S@M kirjoitti:Tuota hommaa kun katselee, niin näyttää homma luvattoman helpolta.
Mutta mutta. Noissa kuvissa näkyy olevan vain yksi alipainekello, mutta mites mulla, kun noita kelloja on ainakin 3 + kaikki muut hilavitkuttimet siihen päälle. Ja letkuja niin maan perkeleesti.
Veskolalle laitoin kuvankin tuosta systeemistä. Jospa sen sais tännekkin. Autohan on Vito -99 ja V230TD.




Ne syöttöpumpulle menevät letkut ovat:
- alipaineletku, jolla pumppu vetäsee stop vivun kiinni asentoon kun auto sammutetaan.
- ahtopaineletku, jolla pumppu nostaa syöttömäärää ahtojen mukaan.
Älä murehdi noista letkuista. [öhöm, sitä ollaan jo näin asiantuntijoita, kun juuri pari kk sitten kyselin noita letkuja itse

...ja sitten EGR asiantuntijat arvuuttelemaan mitä letkuja katkotaan ja tulpataan tästä moottorista. Muille tiedoksi, että nuo härvelit puuttuvat kokonaan 97 mallisista autoista.
===============
Tässä on kuva minun konehuoneesta, eli tosiaan hieman yksinkertaisempi tuo ilmansyöttö moottorille.
