Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Soitin viimeisen käsivälitteisen ARP-puheluni vuonna 1993. Oi niitä aikoja. Ei taitaisi radioavaruudesta enää tulla alkusoittoon (niin kuin silloin Nokian ja Saloran ohjeissa luki) vastausta.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Omassa toisenmerkkisessä harrasteautossa on paikallaan ja teoriassa käyttövalmiina Mobira Talkman jonka isäukko osti vähänkäytettynä ja asensi siihen joskus '89-90. Silläkin taitaisi olla turha koettaa soittaa sitä perinteistä "et ikinä arvaa mistä soitan" -puhelua.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hieno kokonaisuus ja sisustassa patinaa kohtuullisesti, vaikka tuo clickbait ekana kuvana syö uskottavuutta. Kuskin penkin reunaa varjellaan näyttämästä liikaa. Yhdesä kuvassa näyttäisi olevan rispaantumaa. Jos ei ole puhki, pystyy vielä petraamaan. Miksiköhän etukynnyksiin on joko liimattu jotakin tummaa teippiä, tai sitten niitä on maalattu.Ere866 kirjoitti: ↑Pe 26.03.2021 20:16 https://huutokaupat.com/2612273/hieno-b ... l-bensiini
Siitä huutamaan. Tosi hieno kyllä on!
Ekan kerran näen jenkkien koristeraitojen kiertävän koko takaluukunkin. Raidat ovat paikoin kuluneet pois. Pitäisikö poistaa kokonaan vai paikata, siinäpä pulma? Puskurien muovit maalaukseen ja etulyhtyjen kehykset vaihtoon, niin paranee habitus jo selvästi.
Ja vielä se vakiopurnaukseni: TAAS kerran puuttuu ainakin yhdeltä puolelta takapuskurin päätymuovi!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Näyttää olevan luetuimmasta päästä museorekisteröintiaiheeseen liittyvä viestiketju, niin kysytäänpä tässä samalla että onko OK vaihtaa museorekisteröityyn autoon jotkin muut vanteet, tässä tapauksessa 300D satalankkuun 16-17" ?
Ilman muuta kyseisen aikakauden vanteista kyse, ei mitään barchettoja.
Lähinnä siltä osin kiinnostaa, että voiko sellaisesta tulla sanomista tien päällä, ei niinkään henkilökohtaiset mielipiteet mutta saa niitäkin kirjoitella
Ilman muuta kyseisen aikakauden vanteista kyse, ei mitään barchettoja.
Lähinnä siltä osin kiinnostaa, että voiko sellaisesta tulla sanomista tien päällä, ei niinkään henkilökohtaiset mielipiteet mutta saa niitäkin kirjoitella
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei ole kyllä kukaan kysellyt mitään vanteista meidän porukan museopeleissä. Kaikki toki aikakauden mukaisia vanteita mitä on käytössä. Mun 300D:ssä museovanteet on 17” monoblockit ja talveksi 16” kasireijät. Näihin lupa saatu jo tarkastajalta. Alkuperäiset 15” kaivonkannet toki on hyllyssä.dealer kirjoitti: ↑La 27.03.2021 08:10 Näyttää olevan luetuimmasta päästä museorekisteröintiaiheeseen liittyvä viestiketju, niin kysytäänpä tässä samalla että onko OK vaihtaa museorekisteröityyn autoon jotkin muut vanteet, tässä tapauksessa 300D satalankkuun 16-17" ?
Ilman muuta kyseisen aikakauden vanteista kyse, ei mitään barchettoja.
Lähinnä siltä osin kiinnostaa, että voiko sellaisesta tulla sanomista tien päällä, ei niinkään henkilökohtaiset mielipiteet mutta saa niitäkin kirjoitella
Henkilökohtaisesti raja menee mielestäni siinä, että käytetään kokoja, mitä mallisarjaan on ollut tehtaalta tarjolla. Mielestäni tähän voi hyväksyä mallisarjan speciaaliversiot. 124:ssa siis suurin tehdaskoko on ollut 17”. Monoblockia lankkuun on saanut sekä Aero1 että AMG Style2 mallina, joten siitä uudempia en laittaisi. Ainahan se olis perusteltua käyttää mersun leimoilla olevia aikakauden vanteita, tai sitten tunnettuja aftermarket varustepyöriä kuten Lorinser, Carlsson, Brabus jne. Mutta toki tarvikemerkkejä on ollut tuolloin jo satoja, joten kunhan aikakausi täsmää niin siitä vaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kiitokset.
Vaihtoehtoina omaan autoon on Fondmetal RS 2600 8x16" ET11, Lorinser RS90 8x17" ET 22 ja RS80 16-tuumaisena, ET35 (?) sekä RH Topline 17" ET35 (?)
Vaihtoehtoina omaan autoon on Fondmetal RS 2600 8x16" ET11, Lorinser RS90 8x17" ET 22 ja RS80 16-tuumaisena, ET35 (?) sekä RH Topline 17" ET35 (?)
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mun mielipide:
1.Fondmetalit on kromipuskurivehkeiden aikakautta
2. RS90 Paras vaihtoehto omaan makuun
3. RS80 Ihan ok. 16” ei näytä tuossa mallissa oikein miltään varsinkaan 124:n alla. 201 oli jees.
4.Riippuu vähän mikä malli toplinesta? Topline AA:han on vasta 90/2000 taitteen vanne valmistusajankohdaltan vaikka onkin style2 Monoblock replica. Se vanhempi malli terävine kantteineen on jostain 90-luvun alkupuolelta?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1326
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tien päällä tuskin koska Poliisilla ei riitä aikaa, intoa eikä kompetenssia moiseen.
Myös tarkastaja kuuluu valitettavan usein samaan kastiin, ja tarkastajahan on siis se katsastussetä/-täti. Jollei poikkea yleisilmeestä ja vaikuttaa hyvältä niin läpi menee, kuin väärä raha. Vai pitääkö sanoa vääräkin raha?
Se MA-lausunnonantaja on se vaikein, se tietää valtansa olla uskomatta mitään jollei oikeaksi todisteta.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mä sanoisin että tilanne on niinpäin, että lausunnonantaja hyväksyy helpommin erikoisvanteet kuin katsastusmies joka tekee paperit.. ainakin oman kokemuksen mukaan. Dealerin auto nyt on jo museossa niin tuosta ei ole ongelmaa.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑La 27.03.2021 09:40Tien päällä tuskin koska Poliisilla ei riitä aikaa, intoa eikä kompetenssia moiseen.
Myös tarkastaja kuuluu valitettavan usein samaan kastiin, ja tarkastajahan on siis se katsastussetä/-täti. Jollei poikkea yleisilmeestä ja vaikuttaa hyvältä niin läpi menee, kuin väärä raha. Vai pitääkö sanoa vääräkin raha?
Se MA-lausunnonantaja on se vaikein, se tietää valtansa olla uskomatta mitään jollei oikeaksi todisteta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Joo, minullahan oli se tilanne museotarkastuksen ja -katsastuksen osalta että auton mukana tulleilla 15-reikävanteilla ja peltivanteilla + ufopöläreillä (talvisaikaan katsastus/nastarenkaat) ei ollut ongelmia. Museotarkastusasiasta ennen tarkastusta kysellessäni sainkin tiedon, että hyväksytään myös muilla kuin alkuperäisvanteilla, kunhan on todistettavasti kyseisen aikakauden vanteet ja tarkoitettu tähän malliin.
Eipä tässä tietysti ole varsinaista tarvetta muuta rengastusta alle laittaakaan, mutta kun noita mainittuja vanteita renkaineen on olemassa eikä auto ole kovin korkea alustalleen, niin voisi näyttää aivan asialliselta vaikkapa juuri niillä 17" Lorinsereilla.
Eipä tässä tietysti ole varsinaista tarvetta muuta rengastusta alle laittaakaan, mutta kun noita mainittuja vanteita renkaineen on olemassa eikä auto ole kovin korkea alustalleen, niin voisi näyttää aivan asialliselta vaikkapa juuri niillä 17" Lorinsereilla.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Minulta on kerran katsastuksessa kysytty, että onko museoajoneuvotarkastus tehty niin, että samat vanteet oli alla kuin katsastuksessa ja suullinen vastaus riitti, kun sanoin, että kyllä on. Olisihan hän sen voinut siitä tarkastusraportin kuvastakin varmistaa. Itse kanssa sanoisin, että tien päällä tuskin ketään kiinnostaa, kunhan alla ovat oikean aikakauden vanteet ja katsastukseen kun neljän vuoden välein menee, niin voi olla helpoin tie laittaa samat vanteet kuin siinä todistuksen kuvaa otettaessa alla oli.
Tarkastuksessahan mulle todettiin heti ensimmäisenä yksikantaan, että näitä 16-tuumaisia vanteita me emme voi hyväksyä 123:een. Olin vahvasti eri mieltä. Jonkun aikaa kun asiasta keskusteltiin ja esittelin mukanani olevia dokumentteja vanteiden aikakaudenmukaisuudesta, siirryttiinkin keskustelussa ja tarkastuksessa vähin äänin ihan muihin aiheisiin ja lopulta jonkun ajan päästä tarkastaja melkein pettyneeseen sävyyn totesi, että kai meidän nyt sitten kuitenkin täytyy nämä vanteet hyväksyä. Toinen tarkastaja oli samaa mieltä ja kehui, että on todella hyvä, että mulla oli ne dokumentit mukana, kun se helpottaa heidän työtänsä. Sitten loppukaneetiksi se enemmän vastahakoinen tarkastaja totesi vissiin lähinnä vitsillä, että jos heille tulee SA-HK:lta valitusta näistä vanteista, niin ohjaavat soittamaan suoraan minulle ja lupasin oikein erityisen mielelläni jutella asiasta tarvittaessa keskusjärjestön edustajan kanssa. Tietenkään sellaista soittoa ei koskaan kuulunut.
Tarkastuksessahan mulle todettiin heti ensimmäisenä yksikantaan, että näitä 16-tuumaisia vanteita me emme voi hyväksyä 123:een. Olin vahvasti eri mieltä. Jonkun aikaa kun asiasta keskusteltiin ja esittelin mukanani olevia dokumentteja vanteiden aikakaudenmukaisuudesta, siirryttiinkin keskustelussa ja tarkastuksessa vähin äänin ihan muihin aiheisiin ja lopulta jonkun ajan päästä tarkastaja melkein pettyneeseen sävyyn totesi, että kai meidän nyt sitten kuitenkin täytyy nämä vanteet hyväksyä. Toinen tarkastaja oli samaa mieltä ja kehui, että on todella hyvä, että mulla oli ne dokumentit mukana, kun se helpottaa heidän työtänsä. Sitten loppukaneetiksi se enemmän vastahakoinen tarkastaja totesi vissiin lähinnä vitsillä, että jos heille tulee SA-HK:lta valitusta näistä vanteista, niin ohjaavat soittamaan suoraan minulle ja lupasin oikein erityisen mielelläni jutella asiasta tarvittaessa keskusjärjestön edustajan kanssa. Tietenkään sellaista soittoa ei koskaan kuulunut.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hiljaista on ässäkaupoilla vaikka kevät tuli. Korona ja vallitseva maailmantilanne varmasti vetkuttaa näitten kauppaamista.
Oma 500SEL sentään todennäköisesti lähtee pääsiäisenä uudelle omistajalle. Katsotaan.
Tämä Rintajoupin 560 ilmestyi sitten huutokaupattavaksi. Ei ihme, onhan tuota kaupiteltu varmaan 5 vuotta eri hintapyynneillä.
Mielenkiintoista katsoa mihin nousee ja millä lähtee. Nuo ykkössarjan etu- ja takapuskurit pilaavat kyllä tämä auton. Kohtuu helpollahan tähän löytäisi oman aikansa puskurit ja käyttäysi maalaamon kautta. Muuten kai tuo on ihan ok. Lehtiverkot roikkuu ja kuskinpenkissä kulumaa ja nämä seikat VOIVAT viitata väärennettyihin kilometreihin. Myös puskurien vaihto kertoo omaa tarinaansa.
https://huutokaupat.com/2628292/mercede ... -museoauto
Oma 500SEL sentään todennäköisesti lähtee pääsiäisenä uudelle omistajalle. Katsotaan.
Tämä Rintajoupin 560 ilmestyi sitten huutokaupattavaksi. Ei ihme, onhan tuota kaupiteltu varmaan 5 vuotta eri hintapyynneillä.
Mielenkiintoista katsoa mihin nousee ja millä lähtee. Nuo ykkössarjan etu- ja takapuskurit pilaavat kyllä tämä auton. Kohtuu helpollahan tähän löytäisi oman aikansa puskurit ja käyttäysi maalaamon kautta. Muuten kai tuo on ihan ok. Lehtiverkot roikkuu ja kuskinpenkissä kulumaa ja nämä seikat VOIVAT viitata väärennettyihin kilometreihin. Myös puskurien vaihto kertoo omaa tarinaansa.
https://huutokaupat.com/2628292/mercede ... -museoauto
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Perhana, onkos tuossa takaluukun lasinpuoleisessa reunassakin jotain häikkää?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Niin no, auto on vanha ja 120tkm ei nyt kuitenkaan ole niin vähäinen ajomäärä, että jos esimerkiksi hieman ylikokoinen niittifarkkukansalainen on autollaan jossain historian vaiheessa toistuvasti ajanut paljon pikkuajoa, jossa on penkille istuttu ja siitä noustu usein, niin tuommoinenhan siitä tulee... Ja ne lehtipussit kyllä saa sopivasti kuormaten venytetyksi aika äkkiä myös. Meidän perheessä uudesta autosta kaikki muut paitsi allekirjoittanut saa käytetyn näköisen muutamassa päivässä Enempi itsekin jäin miettimään tuota puskurikommenttiasi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ja vai että käsijarrun palat loppu varoitusvalon perusteella. Miksi kuskin ovessa lisälukko. Väriyhdistelmä olisi mielenkiintoinen, mutta liian monta kysymysmerkkiä tuossa yksilössä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Eikö tuossa pitäisi olla penkit jo uudempaa muotoilua? Milloin penkit päivittyivätkään. Olisiko puskurikromit hapanneet ja korjattu näppärästi vaihtamalla puskurit.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kas kas. Muistan, kun pyysivät 9.900, eikä sillä mennyt kaupaksi.
Etupuskuri on vanhempaa mallia, takapuskuri on oikea. Luultavasti joskus rutattu ja vaihdettu. Mätävian vuoksi menisi takapuskuri ensiksi vaihtoon. Tosin on sillekin voitu jotakin tehdä, eli tämä ei vielä todista mitään.
Nahkaverhoilu vaihtui samaan aikaan kun kylkimuovien ja puskureiden väri vaihtui. Tuossa kumpikin ovat siis ennen 09/1988. Mutta sitten... Mittaristossa on "RS" airbagin merkkivalona, eikä "SRS", eli sen puoleen auto on valmistunut ennen 03/1988. Tai sitten mittaristo on vaihdettu, jolloin koko mittarilukemakin on ihan mitä sattuu.
Kuvista ei näe onko lukkotappien rengas mustaa muovia vai kromattu. Jos kromattu, niin auto menee 1987 puolelle.
Takaluukku tosiaan on ihmeen koholla toiselta puolelta ikkunan kohdalla.
Noita lisälukkoja ovessa on joskus tullut eteen akselilla Espanja-Italia. Mafia nääs. Valkoinen värikin voisi viitata, että auto on ollut siellä päin, vaikka oliskin tilattu alkujaan Ruotsin kautta. Kardaanitunnelin matto takapenkin edessä on jo muuttunut väriltään hiukan vihertäväksi. Eli auto on nähnyt paljon aurinkoa.
Etupuskuri on vanhempaa mallia, takapuskuri on oikea. Luultavasti joskus rutattu ja vaihdettu. Mätävian vuoksi menisi takapuskuri ensiksi vaihtoon. Tosin on sillekin voitu jotakin tehdä, eli tämä ei vielä todista mitään.
Nahkaverhoilu vaihtui samaan aikaan kun kylkimuovien ja puskureiden väri vaihtui. Tuossa kumpikin ovat siis ennen 09/1988. Mutta sitten... Mittaristossa on "RS" airbagin merkkivalona, eikä "SRS", eli sen puoleen auto on valmistunut ennen 03/1988. Tai sitten mittaristo on vaihdettu, jolloin koko mittarilukemakin on ihan mitä sattuu.
Kuvista ei näe onko lukkotappien rengas mustaa muovia vai kromattu. Jos kromattu, niin auto menee 1987 puolelle.
Takaluukku tosiaan on ihmeen koholla toiselta puolelta ikkunan kohdalla.
Noita lisälukkoja ovessa on joskus tullut eteen akselilla Espanja-Italia. Mafia nääs. Valkoinen värikin voisi viitata, että auto on ollut siellä päin, vaikka oliskin tilattu alkujaan Ruotsin kautta. Kardaanitunnelin matto takapenkin edessä on jo muuttunut väriltään hiukan vihertäväksi. Eli auto on nähnyt paljon aurinkoa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Armas Puolimatkan 500SEL lähti tänään Jyväskylään uudelle omistajalle. Pala Suomihistoriaa on siis uusissa käsissä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
FIN WDB1260391A370960
Model 560 SEL
Engine 117968 12 039029
Transmission 722350 03 000573
Order Number 0 6 212 02138
Order Location BERLIN BRANCH
Interior LEATHER BRAZIL (273)
Paint 1 CLASSIC WHITE (737U)
Approx. Build Date 1987-10
Code Description
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
363 INCOMPLETE DELIVERY SLIP (FOR SAS AND KWS)
442 AIRBAG IN STEERING WHEEL
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
682 FIRE EXTINGUISHER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/oRVqae2qr7QAMN6Op
Model 560 SEL
Engine 117968 12 039029
Transmission 722350 03 000573
Order Number 0 6 212 02138
Order Location BERLIN BRANCH
Interior LEATHER BRAZIL (273)
Paint 1 CLASSIC WHITE (737U)
Approx. Build Date 1987-10
Code Description
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
363 INCOMPLETE DELIVERY SLIP (FOR SAS AND KWS)
442 AIRBAG IN STEERING WHEEL
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
682 FIRE EXTINGUISHER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/oRVqae2qr7QAMN6Op
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Eli onko tuo nyt sellainen 242 hv versio vieläpä - tosi turn off .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
16k€ ja tarkistetaan tarjouksia.
Juu on 242 versio.
Moni asia puoltaa kyllä hyvää kuntoa, on jenkkien avaimetkin molemmat nahkalinkut tallessa... Voi toki uusia.
Näyttää saaneen leluauton kilvet m-kirjaimella, voin kertoa ne ei sovi visuaalisesti minusta yhtään noihin uimalaitureihin.
5- merkkisiäkin vielä löytyy asemilta. Että sellaiset siihen olisi kuuluneet.
Miksiköhän aika usein ratsastaa se onnekas tarjoaja joka vie potin, eli ilmestyy ihan loppuvaiheessa ja periatteessa jopa niin että varsinainen aika umpeutunut ja mennään jatkoajalla.
Oliko samalla puljullla 500E, joku ässä ainakin oli...
Juu on 242 versio.
Moni asia puoltaa kyllä hyvää kuntoa, on jenkkien avaimetkin molemmat nahkalinkut tallessa... Voi toki uusia.
Näyttää saaneen leluauton kilvet m-kirjaimella, voin kertoa ne ei sovi visuaalisesti minusta yhtään noihin uimalaitureihin.
5- merkkisiäkin vielä löytyy asemilta. Että sellaiset siihen olisi kuuluneet.
Miksiköhän aika usein ratsastaa se onnekas tarjoaja joka vie potin, eli ilmestyy ihan loppuvaiheessa ja periatteessa jopa niin että varsinainen aika umpeutunut ja mennään jatkoajalla.
Oliko samalla puljullla 500E, joku ässä ainakin oli...
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kummasta ässästä tässä porukka nyt jauhaa? Valkoinen SEL, eikös se ole EU-mallina sitten ihan täysversio 300hp ja tuo musta jenkki 560 on katalysaattoriversio ameriikan pojille tehty tehoton versio?
Minusta molemmissa hinta nousi tai on noussut "liian korkeaksi" Oletin tuon jenkkimallin jäävän 13 nurkille ja valkoisen 8000€ pintaan mutta nyt jo 9 000€. Mutta se nyt oli vain oma fiilis, jokainenhan tarjoaa sen verran kun on valmis maksamaan
Minusta molemmissa hinta nousi tai on noussut "liian korkeaksi" Oletin tuon jenkkimallin jäävän 13 nurkille ja valkoisen 8000€ pintaan mutta nyt jo 9 000€. Mutta se nyt oli vain oma fiilis, jokainenhan tarjoaa sen verran kun on valmis maksamaan
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tyko kirjoittaa kai mustasta jenkkimallista.
Valkea on euromalli kyllä. Huomasin vasta nyt tuon approx. daten, joka on 10/87. 9/87 saakka kattimallissa oli vain 242 hv. Jälkiasennusmallissa 279 ja katittomassa 300 hv. Tuolloin syksyllä 1987 tuli tehonnostot, ehkäpä BMW:n 12-sylinterisen kiihottamana.
Valkea on euromalli kyllä. Huomasin vasta nyt tuon approx. daten, joka on 10/87. 9/87 saakka kattimallissa oli vain 242 hv. Jälkiasennusmallissa 279 ja katittomassa 300 hv. Tuolloin syksyllä 1987 tuli tehonnostot, ehkäpä BMW:n 12-sylinterisen kiihottamana.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Timo L on tuo ässätietämys kohdillaan! Oppiipa itsekin uutta.
Mitenkä tehot vastaavasti meni 500 ja 420:ssa?
Mitenkä tehot vastaavasti meni 500 ja 420:ssa?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
420 -9/87
218 hv
204 hv kat
420 9/87-
231 hv
224 hv kat
500 -9/87
245 hv
223 hv kat
500 9/87-
265 hv
252 hv kat
218 hv
204 hv kat
420 9/87-
231 hv
224 hv kat
500 -9/87
245 hv
223 hv kat
500 9/87-
265 hv
252 hv kat
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
tuollaista lisälukkoa ihmettelin kauan sitten eräässä w201:ssä. pienen tutkiskelun jälkeen selvisi että siitä kytkettiin päälle autoon uutena asennettu Bosch merkkinen hälytin.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
No juu, näköjään luulin että puhutaan vielä mustasta.
Rinta-joupin valkea vaikuttaa kyllä kasatulta...tai jokin ei houkuta.
Rinta-joupin valkea vaikuttaa kyllä kasatulta...tai jokin ei houkuta.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
http://www.trianglemotor.com/wp-content ... 86-www.jpg
Nyt olisi 500 SEC trianglen huutokaupassa toukokuussa.
http://www.trianglemotor.com/auction-huutokauppa/
Mitäs arvioitte hintaa tulevan...
Nyt olisi 500 SEC trianglen huutokaupassa toukokuussa.
http://www.trianglemotor.com/auction-huutokauppa/
Mitäs arvioitte hintaa tulevan...
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kuitenkin jo nyt hinta noussut 9.000,-. Sinänsä erikoista, että on ollut vuosikausia myynnissä ei juurikaan korkeammalla hintapyynnillä, eikä ole liikkunut.
Ja mikä erikoista: viimeisimmät tarjoukset tasan kahden huutajan keskinäistä kilpailua. Välillä on näiden huutokauppojen uskottavuus koetuksella...
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85