Jos keulaa pudotettiin vaihtamalla jouset ja perää säätötangoilla, oma järjenjuoksu sanoo että silloin auton mielestä keula olisi alempana kuin aiemmin mutta perä ennallaan. Jos taas valoille olisi takana oma anturi, se näkisi korkeudessa saman muutoksen kuin keulakin, vaikka alustan anturin arvo olisikin pysynyt ennallaan.DBFI kirjoitti: ↑Ti 13.04.2021 17:09Miten ne valot pysyy tasossa jos valoille olisi eri anturi? Näyttäisihän se perä pudonneen sille valojen anturillekin.Henkka1000 kirjoitti: ↑Ti 13.04.2021 15:31Nyt kyllä täytyy ihan ”ääneen” pohtia, että onko näissä takapäässä erikseen tasoanturi valoille ja pusseille, mitenkään muuten ei loogisesti ajateltuna olisi voinut valot säilyä kohdillaan vaan niiden pitäisi nyt osoittaa liian ylös.![]()
Entäpä jos selitys olisi siinä että etupää on laskenut saman verran kuin takapää. Valojen suuntaukseen käytetään myös etupään anturia.
En tosin itsekään usko tuohon erillisten antureiden ajatukseen, sama tieto kun normaalioloissa kelpaa molempiin järjestelmiin niin olisi turha kustannus laittaa ylimääräisiä antureita.