Fläkti pimeni, MB150A Classic
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Fläkti pimeni, MB150A Classic
Toimii kun vääntää täysille, oliko se nyt asento 4 tai 5. Muut asennot ovat pimeinä eli ei hurise eikä puhalla ilmaa sisään. Onkohan sulakevika? Täysillä asento toimii ja puhaltaa niin että sukat pyörii jalassa! Vai onko tässäkin pappamersussa jokin vastussäädin niinkuin saksmannit käyttää ainakin Wolkkarissa. Olisiko neuvoa antavaa? T. Rollaattoriukko Make
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic
Kuvaillun perusteella vaikuttaisi etuvastus olevan rikki.
Kyllä sellainen löytyy myös mersuista.
Kyllä sellainen löytyy myös mersuista.
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic
Missä kohti mersua sellainen etuvastus on? Onko helppo vaihtaa ja mitä maksaa?
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic
Noita on tehty melkein 10 vuoden ajan, tämä on 2008 vuosimallista: https://m.motonet.fi/fi/varaosat/317/au ... eryhma=225
Lämmityslaitteen lähistöllä pitäisi sijaita, tarkemmin en osaa tuohon sanoa kun en tälläiseen ole vaihtanut.
Ohjekirjasta kannattaa silti vielä katsoa onko isoimmalle nopeudelle oma sulake ja muille nopeuksille yksi yhteinen, se olisi kuitenkin halpa korjaus jos niin olisi.
Lämmityslaitteen lähistöllä pitäisi sijaita, tarkemmin en osaa tuohon sanoa kun en tälläiseen ole vaihtanut.
Ohjekirjasta kannattaa silti vielä katsoa onko isoimmalle nopeudelle oma sulake ja muille nopeuksille yksi yhteinen, se olisi kuitenkin halpa korjaus jos niin olisi.
Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic
Ei ole omaa sulaketta vaan täysinopeus ei mene lämpösulakkeen kautta joka esivastuksessa on itsessään ja siksi toimii nopeimmalla.
Tännekkin montakertaa youtube linkki laitettu eli hakua kannattaa käyttää ensimmäiseksi.
https://www.youtube.com/watch?v=dRklIkebmhU 3sekkaa google haulla
Esivastus uusiksi ja puhallin. Se polttaa sen esivastuksen kohta uudestaan kun käyttää pieniä nopeuksia
Tännekkin montakertaa youtube linkki laitettu eli hakua kannattaa käyttää ensimmäiseksi.
https://www.youtube.com/watch?v=dRklIkebmhU 3sekkaa google haulla
Esivastus uusiksi ja puhallin. Se polttaa sen esivastuksen kohta uudestaan kun käyttää pieniä nopeuksia
Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic
Vaihdoin kerran työkaverini A mersuun etuvastuksen. Se oli kojelaudan alaosassa eli tavallaan keskikonsolin etuosassa. Ainoat työkalut mitä tarvittiin olivat ristipääruuvari taskulamppu ja peili. Ruuvari vain siksi että sain sisätilanpistorasian irti pois edestä. Auton viereen hantin puolelle polvilleen ja lattiamatto taivutetaan etuosastaan niin että paljastuu keskikonsolin tulipellin päässä oleva aukko. Siitä kun katsoo peilillä ja valolla taaksepäin konsolin sisään, etuvastus näkyy melko hyvin. Sen saa vedettyä irti kun työntää käden kolosta sisään. Good luck.
ex.MB 200D -82. MB 180C-02
ex.MB 190E -88.
ex.MB 230E -87.
ex.MB C280 -95.
exMB E230 -96.
ex.MB E200T -93.
exMB C240T -98.
ex.MB 190E -88.
ex.MB 230E -87.
ex.MB C280 -95.
exMB E230 -96.
ex.MB E200T -93.
exMB C240T -98.
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: Fläkti pimeni, MB150A Classic
Kamraatti vaihtoi etuvastuksen omaan Mersuunsa. Tinasin kaksi kamraatin vanhan etuvastuksen tolppaa yhteen ja alkoihan se toimimaan mun autossakin. Asennot ja kierrokset tosin osittain samana!
Päätettiin kuitenkin tilata uusi etuvastus Saksasta, rahti puoliksi kun tuli muutakin tavaraa. Mun osuus puolirahteineen oli 23€. Paikallinen seppä olisi veloittanut viitisen kymppiä vastuksesta ja tunnin työn konttaamisesta!
Mutta mulla toimii nyt tuuletin!
Ps. Tinasin omasta vanhasta jälleen kaksi vastustolppaa yhteen ja saa jäädä hätävaraosaksi! Siis ohmimittauksen jälkeen pimeä tolppn kytkettävä toimivan tolpan rinnalle.
Päätettiin kuitenkin tilata uusi etuvastus Saksasta, rahti puoliksi kun tuli muutakin tavaraa. Mun osuus puolirahteineen oli 23€. Paikallinen seppä olisi veloittanut viitisen kymppiä vastuksesta ja tunnin työn konttaamisesta!
Mutta mulla toimii nyt tuuletin!
Ps. Tinasin omasta vanhasta jälleen kaksi vastustolppaa yhteen ja saa jäädä hätävaraosaksi! Siis ohmimittauksen jälkeen pimeä tolppn kytkettävä toimivan tolpan rinnalle.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.