summerin paikka
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
summerin paikka
tuo autoni sprinter 616 vm 2005 paripyörillä ja paineilma käsijarrulla. kun tuo paineilmakäsijarru on niin pirun epävarma ja vikoja jatkuvasti niin otin linkut irti jarrukellosta kompressorin sulake pois. käsijarruna käytetään ykkösvaihdetta. murhe vaan on kun ilmeisesti jostain paineista ilmoittava summeri huutaa liikkeelle lähdettyä jatkuvasti. mistäköhän tuo summeri mahtaa löytyä jotta voisi sen hiljentää. ääni vaikuttaisi tulevan jostain ratin lähettyviltä.
Re: summerin paikka
Ei edes tee mieli alkaa antaa neuvoja tuollaiseen. Vaihde ei korvaa käsijarrua ja pahimmillaan sä voit tappaa jonkun tuollaisella. Niin on käynyt maailmalla jo useasti. On pikkasen eri juttu parkkeerata jokin kevyt henkilöauto vaihteen kanssa kuin kuorma-auto.
Nyt järki päähän ja korjaat sen käsijarrun.
Nyt järki päähän ja korjaat sen käsijarrun.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 379
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: summerin paikka
Käyttääkö nuo painekellot normaalia rumpujarrua, mikä muissakin mersuis?
Painekello vetää linkkua keskellä alustaa?
Sähköllä toimiva pumppu ja jonkinlainen varaaja?
Piippaako myös liian alhaisesta paineesta?
Toivottavasti olen täysin väärässä.
Painekello vetää linkkua keskellä alustaa?
Sähköllä toimiva pumppu ja jonkinlainen varaaja?
Piippaako myös liian alhaisesta paineesta?
Toivottavasti olen täysin väärässä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
Re: summerin paikka
niin ehkä tämä lähempänä mopoa on kuin kuorma-autoa. mersulla on kuitenkin ilmeisesti nukuttu puolet ajasta kun on tuota kässäriä suunniteltu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
Re: summerin paikka
niin kyllähän täällä takana levyjarrut on ihmettelenkin miksi tuollaiseen on tarvinnut paineilmatoimiset jarrukellot asentaa, kun levyt on kahvilautasen kokoiset.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 379
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: summerin paikka
Levyt on kaikis mersuis, mutta käsijarru on rumpujarru, joka Sprinter kokoluokas hengenvaarallinen.
Tuon toteutuksesta en tiedä, kun en ole käyny katsomas alla.
Tuon toteutuksesta en tiedä, kun en ole käyny katsomas alla.
Re: summerin paikka
Eikös ne toimi käänteisesti, eli ovat jousivoimaiset ja paineilma vetää ne auki? Turvallisuuden vuoksihan sellaisia ratkaisuja käytetään raskaammassa kalustossa. Toki tässä kokoluokassa useimmiten taitaa olla ihan vaan vaijerilla.holgersonit kirjoitti: ↑Ke 24.03.2021 18:08 niin kyllähän täällä takana levyjarrut on ihmettelenkin miksi tuollaiseen on tarvinnut paineilmatoimiset jarrukellot asentaa, kun levyt on kahvilautasen kokoiset.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: summerin paikka
'holgersonit kirjoitti: ↑Ke 24.03.2021 16:16 tuo autoni sprinter 616 vm 2005 paripyörillä ja paineilma käsijarrulla. kun tuo paineilmakäsijarru on niin pirun epävarma ja vikoja jatkuvasti niin otin linkut irti jarrukellosta kompressorin sulake pois. käsijarruna käytetään ykkösvaihdetta. murhe vaan on kun ilmeisesti jostain paineista ilmoittava summeri huutaa liikkeelle lähdettyä jatkuvasti. mistäköhän tuo summeri mahtaa löytyä jotta voisi sen hiljentää. ääni vaikuttaisi tulevan jostain ratin lähettyviltä.
Taitta tässäkin olla mittaristossa mistä se lähtee helposti pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
Re: summerin paikka
juuri niin toimivat käänteisesti eli kun paine järjestelmästä katoaa niin jarrut menevät päälle jousivoimasta. kun koneen käynnistää niin kompressori lähtee päälle ja pumppaa paineen jolloin jarrukellon kalvo vetää jarrut pois päältä. ja tässä se ongelma onkin. kaiketi toimivat uutena jonkin aikaa, mutta kun tulevat vanhemmaksi niin ongelmat alkavat.tulee ilmavuotoja, kompressori sammuu monesta eri syystä,on painetunnistimia, sähköjärjestelmää,joka ohjaa kompressoria ,ym..ym..ym.. vikamahdollisuuksiatuon ilman loppumiseen loputtomasti. ja kun tuo vika iskee niin aina olet jossain moottoritiellä jarrut päällä seisot kuin tukku paskassa. ja ainoa tapa saada jarrut pois päältä on mennä auton alle oltava 24mm kiintoavain ja ruveta ruuvaamaan jarrukellon tankoja löysemmälle jotta saa tapit pois reijistä jolloin jarrut vapautuvat.pysykää kaukan näistä sprintereistä missä on tämä paineilma käsijarru.eihän nuo vaijeritoimiset käsijarrutkaan yleensä pakettiautoissa kauaa toimi mutta kun ei yleensä jää päälle niin lujasti etteikö saa aina liikkeelle jotenkin.