Fläkti pimeni, MB150A Classic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
makemurtaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.05.2015 12:36

Fläkti pimeni, MB150A Classic

Viesti Kirjoittaja makemurtaja »

Toimii kun vääntää täysille, oliko se nyt asento 4 tai 5. Muut asennot ovat pimeinä eli ei hurise eikä puhalla ilmaa sisään. Onkohan sulakevika? Täysillä asento toimii ja puhaltaa niin että sukat pyörii jalassa! Vai onko tässäkin pappamersussa jokin vastussäädin niinkuin saksmannit käyttää ainakin Wolkkarissa. Olisiko neuvoa antavaa? T. Rollaattoriukko Make
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Kuvaillun perusteella vaikuttaisi etuvastus olevan rikki.

Kyllä sellainen löytyy myös mersuista.
Avatar
makemurtaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.05.2015 12:36

Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic

Viesti Kirjoittaja makemurtaja »

Missä kohti mersua sellainen etuvastus on? Onko helppo vaihtaa ja mitä maksaa?
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Noita on tehty melkein 10 vuoden ajan, tämä on 2008 vuosimallista: https://m.motonet.fi/fi/varaosat/317/au ... eryhma=225
Lämmityslaitteen lähistöllä pitäisi sijaita, tarkemmin en osaa tuohon sanoa kun en tälläiseen ole vaihtanut.

Ohjekirjasta kannattaa silti vielä katsoa onko isoimmalle nopeudelle oma sulake ja muille nopeuksille yksi yhteinen, se olisi kuitenkin halpa korjaus jos niin olisi.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Ei ole omaa sulaketta vaan täysinopeus ei mene lämpösulakkeen kautta joka esivastuksessa on itsessään ja siksi toimii nopeimmalla.


Tännekkin montakertaa youtube linkki laitettu eli hakua kannattaa käyttää ensimmäiseksi.
https://www.youtube.com/watch?v=dRklIkebmhU 3sekkaa google haulla

Esivastus uusiksi ja puhallin. Se polttaa sen esivastuksen kohta uudestaan kun käyttää pieniä nopeuksia
oas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 05.01.2007 16:39
Paikkakunta: Lohja

Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic

Viesti Kirjoittaja oas »

Vaihdoin kerran työkaverini A mersuun etuvastuksen. Se oli kojelaudan alaosassa eli tavallaan keskikonsolin etuosassa. Ainoat työkalut mitä tarvittiin olivat ristipääruuvari taskulamppu ja peili. Ruuvari vain siksi että sain sisätilanpistorasian irti pois edestä. Auton viereen hantin puolelle polvilleen ja lattiamatto taivutetaan etuosastaan niin että paljastuu keskikonsolin tulipellin päässä oleva aukko. Siitä kun katsoo peilillä ja valolla taaksepäin konsolin sisään, etuvastus näkyy melko hyvin. Sen saa vedettyä irti kun työntää käden kolosta sisään. Good luck.
ex.MB 200D -82. MB 180C-02
ex.MB 190E -88.
ex.MB 230E -87.
ex.MB C280 -95.
exMB E230 -96.
ex.MB E200T -93.
exMB C240T -98.
Avatar
makemurtaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.05.2015 12:36

Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic

Viesti Kirjoittaja makemurtaja »

Kamraatti vaihtoi etuvastuksen omaan Mersuunsa. Tinasin kaksi kamraatin vanhan etuvastuksen tolppaa yhteen ja alkoihan se toimimaan mun autossakin. Asennot ja kierrokset tosin osittain samana!
Päätettiin kuitenkin tilata uusi etuvastus Saksasta, rahti puoliksi kun tuli muutakin tavaraa. Mun osuus puolirahteineen oli 23€. Paikallinen seppä olisi veloittanut viitisen kymppiä vastuksesta ja tunnin työn konttaamisesta!
Mutta mulla toimii nyt tuuletin!
Ps. Tinasin omasta vanhasta jälleen kaksi vastustolppaa yhteen ja saa jäädä hätävaraosaksi! Siis ohmimittauksen jälkeen pimeä tolppn kytkettävä toimivan tolpan rinnalle.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Vastaa Viestiin