kiinni ettei tule vikatilaa?
Selvisi syy toimitusvaikeuksille, ovat kehittäneet parannellun version ja menee ens kuun alkuun toimitus, ei muuta kuin jostain vuokra-autoa kehiin, kun kilsat alkaa lähenee loppua
meillä on äitimuorilla 3 talvea nyt ollu tommonen glc ja joka talvi kovimpien pakkasten aikana on hajonnut urea putki kyseisestä kamppeesta niin tänäkin vuonna. joka kerta sanottu että on parannettu malli mutta eipä näytä kestävän eli jäätyy rikki. surkea on koko keksintö.
joka kerta osaa joutunut odottamaan 2-3vkoa kun ei ole saatavilla eli kaippa nuita rikkoontuu aika reilusti kun ei riitä varaosat
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
mh jkl kirjoitti: ↑Ke 17.03.2021 07:15
meillä on äitimuorilla 3 talvea nyt ollu tommonen glc ja joka talvi kovimpien pakkasten aikana on hajonnut urea putki kyseisestä kamppeesta niin tänäkin vuonna. joka kerta sanottu että on parannettu malli mutta eipä näytä kestävän eli jäätyy rikki. surkea on koko keksintö.
joka kerta osaa joutunut odottamaan 2-3vkoa kun ei ole saatavilla eli kaippa nuita rikkoontuu aika reilusti kun ei riitä varaosat
Oletko saanut vanhaa rikkinäistä putkea käsiisi? Minkälaisesta materiaalista se sisäputki on tehty?
Järjestelmänhän pitäisi tyhjentää urea putkista aika pitkälle mutta eihän se toimintapaine niin erikoinen ole etteikö putket voisi olla jäätymisen kestävästä materiaalista.
Semmoisen päätöksen oon tehnyt, että kunhan nyt saan ton tän hetkisen pirssin kuntoon ja rajat joskus aukeaa, niin samantien auto myyntiin ja hakemaan uutta missä ei todellakaan oo tota kusitekniikkaa mukana.
Rutku kirjoitti: ↑Ke 17.03.2021 09:15
Semmoisen päätöksen oon tehnyt, että kunhan nyt saan ton tän hetkisen pirssin kuntoon ja rajat joskus aukeaa, niin samantien auto myyntiin ja hakemaan uutta missä ei todellakaan oo tota kusitekniikkaa mukana.
Täyssähköauto vai joku bensavehe jossa taas ihan omat ongelmansa Suomen talvessa? Tietenkin joku satalankku myös ilman ureaa.
mh jkl kirjoitti: ↑Ke 17.03.2021 07:15
meillä on äitimuorilla 3 talvea nyt ollu tommonen glc ja joka talvi kovimpien pakkasten aikana on hajonnut urea putki kyseisestä kamppeesta niin tänäkin vuonna. joka kerta sanottu että on parannettu malli mutta eipä näytä kestävän eli jäätyy rikki. surkea on koko keksintö.
joka kerta osaa joutunut odottamaan 2-3vkoa kun ei ole saatavilla eli kaippa nuita rikkoontuu aika reilusti kun ei riitä varaosat
Jossakin luki, että liittyisi lyhyisiin matkoihin. Onko teidän autolla ollut vaan pätkäajoja jatkuvasti?
Rutku kirjoitti: ↑Ke 17.03.2021 09:15
Semmoisen päätöksen oon tehnyt, että kunhan nyt saan ton tän hetkisen pirssin kuntoon ja rajat joskus aukeaa, niin samantien auto myyntiin ja hakemaan uutta missä ei todellakaan oo tota kusitekniikkaa mukana.
Täyssähköauto vai joku bensavehe jossa taas ihan omat ongelmansa Suomen talvessa? Tietenkin joku satalankku myös ilman ureaa.
En oo kyllä kerennyt vielä niin pitkälle miettimään, mut huomannut ettei tosta adbluesta oo ollut kuin harmia, niin itselle kuin tutuillekkin.
Samoilla linjoilla itsekin. Auto ollu vajaa pari vuotta ja Nox:ja vaihdettu jo useampi, tosin vielä takuuseen. Nyt sitten odotellaan milloin pissiputki alkaa vuotamaan. Volvoihin tuli kuulemma Adblue -19 eli -17-19 vois olla vaihtoehto. Tosi merkkiä ei kyl mielellään vaihtais Sähkö autot ja hybridit saa kyllä vielä odottaa.
mh jkl kirjoitti: ↑Ke 17.03.2021 07:15
meillä on äitimuorilla 3 talvea nyt ollu tommonen glc ja joka talvi kovimpien pakkasten aikana on hajonnut urea putki kyseisestä kamppeesta niin tänäkin vuonna. joka kerta sanottu että on parannettu malli mutta eipä näytä kestävän eli jäätyy rikki. surkea on koko keksintö.
joka kerta osaa joutunut odottamaan 2-3vkoa kun ei ole saatavilla eli kaippa nuita rikkoontuu aika reilusti kun ei riitä varaosat
Oletko saanut vanhaa rikkinäistä putkea käsiisi? Minkälaisesta materiaalista se sisäputki on tehty?
Järjestelmänhän pitäisi tyhjentää urea putkista aika pitkälle mutta eihän se toimintapaine niin erikoinen ole etteikö putket voisi olla jäätymisen kestävästä materiaalista.
en ole saanut vanhaa käsiini jäänyt aina korjaamolle. ensimmäisellä kerralla myöntivät ettei ole tavaraa koko euroopassa ja tilauksessa on huolloilla paljon eli ilmeisesti aika yleinen ongelma. toisella kerralla piti olla parannettu painos muttei se näköjään ollut kun seuraavana talvena porsi niinkuin tänäkin talvena. vahva epäilys on ettei tuo tyhjennys toimi jostain syystä kunnolla.
Viimeksi muokannut mh jkl, Ke 17.03.2021 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
mh jkl kirjoitti: ↑Ke 17.03.2021 07:15
meillä on äitimuorilla 3 talvea nyt ollu tommonen glc ja joka talvi kovimpien pakkasten aikana on hajonnut urea putki kyseisestä kamppeesta niin tänäkin vuonna. joka kerta sanottu että on parannettu malli mutta eipä näytä kestävän eli jäätyy rikki. surkea on koko keksintö.
joka kerta osaa joutunut odottamaan 2-3vkoa kun ei ole saatavilla eli kaippa nuita rikkoontuu aika reilusti kun ei riitä varaosat
Jossakin luki, että liittyisi lyhyisiin matkoihin. Onko teidän autolla ollut vaan pätkäajoja jatkuvasti?
äiti asuu maalla josta lähimpään kyläkauppaan 25km sivu jossa käy kerran viikossa ja kerran viikossa käy marketissa jonne matkaa 80 sivu eli ei pitäisi ajosuoritteen rikkoa
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
mh jkl kirjoitti: ↑Ke 17.03.2021 15:09
äiti asuu maalla josta lähimpään kyläkauppaan 25km sivu jossa käy kerran viikossa ja kerran viikossa käy marketissa jonne matkaa 80 sivu eli ei pitäisi ajosuoritteen rikkoa
Mersu huollot sanoo että lyhyttä matkaa ei saa ajaa. Tässä tapauksessa varmaan sanovat että ajetaan liian pitkää matkaa. Jotenkinhan se pitää saada asiakkaan syyksi. Kumma että automyyjä ei muista mainita minkälainen ajo autolla on sallittua.
Ei se adblue sinänsä niin huono asia ole jos hyväksytään nykyiset päästörajoitukset. Vaihtoehtoisilla ratkaisuilla hyötysuhteesta joutuu tinkimään reippaasti jos sekään auttaa. Toimiviakin nox-sensoreita löytyy ja letkutkin pystyy tekemään pakkaskestäviksi jos vaan haluaa huomioida Suomen pienet pakkaset.
Omassa käytössä ei tosiaan ainakaan liian lyhyet ajosuoritukset pitäis olla syynä, kun työajoa tulee päivässä päälle 100km + muut ajot siihen päälle. Nyt tuo on ollut mulla reilun vuoden ja n.50tkm tuli mittariin, eli syyksi varmaan tosiaan sanovat, että liikaa ajan
no nyt siinä vuotaa taas se putki ja osaa odotellaan oletettavasti pitkään. myös vänkärinpuolen takarenkaan laakeri alkoi vollottamaan eliseki vaihtoon. täys romuhan tuo vehe on
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi