Moi,
Itsellä on ollut hetken aikaa vuoden 2015 c-sarjan Mercedes 1,6litraisella ranskan koneella.
Vikavalo syttyi jokin aika sitten ja nyt nollattu kaksi kertaa eri huoltamon toimesta.
Toinen huoltamo sanoi, että vika on turbossa ja ehdotteli turbonvaihtoaikoja.
Toinen huoltamo sanoi, että vika on egr:ssä ja ehdotteli tähän liittyviä operaatioita.
Vikakoodit jotka olleet molemmilla kerroilla:
P0671
- Lähdössä hehkutulpalle (sylinteri 1) on sähköinen vika tai virtapiirissä on katkos.
- Ei oiretta
- Katkonainen
P0401
- Pakokaasun takaisinkierrätys havaittu riittämätön virtaus
- Ei oiretta
- Katkonainen
U144F
- Polttoainetta liian vähän
- Ei oiretta
- Katkonainen
Auto toimii normaalisti vikakoodin ollessa päälle. Yhden kerran tuntui, että tehot ovat kadoksissa mutta palautui kun sammutti auton.
Onko foorumilaisilla kokemuksia tästä moottorityypistä ja tämän tyylisistä vioista?
w205 180d moottorin vikavalo
Re: w205 180d moottorin vikavalo
Minulla ei ole muistikuvaa noista vikakoodeista nyt, mutta vie ihmeessä auto sellaiselle korjaamolla joka osaa mersut (silloin heillä luonnollisesti on myös oikea testeri). EI niin että omasta mielestään osaa, vaan niin että on tiedossa kyseisen korjaamon keskittyneen tähän merkkiin.
Jos noita delphi autocom jne linjalla testaa niin voi mennä pahasti pieleen.
Jos noita delphi autocom jne linjalla testaa niin voi mennä pahasti pieleen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w205 180d moottorin vikavalo
Nuo kaikki samatko tulee aina nollauksen jälkeen ?Jontte17 kirjoitti: ↑Ma 19.04.2021 13:53 Moi,
Itsellä on ollut hetken aikaa vuoden 2015 c-sarjan Mercedes 1,6litraisella ranskan koneella.
Vikavalo syttyi jokin aika sitten ja nyt nollattu kaksi kertaa eri huoltamon toimesta.
Toinen huoltamo sanoi, että vika on turbossa ja ehdotteli turbonvaihtoaikoja.
Toinen huoltamo sanoi, että vika on egr:ssä ja ehdotteli tähän liittyviä operaatioita.
Vikakoodit jotka olleet molemmilla kerroilla:
P0671
- Lähdössä hehkutulpalle (sylinteri 1) on sähköinen vika tai virtapiirissä on katkos.
- Ei oiretta
- Katkonainen
P0401
- Pakokaasun takaisinkierrätys havaittu riittämätön virtaus
- Ei oiretta
- Katkonainen
U144F
- Polttoainetta liian vähän
- Ei oiretta
- Katkonainen
Auto toimii normaalisti vikakoodin ollessa päälle. Yhden kerran tuntui, että tehot ovat kadoksissa mutta palautui kun sammutti auton.
Onko foorumilaisilla kokemuksia tästä moottorityypistä ja tämän tyylisistä vioista?
jos niin arvataan että tuo kierrätys
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w205 180d moottorin vikavalo
Kyllä. Samat koodit tulivat nollauksen jälkeen.
Koodit kävin lukemassa ensin täälläkin monesti mainitulla pirkanmaalaisella mersukorjaamolla. Sieltä ruvettiin niin nopeasti tuputtamaan jo turbon vaihtoaikaa vaikka eivät olletkaan aivan varmoja mistä johtuu.
Hinta-arvio oli myös 1000-1500e. Itse en ollut nyt aivan varma tästä diagnoosista.
Nyt teki myös sillein äsken että tehot tuntuivat olevan hukassa ja kierrokset olivat normaalia korkeammalla eivätkä palautuneet normaalisti takaisin. Tämäkin lähti pois kun sammutti auton.
Viittaisiko tämä kuitenkin enemmän tuohon egr kuin turboon?
Koodit kävin lukemassa ensin täälläkin monesti mainitulla pirkanmaalaisella mersukorjaamolla. Sieltä ruvettiin niin nopeasti tuputtamaan jo turbon vaihtoaikaa vaikka eivät olletkaan aivan varmoja mistä johtuu.
Hinta-arvio oli myös 1000-1500e. Itse en ollut nyt aivan varma tästä diagnoosista.
Nyt teki myös sillein äsken että tehot tuntuivat olevan hukassa ja kierrokset olivat normaalia korkeammalla eivätkä palautuneet normaalisti takaisin. Tämäkin lähti pois kun sammutti auton.
Viittaisiko tämä kuitenkin enemmän tuohon egr kuin turboon?
Re: w205 180d moottorin vikavalo
Olikohan näissä matalapaine EGR:ssä sihti mikä menee ajan myötä tukkoon ja alkaa herjailemaan kaikenlaista siihen liittyvää
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: w205 180d moottorin vikavalo
Kyllä, juuri tuon takia tulee vikakoodi. Sihti löytyy sieltä putken välistä
auto w123 200D/300DT vm, -81