C-sarjan ongelmia S205 / W205
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Eikös se autom. laatikko ole ohjelmoitu siten, että vaihtaa kylmänä eri tavalla, kuin lämpimänä. Ne töksähtävät vaihdot johtuu kait siitä, että laatikko vaihtaa isommilla kierroksilla.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Muutaman kerran tehnyt nyt sellaista, että startin jälkeen start stop- symboli ei ole näkyvissä ollenkaan ja kun lähtee ajamaan niin vaihtaa vaihteen paljon korkeammilla kierroksilla yli 2000rmp. Ja jotkut vaihdot töksähtäviä. Kun pysähtyy ja sammuttaa auton ja starttaa uudelleen niin start stop-symboli on näkyvissä normaalisti ja vaihteet vaihtuu normaalisti alle 2000rmp. Automaattilaatikon öljyt vaihdatettu muutama tuhat kilometriä sitten asiansa osaavassa huollossa.
Sekoittaakohan laatikon toimintaa tuo, kun start stop sammuttaa auton parkkiin tullessa ja käännän vaan virta-avaimen nollaan ja poistun autosta, koska P-vaihteelle laitettaessa auto käynnistyy uudestaan niin olen näin sen takia toiminut? Täytyykin seurailla miten tekee, kun ei käytä sitä start stoppia.
Sekoittaakohan laatikon toimintaa tuo, kun start stop sammuttaa auton parkkiin tullessa ja käännän vaan virta-avaimen nollaan ja poistun autosta, koska P-vaihteelle laitettaessa auto käynnistyy uudestaan niin olen näin sen takia toiminut? Täytyykin seurailla miten tekee, kun ei käytä sitä start stoppia.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kiitokset kommenteista. Epäilinkin pikkasen tuota väitettä, ettei pakilla voisi lähteä pakkasaamuna liikkeelle. Kuulostaa hieman epäkäytännölliseltä:)
B170 kirjoitti tuossa laatikon öljynvaihdosta. Onko porukka kuinka usein vaihtanut/vaihdattanut öljyt? Ei taida olla mitenkään pakollinen toimenpide ainakaan huolto-ohjelmassa, mutta ilmeisen järkevä juttu tehdä ennen kuin ongelmat alkaa. Ainakin tuolla on ohjetta vaihtoväleistä https://automaattivaihteisto24.fi/merce ... ihteistot/. Kaipa nuo paikkansa pitää...
B170 kirjoitti tuossa laatikon öljynvaihdosta. Onko porukka kuinka usein vaihtanut/vaihdattanut öljyt? Ei taida olla mitenkään pakollinen toimenpide ainakaan huolto-ohjelmassa, mutta ilmeisen järkevä juttu tehdä ennen kuin ongelmat alkaa. Ainakin tuolla on ohjetta vaihtoväleistä https://automaattivaihteisto24.fi/merce ... ihteistot/. Kaipa nuo paikkansa pitää...
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
on huolto-ohjelmassa, 125tm välein, jos ajaa paljon vuodessa tuo riittää, jos kilometrejä tulee vähänlaisesti voisi ne useamminkin vaihtaa.
B170 vastaten että kuulostaa enemmänkin dpf tyhjennyspoltolta, sillon ei stop start ole käytössä ja moottori/vaihteisto voi toimia normaalista poikkeavasti. +20min ajosuoritus niin yleensä saa polton tehtyä loppuun matkan aikana.
B170 vastaten että kuulostaa enemmänkin dpf tyhjennyspoltolta, sillon ei stop start ole käytössä ja moottori/vaihteisto voi toimia normaalista poikkeavasti. +20min ajosuoritus niin yleensä saa polton tehtyä loppuun matkan aikana.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Itselläni tuntuu ennemminkin sille, että vaihtaa kylmänä isommalle liian aikaisin. Aivan kuin yrittäisi sutia vaihtaessa, mutta ei renkaiden pidon vuoksi pääse sutimaan ja nytkähtää. Vähän kuin nostaisi käsivaihteisessa kytkimen liian nopeasti. Ei ole väliä, onko lämpötila -20 vai +15. Kunhan vain auto on seisonut yön yli, efekti on aivan sama.Volvomania kirjoitti: ↑To 25.03.2021 19:39 Eikös se autom. laatikko ole ohjelmoitu siten, että vaihtaa kylmänä eri tavalla, kuin lämpimänä. Ne töksähtävät vaihdot johtuu kait siitä, että laatikko vaihtaa isommilla kierroksilla.
C200 (S205) 2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Ohjauspyörän sähköinen korkeussäätö ei toimi. Etäisyys säätyy hienosti, mutta korkeutta säätäessä kuuluu vain pientä surinaa. Onkohan tuossa 2 moottoria, joista toinen on vaihtokunnossa vai miten tuo on toteutettu? 2v ja 4kk vanha auto, joten takuu on mennyttä.
S205 facelift AMG Line, 2019
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Okei. Olenkin koittanut tuota ”polttoa” kytätä koska tekee, muutaman kerran on kärynnyt parkkipaikalla ja silloin sitä varmaan tehnytkin? Eli sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä olen sitten keskeyttänyt tuon polton? Pitänee seuraavalla kerralla seurata kauanko tuo kestää.-230k- kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 16:15 on huolto-ohjelmassa, 125tm välein, jos ajaa paljon vuodessa tuo riittää, jos kilometrejä tulee vähänlaisesti voisi ne useamminkin vaihtaa.
B170 vastaten että kuulostaa enemmänkin dpf tyhjennyspoltolta, sillon ei stop start ole käytössä ja moottori/vaihteisto voi toimia normaalista poikkeavasti. +20min ajosuoritus niin yleensä saa polton tehtyä loppuun matkan aikana.
On se ihmeellistä ettei tuosta poltosta voi olla mitään informaatiota kuljettajalle, kuitenkin auton toiminnan kannalta aika tärkeä prosessi.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mulle sanottiin, että 120tkm tai 5 vuotta. Omassa tuo aika tuli täyteen niin vaihdettiin, huuhtelu ja joku puhdistusainekin kuulemma siellä kävi.Jacon kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 13:04 Kiitokset kommenteista. Epäilinkin pikkasen tuota väitettä, ettei pakilla voisi lähteä pakkasaamuna liikkeelle. Kuulostaa hieman epäkäytännölliseltä:)
B170 kirjoitti tuossa laatikon öljynvaihdosta. Onko porukka kuinka usein vaihtanut/vaihdattanut öljyt? Ei taida olla mitenkään pakollinen toimenpide ainakaan huolto-ohjelmassa, mutta ilmeisen järkevä juttu tehdä ennen kuin ongelmat alkaa. Ainakin tuolla on ohjetta vaihtoväleistä https://automaattivaihteisto24.fi/merce ... ihteistot/. Kaipa nuo paikkansa pitää...
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Eilen yllätyin pahanpäiväisesti aamulla kun ajoon lähdössä huomasin oman vm. 2015 S205 Comandin näytön lasin haljenneen reunasta reunaan saakka. En keksi mitään muuta syytä kuin auringon lämmityksestä aiheutuneen lämpölaajenemisen ja illalla pakkasen puolelle jäähtymisen. Tosin on se kestänyt sen aikaisemmin. Mitään kolhua tai iskua ei ole näyttöön koskaan tullut.
Kaikki toimii vielä normaalisti, mutta onhan se esteettinen haitta ja vielä näkyvällä paikalla. Onko kenelläkään kokemuksia näytön vaihdosta, mitä maksaa ja vaatiiko koodailua, jos laittaa tasan samalla varaosanumerolla olevan näytön tilalle? Ebaysta katsoin että käytetyn 8,4" Comandin näytön saisi jopa 180€ ja vanhan irrotus pitäisi onnistua muutamaan minuuttiin (kojelaudan päällä oleva luukku auki ja ruuvit löysälle, jonka jälkeen lähtee vetämällä pois). Mutta tuo koodaus mietityttää, toimiiko suoriltaan vai pitääkö kuitenkin viedä merkkiliikkeeseen.
Kaikki toimii vielä normaalisti, mutta onhan se esteettinen haitta ja vielä näkyvällä paikalla. Onko kenelläkään kokemuksia näytön vaihdosta, mitä maksaa ja vaatiiko koodailua, jos laittaa tasan samalla varaosanumerolla olevan näytön tilalle? Ebaysta katsoin että käytetyn 8,4" Comandin näytön saisi jopa 180€ ja vanhan irrotus pitäisi onnistua muutamaan minuuttiin (kojelaudan päällä oleva luukku auki ja ruuvit löysälle, jonka jälkeen lähtee vetämällä pois). Mutta tuo koodaus mietityttää, toimiiko suoriltaan vai pitääkö kuitenkin viedä merkkiliikkeeseen.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
juu hajusta tunnistaa varmuudella ,mutta senkin huomaa monesti vasta kun tulee autosta ulos ja se on jo sammutettu.B170 kirjoitti: ↑Ti 30.03.2021 08:22Okei. Olenkin koittanut tuota ”polttoa” kytätä koska tekee, muutaman kerran on kärynnyt parkkipaikalla ja silloin sitä varmaan tehnytkin? Eli sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä olen sitten keskeyttänyt tuon polton? Pitänee seuraavalla kerralla seurata kauanko tuo kestää.-230k- kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 16:15 on huolto-ohjelmassa, 125tm välein, jos ajaa paljon vuodessa tuo riittää, jos kilometrejä tulee vähänlaisesti voisi ne useamminkin vaihtaa.
B170 vastaten että kuulostaa enemmänkin dpf tyhjennyspoltolta, sillon ei stop start ole käytössä ja moottori/vaihteisto voi toimia normaalista poikkeavasti. +20min ajosuoritus niin yleensä saa polton tehtyä loppuun matkan aikana.
On se ihmeellistä ettei tuosta poltosta voi olla mitään informaatiota kuljettajalle, kuitenkin auton toiminnan kannalta aika tärkeä prosessi.
tahallista auton sammutusta polton aikana kannattaa välttää mutta kyllä se on suunniteltu niin että yrittää niin monesti kunnes onnistuu riittävästi.
eli kun auto sammuu kesken polton se päättää että onnistuiko dpf pönttö jo tyhjentymään riittävästi vajaalla polttoajalla vai yrittääkö seuraavilla käynnistyskerroilla polttoa uudestaan kunhan moottori on riittävän lämmin.
kyllä se jaksaa odottaa ja yrittää vaikka kuukauden jos autolla se aika ajetaan vain lyhyttä kilsan siirtymää.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Noniin. Tänään illalla töistä lähtiessäni startin jälkeen hävisi taas se start/stop symboli kokonaan, eli ensin näkyi keltaisena ja sitten hävisi kun moottori käynnistyi. 85km/h ajaessa ei vaihtanut nelosvaihdetta suuremmalle ja kierrokset oli 2600. Ajattelin, että nyt se varmaan sitten sitä pönttöä alkaa puhdistaa ja jatkoin ajoa ohi kotiristeyksen vielä 10km. Mitään savua ei näkynyt takana. Kaikenkaikkiaan kotimatkaani tuli näin 35km. Kotipihalla en mitään käryä haistanut. Kai se sit poltti?-230k- kirjoitti: ↑Ke 31.03.2021 03:19juu hajusta tunnistaa varmuudella ,mutta senkin huomaa monesti vasta kun tulee autosta ulos ja se on jo sammutettu.B170 kirjoitti: ↑Ti 30.03.2021 08:22Okei. Olenkin koittanut tuota ”polttoa” kytätä koska tekee, muutaman kerran on kärynnyt parkkipaikalla ja silloin sitä varmaan tehnytkin? Eli sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä olen sitten keskeyttänyt tuon polton? Pitänee seuraavalla kerralla seurata kauanko tuo kestää.-230k- kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 16:15 on huolto-ohjelmassa, 125tm välein, jos ajaa paljon vuodessa tuo riittää, jos kilometrejä tulee vähänlaisesti voisi ne useamminkin vaihtaa.
B170 vastaten että kuulostaa enemmänkin dpf tyhjennyspoltolta, sillon ei stop start ole käytössä ja moottori/vaihteisto voi toimia normaalista poikkeavasti. +20min ajosuoritus niin yleensä saa polton tehtyä loppuun matkan aikana.
On se ihmeellistä ettei tuosta poltosta voi olla mitään informaatiota kuljettajalle, kuitenkin auton toiminnan kannalta aika tärkeä prosessi.
tahallista auton sammutusta polton aikana kannattaa välttää mutta kyllä se on suunniteltu niin että yrittää niin monesti kunnes onnistuu riittävästi.
eli kun auto sammuu kesken polton se päättää että onnistuiko dpf pönttö jo tyhjentymään riittävästi vajaalla polttoajalla vai yrittääkö seuraavilla käynnistyskerroilla polttoa uudestaan kunhan moottori on riittävän lämmin.
kyllä se jaksaa odottaa ja yrittää vaikka kuukauden jos autolla se aika ajetaan vain lyhyttä kilsan siirtymää.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Ostin alle kk sitten c220d Mesen pitkän harkinnan jälkeen ja nyt alkaa kaduttaa vanhan sotaratsun, Saab, hukkaaminen. Autossa oli A7 huolto tekemättä ja se on hoidettu. Tänään pamahti moottorin vikavalo kesken ajon ja itsellä nousi kierrokset tappiin. Ajossa ei huomannut mitään eroa normaaliin käyntiin tai vaihtamiseen ja kesken vitutuksen en hoksannut katsoa, että nouseeko hetkellinen kulutus. En tiedä vaikuttaako se mutta pitkäkattoisella ajaneena kun moottorin ja tietsikan väli katkesi (kaasarin vaihto) niin kone vaihtoi ennakon nollaan.Jimbba kirjoitti: ↑Pe 26.02.2021 09:52 Nox anturi vaihdettu alkuvuodesta, nyt kojetauluun ilmestyi moottorin vikavalo. Käytin veholla josta sain diagnoosin että nox anturi antanut oikosulusta vikakoodin. Vikavalo hävisi nollaamalla ja nyt toistaiseksi ei ole palannut vikakoodia. Onko mahdollista että anturi on ehjä ja jostain syystä vain heitti vikakoodia. Vai meneeköhän tuo hetken päästä uudelleen. Vehon kaverikin oli hieman ihmeissään, että uusi anturi antaa jo vikakoodeja.
Viestistäsi päätellen voisi mulla olla sama NOX-anturi ongelma ja toivottavasti se on vain ns. 5€ ongelma.
Onko tässä mesessä jossain OBD-lukija jolla vanha kansa voisi tarkastella halvalla ongelmaa?
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kyllä ainakin moottorin vikavalon saa nollattua ihan yleismallin vikakoodin lukulaitteella, jossa merkkikohtaiset valikot.Karppa65 kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 20:06Ostin alle kk sitten c220d Mesen pitkän harkinnan jälkeen ja nyt alkaa kaduttaa vanhan sotaratsun, Saab, hukkaaminen. Autossa oli A7 huolto tekemättä ja se on hoidettu. Tänään pamahti moottorin vikavalo kesken ajon ja itsellä nousi kierrokset tappiin. Ajossa ei huomannut mitään eroa normaaliin käyntiin tai vaihtamiseen ja kesken vitutuksen en hoksannut katsoa, että nouseeko hetkellinen kulutus. En tiedä vaikuttaako se mutta pitkäkattoisella ajaneena kun moottorin ja tietsikan väli katkesi (kaasarin vaihto) niin kone vaihtoi ennakon nollaan.Jimbba kirjoitti: ↑Pe 26.02.2021 09:52 Nox anturi vaihdettu alkuvuodesta, nyt kojetauluun ilmestyi moottorin vikavalo. Käytin veholla josta sain diagnoosin että nox anturi antanut oikosulusta vikakoodin. Vikavalo hävisi nollaamalla ja nyt toistaiseksi ei ole palannut vikakoodia. Onko mahdollista että anturi on ehjä ja jostain syystä vain heitti vikakoodia. Vai meneeköhän tuo hetken päästä uudelleen. Vehon kaverikin oli hieman ihmeissään, että uusi anturi antaa jo vikakoodeja.
Viestistäsi päätellen voisi mulla olla sama NOX-anturi ongelma ja toivottavasti se on vain ns. 5€ ongelma.
Onko tässä mesessä jossain OBD-lukija jolla vanha kansa voisi tarkastella halvalla ongelmaa?
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
OK, kiitos. Koitanpa selvitä ensin vanhoilla laitteilla.B170 kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 23:21Kyllä ainakin moottorin vikavalon saa nollattua ihan yleismallin vikakoodin lukulaitteella, jossa merkkikohtaiset valikot.Karppa65 kirjoitti: ↑Su 04.04.2021 20:06Ostin alle kk sitten c220d Mesen pitkän harkinnan jälkeen ja nyt alkaa kaduttaa vanhan sotaratsun, Saab, hukkaaminen. Autossa oli A7 huolto tekemättä ja se on hoidettu. Tänään pamahti moottorin vikavalo kesken ajon ja itsellä nousi kierrokset tappiin. Ajossa ei huomannut mitään eroa normaaliin käyntiin tai vaihtamiseen ja kesken vitutuksen en hoksannut katsoa, että nouseeko hetkellinen kulutus. En tiedä vaikuttaako se mutta pitkäkattoisella ajaneena kun moottorin ja tietsikan väli katkesi (kaasarin vaihto) niin kone vaihtoi ennakon nollaan.Jimbba kirjoitti: ↑Pe 26.02.2021 09:52 Nox anturi vaihdettu alkuvuodesta, nyt kojetauluun ilmestyi moottorin vikavalo. Käytin veholla josta sain diagnoosin että nox anturi antanut oikosulusta vikakoodin. Vikavalo hävisi nollaamalla ja nyt toistaiseksi ei ole palannut vikakoodia. Onko mahdollista että anturi on ehjä ja jostain syystä vain heitti vikakoodia. Vai meneeköhän tuo hetken päästä uudelleen. Vehon kaverikin oli hieman ihmeissään, että uusi anturi antaa jo vikakoodeja.
Viestistäsi päätellen voisi mulla olla sama NOX-anturi ongelma ja toivottavasti se on vain ns. 5€ ongelma.
Onko tässä mesessä jossain OBD-lukija jolla vanha kansa voisi tarkastella halvalla ongelmaa?
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kannattaa viedä ihan kunnon *testeriin, vikavalon nollaaminen ilman vian korjausta aiheuttaa helposti vaan isompia ja kalliimpia ongelmia. Ei se vikavalo pala huvikseen, vaan kertoo jostain ongelmasta, arvailu on ihan turhaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kuljettajan istuimen normitus/käyttöönotto korjasi tilanteen.bushmills kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 19:52 Ohjauspyörän sähköinen korkeussäätö ei toimi. Etäisyys säätyy hienosti, mutta korkeutta säätäessä kuuluu vain pientä surinaa. Onkohan tuossa 2 moottoria, joista toinen on vaihtokunnossa vai miten tuo on toteutettu? 2v ja 4kk vanha auto, joten takuu on mennyttä.
S205 facelift AMG Line, 2019
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Pari viikkoa oon nyt huristellut s205:llä ja oikeastaan ainoa mikä on ihmetyttänyt on radion kuuluvuus. Tässä samassa ketjussa olikin yksi kirjoitus radion vaihdosta takuuseen melko uutena ja syy oli sama.
Onko muilla kokemuksia radion huonosta kuuluvuudesta? Pohjoisen reissulla ihmettelin, kun löytää niin huonosti kanavia ja nekin mitä löytää välillä suhisee. No pohjoisessa ei muutenkaan montaa kanavaa kuulu, mutta jos Tampere-Jyväskylä välillä jopa radio Nova ajoittain suhisee, niin pakko olla jossain vikaa. Tänään juuri totesin saman ihan Tampereen keskustan ympäristössä. Radio Rock pätki jatkuvasti ja Novallakin pientä häiriötä. Olisko sitten antenni sökö? Jostain luin että näiden integroitujen antennien kanssa on ollut ongelmia.
Onko muilla kokemuksia radion huonosta kuuluvuudesta? Pohjoisen reissulla ihmettelin, kun löytää niin huonosti kanavia ja nekin mitä löytää välillä suhisee. No pohjoisessa ei muutenkaan montaa kanavaa kuulu, mutta jos Tampere-Jyväskylä välillä jopa radio Nova ajoittain suhisee, niin pakko olla jossain vikaa. Tänään juuri totesin saman ihan Tampereen keskustan ympäristössä. Radio Rock pätki jatkuvasti ja Novallakin pientä häiriötä. Olisko sitten antenni sökö? Jostain luin että näiden integroitujen antennien kanssa on ollut ongelmia.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Aamulla kilahti näyttöön ”Auxiliary battery malfunction”. Aamulla varaamaan aika potikan vaihtoon. Uskaltaako tuolla ajella vai onko parempi seisottaa parkissa? Ajotarvetta nimittäin on.
C200 (S205) 2017
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su 28.01.2018 10:44
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Uskaltaa ajella tai ainakin itse ajoin eikä mitään ongelmia tullut vaikka teksti punaisella. Laatikko toimii ihan normaalisti, en muista lähtikö stop-start pois toiminnasta kun itsellä se on aina pois päältä muutenkin.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Aamulla startatessa kilkatti punaisena jonkin aikaa ja nyt antaa muutaman sekunnin välein ilmoituksen valkealla ilman äänimerkkiä. Start/stop ja kaikki muukin toimii. Hyvä se on laitattaa nopsaan kuntoon, mutta sen aikaa ajelen, ellei se aiheuta ongelmia. Olikos tämä nyt jokin vihoviimeinen backup, jos varsinainen akku kyykkää vai käyttääkö aktiivisesti johonkin? Tämä ei vissiin ole mikään varsinainen akku edes?
C200 (S205) 2017
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su 28.01.2018 10:44
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Itsellä oli myös pimpelipompelit kun punaisena hyppäsi ja sitten oli taisi valkea teksti muistutella tuon osan vaihtoon saakka itsestään. Ei sitä kauaa jaksa katsella.
Viisaat ja tietäväiset voivat korjata mutta muistelisin että automaattilaatikon apuna tuo konkkapaketin pääasiallinen vastuu. Taisi Veholla kustantaa ~450 euroa kaikkineen 2.5v sitten.
Viisaat ja tietäväiset voivat korjata mutta muistelisin että automaattilaatikon apuna tuo konkkapaketin pääasiallinen vastuu. Taisi Veholla kustantaa ~450 euroa kaikkineen 2.5v sitten.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tuossa alkupään viestiketjuissa puhuttiin paljon renkaiden tuomasta jollotuksesta. Huomasin saman n. 80-120 km/ h vauhdissa.
Vein auton renkaiden tasapainoitukseen, auto nostettiin ylös ja asentajat totesivat heti että kaksi vannetta (vasen puoli) on soikeina eli tod.näk. ajettu kuoppaan.
Vanteet menee huomenna oiottaviksi, katsotaan auttaako jollotukseen.
Vein auton renkaiden tasapainoitukseen, auto nostettiin ylös ja asentajat totesivat heti että kaksi vannetta (vasen puoli) on soikeina eli tod.näk. ajettu kuoppaan.
Vanteet menee huomenna oiottaviksi, katsotaan auttaako jollotukseen.
Perheen nykyiset menopelit:
- MB E 200 CGI t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB E 200 CGI A Elegance 2010
- MB E 200 CGI t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB E 200 CGI A Elegance 2010
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Onko kellään muulla ollu vastaavaa ongelmaa Dynamic selectin kanssa:
Pistät rullalla valikon kohtaan Individual, keskinäyttöön tulee se auton kuva ja oikeaan alareunaan se adapt. valikko. Eikö keskitunnelin "isosta" rullasta painamalla pitäisi päästä tekemään omia valintoja ohjauksen/vaihteiston suhteen? Itsellä kun painaa sitä rullaa niin se palaa vaan siihen radiokanavien näyttöruutuun.
Kun valitsee sen Individual kohdan ja kekinäyttöön tulee se auton kuva ja alareunaan adapt. lukee siinä vieressä että Sport+. Auto kävi huollossa, eivät ehtineet tuota katsoa mutta ei nyt ainakaan vikakoodeja ollut päällä. Onko tämä siis vaan ominaisuus? auto on suht uusi minulla
Pistät rullalla valikon kohtaan Individual, keskinäyttöön tulee se auton kuva ja oikeaan alareunaan se adapt. valikko. Eikö keskitunnelin "isosta" rullasta painamalla pitäisi päästä tekemään omia valintoja ohjauksen/vaihteiston suhteen? Itsellä kun painaa sitä rullaa niin se palaa vaan siihen radiokanavien näyttöruutuun.
Kun valitsee sen Individual kohdan ja kekinäyttöön tulee se auton kuva ja alareunaan adapt. lukee siinä vieressä että Sport+. Auto kävi huollossa, eivät ehtineet tuota katsoa mutta ei nyt ainakaan vikakoodeja ollut päällä. Onko tämä siis vaan ominaisuus? auto on suht uusi minulla

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Juuri näin se minulla toimii kuin epäilitkin, että rullasta painamalla pääsee asetuksia säätämään. Jos rullaa tökkää sivusuunnassa tai ylös ja alas niin menee radiolle takaisin.kk85 kirjoitti: ↑To 10.06.2021 14:29 Onko kellään muulla ollu vastaavaa ongelmaa Dynamic selectin kanssa:
Pistät rullalla valikon kohtaan Individual, keskinäyttöön tulee se auton kuva ja oikeaan alareunaan se adapt. valikko. Eikö keskitunnelin "isosta" rullasta painamalla pitäisi päästä tekemään omia valintoja ohjauksen/vaihteiston suhteen? Itsellä kun painaa sitä rullaa niin se palaa vaan siihen radiokanavien näyttöruutuun.
Kun valitsee sen Individual kohdan ja kekinäyttöön tulee se auton kuva ja alareunaan adapt. lukee siinä vieressä että Sport+. Auto kävi huollossa, eivät ehtineet tuota katsoa mutta ei nyt ainakaan vikakoodeja ollut päällä. Onko tämä siis vaan ominaisuus? auto on suht uusi minulla![]()
Minulla siihen tulee se valikko ja Adapt kohdan yläpuolella näkyy ne senhetkiset valinnat. Siinä vieressä ei mulla lue sport+ tai muutakaan. Kokeile sieltä Vehicle settings - Dynamic selektiivinen kautta onko se näyttö samanlainen.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Onkos M274de20 bensakoneisissa ollut jakoketjuongelmia? Ei löydy varmaa tietoa, arvailuja M271 pohjalta kyllä. Paljon myynnissä olevia katsellut ja nyt huomasin yhden myynnissä olevan alle 150 tkm ajetun, jossa todettiin tyyppivikana oleva jakoketju ja että olisi jo vaihdettu.
Entä nox-anturiviat, koskeeko tätä konetta miten todennäköisesti? Vai onko enemmän dieselin ongelma.
Entä nox-anturiviat, koskeeko tätä konetta miten todennäköisesti? Vai onko enemmän dieselin ongelma.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Taitaa olla nykyisissä fillarin ketjulla varustetuissa koneissa ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että ongelmia saattaa joillakin ilmetä. Ihan autonvalmistajasta riippumatta. Aina kun olen ketjullista autoa myynyt, ovat kyselleet, onko ollut ketjun kanssa ongelmia. 274:sta en ole itse nähnyt mitenkään erityisen paljon juttuja, aika vähän itseasiassa, mutta voihan niitä tulla. Tai olla tulematta. Varmuuden vuoksi ei tee pahaa vaihdattaa, kun alkaa 150tkm lähestyä.
C200 (S205) 2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Hmm, itsellä ei ole siellä vehile settings- valikossa ollenkaan tuota Dynamic select kohtaa. Siellä oli vaan äänitorven käyttö lukitessa, ovien automaattilukitus ja valojen ajastuksia.B170 kirjoitti: ↑Pe 11.06.2021 08:01Juuri näin se minulla toimii kuin epäilitkin, että rullasta painamalla pääsee asetuksia säätämään. Jos rullaa tökkää sivusuunnassa tai ylös ja alas niin menee radiolle takaisin.kk85 kirjoitti: ↑To 10.06.2021 14:29 Onko kellään muulla ollu vastaavaa ongelmaa Dynamic selectin kanssa:
Pistät rullalla valikon kohtaan Individual, keskinäyttöön tulee se auton kuva ja oikeaan alareunaan se adapt. valikko. Eikö keskitunnelin "isosta" rullasta painamalla pitäisi päästä tekemään omia valintoja ohjauksen/vaihteiston suhteen? Itsellä kun painaa sitä rullaa niin se palaa vaan siihen radiokanavien näyttöruutuun.
Kun valitsee sen Individual kohdan ja kekinäyttöön tulee se auton kuva ja alareunaan adapt. lukee siinä vieressä että Sport+. Auto kävi huollossa, eivät ehtineet tuota katsoa mutta ei nyt ainakaan vikakoodeja ollut päällä. Onko tämä siis vaan ominaisuus? auto on suht uusi minulla![]()
Minulla siihen tulee se valikko ja Adapt kohdan yläpuolella näkyy ne senhetkiset valinnat. Siinä vieressä ei mulla lue sport+ tai muutakaan. Kokeile sieltä Vehicle settings - Dynamic selektiivinen kautta onko se näyttö samanlainen.
Voiko tuo olla niin karvalakki että ei niitä pysty säätämään? Ei nyt luulisi mutta mistä näistä tietää

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Ongelma taitaa olla siinä, miten tuo kerrottaisiin asiaan perehtymättömälle käyttäjälle niin ettei hän soita korjaamolle, ei pysähdy hädissään ihmettelemään autoon tullutta vikaa eikä myöhästy lennolta kun pitää ajaa vielä 20 km lisää.
Puhdistuspoltto käynnistyy vasta lämpimällä moottorilla, jonka kulutus käynnissä olevalla matkalla on jo alentunut kyseiselle autolle ja kuljettajalle normaaliin lukemaan. Siksi polton näkee ainakin 213 sarjalaisessa varsin selvästi siitä, että:
- hetkellisen kulutuksen näyttö ei hidastettaessa putoa nollaan
- tankissa jäljellä oleva ajomatka alkaa pudota nopeasti
- matkan keskikulutus lähtee nousemaan (jos on ajettu vasta lyhyt matka)
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Keväällä kirjoittelin tästä radion häiriöstä. Asia selvisi ja tiedoksi muillekin jos on samaa ongelmaa. Tupakansytyttimessä kun on kännykkä, tabletti tms latauksessa, se saattaa aiheuttaa radioon häiriötä. Huomasin sen sattumalta itse ja Veholla vahvistivat tämän ja maahantuoja on heille asiasta ilmoittanutkin.Jacon kirjoitti: ↑Ke 21.04.2021 11:33 Pari viikkoa oon nyt huristellut s205:llä ja oikeastaan ainoa mikä on ihmetyttänyt on radion kuuluvuus. Tässä samassa ketjussa olikin yksi kirjoitus radion vaihdosta takuuseen melko uutena ja syy oli sama.
Onko muilla kokemuksia radion huonosta kuuluvuudesta? Pohjoisen reissulla ihmettelin, kun löytää niin huonosti kanavia ja nekin mitä löytää välillä suhisee. No pohjoisessa ei muutenkaan montaa kanavaa kuulu, mutta jos Tampere-Jyväskylä välillä jopa radio Nova ajoittain suhisee, niin pakko olla jossain vikaa. Tänään juuri totesin saman ihan Tampereen keskustan ympäristössä. Radio Rock pätki jatkuvasti ja Novallakin pientä häiriötä. Olisko sitten antenni sökö? Jostain luin että näiden integroitujen antennien kanssa on ollut ongelmia.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Jatketaanpa vielä toisella aiheella. Nyt kun tätä hellettä on riittänyt ja ilmastointi todellakin tarpeen, niin on ilmennyt yksi ärsyttävä ongelma. Liikennevaloihin pysähtyessä menee sisäilmankierto päälle ja kuuluu sellanen nariseva ääni ja sama ääni kun kierto avautuu liikkeelle lähtiessä. Olen koittanut manuaalisesti kytkeä kierron päälle ja pois ja siitä se ääni selvästi tulee.
Onko muilla ollut vastaavaa? Eihän se toimintaan vaikuta, mutta ärsyttää tuollainen ylimääräinen ääni mitä ei ainakaan mersussa pitäisi olla. Johonkin väliin kaipaa selvästi voitelua, tuskin on kummemmasta kyse, mutta missä tämä läppä mahtaa olla ja kuinka on itse toteutettavissa? Jos jollain on tietoa, mielellään otan vastaan.
Onko muilla ollut vastaavaa? Eihän se toimintaan vaikuta, mutta ärsyttää tuollainen ylimääräinen ääni mitä ei ainakaan mersussa pitäisi olla. Johonkin väliin kaipaa selvästi voitelua, tuskin on kummemmasta kyse, mutta missä tämä läppä mahtaa olla ja kuinka on itse toteutettavissa? Jos jollain on tietoa, mielellään otan vastaan.