W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Mikähän voisi olla vikana kun 2003 W163 ML400:sta (OM628 kone) on välillä
tehot hukassa maantienopeudella.. eli jos ajelee 60-100 km/h ja polkaisee
tallan lautaan niin kiihtyy _todella_ hitaasti.. näin on nyt käynyt pari kertaa
ja vehokaan ei mitään vikakoodeja löytänyt
Vaihteistolla voi vaihtaa pienemmälle kun on "tilanne päällä" mutta
sekään ei paranna kiihtyvyyttä.. 99% ajasta kuitenkin toimii normaalisti,
eli kiihtyvyys erittäin hyvä???
tehot hukassa maantienopeudella.. eli jos ajelee 60-100 km/h ja polkaisee
tallan lautaan niin kiihtyy _todella_ hitaasti.. näin on nyt käynyt pari kertaa
ja vehokaan ei mitään vikakoodeja löytänyt
Vaihteistolla voi vaihtaa pienemmälle kun on "tilanne päällä" mutta
sekään ei paranna kiihtyvyyttä.. 99% ajasta kuitenkin toimii normaalisti,
eli kiihtyvyys erittäin hyvä???
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
ettei vaan luistonesto "jarruttais" menoo??? 

Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
.
Lähes aina nuo viat jotka liittyy moottorin "kummalliseen käytökseen", eivätkä anna vikakoodia, ovat ilmamassamittari tai/ja egr-venttiili.
Kaikissa muissa moottorin, tai tehonohjaukseen liittyvissä tekijöissä on ohjelman saja-arvot sen verran tiukat, että jokin vikatilaraja ylittyy.
Mutta noissa kahdessa tapauksessa vaaditaan kyllä lähes totaalirikkoontumista, ennenkuin kunnollista vikakoodia tulee.
No, vastaus oli epämääräinen, mutta niin oli oireenkuvauskin.
Lähes aina nuo viat jotka liittyy moottorin "kummalliseen käytökseen", eivätkä anna vikakoodia, ovat ilmamassamittari tai/ja egr-venttiili.
Kaikissa muissa moottorin, tai tehonohjaukseen liittyvissä tekijöissä on ohjelman saja-arvot sen verran tiukat, että jokin vikatilaraja ylittyy.
Mutta noissa kahdessa tapauksessa vaaditaan kyllä lähes totaalirikkoontumista, ennenkuin kunnollista vikakoodia tulee.
No, vastaus oli epämääräinen, mutta niin oli oireenkuvauskin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Jos ajelet etelä suomessa niin kurvaa kuusen alle tutkitaan mikä sitä vaivaasuhoju kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun 2003 W163 ML400:sta (OM628 kone) on välillä
tehot hukassa maantienopeudella.. eli jos ajelee 60-100 km/h ja polkaisee
tallan lautaan niin kiihtyy _todella_ hitaasti.. näin on nyt käynyt pari kertaa
ja vehokaan ei mitään vikakoodeja löytänyt
Vaihteistolla voi vaihtaa pienemmälle kun on "tilanne päällä" mutta
sekään ei paranna kiihtyvyyttä.. 99% ajasta kuitenkin toimii normaalisti,
eli kiihtyvyys erittäin hyvä???
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Vastaavanlainen ongelma oli myös itsellä, W211 400CDI. Selvyyttä ei vielä ole. Vikamuistiin ei ollut jäänyt mitään ja koeajolla vikaa ei saatu. Ongelma tuli juuri tuolla pikatiellä reippaasti ohittaessa. Vika poistui kun sammutti, ja käynnisti auton uudelleen. Kiersi normaalisti, loppuun asti, kuitenkin ilman kunnon tehoja. Ainut joka omaankin ongelmaan osasi arvailla, oli Tuikku. Ja samaa, ilmansaantia se epäröi. Autohan oli Tuikun ohjelmalla. Samaan hengenvetoon, vika mitä ilmeisemmin ei ole ohjelmassa, vaan tekniikassa. Joku suodatin tukossa tai vastaavaa.
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Ok, minnepäin ajellaan? normaalisti liikun lahti-helsinki akselia päivittäin..CDI203 kirjoitti:Jos ajelet etelä suomessa niin kurvaa kuusen alle tutkitaan mikä sitä vaivaasuhoju kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun 2003 W163 ML400:sta (OM628 kone) on välillä
tehot hukassa maantienopeudella.. eli jos ajelee 60-100 km/h ja polkaisee
tallan lautaan niin kiihtyy _todella_ hitaasti.. näin on nyt käynyt pari kertaa
ja vehokaan ei mitään vikakoodeja löytänyt
Vaihteistolla voi vaihtaa pienemmälle kun on "tilanne päällä" mutta
sekään ei paranna kiihtyvyyttä.. 99% ajasta kuitenkin toimii normaalisti,
eli kiihtyvyys erittäin hyvä???
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
YV laiteltusuhoju kirjoitti:Ok, minnepäin ajellaan? normaalisti liikun lahti-helsinki akselia päivittäin..CDI203 kirjoitti:Jos ajelet etelä suomessa niin kurvaa kuusen alle tutkitaan mikä sitä vaivaasuhoju kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun 2003 W163 ML400:sta (OM628 kone) on välillä
tehot hukassa maantienopeudella.. eli jos ajelee 60-100 km/h ja polkaisee
tallan lautaan niin kiihtyy _todella_ hitaasti.. näin on nyt käynyt pari kertaa
ja vehokaan ei mitään vikakoodeja löytänyt
Vaihteistolla voi vaihtaa pienemmälle kun on "tilanne päällä" mutta
sekään ei paranna kiihtyvyyttä.. 99% ajasta kuitenkin toimii normaalisti,
eli kiihtyvyys erittäin hyvä???
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Vastaavanlainen tapaus korjaantui ml:stä ilmamassamittarin vaihdolla, ei vikakoodia, mutta ajon aikana arvot heitteli.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Joo, näissä kasikoneissahan se suurin vaikeus on siinä, että ne on silloin uutena olleet täällä niin kamalan kalliita, ettei niitä ole "tarvinnut" montaa myydä.Kumipää kirjoitti:Vastaavanlainen tapaus korjaantui ml:stä ilmamassamittarin vaihdolla, ei vikakoodia, mutta ajon aikana arvot heitteli.
Jälkituontikantaa sitten on ilmaantunut, muttei paljoa sitäkään - ei siis oikein kellään ole kokemusta moottorista, ei voikkaan olla, siis kun niitä ei ole ollut täällä.
Ilmamassamittarin "tärkein" hommahan näissä mersuissa, jotka ovat muuten (ahto)paineohjattuja, on pakokaasunkierrätyksen ohjailu ja tarkkailu.
Lisäksi ilmamassamittarin arvosta ja kaasupolkimen asennosta ohjelma pyrkii joitakin asioita moottorin "kohta tulevassa" käyttäytymisessä ennakoimaan.
Muunmuassa VNT-ahtimen kunnollinen toiminta eri tilanteissa vaatii tämän kaltaista ohjailua - Vitosta ilmamassamittairi puuttuu ja siinäpä onkin VNT-ahdin todella vaikea saada toimimaan kunnolla, kun laittaa tosissaan syöttöjä, vaikkapa nyt sen sata milliä.
Jos ilmamassamittari näyttää jostain syystä epäloogisen suurta arvoa suhteessa kierroslukuun ja syöttömäärään - ja kaasupoljin tässä tilanteessa painetaan syvälle, niin saatetaan tulla tilanteeseen, ettei ohjelma oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä.
Kaasupoljin pyytää syöttöjä, mutta ilmamassasta saatu ennakointitieto kertoo niin suuresta virtauksesta, että jos ahtoja/syöttöjä lisätään, niin paineet karkaa taivaisiin -> ei lisätä.
Tämä liittyy hiukan uudempiin moottorinohjauksiin, alkupään systeemeissä, EDC-15 boxeissa syöttöä aina tulee, kun on ahtojakin - vikatilassakin.
Tälle, ennakoinnin valitsemalle "turvaratkaisulle" ei varmaankaan ole mitään vikakoodia tehty - jos kyse edes on tämänkaltaisesta asiasta.
Mutta tavattoman usein, viallinen egr-venttiili, tai ilmamassamittari aiheuttaa juurikin kummallisuuksia moottorin käyttäytymiseen, vaikkei mitää varsinaista vikaa löydy, eikä vikamuistista löydy mitään vihjettä asiasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Ja edellä mainitun takia pittä auton arvoja tutkaila ajosa(siinä tilanteessa missä kumalista toimintaa on)tuikku kirjoitti:Joo, näissä kasikoneissahan se suurin vaikeus on siinä, että ne on silloin uutena olleet täällä niin kamalan kalliita, ettei niitä ole "tarvinnut" montaa myydä.Kumipää kirjoitti:Vastaavanlainen tapaus korjaantui ml:stä ilmamassamittarin vaihdolla, ei vikakoodia, mutta ajon aikana arvot heitteli.
Jälkituontikantaa sitten on ilmaantunut, muttei paljoa sitäkään - ei siis oikein kellään ole kokemusta moottorista, ei voikkaan olla, siis kun niitä ei ole ollut täällä.
Ilmamassamittarin "tärkein" hommahan näissä mersuissa, jotka ovat muuten (ahto)paineohjattuja, on pakokaasunkierrätyksen ohjailu ja tarkkailu.
Lisäksi ilmamassamittarin arvosta ja kaasupolkimen asennosta ohjelma pyrkii joitakin asioita moottorin "kohta tulevassa" käyttäytymisessä ennakoimaan.
Muunmuassa VNT-ahtimen kunnollinen toiminta eri tilanteissa vaatii tämän kaltaista ohjailua - Vitosta ilmamassamittairi puuttuu ja siinäpä onkin VNT-ahdin todella vaikea saada toimimaan kunnolla, kun laittaa tosissaan syöttöjä, vaikkapa nyt sen sata milliä.
Jos ilmamassamittari näyttää jostain syystä epäloogisen suurta arvoa suhteessa kierroslukuun ja syöttömäärään - ja kaasupoljin tässä tilanteessa painetaan syvälle, niin saatetaan tulla tilanteeseen, ettei ohjelma oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä.
Kaasupoljin pyytää syöttöjä, mutta ilmamassasta saatu ennakointitieto kertoo niin suuresta virtauksesta, että jos ahtoja/syöttöjä lisätään, niin paineet karkaa taivaisiin -> ei lisätä.
Tämä liittyy hiukan uudempiin moottorinohjauksiin, alkupään systeemeissä, EDC-15 boxeissa syöttöä aina tulee, kun on ahtojakin - vikatilassakin.
Tälle, ennakoinnin valitsemalle "turvaratkaisulle" ei varmaankaan ole mitään vikakoodia tehty - jos kyse edes on tämänkaltaisesta asiasta.
Mutta tavattoman usein, viallinen egr-venttiili, tai ilmamassamittari aiheuttaa juurikin kummallisuuksia moottorin käyttäytymiseen, vaikkei mitää varsinaista vikaa löydy, eikä vikamuistista löydy mitään vihjettä asiasta.
temic boxsila olevisa 8 koeissa on vielä ilma massa mittarin onkelmiin littyen "kummalline" piirre se että toisella niistä on enemän "paino arvo" ohjailun suhteen
jokusen noita vikoja kun joutunt kaivamaan noista v8 koneista niin on tuollainen havainto tullut siinä sivussa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Mulla ainakin vaikutti kun vaihdoin kummatkin ilmamassamittarit, ei kyllä ollut tehonpuutetta ennen sitäkään mutta selvästi tarkemmaksi tuli moottorin toiminta. Vetoja tulee alempaa ja tuntuu vetävän myös ylemmällä kierrosalueella. Eli alkavat hiipumaan selvästi käytössä ja vaikuttaa tehoihin pikkuhiljaa. Olikos muuten niin, että ilmamassamittarin vaihto kuuluu C30 AMG CDI moottorin normaaliin huolto-ohjelmaan? Jostain tälläistä olin lukevinani, en tiedä miten kasikoneen virallinen huolto-ohjelma tähän ottaa kantaa.
Noita Om628 ilmamassamittareita sai Englannista "alesta" syksyllä. Tietty punnan kurssi vaikuttaa lopulliseen hintaan, tässä linkki:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-ORIGINAL- ... 380wt_1139" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tarvetta käytetyille, n. 130km ajetuille niin sellaiset löytyy parina. Ne ovat toimivat mutta tosiaankin ovat pientä hiipumista osoittaneet. Veikkaisin kuitenkin, että varsinkin viritetyssä softassa merkitystä on isompi.
Noita Om628 ilmamassamittareita sai Englannista "alesta" syksyllä. Tietty punnan kurssi vaikuttaa lopulliseen hintaan, tässä linkki:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-ORIGINAL- ... 380wt_1139" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tarvetta käytetyille, n. 130km ajetuille niin sellaiset löytyy parina. Ne ovat toimivat mutta tosiaankin ovat pientä hiipumista osoittaneet. Veikkaisin kuitenkin, että varsinkin viritetyssä softassa merkitystä on isompi.
E 400 CDI
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
70tkm välein on hyvä vaihtaaharripuu kirjoitti:Mulla ainakin vaikutti kun vaihdoin kummatkin ilmamassamittarit, ei kyllä ollut tehonpuutetta ennen sitäkään mutta selvästi tarkemmaksi tuli moottorin toiminta. Vetoja tulee alempaa ja tuntuu vetävän myös ylemmällä kierrosalueella. Eli alkavat hiipumaan selvästi käytössä ja vaikuttaa tehoihin pikkuhiljaa. Olikos muuten niin, että ilmamassamittarin vaihto kuuluu C30 AMG CDI moottorin normaaliin huolto-ohjelmaan? Jostain tälläistä olin lukevinani, en tiedä miten kasikoneen virallinen huolto-ohjelma tähän ottaa kantaa.
Noita Om628 ilmamassamittareita sai Englannista "alesta" syksyllä. Tietty punnan kurssi vaikuttaa lopulliseen hintaan, tässä linkki:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-ORIGINAL- ... 380wt_1139" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tarvetta käytetyille, n. 130km ajetuille niin sellaiset löytyy parina. Ne ovat toimivat mutta tosiaankin ovat pientä hiipumista osoittaneet. Veikkaisin kuitenkin, että varsinkin viritetyssä softassa merkitystä on isompi.
C30 mallissa se on vielä tärkempää

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
CDI203 kirjoitti:70tkm välein on hyvä vaihtaaharripuu kirjoitti:Mulla ainakin vaikutti kun vaihdoin kummatkin ilmamassamittarit, ei kyllä ollut tehonpuutetta ennen sitäkään mutta selvästi tarkemmaksi tuli moottorin toiminta. Vetoja tulee alempaa ja tuntuu vetävän myös ylemmällä kierrosalueella. Eli alkavat hiipumaan selvästi käytössä ja vaikuttaa tehoihin pikkuhiljaa. Olikos muuten niin, että ilmamassamittarin vaihto kuuluu C30 AMG CDI moottorin normaaliin huolto-ohjelmaan? Jostain tälläistä olin lukevinani, en tiedä miten kasikoneen virallinen huolto-ohjelma tähän ottaa kantaa.
Noita Om628 ilmamassamittareita sai Englannista "alesta" syksyllä. Tietty punnan kurssi vaikuttaa lopulliseen hintaan, tässä linkki:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-ORIGINAL- ... 380wt_1139" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tarvetta käytetyille, n. 130km ajetuille niin sellaiset löytyy parina. Ne ovat toimivat mutta tosiaankin ovat pientä hiipumista osoittaneet. Veikkaisin kuitenkin, että varsinkin viritetyssä softassa merkitystä on isompi.
C30 mallissa se on vielä tärkempää
Kiitoksia vinkeistä... ja seuraavaksi CDI203:n luokse kummastelemaan!
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Tosta Harrin koneesta on vaihdettu jakoketju kiristäjineen, joten harrille ei ole tullut ketjusta johtuvaa vikatilaa.
Olen kuullut, että pappat ovat ajaneet kuukausia vikatilassa olleella 500 tai 400CDIllä... Vääntö riittää pappakyytiin ihan kivasti.
203CDI osaa varmasti tarkistaa ketjun venymisestä johtuvat ennakon virheet.
On tullut usein vastaan, että ketju alkaa temppuilla 140tkm tienoilla... pahimmillaan (väkisin) kestäneet 230tkm.
Ketjua on syytä epäillä, jos kylmänä käynnistämisen jälkeen rallattaa hetken aikaa.
Kymmeniä ketjuja 400cdihin vaihtanut asentaja Herra Heino Hki Vartiokylä hoitaa, jos epäilyttää.
Niin ja Harrin auton EGRrät putsattiin ihan puhaltamalla ja voitelemalla kuivavoitelu teflonilla Sähkö EGRrän vivusto... On paskassa paikassa moottorin ja tulipellin välissä ja ihan täynnä nokea.
Olen kuullut, että pappat ovat ajaneet kuukausia vikatilassa olleella 500 tai 400CDIllä... Vääntö riittää pappakyytiin ihan kivasti.
203CDI osaa varmasti tarkistaa ketjun venymisestä johtuvat ennakon virheet.
On tullut usein vastaan, että ketju alkaa temppuilla 140tkm tienoilla... pahimmillaan (väkisin) kestäneet 230tkm.
Ketjua on syytä epäillä, jos kylmänä käynnistämisen jälkeen rallattaa hetken aikaa.
Kymmeniä ketjuja 400cdihin vaihtanut asentaja Herra Heino Hki Vartiokylä hoitaa, jos epäilyttää.
Niin ja Harrin auton EGRrät putsattiin ihan puhaltamalla ja voitelemalla kuivavoitelu teflonilla Sähkö EGRrän vivusto... On paskassa paikassa moottorin ja tulipellin välissä ja ihan täynnä nokea.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
tämä tuli kuntoon... eli kampiakselin asentotunnistimen herja oli päällä,
mutta vika oli oikeasti nokka-akselin rikkoontunut asentotunnistin... kiitokset
kuusen alle vian paikantamisesta ja Pitskun veholle kummankin
anturin
vaihdosta, vaikka heidän oma mekaanikkokin sanoi, että jos kampi-
akselin asentotunnistin antaa väärää dataa niin auto sammuu...
mutta vika oli oikeasti nokka-akselin rikkoontunut asentotunnistin... kiitokset
kuusen alle vian paikantamisesta ja Pitskun veholle kummankin

vaihdosta, vaikka heidän oma mekaanikkokin sanoi, että jos kampi-
akselin asentotunnistin antaa väärää dataa niin auto sammuu...
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Saako sen egr venan helpommin ylä vai alakautta. Mulla ilmottaa et siinois häiriö.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Re: W163/ML400/OM628 automaatti tehot hukassa
Vai onko tämmöisestä mahdollista poistaa niitä kokonaan käytöstä?
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.