CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Viimeksi muokannut TPLtre, Ke 10.03.2021 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No kauhean pitkää ikää sille puhkujalle ei kannata odotella jos päälle 100mm laittaa syöttöjä, se alkaa olemaan kartan reunoilla ylempänä kierros aluetta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Viimeksi muokannut TPLtre, Ke 10.03.2021 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos se toinen ahdin on isompi niin suosittelisin vaihtamaan, aina se oarempi on jos voimaa lisää haluaa että ahdin on sopivasti mitoitettu.
On noita pieniä tullut särettyä ahneuksissaan. gt2056v oikeni kompuran siivet kun 270cdissä vähän liikaa siltä vaadin.
On noita pieniä tullut särettyä ahneuksissaan. gt2056v oikeni kompuran siivet kun 270cdissä vähän liikaa siltä vaadin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt pitää myöntää, että olen tollo. En näköjään osaa erottaa ahto- ja pakopainetta toisistaan. Voisin syyttää star-koneen ruutuun paistanutta aurinkoa tai huonontunutta näköä, mutta olen vaan yksinkertaisesti pässi. 

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko mitään konstia muttaa 1x576 maffin skaalaus karttaa 1x400 kartaksi?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko ml400cdi koneesta poistaa käytöstä egr venttiileitä ?
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On
Jätät välistä riittävän määrän arvoja poikkeen.
Softaan jääneen ylimääräisen tilan täytät vaikkapa nollilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kokeileppa vaikkapa vastuksilla ensin, oliko se nyt se 4,7 kilo ohmia, virta ja signaalijohdon väliin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
V6 cdi ainakin meni tuolla 4,7 kilo ohmia vastuksella. Sitten toimii niin että ECU luulee EGR venttiilin olevan kunnossa. Mutta sen jälkeen alkaa herjata virheellisestä ilmamassa-arvosta. Siitä sytyttää vikavalon mutta tehot pysyy käytössä toisinkuin rikkinäiseksi tunnistetun EGR:n kanssa.
Tietämättä nyt mikä on ongelma ja miksi EGR pitää saada pois pelistä niin se itse venttiili kannattaa varmaan käyttää lädessä ja katsoa meneekö kiinni ja onko karan jousikuorma sellaises kunnos että "klapsahtaa" riittävän terävästi kiinni.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juurikin pudottaa tehot. On niin pirun ahtaasti ne venat.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikös siinä pistokkeesta ole kolme piuhaa,mitähän pitäs vastuksella yhdistää?
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikset vaan ohjelmoi pois?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onnistuuko?
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos ecu on EDC16CP36 mutta taitaa olla temic. En oo puhunu mitää.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jaa empä tiijä.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
4.7 kohm vastus virran ja signaalin väliin. Ihan pieni kokoinen vastus riittää.
Katso yleismittarilla, mikä on maa ja älä siis laita siihen maahan.
Katso yleismittarilla, mikä on maa ja älä siis laita siihen maahan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
ML163 400cdi Temic
(kuten muutkin 400cdi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Okei kiitos tää tieto hyväEemeliErkki kirjoitti: ↑La 03.04.2021 12:10 4.7 kohm vastus virran ja signaalin väliin. Ihan pieni kokoinen vastus riittää.
Katso yleismittarilla, mikä on maa ja älä siis laita siihen maahan.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko edc15c6 esp switchi iha ohjelman puolella vai pitääkö eepromia ronkkia?
Ainaki tuolla volkkari puolella cowFUN_ASR ja cowFUN_EGS vaikuttaa luistonestoon luultavasti
Ainaki tuolla volkkari puolella cowFUN_ASR ja cowFUN_EGS vaikuttaa luistonestoon luultavasti
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vastus homma toimii. Kiitos vinkeistä.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kuinkas tuossa hiukkasloukun poistossa ohjelmasta, pitäiskö hävitä tiedot koko pömpelistä. Mekaaninen poisto tehty ja ohjelmasta poisto myös sekä egr kans. Tuhkamääräksi star ilmoittaa 0g mutta kuormitus suodatin näyttää rullaavan koko ajan ja nyt se näyttää 201% ja lisää tulee rosentteja ajomäärä mukaan. Aikaisemmin jo ohjelman laiton myötä tuli ilmoitus että hiukkassuodatin liian täynnä regerenointia varten ja ei antanut poistaa vikakoodia. No ohjelman laittaja nollasi laskurin ja poisti koko koodin ohjelmasta ja mielestäni tuo ei ole oikea tapa poistaa sitä ohjelmasta mutta kysytään tietäjiltä kuinka asia on. Auto on w203 320cdi -06 aut.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kuvailun toiminnan perustellaa sitä ei ole poistettu ohjelmasta korkeintaan osittainkks78 kirjoitti: ↑Ma 12.04.2021 22:47 Kuinkas tuossa hiukkasloukun poistossa ohjelmasta, pitäiskö hävitä tiedot koko pömpelistä. Mekaaninen poisto tehty ja ohjelmasta poisto myös sekä egr kans. Tuhkamääräksi star ilmoittaa 0g mutta kuormitus suodatin näyttää rullaavan koko ajan ja nyt se näyttää 201% ja lisää tulee rosentteja ajomäärä mukaan. Aikaisemmin jo ohjelman laiton myötä tuli ilmoitus että hiukkassuodatin liian täynnä regerenointia varten ja ei antanut poistaa vikakoodia. No ohjelman laittaja nollasi laskurin ja poisti koko koodin ohjelmasta ja mielestäni tuo ei ole oikea tapa poistaa sitä ohjelmasta mutta kysytään tietäjiltä kuinka asia on. Auto on w203 320cdi -06 aut.
eli yhteys ohjelman laitajaan/tekijään
jos se on poistettu kunnolla ei sitä tarvitse välillä nolailla, koodeja poistaa
eikä % kasva yli päättän mitään siihen liityvää tehdä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tänään olin puheissa ohjelman asentajaa, on kuulema normaalia että laskurit jää toisinaan pyörimään taustalle mutta pääasia on että vikakoodeja ei tule eikä vikavalot pala. Eli staarilla katsottuna kohta ”6608 kuormitus suodatin” rullaa kilometrien mukana. Viimeisestä nollauksesta/poistosta ajettu nyt 2100km ja kuormitus suodatin näyttää 201% ja taas 100km lisää ajoa niin sit se on 202% jne.. tuskin tuo oikeen on poistettu mutta tulevaisuuden suunnitelmissa on ahtimen vaihtoa jne niin täytyy teettää ohjelma sitten kunnon tekijällä, eikä ”yhdellä markkinoiden arvostetuimmista ohjelmointi merkeistä”
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Potilas on C mallin 200cdi automaatti, vm 2006 , johon vaihdettu 270cdi turbo ja tälle tuikutettu ohjelma.
Paljonko tuon pitäisi ahtaa tyhjäkäynnillä / täyskaasuvedossa?
Paljonko tuon pitäisi ahtaa tyhjäkäynnillä / täyskaasuvedossa?
MB W203 200CDI A 2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sen tietää vain ohjelman tekijä mutta
Tyhjäkäynnillä ei ainakaan ole mitään syytä ahtaa olenkaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tyhjäkäynnillä tosiaan turhaa, mutta vedossa niin paljon että kaikki palaa ilman savua mitä suuttimista tulee.
Tietysti ahtimen rajoissa että ei sano poks.
Tietysti ahtimen rajoissa että ei sano poks.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Nilkkasuorana voisi olla vaikkapa tuollaisia arvoja.

Nilkkasuorana voisi olla vaikkapa tuollaisia arvoja.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
^Kiitos vastauksesta
Pikaisella otannalla OBD mokkulaa ja Torqueta käyttäen huipuiksi jäi 1,5bar.
Pitää tutkia asiaa tarkemmin.

Pikaisella otannalla OBD mokkulaa ja Torqueta käyttäen huipuiksi jäi 1,5bar.
Pitää tutkia asiaa tarkemmin.
MB W203 200CDI A 2006
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Torgue - tyyppiset, käytännössä halvat testerit lukee ahtoja ainoastaan 1,6bar,n asti.
Torgue - tyyppiset, käytännössä halvat testerit lukee ahtoja ainoastaan 1,6bar,n asti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5