S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Laitoin tämä nyt ensin tänne.
Potilas täällä aiemmin mainittu S 400CDi, 2001-mallia vastaava. EGR nyt tulpattu eli vaatii ainakin sen poiston ohjelmasta. Lisää potkuakin saa toki samalla tulla. Muutoin edessä EGR:n palauttaminen alkuperäiseksi. Ei hyvä.
Mieluiten pääkaupunkiseudulta tai ainakin Uudeltamaalta. Kovin kauas ei nyt kannattane sillä vielä vikatilassa ajella.
Alustavasti laitettu kyselyt alan firmoihinkin, jos ei täältä ketään löydy. Temic vähän ongelmallinen.
Saa laitta YV:tä, kiitos. Kaikki vinkit tervetulleita.
Potilas täällä aiemmin mainittu S 400CDi, 2001-mallia vastaava. EGR nyt tulpattu eli vaatii ainakin sen poiston ohjelmasta. Lisää potkuakin saa toki samalla tulla. Muutoin edessä EGR:n palauttaminen alkuperäiseksi. Ei hyvä.
Mieluiten pääkaupunkiseudulta tai ainakin Uudeltamaalta. Kovin kauas ei nyt kannattane sillä vielä vikatilassa ajella.
Alustavasti laitettu kyselyt alan firmoihinkin, jos ei täältä ketään löydy. Temic vähän ongelmallinen.
Saa laitta YV:tä, kiitos. Kaikki vinkit tervetulleita.
Viimeksi muokannut esapk, Ma 03.05.2021 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S 400CDI, opitmoijaa tarvitaan
Turbotehoa parolassa, tai kuusenalla
-E50 AMG (pieni projekti)
-x1
-x1
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Kelpaako mikä vaan kuusi jossain?
Palaan asiaan vapun jälkeen. Nyt ei enää jaksa. Vähän lomaa tästä rottelosta..
Palaan asiaan vapun jälkeen. Nyt ei enää jaksa. Vähän lomaa tästä rottelosta..
Viimeksi muokannut esapk, Ma 03.05.2021 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Löytyiskö muita kiinnostuneita ja halukkaita auttamaan lähistöltä? Kuntoonhan tuo on saatava.
Viimeksi muokannut esapk, Ma 03.05.2021 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S 400CDI, opitmoijaa tarvitaan
https://dtech.fi/
Pasi optimoi minun ajokin ei mitään ongelmia ja hinta edullinen suosittelen.
Pasi optimoi minun ajokin ei mitään ongelmia ja hinta edullinen suosittelen.
Re: S 400CDI, opitmoijaa tarvitaan
Mene kuusen alle 
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Tulin juuri sieltä.. Ei ollut kovinkaan viihtyisää kyykkiä siellä..
Pasi kertoi, ettei onnistu, kun on Temic.
Täytyy vielä yrittää muualta.
Pasi kertoi, ettei onnistu, kun on Temic.
Täytyy vielä yrittää muualta.
Viimeksi muokannut esapk, Ma 03.05.2021 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Soiteltu kohta puoli Suomea. Ei löydy tekijää Temicille ainakaan mitenkään järjellisen matkan päästä.
Täytyy sitten poistaa se tulppaus. Tiivisteet tilaukseen. Ja hermot lataukseen.. Ei voi mitään.
Täytyy sitten poistaa se tulppaus. Tiivisteet tilaukseen. Ja hermot lataukseen.. Ei voi mitään.
Viimeksi muokannut esapk, Ma 03.05.2021 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S 400CDI, opitmoijaa tarvitaan
Mites tuo nyt oli, saiko tuosta napata egr venttiilin irti jos laittoi vastuksen töpseliin?
Ihan kuin oisin jostain lukenut.
Ihan kuin oisin jostain lukenut.
Re: S 400CDI, opitmoijaa tarvitaan
Tuikun viristysthreadissa on asiaa temicin ecusta Ootko soittanu tuikulle?)... ja pikaisesti tuosta threadista löysin tämän:
xr kirjoitti: ↑Ti 21.05.2019 02:33Kyllä kärtyinen vanhapiika opettajakin on helpommin viritettävä kuin tuon ecujalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?
Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.sillehän ei oikeen passaa mikään
![]()
hyppyjohdot ei aittanu hän ei vain halunnut avautua minulle ainut konsti kovi esiin ja juottamista (piiri irti ja rommeriin) johan laulaa
poistoputken (egr) sulkukaan ei onnistunut opetusohjelmaa muuttamalla aina kiihtyessään (3000rpm) pääsi paukku (outo suhaus) jonka jälkeen hän meni aivan veltoksi
käytin kaikki temppuni juoksutin häntä tuossa tiellä enkä saanut kuin 5kmh lisää vauhtia 400m matkalla minusta se on huono tulos
suosittelisin unohtamaan tälläisen viritykset ainut hyvä puoli siinä ecussa on että jos haluaa egr pois käytöstä niin nyppii ilmamassa mittarin johdot pois se pelaa
ihan hyvin ilman niitäkin mitään eroa ei voi huomata käytössä
ja onhan tuo ihan tehokas vakionakin
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Olen soittanut Tuikullekin. Ei kykene enää tekemään mitään kolvaushommia, kertoi hän. Sitä se hänen mielestään vaatii.
Kajaanissa olisi kuulemma joku osaaja, mutta se on sama kuin se olisi Kuussa..
MAFfien liittimimet imukanavista irti ajeleminen tuntuu äkkiseltään vähän hurjalta hommalta.. Tuleehan siitäkin vikakoodi vaikkei se ehkä vaikutakaan..
EGR:n liittimien irroittaminenhan ei auta myöskään asiaa.
Kajaanissa olisi kuulemma joku osaaja, mutta se on sama kuin se olisi Kuussa..
MAFfien liittimimet imukanavista irti ajeleminen tuntuu äkkiseltään vähän hurjalta hommalta.. Tuleehan siitäkin vikakoodi vaikkei se ehkä vaikutakaan..
EGR:n liittimien irroittaminenhan ei auta myöskään asiaa.
Viimeksi muokannut esapk, Ma 03.05.2021 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Siis tuosta perhanan karahkasta puhutaan. Takapää melkein rintapellissä kiinni, tulppaus etupäässä putken ohuessa päässä. Tee nyt sille sitten jotain..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Mites tuon temicin ohjelmoiti mene, kolvi kyllä pysyy kädessä mutta yhtään temicin purkkia ei pöydällä ole ollut.
Eprommi käteen ja eprommerissa luku / kirjoitus?
Miten jos lähettää tuikulle pelkän piirin?
Eprommi käteen ja eprommerissa luku / kirjoitus?
Miten jos lähettää tuikulle pelkän piirin?
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Uskoakseni juuri näinkin. Olen ainakin jossain nähnyt videon siitä, kuinka vanha softa luetaan ja tallennetaan, eeprommi tyhjennetään ja sinne fläshäytetään uusi softa tilalle? Jotenkin näin se meni. Kloonattiin ECU jopa piirejä iroittamatta.. Myydäänhän noita valmiita autokohtaisia ohjaussoftatiedostojakin. Vaikka joku Puretuning.net jne.
Pitäisi vaan olla laite, joka pystyy lukemaan ja kirjoittamaan Temiciä. Ja pitäisi tajuta tästä vähän enemmän muutenkin.
Jossain piirissä on se VIN-koodi. Ei saa muuttua. Silloin ei toimi.
Tuolta jostain syvältä se karahka on revitty irti.. Ei ole liikaa tilaa siellä muutenkaan.. Hienoa suunnittelua..
Pitäisi vaan olla laite, joka pystyy lukemaan ja kirjoittamaan Temiciä. Ja pitäisi tajuta tästä vähän enemmän muutenkin.
Jossain piirissä on se VIN-koodi. Ei saa muuttua. Silloin ei toimi.
Tuolta jostain syvältä se karahka on revitty irti.. Ei ole liikaa tilaa siellä muutenkaan.. Hienoa suunnittelua..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Ajonesto on kaiketi omassa piirissään kuin itse ohjelma. Sen voi pystyä lukemaan klipsulla joissain ecuissa.
Toi eprom luku yleensä on mallia kolvaa irti ja sit normi eprommerilla joko kantaan juotetaan tai sopivalla adapterilla.
Toi eprom luku yleensä on mallia kolvaa irti ja sit normi eprommerilla joko kantaan juotetaan tai sopivalla adapterilla.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Joo, senkin olen nähnyt. Ei vaan saa käsi täristä. Eikä piiri kuumentua liikaa. Tuikku ei enää tee niitä kolvihommia, kuten jo kerroin. Turha lähetellä mitään sinne.
Luku- ja kirjoituslaite kuitenkin tarvitaan tähänkin. Mikä ja mistä? Ei nyt mitään tietoa siitäkään.
Taitaa mennä rautapuolen hommiksi eli tulppa pois.
Luku- ja kirjoituslaite kuitenkin tarvitaan tähänkin. Mikä ja mistä? Ei nyt mitään tietoa siitäkään.
Taitaa mennä rautapuolen hommiksi eli tulppa pois.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Ilmeisesti TL866A epromeri pystyy lukemaan ja kirjoittamaan, moinen löytyy kyllä hyllystä.
Piirin irroitukseen kannattaa käyttää kuumailma juotosasemaa, paljonnhelpompi kuin kolvi, oikeasti paljon!
Piirin irroitukseen kannattaa käyttää kuumailma juotosasemaa, paljonnhelpompi kuin kolvi, oikeasti paljon!
Viimeksi muokannut MJPfin, Ma 03.05.2021 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Mistä löytyy hylly?
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Pari kertaa viikossa saattaa olla asiaa Lohjalle säistä riippuen.
Tuolta se oma Temic (A 628 153 30 79) näyttää avattuna. Pitäisi tunnistaa mikä piiri siellä on mikäkin.
Omat riskinsä on kyllä tässä touhussa. Ojasta allikkoon. Kannattaa harkita tarkkaan.
Tuolta se oma Temic (A 628 153 30 79) näyttää avattuna. Pitäisi tunnistaa mikä piiri siellä on mikäkin.
Omat riskinsä on kyllä tässä touhussa. Ojasta allikkoon. Kannattaa harkita tarkkaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Iso piiri on prossu, sen alapuolella SO-8 mahdollisesti eprom missä ajonesto yms. Pitäisi nähdä piirit mitä lukee. Oikealla prossusta flash muisti missä kartat? Numeroiden perusteella nuo yleensä selviää mikä on mitäkin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Joku lukija lukee muistin boot moodisa ilman piirin irrotamista
siis sen oikeal olevan siinä on "karta"
kuumilma ja ohut rosteri lanka, rakotulki tms on hyvät irrotellusa
melkeen mikä vaan luke sen irrallaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Sellaisen laitteen, joka lukee ja kirjoittaa piiriä sitä irroittamatta kun jostain löytäisi. Tuo irroittaminenhan tuo omat lisäriskinsä tähän.
Voisikohan sinne sitten ladata jonkin tuontapaisen tilalle. On stage 1 ja 2.. Alkaen noin satasesta maksaa, jos oikein ymmärsin. EGR:n poistosta ynnä muista "lisäosista" vähän lisää. Näkyvät vain rekisteröityneille käyttäjille. Rekisteröidyin kokeeksi sinne.
Muitakin vastaavia softantarjoajia näkyisi olevan tyrkyllä.
https://puretuning.net/en/chiptuning-fi ... -cdi-250hp
Voisikohan sinne sitten ladata jonkin tuontapaisen tilalle. On stage 1 ja 2.. Alkaen noin satasesta maksaa, jos oikein ymmärsin. EGR:n poistosta ynnä muista "lisäosista" vähän lisää. Näkyvät vain rekisteröityneille käyttäjille. Rekisteröidyin kokeeksi sinne.
Muitakin vastaavia softantarjoajia näkyisi olevan tyrkyllä.
https://puretuning.net/en/chiptuning-fi ... -cdi-250hp
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Noi satasen softat on sit just sitä itseään. Aika moni huijaa vähän suutinkartoista lisää ja prosentteja vähän sinne ja tänne.
En suoraan tuomitse mutta en uskaltaisi omaan autoon laittaa ihan hyvillä mielin.
En suoraan tuomitse mutta en uskaltaisi omaan autoon laittaa ihan hyvillä mielin.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Kaikilla noilla näyttäisi olevan ihan samat speksit kuin niillä, jotka Suomessa tekevät optimointeja. 290hv/630Nm.
Jos nuo ovat huijausta niin mistäköhän löytäisi niitä oikeita..? Kai ne nyt ainakin ne typerät erilliset lisätehoboksit voittavat? En tiedä, mitä sanoa.
Läppien kuuluu olla kiinni tyhjäkäynnillä ja aueta vasta ajossa. Vaikuttavat päästöihin tyhjäkäynnillä. Poistaminen ei siis nosta tehoa käytännössä ollenkaan verrattuna siihen, että läpät ovat käytössä ja toimivat oikein.
Jos nuo ovat huijausta niin mistäköhän löytäisi niitä oikeita..? Kai ne nyt ainakin ne typerät erilliset lisätehoboksit voittavat? En tiedä, mitä sanoa.
Läppien kuuluu olla kiinni tyhjäkäynnillä ja aueta vasta ajossa. Vaikuttavat päästöihin tyhjäkäynnillä. Poistaminen ei siis nosta tehoa käytännössä ollenkaan verrattuna siihen, että läpät ovat käytössä ja toimivat oikein.
Re: S 400CDI, optimoijaa tarvitaan
Valitettavasti näyttää siltä, ettei tekijää löydy tälle projektille mistään. Edessä siis paluu alkuperäiseen systeemiin Toivottavasti se sentään vielä toimii.
Kiitos kuitenkin mielenkiinnosta.
Kiitos kuitenkin mielenkiinnosta.