priimaa pukkaa täällä
konehuoneen maalausta on minullakin mutta näin perusteellisesti en ala purkamaan kun sinne tarvitsi laittaa vain yksi suunnilleen kahden euron kolikon kokoinen paikka.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
Kiitoksia kommenteista ja aina yritän tehdä asiat mahdollisimman hyvin niin ei tarvitse näihin kohtiin puuttua muutamaan vuoteen.
Onko kellekkään jäänyt alatukivarsiin tulevia jousen lautasia?
Ne tarvitsen molemmille puolille.
Mistä hommasit nuo Etukallistuksenvakaajan osat? Mulla olisi seuraavana tuo ohjelmassa tässä omassa projektissa nyt kun konehuone on tyhjä..
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Joskus coupea varten tein C- puristimen uuden nivelen puristamiseen tolpan pesään. Vanhat otin irti lyömällä tuurnalla alapuolelta yhteen reunaan... oli kans tolppa kädessä.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
slsl77 kirjoitti: ↑Su 16.05.2021 12:22
Tänään kävin hakemassa farkun talvisäilöstä niin pääsee tekemään katsastus tarkastuksen/kunnostuksen siihen.
Tuleeko kuvia farkusta
Moi,
kuvia autosta tässä viestiketjussa viime syksyltä ja ei se ole miksikään muuttunut. Lattiassa kuskin jalkatilassa saumassa on pieni reikä ja jarrut kaipaavat tarkistusta ainakin katsastukseen. Ne vaativat ainakin huomiota.
Tänään kerkesin katsomaan mitä löytyy ratin alus muovin alta ja siellähän oli vanha Defan hälytin,mikä on poisto listalla. Siinä oli kytketty käynnistyksen esto niin en vielä ottanut sitä pois.
Samalla tarkastelin hiukan lattian reikää ja sitä katsotaan tarkemmin, kun pääsen talliin hitsikoneen ääreen.
Kuvassa roikkuva hopeinen boksi on vakkarin ohjainlaite. Vakkari ei toimi ollenkaan niin sekin vaatii huomiota myöhemmin.
Tänään sain moottorin pestyä ja laitettua paikoilleen sedaniin.
Ennen pesua
Ja pestynä
Muuten olisin laittanut auton käyntiin, mutta ei ollut dieseliä tarpeeksi tankissa ja ei viitsinyt lähteä hakemaan. Ensi viikolla saa siirrettyä pois tallista niin pääsee hitsaamaan farkkua.
Tuli eilen katseltua farkun jarruja ja palat ainakin menee vaihtoon. Hälytin lähti ja vähän muitakin johtoja. Lisävalojen kiinnikkeet poistin puskurista ja kiillotin kromitahnalla. Vaihdoin myös oikean malliiset umpiot eteen.
Tänään sain sedanin pyörimään ja kasasin etujarrut niin sai jarrunesteet säiliöön. Kytkin tuntui toimivan ja sain auton ulos tallista ajamalla.
Keskiviikkona huomasin auton alla olevan polttoaine vuodon niin joutui laittamaan pihdit letkuihin niin ei vuoda tankkia tyhjäksi. Tänään vaihdoin auton alle kupariset polttoainelinjat niin loppuu ongelmat. Vaihdoin samalla polttoaine suodattimet. Laitoin etuovet paikoilleen.
pasi84 kirjoitti: ↑Su 30.05.2021 11:45
Huhhuh, hienoa työtä tosiaan ja nopeeta touhua.. Täytyy kai mun tuoda mun farkku sulle niin se tulee joskus valmiiksi
Minulta jäisi kesken niin iso hitsaus projekti kuin sinulla tai ainakin kestäisi 10 vuotta.
Ei mitenkään paha, eikä yllättävissä paikoissa ruosteet: noihin kohtiin esim. sulaa lumi kengistä talvikelillä ja ne jäävät siten helposti (kylmässä) pitkäksi aikaa märiksi... Kuumissa maissa vastaavaa oiretta varmaan vähempi.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Nyt on hitsattu kuskin lattiaan uutta peltiä ja jarrupalat vaihdettu kuskin puolelle. Takaa puuttui pohjaanlöyntikumi ja sen pultti piti ottaa hitsaamalla pois, kun se katkesi. Se on korjattu. Seuraavalla kerralla vaihdan jarrupalat oikealle puolelle ja pohjaanlyöntikumin taakse niin sen jälkeen rupeaa olemaan katsastusta vaille. Helmaan päin oleva reikä on myös paikattu.