W212 kysy & vastaa
Re: W212 kysy & vastaa
Mersun itsensä mukaan OM651 on katastrofi.
Taloussanomat:
Vuonna 2008 OM 651 oli "uuden aikakauden" superdiesel, jonka piti Mercedeksen suurimmissakin malleissa kuluttaa vain viisi litraa sadalla kilometrillä. Yksi sen hienouksista oli sähkömagneettinen suoraruiskujärjestelmä, johon osia toimitti alihankkijana Delphi. Vuosi OM 651:n lanseerauksen jälkeen suoraruiskuventiilit alkoivat pettää.
Aluksi Mercedes-Benz puhui "lastentaudeista" ja muutamasta tuhannesta viallisesta autosta. Frankfurter Allgemaine Zeitungin mukaan kuitenkin yli 300 000 autoa päätyi korjaamolle. Viat ovat maksaneet Mercedes-Benzille yli puoli miljardia euroa. Yksi Mercedeksen johtajista luonnehtii tapausta "katastrofiksi".
Taloussanomat:
Vuonna 2008 OM 651 oli "uuden aikakauden" superdiesel, jonka piti Mercedeksen suurimmissakin malleissa kuluttaa vain viisi litraa sadalla kilometrillä. Yksi sen hienouksista oli sähkömagneettinen suoraruiskujärjestelmä, johon osia toimitti alihankkijana Delphi. Vuosi OM 651:n lanseerauksen jälkeen suoraruiskuventiilit alkoivat pettää.
Aluksi Mercedes-Benz puhui "lastentaudeista" ja muutamasta tuhannesta viallisesta autosta. Frankfurter Allgemaine Zeitungin mukaan kuitenkin yli 300 000 autoa päätyi korjaamolle. Viat ovat maksaneet Mercedes-Benzille yli puoli miljardia euroa. Yksi Mercedeksen johtajista luonnehtii tapausta "katastrofiksi".
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: W212 kysy & vastaa
Onko tuo nyt OM651:n ongelma vai aluksi tuotantoon valittujen suuttimien ongelma? Eikö nuo olisi porsinut missä tahansa moottorissa.
En muista yksityiskohtia, eikö ne oireilleet olleet piezoja ja sitten myöhemmin korvattiin solenoideilla?
En muista yksityiskohtia, eikö ne oireilleet olleet piezoja ja sitten myöhemmin korvattiin solenoideilla?
Re: W212 kysy & vastaa
Kyllä, 9 vuotta vanha juttu ja pforsell lainannut vain osan tekstistä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001767613.html
230 C 1978
Re: W212 kysy & vastaa
Tää on tätä hienoa peloittelu uutisointia, irroitetaan ikivanha pätkä asiayhteydestä jättämättä mainitsematta mitään päivityksistä ja mitä mersu on tehnyt asian korjaamiseksi.
Kyllä se on katastrofi kaikki autot merkkiin katsomatta, kysy vaikka vihreiltä.
Sähkäautoissa ei suuttimet hajoa, tosin pakkasella ei tarvii lähteä töihin kun ei suostu lataamaan jos enemmän pakkasta.
Josko vähän tuoreempia faktoja kuin yli kymmenen vuotta vanhoja?
Kyllä se on katastrofi kaikki autot merkkiin katsomatta, kysy vaikka vihreiltä.
Sähkäautoissa ei suuttimet hajoa, tosin pakkasella ei tarvii lähteä töihin kun ei suostu lataamaan jos enemmän pakkasta.
Josko vähän tuoreempia faktoja kuin yli kymmenen vuotta vanhoja?
Re: W212 kysy & vastaa
Onko puolesta tai vastaan w212 faceliftissä 7g vs 9g -vaihdelaatikko? Itseä kiinnostaisi 9g enemmän. Onhan se vähän taloudellinen ainakin numeroissa ja veroissa, mutta enemmän kiinnostaa käytös, luotettavuus jne.
Re: W212 kysy & vastaa
Olihan se katastrofi, reilut 10 vuotta sitten. Tämä aiheutti tuotantokatkoja ja erittäin kalliin takuukorjauskampanjan. Sen lisäksi vielä mainehaitta, koska Esson Paari kuulee vain ongelmista, mutta ei koskaan niiden korjauksesta.
Alkusarjan Delphin suuttimet olivat sen verran huonoja, että kaikki ne on jo tähän mennessä vaihdettu kun ryhtyivät hajoamaan jo alle 10.000 km ajomäärällä. Ne vaihtuivat tehtaan piikkiin solenoidisuuttimiin (myös Delphin), mutta koska ohjainlaite vaihtuu samalla, siitä näkee että päivitys on jo tehty jos asia 2009 mallisen käytetyn ostajaa epäilyttää.
Edellisen autoni nokalla oli OM646, ja reilun neljännesmiljoonan kilometrin jälkeen en ole vielä keksinyt syytä, miksi kaipaisin litran suurempaa kulutusta, piikkimäisen kapeaa vetoaluetta ja tyhjäkäynnillä haitoilla pyorivää ahdinta? Ehkä tuokin asia selviää kilometrien kertyessä?
Toinen 651:n haukuttu rakenne on jakopää, joten pyysin itsekin 200.000 km huollossa varalta ketjun mittauksen. Kiristin vaihdettiin oireettomaan moottoriin samalla, kun korvaava osa oli saatavilla. Tuolle matkalle ketju oli käyttänyt 20 - 25% uudelle moottorille sallitusta venymästään, joten en jaksa ottaa hirveää stressiä tästäkään. Seuraavaan autoon tulee OM654, mutta 651 ei lähde vaihdossa vaan jää perheen käyttöön edelleenkin.
Viimeksi muokannut 740 GLE, Ma 22.03.2021 19:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
jos valita saa, niin 9G. Perusteluna mukavampi ajokäytös, pidempi huoltoväli ja pienempi kulutus.
Omassani on 7G-Tronic ja kyllä sekin toimii, mutta juuri tuo 7G on se Mersun automaatti 5G-Tronicin ja 9Geen välissä, jonka vaihtotapahtumassa tuntuu selvästi kulutusoptimointi. Etenkin kylmänä vaihdot ovat töksöjä. Ei se mikään Volvon Aisin-Warner 55-50 ole, joka kylmänä nyppäisee kuskilta hatun päästä kolmoselle vaihtaessaan, mutta vaihdot eivät ole niin elegantteja kuin Mersun automaatilta odotetaan.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
tupla pois.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Vaatimattomalla kokemuksellani (n.3000 km) hankkimassani E200:ssa tuo 7-G tuntuu toimivan varsin miellyttävästi. Muutaman kerran on toki nykäissyt havaittavasti, mutta kyllä 95% vaihdoista toimii varsin miellyttävästi. Auto vm.2015 ja ajettu n. 105 tkm. 9-G:llä varustettu 220 oli ensisijaisesti minulla hankintalistalla, mutta tuo 200:n tuli hyvään hintaan sopivilla varusteilla vastaan. Eipä ole toistaiseksi vaihteiston ja tehon suhteen tarvinnut harmitella hankintaa. Arkiajossa karvalakkimallin tehoillakin pärjää kyllä. Tietty 220 ja 250 ja 9-G saa isommat tehot samalla kulutuksella. 9-G varmasti houkuttelevampi, mutta ei 7-G:ään susihuono liene...
Re: W212 kysy & vastaa
Itse olen ollut ihan tyytyväinen 7G lootaan, se on ihan sivistynyt kuitenkaan venyttämättä aivan järjettömästi.
S saisi olla vaihdoiltaan oikeasti sporttinen mutta jää enemmän malliin pappa kuin sport.
Omassani on joku amg sport paketti, vaihdot on hivenen nopeamman oloisia kuin tavis ohjelmalla?
Sekä M on se pysyvä M moodi, eli saan huudattaa vaikka kakkosella lappiin jos haluan eikä auto heittele sitä D asennolle takas.
9G kyydissä ollut ja onhan se eleetön, ehkä liiankin omaan makuun.
Silloin kun aletaan oikeasti syöttämään se vaihde saa tulla vähän napakammin päälle.
Koskee kaikkia 5G-9G lootia, sais olla oikea sport moodi eikä vain "aavistus" siitä että vaihdettiin eri moodiin.
Kierrosluku alue hiukan muuttuu mutta mitään sporttisuutta ei löydy yhdestäkään noista laatikoista. Pois lukien ahdetut bensa V8 ym oikeat AMG autot.
S saisi olla vaihdoiltaan oikeasti sporttinen mutta jää enemmän malliin pappa kuin sport.
Omassani on joku amg sport paketti, vaihdot on hivenen nopeamman oloisia kuin tavis ohjelmalla?
Sekä M on se pysyvä M moodi, eli saan huudattaa vaikka kakkosella lappiin jos haluan eikä auto heittele sitä D asennolle takas.
9G kyydissä ollut ja onhan se eleetön, ehkä liiankin omaan makuun.
Silloin kun aletaan oikeasti syöttämään se vaihde saa tulla vähän napakammin päälle.
Koskee kaikkia 5G-9G lootia, sais olla oikea sport moodi eikä vain "aavistus" siitä että vaihdettiin eri moodiin.
Kierrosluku alue hiukan muuttuu mutta mitään sporttisuutta ei löydy yhdestäkään noista laatikoista. Pois lukien ahdetut bensa V8 ym oikeat AMG autot.
Re: W212 kysy & vastaa
W212 220cdi mallia 2012. Onks tossa koneessa ihan normaalia, että aamulla 0-10c lämmöstä kun täräyttää käyntiin niin ekan minuutin käyntiääni on todella karkea. Naputtaa/säksättää, mutta ei toki aina. Pakkasella ei juurikaan, lämpösellä koneella ei ikinä ja käy nätisti. Lyhyenkin ajon jälkeen nätisti käy. Ketju ei pärise eikä tärise, mittarissa 195tkm.
Toinen asia mikä ärsyttää on pakoputken resonointi vain 1200-1500 välissä. Pörisee niinku olis rikki, tms mut ei ole. Vain dpf polton ollessa käynnissä tätä ei juuri ajossa huomaa. Paikallaan resonoi ihan samalla tavalla kuin ajossa niin mistäs voisi alkaa saamaan tän matkavauhtikirroksilla olevan pörinän ja resonoinnin veks kun ei löydy mitään.
Toinen asia mikä ärsyttää on pakoputken resonointi vain 1200-1500 välissä. Pörisee niinku olis rikki, tms mut ei ole. Vain dpf polton ollessa käynnissä tätä ei juuri ajossa huomaa. Paikallaan resonoi ihan samalla tavalla kuin ajossa niin mistäs voisi alkaa saamaan tän matkavauhtikirroksilla olevan pörinän ja resonoinnin veks kun ei löydy mitään.
Re: W212 kysy & vastaa
Voisko tuo resonointi ja kylmökäynnistys ääni liittyä toisiinsa?
Tarkista alustan suojapellit, joskus niitä irtoaa ja jää nojaamaan putkistoon. Saattaa pitää ärsyttävää ääntä tietyllä kierrosluvulla ja tai eri lämpötiloissa.
Itse laitan töpseliin auton vielä nollan nurkilla, ja on hiljainen silloin. Kylmänä kaikki dieselit on vähän karkeita ääneltään.
Enemmän ajetut 651 on äänekkäämpiä kuin vähemmän ajetut. Onko kilometrit paikkaansa pitävät? Aika vähän noin vanhalle autolle?
Kiristäjä vaihdettu tuoreempaan? Ei olisi huono idea vaihtaa.
Tarkista alustan suojapellit, joskus niitä irtoaa ja jää nojaamaan putkistoon. Saattaa pitää ärsyttävää ääntä tietyllä kierrosluvulla ja tai eri lämpötiloissa.
Itse laitan töpseliin auton vielä nollan nurkilla, ja on hiljainen silloin. Kylmänä kaikki dieselit on vähän karkeita ääneltään.
Enemmän ajetut 651 on äänekkäämpiä kuin vähemmän ajetut. Onko kilometrit paikkaansa pitävät? Aika vähän noin vanhalle autolle?
Kiristäjä vaihdettu tuoreempaan? Ei olisi huono idea vaihtaa.
Re: W212 kysy & vastaa
Saatan olla jäävi arvioimaan, koska minulle auton urheilullisuus muodostuu sen kyvystä kuljettaa urheiluvälineitä pelipaikoille, joten minun asteikollani mikään kaksiovinen ei voi ikinä voittaa urheilullisuudessa vetokoukullista farkkua.MJPfin kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 10:09 Koskee kaikkia 5G-9G lootia, sais olla oikea sport moodi eikä vain "aavistus" siitä että vaihdettiin eri moodiin.
Kierrosluku alue hiukan muuttuu mutta mitään sporttisuutta ei löydy yhdestäkään noista laatikoista. Pois lukien ahdetut bensa V8 ym oikeat AMG autot.
Mutta perinteisessä mielessä urheilullinen ajotapa on pahasti rikki, ellei autoon ole asennettu kytkinpoljinta. Lift-off oversteer onnistuu kyllä täsmällisesti vaihtavalla automaatillakin, kunhan turbiinia ei lepuuteta kaasun nostossa pilaamaan takapyörien hallintaa. Mutta ON/ OFF binäärivehje se silti on, kun moottorijarrutuksen mennessä överiksi ei voi keventää vetopyörien sidontaa kytkintä luistattamalla. Toki riittävän nopeasti vaihtavalla automaatilla ehtisi varmaan napauttaa oikealla flipulla pakkovaihdon ylös virheen huomattuaan tai kompensoida kaasulla, jos moottori reagoi riittävän nopeasti?
En itsekään hoksaa automaatin manuaalimoodille Mersun tavoin toteutettuna kovin paljon käyttökohteita. Sen sijaan mahdollisuus näpätä automaatille kertaluontoinen vihje jos kuski arvelee tietävänsä paremmin on kätevä olemassa.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Ei kuulosta normaalilta ja koska ilmiö on satunnainen, komppaan ehdotusta ketjun kiristimen vaihdosta. Nämä meidän 2012 malliset tulivat jo tehtaalta alkuperäisversiota paremmalla ketjunkiristimellä, mutta niiden jälkeenkin on vielä uudempi päivitysversio saatavana.Vesq84 kirjoitti: ↑Su 09.05.2021 15:15 W212 220cdi mallia 2012. Onks tossa koneessa ihan normaalia, että aamulla 0-10c lämmöstä kun täräyttää käyntiin niin ekan minuutin käyntiääni on todella karkea. Naputtaa/säksättää, mutta ei toki aina. Pakkasella ei juurikaan, lämpösellä koneella ei ikinä ja käy nätisti. Lyhyenkin ajon jälkeen nätisti käy. Ketju ei pärise eikä tärise, mittarissa 195tkm.
Omaan korvaan 651:n käyntiääni muuttuu sitä raaemmaksi mitä kylmemmästä se herätetään. Ainoa lämpötila-alue, jossa olen huomannut sen kuulostavan poikkeuksellisen karkealta on -30° kylmemmässä.
Jäähdytysjärjestelmässä sen sijaan tietty epälineaarisuus kuuluu asiaan. Viileässä säässä auto tuntuu lämpenevän normaalisti, mutta sään lämmetessä tuntuu epäloogiselta kun moottorin lämpeneminen tutulla työmatkalla hidastuu, ilmeisesti riippuen jäähdyttimen sulkulamellien tjsp. ohjauksesta?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Kilsat pitää autossa kyllä paikkansa, eikä mun mielestä kyllä mikään suojapelti rämise. Ehkä äänenvaimentimessa hilut loppu tai jotain? Outoa on se et se dpf poltto vaimentaa.740 GLE kirjoitti: ↑To 13.05.2021 11:19Ei kuulosta normaalilta ja koska ilmiö on satunnainen, komppaan ehdotusta ketjun kiristimen vaihdosta. Nämä meidän 2012 malliset tulivat jo tehtaalta alkuperäisversiota paremmalla ketjunkiristimellä, mutta niiden jälkeenkin on vielä uudempi päivitysversio saatavana.Vesq84 kirjoitti: ↑Su 09.05.2021 15:15 W212 220cdi mallia 2012. Onks tossa koneessa ihan normaalia, että aamulla 0-10c lämmöstä kun täräyttää käyntiin niin ekan minuutin käyntiääni on todella karkea. Naputtaa/säksättää, mutta ei toki aina. Pakkasella ei juurikaan, lämpösellä koneella ei ikinä ja käy nätisti. Lyhyenkin ajon jälkeen nätisti käy. Ketju ei pärise eikä tärise, mittarissa 195tkm.
Omaan korvaan 651:n käyntiääni muuttuu sitä raaemmaksi mitä kylmemmästä se herätetään. Ainoa lämpötila-alue, jossa olen huomannut sen kuulostavan poikkeuksellisen karkealta on -30° kylmemmässä.
Jäähdytysjärjestelmässä sen sijaan tietty epälineaarisuus kuuluu asiaan. Viileässä säässä auto tuntuu lämpenevän normaalisti, mutta sään lämmetessä tuntuu epäloogiselta kun moottorin lämpeneminen tutulla työmatkalla hidastuu, ilmeisesti riippuen jäähdyttimen sulkulamellien tjsp. ohjauksesta?
Mun mielestä ketjun kohdalta ei kuulu kyllä mitään ylimääräistä ääntä. Ennemminkin sanoisin et voisko se liittyy jotenkin kylmänä polttoaineen määrän säätelyyn tai suuttimiin? Vaimenee se naputtava ääni itsekseen alle minuutissa. Vähän kuin venttiilin nostimet ääntäis, enempi kuskin puolelta konetta sanoisin. Ei kuitenkaan se räpätys mikä kuuluu alipainepumpusta. Se on sidoksissa tohon lämpötilaan eniten et se lähellä nollaa on ”pahin” kaikista. Hyttiin asti ovi kiinni ei pahemmin kuulu mitään epämääräistä. Vaikuttaako ohjelmointi käyntiääneen kylmänä?
Pitänee varmaan ajella vaan, kyl se sit ilmottaa jos joku on pielessä isommin.
Re: W212 kysy & vastaa
Kyllä se sit pysähtyy jos jotain oikeasti hajoaa. Joku muovi voi räplättää myös, mun autolla on edellinen omistaja ollut todella allerginen kaikelle hälyäänille, kaikki paikat mitkä saattaa ääntää on topattu jollain pehmukkeella.
Ecun johtosarjan alla on pehmuste, ilman sitä se räplättää aavistuksen putsarikoppaa vasten, koneen kopan alla on etureunassa joku pehmuste laitettu, se kait voi resonoida.
Broidi totesi että on paljon hiljaisempi kone kuin hänen facelift 212 eemelissä, et kai niillä jotakin vaikutusta on.
Ecun johtosarjan alla on pehmuste, ilman sitä se räplättää aavistuksen putsarikoppaa vasten, koneen kopan alla on etureunassa joku pehmuste laitettu, se kait voi resonoida.
Broidi totesi että on paljon hiljaisempi kone kuin hänen facelift 212 eemelissä, et kai niillä jotakin vaikutusta on.
Re: W212 kysy & vastaa
Jos tarkoitat moottorin päällä olevaa muovikantta, niin siinä on paljon samaa oiretta kuin OM646 vastaavassa, eli kiinnitystassujen kuoleentuessa koko muovilärpäke jää rämisemään tyhjäkäynnillä.
Uudet kumikiinnikkeet eivä maksa kuin muutaman euron, joten vähän turhaa viritellä purkka- ja superlon vaimentimia. Kehno rakenne sinänsä kun ovat joka 100.000 km jälkeen sohlot, mutta helppo ja halpa korjata.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Ei ole samanlainen rakenne. Om651 on takana tapit vaakatasossa ja kumit rungossa ja edessä jousikuormitteinen pikalukko. 90 astetta käännettävä ruuvarilla.
En tiedä onko tuo neopreeni pakollinen mutta en ole jaksanut kokeilla.
En tiedä onko tuo neopreeni pakollinen mutta en ole jaksanut kokeilla.
Re: W212 kysy & vastaa
Joo, eihän ne samat osat ole. Hyvä kun varoitit, koska molempia avaamaton saattaisi jäädä tekstistäni väärään käsitykseen.
Mutta oire on kovin tuttu ja kertomasi ylimääräisen vaimentimen paikasta päätellen jopa räminäkin kuuluu samalta nurkalta sitten kun se alkaa.
Mutta oire on kovin tuttu ja kertomasi ylimääräisen vaimentimen paikasta päätellen jopa räminäkin kuuluu samalta nurkalta sitten kun se alkaa.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Tuo lienee ollut jonkun todella ääniherkän vanha kulkine, löysin ecun johtosarjan alta myös pehmusteen. Ja muutamasta muusta paikasta. Todella siististi laitettu, ja muutama ylimääräisen näköistä nippusidettä siellä täällä.
Suojan etureunassa oleva klipsi on tiukka samoin takareunan tapit. Ei värissyt tyhjäkäynnillä koppa ilman pehmuketta.
Laitoin sen kuitenkin takaisin kun ei mitään haittaa muovin reunassa. Jos se jollain kierrosluvulla sitten on pärrännyt, itsekkin vähän allerginen hälyäänille.
Suojan etureunassa oleva klipsi on tiukka samoin takareunan tapit. Ei värissyt tyhjäkäynnillä koppa ilman pehmuketta.
Laitoin sen kuitenkin takaisin kun ei mitään haittaa muovin reunassa. Jos se jollain kierrosluvulla sitten on pärrännyt, itsekkin vähän allerginen hälyäänille.
Re: W212 kysy & vastaa
Kyllähän peli on menetetty sitten jos katsuri pääsee yllättämään osoittaen väljän nivelen ennen kuin kuskin hermo on jo pettänyt liiallisiin käyntivälyksiin. Kuulolaitetta joutuu kyselemään
Edellisen Ceeni katsastukseen mennessäni pyysin katsuria heti kättelyssä etsimään alustasta väljän nivelen, jota en itse löydä. Katsuri kävi koekierroksen ja vahvisti hyvät uutiset. Ääni tulee pääni ulkopuolelta. Huonot uutiset tulivat sitten hallissa. Ei löydy. Katsuri kyllä teki parhaansa ja yksi auto meni viereistä kaistaa jo ohitsenikin hallin läpi kun seuraavan Corollan kuski tuli ihmettelemään mitä minun katsurini kaivaa Mersun alla. Kerroin pyytäneeni häntä etsimään alustan kolinan, jota en itse löydä. Corollakuski kohtasi selvästikin itselleen täysin tuntemattoman konseptin, jossa katsastuksen tavoitteena on pitää auto kunnossa eikä elvistellä Esson Paarissa. Katsoi minua hetken ihmeissään, ei keksinyt mitään sanottavaa ja häippäsi selittämään Corollaansa läpi.
Epäilemättä Esson Paarissa oli myöhemmin illalla puheen aihetta.
Edellisen Ceeni katsastukseen mennessäni pyysin katsuria heti kättelyssä etsimään alustasta väljän nivelen, jota en itse löydä. Katsuri kävi koekierroksen ja vahvisti hyvät uutiset. Ääni tulee pääni ulkopuolelta. Huonot uutiset tulivat sitten hallissa. Ei löydy. Katsuri kyllä teki parhaansa ja yksi auto meni viereistä kaistaa jo ohitsenikin hallin läpi kun seuraavan Corollan kuski tuli ihmettelemään mitä minun katsurini kaivaa Mersun alla. Kerroin pyytäneeni häntä etsimään alustan kolinan, jota en itse löydä. Corollakuski kohtasi selvästikin itselleen täysin tuntemattoman konseptin, jossa katsastuksen tavoitteena on pitää auto kunnossa eikä elvistellä Esson Paarissa. Katsoi minua hetken ihmeissään, ei keksinyt mitään sanottavaa ja häippäsi selittämään Corollaansa läpi.
Epäilemättä Esson Paarissa oli myöhemmin illalla puheen aihetta.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
No edellisestä Mersusta ei katsuri löytänyt kolinaa mitä itse olin jo etsinyt, hermostuksissa vaihdoin sitten about kaikki puslat ja nivelet eteen ja vähän myöhemmin taakse. Tuli muuten hiljainen ja mukava ajaa.
Nykyinen 212 pitää pientä ulinaa ja olen sitä paikallistanut, seuraavaksi vaihtuu molemmat etupyöränlaakerit, jos ei sillä hiljene pitänee käydä tohtorilla ulinaa etsimässä pään sisältä.
Nykyinen 212 pitää pientä ulinaa ja olen sitä paikallistanut, seuraavaksi vaihtuu molemmat etupyöränlaakerit, jos ei sillä hiljene pitänee käydä tohtorilla ulinaa etsimässä pään sisältä.
Re: W212 kysy & vastaa
Joko muut ovat joutuneet vaihtamaan peilivilkkuja, vai kävikö minulle tilastotappio?
Oikean puoleinen pimeni ensin ulkopäästään ja sitten kokonaan. Hommasin tilalle aidot kiinalaiset ulospäin etenevänä sekvenssinä syttyvät kummallekin puolelle. Oli positiivinen yllätys, kuinka hyvin tuollainen muoviklipseillä kiinnittyvä kuori on saatu ainakin pre-faceliftissä toimimaan.
Oikean puoleinen pimeni ensin ulkopäästään ja sitten kokonaan. Hommasin tilalle aidot kiinalaiset ulospäin etenevänä sekvenssinä syttyvät kummallekin puolelle. Oli positiivinen yllätys, kuinka hyvin tuollainen muoviklipseillä kiinnittyvä kuori on saatu ainakin pre-faceliftissä toimimaan.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Moro! Onko kukaan täältä vaihtanut noita päiväajovaloja? Itsellä on tollaset lätkämailatyyppiset ja halu olis saada ne suorat mitkä uudemmissa. Mahtaako se onnistua mitenkään käykö edes johdotukset yhteen?
Re: W212 kysy & vastaa
En ole facebookissa, joten en tiedä, mitä siellä keskustellaan. Mutta lehdissä kerrotaan W212 automaatin vaarallisesta viasta tomaatin päättäessä jossain tilanteessa tökkäistä P-asennon päälle omin päin.
Onko tästä lisätietoa mistä on kyse, mitä automaattia ongelma koskee ja jos tuo jää omaan piikkiin, niin mitä korjaus kustantaa? Jos foorumin ammattilaiset ovat joutuneet selvittämään näitä asiakkaiden autoissa, kuinka yleisestä ongelmasta on kyse?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 9e24f4b410
Onko tästä lisätietoa mistä on kyse, mitä automaattia ongelma koskee ja jos tuo jää omaan piikkiin, niin mitä korjaus kustantaa? Jos foorumin ammattilaiset ovat joutuneet selvittämään näitä asiakkaiden autoissa, kuinka yleisestä ongelmasta on kyse?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 9e24f4b410
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Kyllä on tietoa. Piirikortti siellä kiukuttelee, koskee myös w204:sta. 'Vika' joka ei siis mersun mielestä vika on korjattu uudella versiolla 2015 puolesta välistä lähtien740 GLE kirjoitti: ↑Ke 16.06.2021 23:28 En ole facebookissa, joten en tiedä, mitä siellä keskustellaan. Mutta lehdissä kerrotaan W212 automaatin vaarallisesta viasta tomaatin päättäessä jossain tilanteessa tökkäistä P-asennon päälle omin päin.
Onko tästä lisätietoa mistä on kyse, mitä automaattia ongelma koskee ja jos tuo jää omaan piikkiin, niin mitä korjaus kustantaa? Jos foorumin ammattilaiset ovat joutuneet selvittämään näitä asiakkaiden autoissa, kuinka yleisestä ongelmasta on kyse?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 9e24f4b410
viewtopic.php?f=2&t=191529&p=1222194
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 kysy & vastaa
juuri vaihdoin kiinalaiset 14 e vilkut ulospäin etenevät tummalla "lasilla" kummatkin oli kuollu orkkiksissa päiväys 11.2.2011740 GLE kirjoitti: ↑Ke 02.06.2021 00:35 Joko muut ovat joutuneet vaihtamaan peilivilkkuja, vai kävikö minulle tilastotappio?
Oikean puoleinen pimeni ensin ulkopäästään ja sitten kokonaan. Hommasin tilalle aidot kiinalaiset ulospäin etenevänä sekvenssinä syttyvät kummallekin puolelle. Oli positiivinen yllätys, kuinka hyvin tuollainen muoviklipseillä kiinnittyvä kuori on saatu ainakin pre-faceliftissä toimimaan.
Re: W212 kysy & vastaa
Olisi suunnitelmissa E220 ostaminen. Kiikarissa olisi toiselta omistajalta vuosimallia -11 (valmistettu 9/2010) oleva auto, jossa mittarissa 270tkm ja manuaalivaihteisto. Vieläkö tuon ikäisissä on ollut suutinongelmia kun ainakaan nykyinen omistaja ei ole tietoinen, että siihen olisi niitä vaihdettu? Jakopäälle ei myöskään ole kuulemma ikinä tehty mitään. Sähköisen huoltokirjan tarkistin niin huollot on tehty suunnilleen 25tkm välein. Minkälaisia noissa nuo manuaalivaihteistot ja kytkimet on kestoltaan?
Re: W212 kysy & vastaa
Pre lci 350 cgi asiaa. Auto vaikuttaa tehoihin nähden liian laiskalta ja 0-100 kiihdytyksessäkin häviää tehtaalta ilmoitettuun yli 2sek. Mistäköhän mahtais kiikastaa? Sellainen tieto huoltohistoriasta on että automaattilaatikon öljyjä ei ole vaihdettu yli 90tkm, mahtaisko selittyä sillä? Auto ollut tosiaankin mulla vasta hetken aikaa joten vaikea tietää miten käyttäytyy normaalisti. 150tkm mittarissa tällä hetkellä. Käytin juuri huollossa ja katsastuksessa joissa ei mainittu mitään puutteita.
Re: W212 kysy & vastaa
W212 vm. 2012 katsastettu 258.400 km ajomäärällä. Käyttöjarrut ja iskunvaimentimet aivan priimaa, samoin savutus (0.02) mutta päivittäisestä käytöstä huolimatta seisontajarru pahasti toispuoleinen 43% erolla. Kokeillaan säätää talvirenkaiden vaihdon yhteydessä, jos sattuisi pääsemään sillä kun levyjen vaihto ei ole ajankohtainen.
Olen pitänyt jo Volvoajoista lähtien takajarrukenkiä tavallaan takalevyjen asennussarjaan kuuluvina osina. Rakenne on samanlainen kuin Mersuissa ennen sähköisiä pysäköintijarruja, eli pieni rumpujarru takalevyn sisällä. Nuo jarruhihnat eivät lopu kulumalla, mutta tekee se aika jännittävän vaikutuksen, kun käsijarruhihna ruostuu irti jarrukengästä ja irronnut pinta kiilautuu jarrurummun ja vielä jotenkuten ehjän jarrukengän väliin
Olen pitänyt jo Volvoajoista lähtien takajarrukenkiä tavallaan takalevyjen asennussarjaan kuuluvina osina. Rakenne on samanlainen kuin Mersuissa ennen sähköisiä pysäköintijarruja, eli pieni rumpujarru takalevyn sisällä. Nuo jarruhihnat eivät lopu kulumalla, mutta tekee se aika jännittävän vaikutuksen, kun käsijarruhihna ruostuu irti jarrukengästä ja irronnut pinta kiilautuu jarrurummun ja vielä jotenkuten ehjän jarrukengän väliin
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä