W124 Hankinnassa, Sopiva Auto Löytynyt.
Re: W124 Hankinnassa
Niin joo lisään vielä nuista m-öljysuotimista sen että dieseleissä: Man, Hengst, Wigs ainakin nämä ovat niitä missä sisällä on raakapuuvillaa ja niitä kivikovia siemenkotia. Nitähän löyty moottoriöljystäkin kun tätä aihetta taannoin perkasin oikein huolella. Mähän ihmettelin ennen tutkimusta sitä että miksi dieselin öljypumpuissa sisäosissa on naarmuja ja bensn vastaavissa ei ole. Naarmuja löyty myös ton dieselmatikin kampiakselin laakereistakin. "Naarmu" on ehkä liian ankara ilmaisu mutta kuitenkin sellaisia jälkiä minkä syntymiseen vaaditaan jokin kova kikkare. No se siis mielestäni selvisi ja on nuitten suotimien ja sen sisältämän raakapuuvillan syy.
Mä en hyväksy dieseleissä mitään muuta merkkiä moottoriöljysuodattimeksi kuin M-Filter. Tuo on toistaiseksi ainoa minkä olen täyspaperisena löytäny.
Mä en hyväksy dieseleissä mitään muuta merkkiä moottoriöljysuodattimeksi kuin M-Filter. Tuo on toistaiseksi ainoa minkä olen täyspaperisena löytäny.
Re: W124 Hankinnassa
Ok, hyvä tietää tuokin juttu. No onneksi tässä ollaan hankkimassa Bensa versiota ja niissä on ihme kyllä peltinen ÖljynsuodatinJari Ke kirjoitti: ↑Ke 21.04.2021 06:59 Niin joo lisään vielä nuista m-öljysuotimista sen että dieseleissä: Man, Hengst, Wigs ainakin nämä ovat niitä missä sisällä on raakapuuvillaa ja niitä kivikovia siemenkotia. Nitähän löyty moottoriöljystäkin kun tätä aihetta taannoin perkasin oikein huolella. Mähän ihmettelin ennen tutkimusta sitä että miksi dieselin öljypumpuissa sisäosissa on naarmuja ja bensn vastaavissa ei ole. Naarmuja löyty myös ton dieselmatikin kampiakselin laakereistakin. "Naarmu" on ehkä liian ankara ilmaisu mutta kuitenkin sellaisia jälkiä minkä syntymiseen vaaditaan jokin kova kikkare. No se siis mielestäni selvisi ja on nuitten suotimien ja sen sisältämän raakapuuvillan syy.
Mä en hyväksy dieseleissä mitään muuta merkkiä moottoriöljysuodattimeksi kuin M-Filter. Tuo on toistaiseksi ainoa minkä olen täyspaperisena löytäny.
Ja ainakin tossa mun W123 on toiminut hyvin nuo paperisuodattimet. Mutta oon ostanutkin ne aina Vehon kautta, eli ne on olleet MB Orginal Teile, väliillä Bosch ja toisinaan Mann Filter, ja aina on toimineet hyvin.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 Hankinnassa
Härskisti copy-pastella jenkkien 500eboardin listaa hyvistä ja huonommista osavalmistajista:
Many folks wonder as to which brands (OEM and aftermarket) are good quality and are worthy of purchasing. Here is a listing (subject to change and modification over time) as to which vendors are "safe" to buy from and which ones have "caution" and "do not buy" flags.
This list is based on the experience and observation of 500Eboard members. This includes part materials quality, part fitment, part longevity once installed, etc.
Brands that are generally considered "safe":
Akebono (brake pads)
ATE (brake rotors, calipers, hoses, etc.)
Balo (brake rotors)
Bilstein (suspension and various parts)
Boge (some say should be in the "inconsistent" list)
Brembo (brake calipers and systems - questionable quality for aftermarket discs; may end up in the "inconsistent" section eventually)
Bremi (M119 distributor caps & rotors)
Brose-Coburg (window regulators -- Magneti Marelli is ACCEPTABLE, but barely)
Bosch (electrical & ignition parts, pumps, motors, and other various parts)
Behr (radiators/cooling/HVAC & other various parts -- NOTE: As of ~2019, Behr may offer 2 versions of the same part, one cheaper/Chinese!)
Beru (ignition wires and parts)
Bosal (exhaust systems and catalytic converters)
Bruss (vacuum line, small rubber parts & seals)
CFW (an abbreviation for "Carl Freudenberg Weinheim") - W124/M119 grease/oil seals, W210 engine mounts, W211 suspension/steering components
CIS Flowtech (rebuilt M117 fuel heads)
Cohline (vacuum connectors, brake lines, fuel lines)
Contitech (belts & rubber)
Denso (A/C compressors - new & rebuilt)
Eberspächer (exhaust and related components)
Elring Klinger (gaskets & seals)
FAG (bearings)
Fichtel-Sachs (fan clutches, now Horton)
Gemo (speedo cables, throttle cables, brake and hood cables)
Graf (water pumps)
Hengst (oil and air filters)
Hella (various parts)
Hirschmann (antenna parts & trim)
Horton (fan clutches, was Fichtel-Sachs)
INA (bearings)
IWIS (crank and cam chains)
Karlyn (ignition wires, spark plug boots, ignition parts ONLY!!! Anything else = junk.)
Laso (water pumps)
Löbro/GKN (axles)
Leistritz (exhaust and related components)
Lemfoerder (a ZF Group brand; suspension components. Starting to change factories outside of Europe as of 2016, may end up in the "inconsistent" section eventually.)
Mahle (oil and air filters)
Mann (oil and air filters)
Osram/Sylvania (bulbs of all types)
Pex (brake pad wear sensors)
Pierburg (vacuum switchover valves)
Porterfield (brake pads)
Programa (rebuilt climate control assemblies)
Reutter (coolant overflow caps)
Sachs (some say should be in the "inconsistent" list)
SGF (flex discs)
Sitronic (monovalves/duovalves/heater valves)
Stribel (relays)
Swag (timing chain tensioners & other mech parts)
Sylvania/Osram (bulbs of all types)
Textar / Pagid / Jurid (brake pads - dusty SOBs)
Timken (bearings)
VDO-Siemens (vacuum parts, switches, various parts)
Victor Reinz (gaskets & seals) - generally consider good
Wahler (thermostats)
Woco (vacuum connectors, ACC vacuum pods, rubber gaskets, rubber exhaust hangers)
Zimmermann (brake rotors)
The "sometimes OK but inconsistent" brands list includes:
ACM (fan clutch is 1/5 cost of new, no catastrpohic failures reported yet)
Corteco (rear SLS spheres, driveshaft rubber/pinion seals) <-- M119 Corteco engine mounts were Chinese junk!
CRP (Quality varies, may be Chinese parts)
Egelhof (OEM for the 124 expansion/TX valve in the AC system)
Elaplast (radiator hoses)
EZ Ziegler (acquired by Trucktec in 2010, which isn't a good sign)
Febi (trending downward, mainly a re-boxer of others' parts, generally low-quality and to be avoided)
Fischer & Plath (sealing rings, gaskets)
FTE (brake and clutch cylinders, hoses)
Hansa
Ina
KAE (not recommended)
Kostal
Lucas/Girling (OEM for many brake parts, should be OK)
Meyle (quality can vary by product line, but is rapidly moving towards the "Never Buy" list)
Nissens (radiators - not always 100% perfect fitment, and lack metal sleeve inside hose fittings)
Rein Automotive (a CRP company, some parts are made in China, some is reboxed junk - buyer beware)
Ruville (some parts made in Taiwan, click here)
Santech (o-rings)
TRW (Note: TRW is the OEM for certain MB steering/suspension parts, but some TRW aftermarket parts have proven to be repackaged Febi junk!)
Ulo
Vaico (hoses, suspension bushings - some parts are made in China)
Vemo (various electrical & mechanical parts - M119 Vemo fan clutch not recommended)
The "NEVER BUY UNDER ANY CIRCUMSTANCES" brand list includes:
Anchor Products
APA Industries (parent company of ÜRO)
Beck-Arnley (reboxer, used to be decent years ago for domestic parts)
Begel Germany (more info here)
Dorman
DPH
FAE (coolant temp sensors, oil pressure sensors, etc - questionable status)
FEQ (First Equipment Quality, check out their awesome website)
Hagus
Hamburg Tech
Jahn
Karlyn (Ignition parts may be ok. Maybe.)
MTC (Mission Trading Company)
Mevotech
Meistersatz
Python (rebuilt M117 fuel heads)
R&S
Trucktec
ÜRO (pure garbage!)
Many folks wonder as to which brands (OEM and aftermarket) are good quality and are worthy of purchasing. Here is a listing (subject to change and modification over time) as to which vendors are "safe" to buy from and which ones have "caution" and "do not buy" flags.
This list is based on the experience and observation of 500Eboard members. This includes part materials quality, part fitment, part longevity once installed, etc.
Brands that are generally considered "safe":
Akebono (brake pads)
ATE (brake rotors, calipers, hoses, etc.)
Balo (brake rotors)
Bilstein (suspension and various parts)
Boge (some say should be in the "inconsistent" list)
Brembo (brake calipers and systems - questionable quality for aftermarket discs; may end up in the "inconsistent" section eventually)
Bremi (M119 distributor caps & rotors)
Brose-Coburg (window regulators -- Magneti Marelli is ACCEPTABLE, but barely)
Bosch (electrical & ignition parts, pumps, motors, and other various parts)
Behr (radiators/cooling/HVAC & other various parts -- NOTE: As of ~2019, Behr may offer 2 versions of the same part, one cheaper/Chinese!)
Beru (ignition wires and parts)
Bosal (exhaust systems and catalytic converters)
Bruss (vacuum line, small rubber parts & seals)
CFW (an abbreviation for "Carl Freudenberg Weinheim") - W124/M119 grease/oil seals, W210 engine mounts, W211 suspension/steering components
CIS Flowtech (rebuilt M117 fuel heads)
Cohline (vacuum connectors, brake lines, fuel lines)
Contitech (belts & rubber)
Denso (A/C compressors - new & rebuilt)
Eberspächer (exhaust and related components)
Elring Klinger (gaskets & seals)
FAG (bearings)
Fichtel-Sachs (fan clutches, now Horton)
Gemo (speedo cables, throttle cables, brake and hood cables)
Graf (water pumps)
Hengst (oil and air filters)
Hella (various parts)
Hirschmann (antenna parts & trim)
Horton (fan clutches, was Fichtel-Sachs)
INA (bearings)
IWIS (crank and cam chains)
Karlyn (ignition wires, spark plug boots, ignition parts ONLY!!! Anything else = junk.)
Laso (water pumps)
Löbro/GKN (axles)
Leistritz (exhaust and related components)
Lemfoerder (a ZF Group brand; suspension components. Starting to change factories outside of Europe as of 2016, may end up in the "inconsistent" section eventually.)
Mahle (oil and air filters)
Mann (oil and air filters)
Osram/Sylvania (bulbs of all types)
Pex (brake pad wear sensors)
Pierburg (vacuum switchover valves)
Porterfield (brake pads)
Programa (rebuilt climate control assemblies)
Reutter (coolant overflow caps)
Sachs (some say should be in the "inconsistent" list)
SGF (flex discs)
Sitronic (monovalves/duovalves/heater valves)
Stribel (relays)
Swag (timing chain tensioners & other mech parts)
Sylvania/Osram (bulbs of all types)
Textar / Pagid / Jurid (brake pads - dusty SOBs)
Timken (bearings)
VDO-Siemens (vacuum parts, switches, various parts)
Victor Reinz (gaskets & seals) - generally consider good
Wahler (thermostats)
Woco (vacuum connectors, ACC vacuum pods, rubber gaskets, rubber exhaust hangers)
Zimmermann (brake rotors)
The "sometimes OK but inconsistent" brands list includes:
ACM (fan clutch is 1/5 cost of new, no catastrpohic failures reported yet)
Corteco (rear SLS spheres, driveshaft rubber/pinion seals) <-- M119 Corteco engine mounts were Chinese junk!
CRP (Quality varies, may be Chinese parts)
Egelhof (OEM for the 124 expansion/TX valve in the AC system)
Elaplast (radiator hoses)
EZ Ziegler (acquired by Trucktec in 2010, which isn't a good sign)
Febi (trending downward, mainly a re-boxer of others' parts, generally low-quality and to be avoided)
Fischer & Plath (sealing rings, gaskets)
FTE (brake and clutch cylinders, hoses)
Hansa
Ina
KAE (not recommended)
Kostal
Lucas/Girling (OEM for many brake parts, should be OK)
Meyle (quality can vary by product line, but is rapidly moving towards the "Never Buy" list)
Nissens (radiators - not always 100% perfect fitment, and lack metal sleeve inside hose fittings)
Rein Automotive (a CRP company, some parts are made in China, some is reboxed junk - buyer beware)
Ruville (some parts made in Taiwan, click here)
Santech (o-rings)
TRW (Note: TRW is the OEM for certain MB steering/suspension parts, but some TRW aftermarket parts have proven to be repackaged Febi junk!)
Ulo
Vaico (hoses, suspension bushings - some parts are made in China)
Vemo (various electrical & mechanical parts - M119 Vemo fan clutch not recommended)
The "NEVER BUY UNDER ANY CIRCUMSTANCES" brand list includes:
Anchor Products
APA Industries (parent company of ÜRO)
Beck-Arnley (reboxer, used to be decent years ago for domestic parts)
Begel Germany (more info here)
Dorman
DPH
FAE (coolant temp sensors, oil pressure sensors, etc - questionable status)
FEQ (First Equipment Quality, check out their awesome website)
Hagus
Hamburg Tech
Jahn
Karlyn (Ignition parts may be ok. Maybe.)
MTC (Mission Trading Company)
Mevotech
Meistersatz
Python (rebuilt M117 fuel heads)
R&S
Trucktec
ÜRO (pure garbage!)
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: W124 Hankinnassa
Trucktec ei ole mikään paskalaatuinen, päinvastoin.
Re: W124 Hankinnassa
Hyvä lista, kiitos siitä! Mutta kyllä ihmetyttää se että tuollakin "hyvien osien" listalla on Hengst joka on kyllä nykyään aivan täyttä P*skaa. Jos Jari Ke ei laita Mann filtereitä autoonsa, niin mulla on sama juttu tuon Hengstin kanssa.Häksä kirjoitti: ↑To 22.04.2021 13:47 Härskisti copy-pastella jenkkien 500eboardin listaa hyvistä ja huonommista osavalmistajista:
Many folks wonder as to which brands (OEM and aftermarket) are good quality and are worthy of purchasing. Here is a listing (subject to change and modification over time) as to which vendors are "safe" to buy from and which ones have "caution" and "do not buy" flags.
This list is based on the experience and observation of 500Eboard members. This includes part materials quality, part fitment, part longevity once installed, etc.
Brands that are generally considered "safe":
Akebono (brake pads)
ATE (brake rotors, calipers, hoses, etc.)
Balo (brake rotors)
Bilstein (suspension and various parts)
Boge (some say should be in the "inconsistent" list)
Brembo (brake calipers and systems - questionable quality for aftermarket discs; may end up in the "inconsistent" section eventually)
Bremi (M119 distributor caps & rotors)
Brose-Coburg (window regulators -- Magneti Marelli is ACCEPTABLE, but barely)
Bosch (electrical & ignition parts, pumps, motors, and other various parts)
Behr (radiators/cooling/HVAC & other various parts -- NOTE: As of ~2019, Behr may offer 2 versions of the same part, one cheaper/Chinese!)
Beru (ignition wires and parts)
Bosal (exhaust systems and catalytic converters)
Bruss (vacuum line, small rubber parts & seals)
CFW (an abbreviation for "Carl Freudenberg Weinheim") - W124/M119 grease/oil seals, W210 engine mounts, W211 suspension/steering components
CIS Flowtech (rebuilt M117 fuel heads)
Cohline (vacuum connectors, brake lines, fuel lines)
Contitech (belts & rubber)
Denso (A/C compressors - new & rebuilt)
Eberspächer (exhaust and related components)
Elring Klinger (gaskets & seals)
FAG (bearings)
Fichtel-Sachs (fan clutches, now Horton)
Gemo (speedo cables, throttle cables, brake and hood cables)
Graf (water pumps)
Hengst (oil and air filters)
Hella (various parts)
Hirschmann (antenna parts & trim)
Horton (fan clutches, was Fichtel-Sachs)
INA (bearings)
IWIS (crank and cam chains)
Karlyn (ignition wires, spark plug boots, ignition parts ONLY!!! Anything else = junk.)
Laso (water pumps)
Löbro/GKN (axles)
Leistritz (exhaust and related components)
Lemfoerder (a ZF Group brand; suspension components. Starting to change factories outside of Europe as of 2016, may end up in the "inconsistent" section eventually.)
Mahle (oil and air filters)
Mann (oil and air filters)
Osram/Sylvania (bulbs of all types)
Pex (brake pad wear sensors)
Pierburg (vacuum switchover valves)
Porterfield (brake pads)
Programa (rebuilt climate control assemblies)
Reutter (coolant overflow caps)
Sachs (some say should be in the "inconsistent" list)
SGF (flex discs)
Sitronic (monovalves/duovalves/heater valves)
Stribel (relays)
Swag (timing chain tensioners & other mech parts)
Sylvania/Osram (bulbs of all types)
Textar / Pagid / Jurid (brake pads - dusty SOBs)
Timken (bearings)
VDO-Siemens (vacuum parts, switches, various parts)
Victor Reinz (gaskets & seals) - generally consider good
Wahler (thermostats)
Woco (vacuum connectors, ACC vacuum pods, rubber gaskets, rubber exhaust hangers)
Zimmermann (brake rotors)
The "sometimes OK but inconsistent" brands list includes:
ACM (fan clutch is 1/5 cost of new, no catastrpohic failures reported yet)
Corteco (rear SLS spheres, driveshaft rubber/pinion seals) <-- M119 Corteco engine mounts were Chinese junk!
CRP (Quality varies, may be Chinese parts)
Egelhof (OEM for the 124 expansion/TX valve in the AC system)
Elaplast (radiator hoses)
EZ Ziegler (acquired by Trucktec in 2010, which isn't a good sign)
Febi (trending downward, mainly a re-boxer of others' parts, generally low-quality and to be avoided)
Fischer & Plath (sealing rings, gaskets)
FTE (brake and clutch cylinders, hoses)
Hansa
Ina
KAE (not recommended)
Kostal
Lucas/Girling (OEM for many brake parts, should be OK)
Meyle (quality can vary by product line, but is rapidly moving towards the "Never Buy" list)
Nissens (radiators - not always 100% perfect fitment, and lack metal sleeve inside hose fittings)
Rein Automotive (a CRP company, some parts are made in China, some is reboxed junk - buyer beware)
Ruville (some parts made in Taiwan, click here)
Santech (o-rings)
TRW (Note: TRW is the OEM for certain MB steering/suspension parts, but some TRW aftermarket parts have proven to be repackaged Febi junk!)
Ulo
Vaico (hoses, suspension bushings - some parts are made in China)
Vemo (various electrical & mechanical parts - M119 Vemo fan clutch not recommended)
The "NEVER BUY UNDER ANY CIRCUMSTANCES" brand list includes:
Anchor Products
APA Industries (parent company of ÜRO)
Beck-Arnley (reboxer, used to be decent years ago for domestic parts)
Begel Germany (more info here)
Dorman
DPH
FAE (coolant temp sensors, oil pressure sensors, etc - questionable status)
FEQ (First Equipment Quality, check out their awesome website)
Hagus
Hamburg Tech
Jahn
Karlyn (Ignition parts may be ok. Maybe.)
MTC (Mission Trading Company)
Mevotech
Meistersatz
Python (rebuilt M117 fuel heads)
R&S
Trucktec
ÜRO (pure garbage!)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 Hankinnassa
INA ja Ruville ovat tehneet hyvväkin laatua, ovat tuossa keskikastissa mikä varmaan OK.
Febi, Meyle ja TRW suunta näyttää olevan alamäessä...
Febi, Meyle ja TRW suunta näyttää olevan alamäessä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 Hankinnassa
Tossa jenkkien listassa on ”älä käytä koskaan” mm. Üro, mikä on ollut todella hyvää tavaraa. Samoin Anchorin osia olen joskus tilannut ja ihan täysin toimivaa tavaraa. Ehkä noissa nyt kantsii kattoa laittaako vaikka alustaan sitä halvinta paskaa, tai koneeseen, mutta monet vähemmän kriittiset osat on olleet erittäin hyviä halvempinakin.
Aika jännä tämä suodatinkeskustelu, lähinnä tuo M-filter on ollut sellainen mihin en itse koskisi. Mannia tulee eniten käytettyä itse, joskus myös Hengstiä ja Boschia. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.
Aika jännä tämä suodatinkeskustelu, lähinnä tuo M-filter on ollut sellainen mihin en itse koskisi. Mannia tulee eniten käytettyä itse, joskus myös Hengstiä ja Boschia. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 Hankinnassa
Tässä kuva Hengstistä ja samanlaisia ovat Man Wigs ja muistaakseni myös Bosch oli tuota samaa p*skaa täynnä. Kun suotimen keskiputki tehdään lävistämällä niin keskiputken suojapaperiin tulee reikiä ja niisä niitä kivikovia siemenkotia sit pääsee öljynkiertoon.
Muistaakseni MAN:in ja Hengstin ainoa ero on keskiputken pistehitsauksissa ja MAN:issa muistaakseni oli lujemmat. Mut keskikangas kaikissa näissä reikäiset. Niin ja Wigsissä raakapuuvilla on "raaempaa" Ihan 5cm pitkiä tikkuja oli joukossa
Tuo kaikki "pöly" mikä pöydällä näkyy on peräisin tuosta Hengstitä.
Toi Hengsti tähdellisenlaatikossa ....... Ei kyl mun luottamusta enään herätä se että jokin varaosa on tähdellisenlaatikossa
Edit:
Ja siis W124 Dieselin suotimista kyse. Muista en tiä
Lisätään vielä sellainenkin huomio että jokainen on varmaan nähny pätkiä kun puuvillaa keräävät koneet ajaa pelloilla. Kaamea pölypilvi mukana. Sitä hienojakoista maa-ainesta on satavarmasti mukana tuossa raakapuuvilassa. Sitähän ei ihan helpolla edes näe mutta tuon suotimen sisus kyl pöllysi tallissa roimasti kun purkkia tyhjensin.
Aivan ala-arvoisia varaosia mielestäni nuo!
Muistaakseni MAN:in ja Hengstin ainoa ero on keskiputken pistehitsauksissa ja MAN:issa muistaakseni oli lujemmat. Mut keskikangas kaikissa näissä reikäiset. Niin ja Wigsissä raakapuuvilla on "raaempaa" Ihan 5cm pitkiä tikkuja oli joukossa
Tuo kaikki "pöly" mikä pöydällä näkyy on peräisin tuosta Hengstitä.
Toi Hengsti tähdellisenlaatikossa ....... Ei kyl mun luottamusta enään herätä se että jokin varaosa on tähdellisenlaatikossa
Edit:
Ja siis W124 Dieselin suotimista kyse. Muista en tiä
Lisätään vielä sellainenkin huomio että jokainen on varmaan nähny pätkiä kun puuvillaa keräävät koneet ajaa pelloilla. Kaamea pölypilvi mukana. Sitä hienojakoista maa-ainesta on satavarmasti mukana tuossa raakapuuvilassa. Sitähän ei ihan helpolla edes näe mutta tuon suotimen sisus kyl pöllysi tallissa roimasti kun purkkia tyhjensin.
Aivan ala-arvoisia varaosia mielestäni nuo!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 Hankinnassa
Aika mielenkiintoista tämä suodatin juttu. Ei mulla ole ollut myöskään dieselin suodattimien kanssa mitään ongelmia. Kyseessä siis 200D W123 vuodelta 1984. On käytetty M-filteriä, Mann, Bosch ja MB:n alkuperäisiä suodattimia.Jari Ke kirjoitti: ↑Pe 23.04.2021 11:27 Tässä kuva Hengstistä ja samanlaisia ovat Man Wigs ja muistaakseni myös Bosch oli tuota samaa p*skaa täynnä. Kun suotimen keskiputki tehdään lävistämällä niin keskiputken suojapaperiin tulee reikiä ja niisä niitä kivikovia siemenkotia sit pääsee öljynkiertoon.
Muistaakseni MAN:in ja Hengstin ainoa ero on keskiputken pistehitsauksissa ja MAN:issa muistaakseni oli lujemmat. Mut keskikangas kaikissa näissä reikäiset. Niin ja Wigsissä raakapuuvilla on "raaempaa" Ihan 5cm pitkiä tikkuja oli joukossa
Tuo kaikki "pöly" mikä pöydällä näkyy on peräisin tuosta Hengstitä.
Toi Hengsti tähdellisenlaatikossa ....... Ei kyl mun luottamusta enään herätä se että jokin varaosa on tähdellisenlaatikossa
Edit:
Ja siis W124 Dieselin suotimista kyse. Muista en tiä
Lisätään vielä sellainenkin huomio että jokainen on varmaan nähny pätkiä kun puuvillaa keräävät koneet ajaa pelloilla. Kaamea pölypilvi mukana. Sitä hienojakoista maa-ainesta on satavarmasti mukana tuossa raakapuuvilassa. Sitähän ei ihan helpolla edes näe mutta tuon suotimen sisus kyl pöllysi tallissa roimasti kun purkkia tyhjensin.
Aivan ala-arvoisia varaosia mielestäni nuo!
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 Hankinnassa
Noilta osin väärin muistettu, Boschin W124 dieselin suodattava elementti on vain ja ainoastaan paperia, sekä ylä- että alaosa, ei mitään puuvillaa tms. Jos se ei nyt sitten ihan hiljattain ole muuksi muuttunut.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 Hankinnassa
No, nyt alko harmittamaan. Oon aina käyttänyt 124 200D:ssä Hengstin, Mannin, Bosch suodattimia, pääasiassa Hengstiä. Ostin kärryn 200tkm ajettuna ja käynti huononi kun mittarissa oli 1.200.000 km. Niin ja edellinen oli käyttänyt pelkästään merkkiliikkeen palveluja. Kansitiiviste meni kyllä 630.000 kilometrissä.
Tuo harmitus tietysti siitä kun ajattelee, että kuinkahan paljon silla oiskaan ajanut jos ois karttanut noita mainittuja suodattimia.
Noista suodattimista, eikö siemenet oo kuitenkin siellä sivuvirta puolella, pääseekö ne sieltä laakereihin. Öljyhän menee vielä sen paperisen päävirtasuodattimen kautta laakeille jos oon oikein ymmärtänyt.
Tuo harmitus tietysti siitä kun ajattelee, että kuinkahan paljon silla oiskaan ajanut jos ois karttanut noita mainittuja suodattimia.
Noista suodattimista, eikö siemenet oo kuitenkin siellä sivuvirta puolella, pääseekö ne sieltä laakereihin. Öljyhän menee vielä sen paperisen päävirtasuodattimen kautta laakeille jos oon oikein ymmärtänyt.
Re: W124 Hankinnassa
Ei varmaankaan ole muuttunut. Väärin muistan tuon. Kiitokset oikaisusta
Mutta tässä aiheesta vielä eli pesin paperisen osuuden suotimesta käytössäolleesta Hengstistä. Sit erottelin siitä kaiken mitä löytyy ja löytyhän sitä. Osa metallista oli sellaista joka tarttui kiinni magneettiin ja osa sellaista mikä ei tartu. Sit löyty niitä siemenkodanpuolikkaita ja kuitujakin. Tarkoittaa siis sitä että niitä on öljynkierrossa. Joskus tein vielä silleen et ruuttasin keskiputken sisällön purkkiin ja tutkin mitä siellä on ja samoja kikkareita sieläkin oli. On siis kiistattoman selvää se että nuo kikkareet ovat öljynjoukossa mukana ja siis kaikkialla moottorin painevoidelluissa osissa.
Kikkareet tosiaan risahtaa kärkipihtien leukojenvälissä kuin kivi. Ekakuvassa aihe kun pesen paperista osuutta ö-suotimesta. Nuppineula nuissa muissa siksi et saa käsityksen mittasuhteista
Muutama kuvatus:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 Hankinnassa
Kyseleekö ne varaosatiskillä koskaan syytä kun ostat 7 litraa öljyä ja aina kaksi öljynsuodatinta, vai mulkoilevatko vain oudosti ?
Mahtavaa kun olet noita purkanut meille ihmeteltäväksi !
wiimax.fi
Re: W124 Hankinnassa
No joo Jossain kohtaa oli aikaa ja kun muuta ei keksiny ni tuli sit tutkittua joka valtautui perusteellisemmaksikin.
Tosiaan ostin jossain vaiheessa suolistamista varten erimerkkisiä suotimia. Sitä vielä jäin miettimään et mikä oli se neljäs suodin minkä suolistin kun se ei ollu Bosch? No oli mikä oli.
Rekulakin yhdelle valmistajalle lähti mut siellä kiellettiin jyrkästi siemenkotien öljyssäolo ja puhelivat et niin ja niinmonen mikronin suodin on. No kun tuon auton keskiputkensisällön sit tutkin ja siitä laitoin ni sit linja muuttui täydelliseksi radiohiljaisuudeksi. Tulkitsivat varmaan et jokin kylähullu nyt huutelee ja melttoaa Ehotinkin tuon keskiputken työstövaiheen muuttamista lävistämismenetelmästä joksikin muuksi ettei teräviä reunoja tulisi jotka suojakankaan rikkoo. Ei siihen koskaan tosiaan vastauksia tullu.
No samapa tuo. Ohi tän topiikin tämä mun juttu jokatapauksessa on joten eiköhän tän jauhaminen mun osalta lie valmis
Re: W124 Hankinnassa
Nyt kun ei ole tullut vastaan mitään hyvää Bensa W124 niin pitäiskö sittenkin nöyrtyä ja ostaa Diesel 124, ja maksaa siitä se tuskallinen lisävero..
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/12069802
https://www.lastvin.com/vin/9yRLjEL30redgKkBY
Paljonko näissä on tuo vuosittainen veromäärä?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/12069802
https://www.lastvin.com/vin/9yRLjEL30redgKkBY
Paljonko näissä on tuo vuosittainen veromäärä?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 Hankinnassa
Siis hetkinen... Etteikö tuota(!) 250D:tä vastaavan tasoisia bensoja olisi ollut tarjolla? Nyt ei ihan ymmärrä... vai olenko missannut jotakin?Pontus kirjoitti: ↑Su 25.04.2021 23:32 Nyt kun ei ole tullut vastaan mitään hyvää Bensa W124 niin pitäiskö sittenkin nöyrtyä ja ostaa Diesel 124, ja maksaa siitä se tuskallinen lisävero..
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/12069802
https://www.lastvin.com/vin/9yRLjEL30redgKkBY
Paljonko näissä on tuo vuosittainen veromäärä?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 Hankinnassa
Onhan niitä ollut, mutta osa on menny kaupaksi ennenkuin on ehtinyt soittaa, tai sitten ne on olleet jossain tosi kaukana täältä Helsingistä.Karel kirjoitti: ↑Ma 26.04.2021 00:22Siis hetkinen... Etteikö tuota(!) 250D:tä vastaavan tasoisia bensoja olisi ollut tarjolla? Nyt ei ihan ymmärrä... vai olenko missannut jotakin?Pontus kirjoitti: ↑Su 25.04.2021 23:32 Nyt kun ei ole tullut vastaan mitään hyvää Bensa W124 niin pitäiskö sittenkin nöyrtyä ja ostaa Diesel 124, ja maksaa siitä se tuskallinen lisävero..
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/12069802
https://www.lastvin.com/vin/9yRLjEL30redgKkBY
Paljonko näissä on tuo vuosittainen veromäärä?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 Hankinnassa
Kone nakuttaa ja syyksi epäillään nostajia. Hiukan epäilen nostajavikaa varsinkin kun öljyt ja suodin on vaihdettu 10t välein. Kun minusta ylipäätään nostajaviat näissä on harvinaisia. Nostajia kyllä vaihdetaan mutta käsitykseni mukaan hyvin usein aivan turhaan.
Öljynsyönnin syitä kannattaa myös ehkä selvitellä. Jokohan nakutukseen ja öljynsyötiin löytyy syy-yhteys esimerkiksi ykköspytyn pääöjykanavan vuodosta sylinteriin ja siitä nakuttava käyntiääni? Jos ö-paineviisari pomppii tyhjäkäynnillä ni on melki satavarma merkki edessäolevasta kansirempasta. --> Noin toimintatonni vaikka itte tekisikin kun metrejä on tuonverran takana. Venttiilityöt ohjurit kumit plaanaus koeponnistus lähetyskulut uudet pultit jne jne. Liki tonni menee alkuperäisillä osilla ittetehtynäkin omilla kokemuksilla.
Kun on ahdettu ni kansiviatkaan eivät ole mikään poikkeus jos sellainen löytyy esim venttiilin ja kammion välistä. Jos selkeästi tekee painetta jäähdyttäjään ni jäitä hattuun sanoisin. Varmasti tiivis korkki ehdottomasti kannattaa ottaa mukaan jos menee koeajamaan ja kattomaan.
Perussiistiltä vaikuttaisi. Apparin taaemman tunkinreiän nyt ainakin kattoisin meinaan oviaukon alanurkassa korirungossa on sellaista väriä ja samalla kuskinpuolenkin kattoo. Nuo loppupeleissä on kohtuuhelppo korjatakin eli jos kulkine on muuten hyvässä kunnossa pohjaltaankin niin korjaa tai korjauttaa nuo. Ja kuskinpenkin isohko normikulumiskohta.
Re: W124 Hankinnassa
No älä nyt työkoneisiin sorru . Nehän on ihan karseita, ja siis sinun ajoihin ihan vääriä laitteita
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 Hankinnassa
Niin ne taitaa olla..
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 Hankinnassa
124/320T/-94 meni heti ensimmäiselle potilaalle muutama viikko sitten.
Onko jollain hakusessa 500E ?
Onko jollain hakusessa 500E ?
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: W124 Hankinnassa
Terve, kaverillani on haussa 500 E, ja mieluusti juuri 702 värinen. Otatko yhteyttä viestillä, sähköpostilla tai o5o-359 34o5.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 Hankinnassa
Oletko Pontus katsonut tätä (tai liekö jo tässä ollut aiemmin) ?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12067642
Leimattu alkuvuodesta, ilmastointi, kelpo bensakoneella + automaatti.
Koppa näyttää varsin asialliselta (pyyntihinta siis 2500, ei 12500, ihan varmaan joku paikka ei istu kuin uutena ja on tuohon hintaan hyväksyttävissä) ja sisustus kuvien mukaan tosi asiallinen, reilun satasen vaan sijoittaa penkin korjaukseen.
Mitään sen enempää en tuosta yksilöstä tiedä kuin ilmoituksessa on, mutta itse soittaisin kyllä per heti jos bensakoneinen 124 olisi hakusessa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12067642
Leimattu alkuvuodesta, ilmastointi, kelpo bensakoneella + automaatti.
Koppa näyttää varsin asialliselta (pyyntihinta siis 2500, ei 12500, ihan varmaan joku paikka ei istu kuin uutena ja on tuohon hintaan hyväksyttävissä) ja sisustus kuvien mukaan tosi asiallinen, reilun satasen vaan sijoittaa penkin korjaukseen.
Mitään sen enempää en tuosta yksilöstä tiedä kuin ilmoituksessa on, mutta itse soittaisin kyllä per heti jos bensakoneinen 124 olisi hakusessa.
wiimax.fi
Re: W124 Hankinnassa
Ääni tälle. Onhan tuossa kaikkea pientä ärsyttävää, kun tarkkaan tiirailee, mutta jos virheettömistä pyydettäisiin kymppitonni enemmän, niin aika paljon on kyettävä tuolla hinnalla antamaan anteeksi. Tai sitten saa jatkaa sitä auton etsintää hamaan loppuun asti.dealer kirjoitti: ↑Ti 27.04.2021 19:56 Oletko Pontus katsonut tätä (tai liekö jo tässä ollut aiemmin) ?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12067642
Leimattu alkuvuodesta, ilmastointi, kelpo bensakoneella + automaatti.
Koppa näyttää varsin asialliselta (pyyntihinta siis 2500, ei 12500, ihan varmaan joku paikka ei istu kuin uutena ja on tuohon hintaan hyväksyttävissä) ja sisustus kuvien mukaan tosi asiallinen, reilun satasen vaan sijoittaa penkin korjaukseen.
Mitään sen enempää en tuosta yksilöstä tiedä kuin ilmoituksessa on, mutta itse soittaisin kyllä per heti jos bensakoneinen 124 olisi hakusessa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 Hankinnassa
Siistin oloinen peli! Asialliset metrit ja varusteet. Hintakin sopiva.dealer kirjoitti: ↑Ti 27.04.2021 19:56 Oletko Pontus katsonut tätä (tai liekö jo tässä ollut aiemmin) ?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12067642
Leimattu alkuvuodesta, ilmastointi, kelpo bensakoneella + automaatti.
Koppa näyttää varsin asialliselta (pyyntihinta siis 2500, ei 12500, ihan varmaan joku paikka ei istu kuin uutena ja on tuohon hintaan hyväksyttävissä) ja sisustus kuvien mukaan tosi asiallinen, reilun satasen vaan sijoittaa penkin korjaukseen.
Mitään sen enempää en tuosta yksilöstä tiedä kuin ilmoituksessa on, mutta itse soittaisin kyllä per heti jos bensakoneinen 124 olisi hakusessa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W124 Hankinnassa
Itse asiassa en ole huomannut, koska on ollut tuo vuosimalli raja asetettu nettiautossa vuoteen 1992. Mutta tuohan näyttää hyvä kuntoiseltadealer kirjoitti: ↑Ti 27.04.2021 19:56 Oletko Pontus katsonut tätä (tai liekö jo tässä ollut aiemmin) ?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12067642
Leimattu alkuvuodesta, ilmastointi, kelpo bensakoneella + automaatti.
Koppa näyttää varsin asialliselta (pyyntihinta siis 2500, ei 12500, ihan varmaan joku paikka ei istu kuin uutena ja on tuohon hintaan hyväksyttävissä) ja sisustus kuvien mukaan tosi asiallinen, reilun satasen vaan sijoittaa penkin korjaukseen.
Mitään sen enempää en tuosta yksilöstä tiedä kuin ilmoituksessa on, mutta itse soittaisin kyllä per heti jos bensakoneinen 124 olisi hakusessa.
Pitää soittaa tuosta, vaikka onkin 3.sarjalainen.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 Hankinnassa
En halua lannistaa... mutta älä nyt vaan Pontus odota liikoja. Näyttää hyväkuntoiselta juu, niin kuin moni muu, mutta sanomista on. Se nyt vaan on niin, kun hinta ja kilsat ovat tuollaiset. Esim. moottoritilassa näkyy ABS-yksiköltä, että yksi jarruputki on vaihdettu. Todennäköisintä on, että putki on ruostunut rikki. Toisin sanoen kaikki muutkin ovat enemmän tai vähemmän ruosteessa. Josta automaattisesti seuraa, että ruostetta on muuallakin.
Penkki on rikki, ehkä tupakkakin haisee, kenties jopa vanha märkä koira jne. Takalasin lista aaltoilee oudosti, konepellin sovitus vähän sinne päin, lampunpesimet jääneet pois juosten kustussa ruostefiksauksessa jne. Eli odotukset vaan hinnan edellyttämälle tasolle, niin kyllä se siitä.
Penkki on rikki, ehkä tupakkakin haisee, kenties jopa vanha märkä koira jne. Takalasin lista aaltoilee oudosti, konepellin sovitus vähän sinne päin, lampunpesimet jääneet pois juosten kustussa ruostefiksauksessa jne. Eli odotukset vaan hinnan edellyttämälle tasolle, niin kyllä se siitä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 Hankinnassa
Ei tässä mitään näytttely helmeä etsitäkkään vaan ihan käyttistä. mutta joo mulla on pari foorumin jäsentä jotka voivat tuon käydä katsomassa, ennenkuin lähden tuonne päin ajelemaan.Karel kirjoitti: ↑Ti 27.04.2021 22:48 En halua lannistaa... mutta älä nyt vaan Pontus odota liikoja. Näyttää hyväkuntoiselta juu, niin kuin moni muu, mutta sanomista on. Se nyt vaan on niin, kun hinta ja kilsat ovat tuollaiset. Esim. moottoritilassa näkyy ABS-yksiköltä, että yksi jarruputki on vaihdettu. Todennäköisintä on, että putki on ruostunut rikki. Toisin sanoen kaikki muutkin ovat enemmän tai vähemmän ruosteessa. Josta automaattisesti seuraa, että ruostetta on muuallakin.
Penkki on rikki, ehkä tupakkakin haisee, kenties jopa vanha märkä koira jne. Takalasin lista aaltoilee oudosti, konepellin sovitus vähän sinne päin, lampunpesimet jääneet pois juosten kustussa ruostefiksauksessa jne. Eli odotukset vaan hinnan edellyttämälle tasolle, niin kyllä se siitä.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W124 Hankinnassa
Tuo vaihdettu jarruputki on se mikä menee taakse ja usein se happanee tieltä T -kappaleen mutkasta josta sit lähtee jarruputket takasatuloille. Vaihdettu putki ei siis välttämättä tarkoita sitä että on enempikin sanomista. Joku inssit on tarkempia tuosta aiheesta ja vaihdattavat matalammalla kynnyksellä.
Mutta joo. Totta se on että näitä ostettaessa kannattaa olla tarkkana vaikka "vain käyttistä" hakee. Tietty jollekin käyttis tarkoittaa totaalisti erikuntoista autoa kun jollekin toiselle
Saakohan nuita jarruputkia enää alkuperäisinä rautaisina? Jatkon saa tehdä 124:siin sen tarkistin katsastusinssiltä viimeviikolla.
Joo onhan tuossa kuskinoven listarajassa kukkaa "meikinalla" ja etusiivet on taidettu vaihtaa? Etupuskurin kulmakiinnikkeet on kans niitä paikkoja joita kannattaa kattoa meinaan roikkuva etupuskuri ei käyttiksessäkään ainakaan ittelle passaa. Nuo on jo korjauksenakin hieman isompia juttuja.
Hajuthan ei oiekin selviä muuten kuin tutustumalla tarkemmin aiheeseen.
Takakontin kromilippa on näissä E -Faseliftatuissa paikka joka kannattaa kattoa tarkkaan. Sieltä menee helpolla vesi kontinsisäpuolelle ja siitä seuraa sit omia murheita ellei aiheelle ole ajoissa tehty toimenpiteitä. Itte ronkanpelti alkaa hapantua ja sit kun se vesi juokse pitkin sitä takapalkkia niin ronkan kyljenkin saumat verhoilujen takana saattaa olla huonona. Ehdottomasti siis kattoa tuo osasto tarkkaan.
Kromilipahan tässä näyttää sille että on usimisen tarpeessa ja siis otollinen epäilyksen kohde. Tuostahan mureneen ne kiinnitysläpiviennit eikä lippaa saa enään kiinni kunnolla ja siksi alkaa vuotamaan vettä. Myös ronkan pellit ruostuu tuon lipan alta. Merteilillä uuden lipan hinta noin 200€ Tiiviste kannattaa myös tilata ellei se ole mukana. Se vanha monestikaan ei ole enää käyttökelpoinen kun sen liima on kovettunut.
Toki hintalappu on sellainen että sietää "pieniä epäkohtia".
Mutta joo. Totta se on että näitä ostettaessa kannattaa olla tarkkana vaikka "vain käyttistä" hakee. Tietty jollekin käyttis tarkoittaa totaalisti erikuntoista autoa kun jollekin toiselle
Saakohan nuita jarruputkia enää alkuperäisinä rautaisina? Jatkon saa tehdä 124:siin sen tarkistin katsastusinssiltä viimeviikolla.
Joo onhan tuossa kuskinoven listarajassa kukkaa "meikinalla" ja etusiivet on taidettu vaihtaa? Etupuskurin kulmakiinnikkeet on kans niitä paikkoja joita kannattaa kattoa meinaan roikkuva etupuskuri ei käyttiksessäkään ainakaan ittelle passaa. Nuo on jo korjauksenakin hieman isompia juttuja.
Hajuthan ei oiekin selviä muuten kuin tutustumalla tarkemmin aiheeseen.
Takakontin kromilippa on näissä E -Faseliftatuissa paikka joka kannattaa kattoa tarkkaan. Sieltä menee helpolla vesi kontinsisäpuolelle ja siitä seuraa sit omia murheita ellei aiheelle ole ajoissa tehty toimenpiteitä. Itte ronkanpelti alkaa hapantua ja sit kun se vesi juokse pitkin sitä takapalkkia niin ronkan kyljenkin saumat verhoilujen takana saattaa olla huonona. Ehdottomasti siis kattoa tuo osasto tarkkaan.
Kromilipahan tässä näyttää sille että on usimisen tarpeessa ja siis otollinen epäilyksen kohde. Tuostahan mureneen ne kiinnitysläpiviennit eikä lippaa saa enään kiinni kunnolla ja siksi alkaa vuotamaan vettä. Myös ronkan pellit ruostuu tuon lipan alta. Merteilillä uuden lipan hinta noin 200€ Tiiviste kannattaa myös tilata ellei se ole mukana. Se vanha monestikaan ei ole enää käyttökelpoinen kun sen liima on kovettunut.
Toki hintalappu on sellainen että sietää "pieniä epäkohtia".
Re: W124 Hankinnassa
Oliko muuten sillä tavalla tuossa 3.sarjalaisessa W124 että 15-reikäiset alut eivät sovi tuohon malliin. Eli käyvät vain 1 tai 2.sarjan autoihin?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976