CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Aloittelen tässä hiljalleen sellaita kuplettia, jossa Clk muutoskatsastetaan OM613,lle.
Ajattelin kyllä ensin, että pitäisikkö tämä olla tuolla projekteissa, mutta taitaa turbojen ja muidenkin viriosien kanssa puuhastelu olla se punanen lanka tässä kuitenkin, niin olkoon nyt ainaskin alkuun tässä.
Tarkoitus on muutoskatsastaa kuusipyttyiselle ja jos ei päästömittausta tarvi, niin uudet tehotkin voisi laitatuttaa ihan virallisesti esiin.
Tässä kokeillaan yhdellä holsetilla ja kahdella sarjaan, erilaisilla kansimuutoksilla.
Jos verrokkina käytetään sitä amg,n vapaastihengittävää kasia, 367hv, niin 20%,n "säännön" mukaisesti tehon saa ++400,n, mutta aika näyttää sen.
Vakio kannella ja 35,lla pikkuholsetilla OM613,sta tulee se noin 500hv, se tiedetäänkin jo, vakiokansi rajoittaa tuohon, sitä ei tarvi testata.
Useamman ahtimen setillälläkin käy samalla keinon.
Sellaisena johtavana ajatuksena tässä puuhastelussa voisi olla vaikka hyötysuhteen parantaminen ja tehon nosto.
Mitään varsinaista tehotavoitetta ei minulla tässä ole, mutta kuvittelisin, että siinä 500.n ja 700,n välimaastossa touhutaan.
Ja kos luiskahtaa vähän ylikin, niin en anna sen häiritä touhujani...
CLK on ostettukkin jo, samoin tekniikan luovuttaja-auto, farmari Wäykky..
Korisarjan saa laittaa oikea automaalari, siihen on urakka sovittu.
Siekkinen laittaa laatikon ja kun auton habitus tulee olemaan korostetun urhailullinen, niin kun parkilta laitetaan D,lle, niin auton pitää nytkähtää.
Se on "must".
Ahtimet ja suuttimet tulee tällä kertaa Herleviltä.
Mulla on vielä puimuri hiukan kesken, joten siinä on pääpaino nyt sen aikaa, kunnes saan kasaan.
CLK,n tilanteen määrittää automaalari, jos auto otetaan pikimmiten sisään, niin ensiksi pitää odotella se työ, muussa tapauksessa alan muuttamaan tekniikkaa Wäykky => CLK.
Jossain vaiheessa, jos oikein riehaannun, saatan ottaa ja laittaa tänne jonkun kuvankin.
Aloittelen tässä hiljalleen sellaita kuplettia, jossa Clk muutoskatsastetaan OM613,lle.
Ajattelin kyllä ensin, että pitäisikkö tämä olla tuolla projekteissa, mutta taitaa turbojen ja muidenkin viriosien kanssa puuhastelu olla se punanen lanka tässä kuitenkin, niin olkoon nyt ainaskin alkuun tässä.
Tarkoitus on muutoskatsastaa kuusipyttyiselle ja jos ei päästömittausta tarvi, niin uudet tehotkin voisi laitatuttaa ihan virallisesti esiin.
Tässä kokeillaan yhdellä holsetilla ja kahdella sarjaan, erilaisilla kansimuutoksilla.
Jos verrokkina käytetään sitä amg,n vapaastihengittävää kasia, 367hv, niin 20%,n "säännön" mukaisesti tehon saa ++400,n, mutta aika näyttää sen.
Vakio kannella ja 35,lla pikkuholsetilla OM613,sta tulee se noin 500hv, se tiedetäänkin jo, vakiokansi rajoittaa tuohon, sitä ei tarvi testata.
Useamman ahtimen setillälläkin käy samalla keinon.
Sellaisena johtavana ajatuksena tässä puuhastelussa voisi olla vaikka hyötysuhteen parantaminen ja tehon nosto.
Mitään varsinaista tehotavoitetta ei minulla tässä ole, mutta kuvittelisin, että siinä 500.n ja 700,n välimaastossa touhutaan.
Ja kos luiskahtaa vähän ylikin, niin en anna sen häiritä touhujani...
CLK on ostettukkin jo, samoin tekniikan luovuttaja-auto, farmari Wäykky..
Korisarjan saa laittaa oikea automaalari, siihen on urakka sovittu.
Siekkinen laittaa laatikon ja kun auton habitus tulee olemaan korostetun urhailullinen, niin kun parkilta laitetaan D,lle, niin auton pitää nytkähtää.
Se on "must".
Ahtimet ja suuttimet tulee tällä kertaa Herleviltä.
Mulla on vielä puimuri hiukan kesken, joten siinä on pääpaino nyt sen aikaa, kunnes saan kasaan.
CLK,n tilanteen määrittää automaalari, jos auto otetaan pikimmiten sisään, niin ensiksi pitää odotella se työ, muussa tapauksessa alan muuttamaan tekniikkaa Wäykky => CLK.
Jossain vaiheessa, jos oikein riehaannun, saatan ottaa ja laittaa tänne jonkun kuvankin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Uuden säännön mukaan kun lasketaan tehopainosuhteella ---> jos vertailuajoneuvo on CLK55AMG ja projektisi katsastettaessa painaa puntarilla esim. 1700 kg niin 1700/5= maksimissaan 340 kilowattia (463hv) otteeseen.Jos verrokkina käytetään sitä amg,n vapaastihengittävää kasia, 367hv, niin 20%,n "säännön" mukaisesti tehon saa ++400,n, mutta aika näyttää sen.
wiimax.fi
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Tuo pätee, jos AMG-malli lasketaan samaan mallisukupolveen kuuluvaksi. Tosin CLK:lle saattaa löytyä vertailuautoksi muukin versio, jossa tehopaino on alle 10 kg/kW, esim CLK430.
EDIT
tomant
Viimeksi muokannut tomant, Ke 28.04.2021 21:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
virhepostaus
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
No nyt on mieleinen projekti tiedossa, jotain tämmöistä sitä on jo kaivattu.
Tuleeko kuinka isot suuttimet?
Tuleeko kuinka isot suuttimet?
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
CLK430 tuskin käy kun on ihan eri korimallikin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Näinhän se on.dealer kirjoitti: ↑Ke 28.04.2021 17:49Uuden säännön mukaan kun lasketaan tehopainosuhteella ---> jos vertailuajoneuvo on CLK55AMG ja projektisi katsastettaessa painaa puntarilla esim. 1700 kg niin 1700/5= maksimissaan 340 kilowattia (463hv) otteeseen.Jos verrokkina käytetään sitä amg,n vapaastihengittävää kasia, 367hv, niin 20%,n "säännön" mukaisesti tehon saa ++400,n, mutta aika näyttää sen.
Juuri itsekkin sen luin, mutta niinpähän vain kerkesin sen unohtamaankin samontein,
"Siviilikasi" voisi vaihdettavien osien suhteen olla armollisempi.
Kiinnostus aiheeseen heräsi kun olin jo pariin ko. korisarjalla varustettuun ohjelman tehnyt ja miellytti silmää kovin.
Suoran kuutosen käyttöönotto mahdollisuus, jolloin suorituskyvyn saa ulkomuotoa vastaavalle tasolle - ja helposti ylikin.
Halu kokeilla sarjaan ahtamista mersunkin kuutosessa.
Autot on jo niin halpoja.
Käypäsiä AMG,n alustan/jarrujen osia on ebay,ssä runsaasti, samoin muitakin osia - kohtihinnalla.
Tietoakin on kaikenlaisista viritelmistä kertynyt vuosien varrella ja olisi mukava koota niitä yhteen vaikkapa mersun koneessa.
Uskoisin, että jotain kummasteltavaa kuitenkin syntyy, onko järkevää, tai pysyykö auto edes käsissä - on kokonaan toinen tarina.
Mulla ei tämän suhteen ainakaan vielä ole edes mitään oikeata päämäärää, tätä ei nyt kiireesti yritetä rakentaa johonkin muottiin,"maailman tehokkain katuautodiesl", vaan olen nyt hankkinut itselleni hyvän näköisen harrasteauton, jolla meinaan harrastaa ... ja mieluusti kesäkelillä välillä ajellakkin. Ja kokeilla muutamata juttuakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Minkäs ikäiset siihen käy verrtailu autoiksi,
eikös jossain CLK amg malissa ollut ~620hv M156 tai M159
eikös jossain CLK amg malissa ollut ~620hv M156 tai M159
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
CLK63 481, CLK63 BlackSeries 510 ja CLK DTM 582.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Eli muisti toimii vielä jotenkin kun muisteli että mukavan tuntuinen matka oli ajella
ja omistaja jotain tehoista mainitsi
ja omistaja jotain tehoista mainitsi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Hiukan on homma edistynyt,
Elintenluovuttaja on purkaantunut, moottori ja perä on irti, laatikko Siekkisellä.
Raptekilta on tulossa polttoainejärjestelmään jotain, sekä nokat ja männät. molemmat jatkaa edelleen koneistukseen.
Tarkoitus ensin muutoskatsastus vakiomoottorilla ja mahdollisesti isolla coolerilla.
Kunhan tehoasia sitten selviää, muutoksen jälkeen, niin jatkotoimet sen mukaisesti,
Kun perämurikan käypäisyys CLK,hon selviää, niin tilaan Quaifen.
Puimurinkin suhteen on edistystä tapahtunut, näyttäisi. että viikon päästä saisin sen tuosta haitolta poikkeen, ajuun.
Hiukan on homma edistynyt,
Elintenluovuttaja on purkaantunut, moottori ja perä on irti, laatikko Siekkisellä.
Raptekilta on tulossa polttoainejärjestelmään jotain, sekä nokat ja männät. molemmat jatkaa edelleen koneistukseen.
Tarkoitus ensin muutoskatsastus vakiomoottorilla ja mahdollisesti isolla coolerilla.
Kunhan tehoasia sitten selviää, muutoksen jälkeen, niin jatkotoimet sen mukaisesti,
Kun perämurikan käypäisyys CLK,hon selviää, niin tilaan Quaifen.
Puimurinkin suhteen on edistystä tapahtunut, näyttäisi. että viikon päästä saisin sen tuosta haitolta poikkeen, ajuun.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Tulee varmasti hieno ja mielenkiintoinen tästä, itse näin just 65 amg CLK:n meillä koululla penkissä.
Soundi oli kyllä hieno kun vierestä katselin V12 bi turbon vetoa.
Harmiksi vain ei riittänyt dynossa ihan kapasiteetti kun on vähän eri käyttöön tarkoitettu. Lähinnä olosuhde mittauksia sähköille ja hybrideille.
Edit, jäin miettimään oliko CL kuiten, näyttävät niin samalta.
Omistaja suattaa korjata virheeni jos näkee tämän.
Edit 2 vastaan itse oli CL65

En sotke enempää OT:lla tuikun ketjua
Soundi oli kyllä hieno kun vierestä katselin V12 bi turbon vetoa.
Harmiksi vain ei riittänyt dynossa ihan kapasiteetti kun on vähän eri käyttöön tarkoitettu. Lähinnä olosuhde mittauksia sähköille ja hybrideille.
Edit, jäin miettimään oliko CL kuiten, näyttävät niin samalta.
Omistaja suattaa korjata virheeni jos näkee tämän.
Edit 2 vastaan itse oli CL65

En sotke enempää OT:lla tuikun ketjua
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Onhan tässä vuosien varrella kaikenlaista tarttunut helmoihin.
Sitä olisi nyt tarkoitus hyödyntää, uskon että kiva auto siitä tulee.
Takavetohan se tietyllä tavalla on rajoite tässä, viidensadan hepan jälkeen kun sutiminen ei oikeastaan katurenkailla enään lopu missään nopeudessa. Auto on niin kevyt. Ja minä olen huono rattimies.
No, varmaan joku kelvollinen taso löytyy.
Kyllä minä kuitenkin nyt tähän tiettyä räyhäkkyyttäkin haluaisin, siten että kulkupuoli vastaisi ulkonäön esittämään haasteeseen.
Hyvässä autossa kuuluisi olla vähän luonnettakin.
Niin että se tehopuoli on vähänniinkun kakspiippunen juttu ... voi olla että lähtee lapasesta, sellaista henkeä on ilmassa.
Onhan tässä vuosien varrella kaikenlaista tarttunut helmoihin.
Sitä olisi nyt tarkoitus hyödyntää, uskon että kiva auto siitä tulee.
Takavetohan se tietyllä tavalla on rajoite tässä, viidensadan hepan jälkeen kun sutiminen ei oikeastaan katurenkailla enään lopu missään nopeudessa. Auto on niin kevyt. Ja minä olen huono rattimies.
No, varmaan joku kelvollinen taso löytyy.
Kyllä minä kuitenkin nyt tähän tiettyä räyhäkkyyttäkin haluaisin, siten että kulkupuoli vastaisi ulkonäön esittämään haasteeseen.
Hyvässä autossa kuuluisi olla vähän luonnettakin.
Niin että se tehopuoli on vähänniinkun kakspiippunen juttu ... voi olla että lähtee lapasesta, sellaista henkeä on ilmassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Hillitty ja hallittu on niille toisille ihmisille, luulen että kuulut siihen samaan porukkaan kun itsekkin, kaikki lähtee lapasesta mitä lähtee harrastamaan.
Mutta se pitää mielen virkeänä ja harrastuksen mielenkiintoisena. Miksi ei ammu yli jos siihen on mahdollisuus, onhan siinä sitten kaasupoljin millä säätää kulmaa missä mennään.
Toivottavasti jaksat tökkiä kuvia tänne ihmeteltäväksi.
Mutta se pitää mielen virkeänä ja harrastuksen mielenkiintoisena. Miksi ei ammu yli jos siihen on mahdollisuus, onhan siinä sitten kaasupoljin millä säätää kulmaa missä mennään.
Toivottavasti jaksat tökkiä kuvia tänne ihmeteltäväksi.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Mennään nyt vähä offtopic!
Onhan ne melkosesti erikokoiset. Tuikun vehjes lienee c209 joka perustuu w203:n pohjalevyyn, toki pintapellit kaikki on eri. Vastaavan ikäinen CL taas perustuu w220:n pohjalevyyn, eli siis S-sarjalainen. Sinänsä hauska yksityiskohta on se että CLK:n seuraaja nimettiinkin E-sarjalaiseksi coupeksi, C207 joka E-sarjasta poiketen kuitenkin perustuu w204:n pohjalevyyn.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
On varmasti tosi mersu miähelle mut itse kun en ole kiinnittänyt huomiota niin sekoitan itsestään selvyyksiä.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Toivottavasti tälläkin pääsee koeajolle!
Kokeilu talvella neliveto Bmw,llä on vieläkin muistissa. Oli se namu peli!!!
Kokeilu talvella neliveto Bmw,llä on vieläkin muistissa. Oli se namu peli!!!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Se ei ole mahdollista, jollet tule käymään.
Puimuriinkin on päivitetty parisataa heppaa lisää.
Se ei ole mahdollista, jollet tule käymään.
Puimuriinkin on päivitetty parisataa heppaa lisää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Hyvän olonen projekti, mielenkiinnolla jään seuraamaan. 

W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Raptecin Petriltä saatu nokat, jotka lähtee Hollantiin ja Männät, jotka taas tutustuu Herlevin Pekan sorviin, tehtaalla on varmaanin unohtunut koneistaa kunnolliset venttiilin kolot ja muutoinkin sinne sun tänne on jäänyt liikaa tavaraa, ne poistuu nyt.
Kiitoksset Petrille ja Pekalle.
Miksiko nokat Hollantiin ? No siksikun siellä saa asian teetätettyä' hiukan eritavalla, ei hiota, vaan täytehitsataan nokat oikean mallisiksi. Tämä mahdollisuus, joka on auennut Herkevien kautta, kiinnostaa minua kovastu ja todella haluan katsoa tämän kortin. Täytehitsaus onnistuessaan on toiminnan kannaltaa huomattavasti pelkkää hiontaa parempi vaihtoehto. Kiertokanget vaihtuu H-profiiliin.
Kantta varmaan kuurataan monelta kantilta, kanaville tapahtuu jotain, yritän löytää isommat venttiilitja jäykät jouset.
Hyd nostajat ?
Ahdinpolitiikka on vielä päättämättä. Bemarin kolmen ahtimen sovellutus pelaa niin hyvin, että tekisi melkein mieli kokeilla, jos vain saa mahtumaan.
Jokohan tämä projekti alkaisi pikkuhiljaa hyssyttelemään eteenpäin, puimurikin on jo ajokunnossa, Ensialkuun varmaankin moottorin vaihdolla kannattaisi aloittaa - ja muutoskatsastuksella, sen jälkeen voisi sitten lyödä "uuden moottorin" lihoiksi.
Kylläsetästä, liikkeelle lähtee.
Raptecin Petriltä saatu nokat, jotka lähtee Hollantiin ja Männät, jotka taas tutustuu Herlevin Pekan sorviin, tehtaalla on varmaanin unohtunut koneistaa kunnolliset venttiilin kolot ja muutoinkin sinne sun tänne on jäänyt liikaa tavaraa, ne poistuu nyt.
Kiitoksset Petrille ja Pekalle.
Miksiko nokat Hollantiin ? No siksikun siellä saa asian teetätettyä' hiukan eritavalla, ei hiota, vaan täytehitsataan nokat oikean mallisiksi. Tämä mahdollisuus, joka on auennut Herkevien kautta, kiinnostaa minua kovastu ja todella haluan katsoa tämän kortin. Täytehitsaus onnistuessaan on toiminnan kannaltaa huomattavasti pelkkää hiontaa parempi vaihtoehto. Kiertokanget vaihtuu H-profiiliin.
Kantta varmaan kuurataan monelta kantilta, kanaville tapahtuu jotain, yritän löytää isommat venttiilitja jäykät jouset.
Hyd nostajat ?
Ahdinpolitiikka on vielä päättämättä. Bemarin kolmen ahtimen sovellutus pelaa niin hyvin, että tekisi melkein mieli kokeilla, jos vain saa mahtumaan.
Jokohan tämä projekti alkaisi pikkuhiljaa hyssyttelemään eteenpäin, puimurikin on jo ajokunnossa, Ensialkuun varmaankin moottorin vaihdolla kannattaisi aloittaa - ja muutoskatsastuksella, sen jälkeen voisi sitten lyödä "uuden moottorin" lihoiksi.
Kylläsetästä, liikkeelle lähtee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Mihinkäs puristukset asettuu sorvauksen jälkeen, johkin 14-15:1 paikkeille?
Ei ole dieselissä tullut puristusten kanssa leikittyä, mitenkäs herkkyys luulisi pyörivän vähän herkemmin ylös kun ei puristukset ahdista?
Tosin ennen kuin ahdot nousee voi viivettä olla vähän ebemmän?
Ei ole dieselissä tullut puristusten kanssa leikittyä, mitenkäs herkkyys luulisi pyörivän vähän herkemmin ylös kun ei puristukset ahdista?
Tosin ennen kuin ahdot nousee voi viivettä olla vähän ebemmän?
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Tämä aia on jäänyt hiukkasen varjoon, kun puimurista hajosi moottori.
Jotain pientä kumminkin.
Nokat ja veivit kotiutuneet, mäntiä ei varmaankaan ole vielä sorvailtu.
Laatikon tilanteesta en ole varma.
Mutta ei tätä ole unhoitettu, valmistuu.
Tämä aia on jäänyt hiukkasen varjoon, kun puimurista hajosi moottori.
Jotain pientä kumminkin.
Nokat ja veivit kotiutuneet, mäntiä ei varmaankaan ole vielä sorvailtu.
Laatikon tilanteesta en ole varma.
Mutta ei tätä ole unhoitettu, valmistuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
No johan. Ihan mielenkiinnosta. 50 D ? Missä tehoissa tuli raja?
W213 220d +W242 electric drive
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
M550d
Ei ole vielä rajaa tullut vastaan.
Tässä ko autossa tähän mennessä nin 650/1200.
Tavote on tuosta pikkuisen ylöspäin, eli 0,5MW.
Moottorivaurio tuli kun glykoolia pääsi sylintereihin.
Uusi moottori on jo tlattu, osina tulee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Hiukan CLK etenee.
Korisarjan laittoa on suunniteltu Syys- Lokakuun vaihteeseen.
Pienenä peikkona puimurin kasaus, täytyy saada ensin kasaan.
No, pidetään peukkuja.
Hiukan CLK etenee.
Korisarjan laittoa on suunniteltu Syys- Lokakuun vaihteeseen.
Pienenä peikkona puimurin kasaus, täytyy saada ensin kasaan.
No, pidetään peukkuja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Hiukan on nyt ollut vastuksia, monenlaisia.
Mutta pikkuhiljaa on homma kuitenkin edennyt.
Kori on maalaamossa.
Kone Herlevillä
Laatikko Siekkisellä
Sekalainen seurakunta osia hankittu, nokkia, vesiruisku, ohjelmoitava vesipumppu ...
Autosta tulee melkeimpä mattamusta.
Renkaat on kuvassa vielä vähän nöpöt, mutta kyllä siihen kunnolliset tulee.
Etupuskurin ja muutamien listojen kiinnitys, peräkontin päälle muistaakseni pienenpieni ilmanohjain.
Korimalli miellyyttää nyt tässä kuosissaan kyllä suunnattomasti.
Ei varmaan vielä valmistu ensi kesänä, tulee niin paljon muutoksia tekniikkaan, mutta jospa pääsisi kuitenkin jo hiukan kokeilemaan.
Tekniikkamuutoksista kerron sittenkun asia on ajankohtainen.

Hiukan on nyt ollut vastuksia, monenlaisia.
Mutta pikkuhiljaa on homma kuitenkin edennyt.
Kori on maalaamossa.
Kone Herlevillä
Laatikko Siekkisellä
Sekalainen seurakunta osia hankittu, nokkia, vesiruisku, ohjelmoitava vesipumppu ...
Autosta tulee melkeimpä mattamusta.
Renkaat on kuvassa vielä vähän nöpöt, mutta kyllä siihen kunnolliset tulee.
Etupuskurin ja muutamien listojen kiinnitys, peräkontin päälle muistaakseni pienenpieni ilmanohjain.
Korimalli miellyyttää nyt tässä kuosissaan kyllä suunnattomasti.
Ei varmaan vielä valmistu ensi kesänä, tulee niin paljon muutoksia tekniikkaan, mutta jospa pääsisi kuitenkin jo hiukan kokeilemaan.
Tekniikkamuutoksista kerron sittenkun asia on ajankohtainen.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
väri valinta on kyllä täys kymppi tuohon kokonaisuuteen
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Hyvältä näyttää, mut se tekniikan puoli kiinnostaa nyt enemmän. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä siitä sitten lopulta irtoaa. Nää sun projektit on yleensä ollut enemmän kuin kiinnostavia.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
,
"Rullaava" kori etenee omaa tahtiansa.
Rengastus alkaisi olla nyt selvillä, edessä 285/30 - 19 ja takana 305/30 - 19.
Vanteista en osaa vielä sanoa, mitkä tulee, voi olla että lopussa on eripariset edessä ja takana - en tiedä vielä.
Vähän on rosoistakin pintaa jäljellä, työ on kesken.
Jousitusta pitää hiukan säätää. Uudet ajovaloumpiot tulee.
Korisarja muuttaa kyllä auton habitusta aikalailla, ihan eri autoksi.
Nyt on jo vähän luonnettakin.



Moottori kasataan ja katsastetaan ensin yhdellä kuulalaakeri ahtimella. Kokoluokka jotain 35/40 Holsetin välimaastosta. Tarkoituksena ensin pitää rakenne niin yksinkertaisena, että saan kaiken varmasti hyvin toimimaan, sekä kunnialla muutoskatsastettua.
Kanteen tulee kovat nostajat ja nokka-akseleihin on koneistettu palotilan kunnollisen huuhtelun järjestämiseksi ns. overlappia, jossa imu- ja pakoventtiilit on kaasujenvaihdon aikana yhtäaikaa auki.
Kaikki pakokaasuthan ei muuten "pääse pois" palotilasta, ellei sinne järjestetä korvaavaa ilmaa tilalle. Jos korvaavaa ilmaa ei tule, niin palotilan täydellinen tyhjeneminen pakokaasuista vaatisi että palotilaan jäisi lopulta alipaine - mika ei taida nykyisellä tietämyksellä olla mahdollista, vaikka toisaalta olisi kyllä erinomasta toiminnan kannalta.
Kovat nostajat siksi, ettäkun "normaali" hydr. nostaja on toinnaltaan ikäänkuin iskunvaimennin, jolloinka kun rasitustaajuus kasvaa niin suureksi, ettei nostin kerkiä täyttyä kunnolla iskujen välillä, niin se alkaa painumaan kasaan - ja venttiilin nousu jää vajaaksi ja ilman läpivirtaus huononee. Myös jäykät venttiilin jouset aiheuttavat edelläkuvatun kaltaista, epätoivottua "omiaisuutta".
Jousissa kuitenkin ajatusmaailma menee niin, että siinä vakiomoottorissa valitaan kahdesta pahasta pienempi. Pakokaasujen tupsuttelu takaisin palotilaan vs. ylimääräinen rasite nostajilla.
Jos lopuksi vetäisen vähän yhteen, niin muutoksilla tähdätään hyvällä hyötysuhteella toimivien vetävien kierrosten nostoon, sekä lisätehoon.
Moottorin alakerrassa on tähän lisääntyneeseen rasitukseen varauduttu pulteilla, korsetilla, sekä billettikangilla.
"Rullaava" kori etenee omaa tahtiansa.
Rengastus alkaisi olla nyt selvillä, edessä 285/30 - 19 ja takana 305/30 - 19.
Vanteista en osaa vielä sanoa, mitkä tulee, voi olla että lopussa on eripariset edessä ja takana - en tiedä vielä.
Vähän on rosoistakin pintaa jäljellä, työ on kesken.
Jousitusta pitää hiukan säätää. Uudet ajovaloumpiot tulee.
Korisarja muuttaa kyllä auton habitusta aikalailla, ihan eri autoksi.
Nyt on jo vähän luonnettakin.



Moottori kasataan ja katsastetaan ensin yhdellä kuulalaakeri ahtimella. Kokoluokka jotain 35/40 Holsetin välimaastosta. Tarkoituksena ensin pitää rakenne niin yksinkertaisena, että saan kaiken varmasti hyvin toimimaan, sekä kunnialla muutoskatsastettua.
Kanteen tulee kovat nostajat ja nokka-akseleihin on koneistettu palotilan kunnollisen huuhtelun järjestämiseksi ns. overlappia, jossa imu- ja pakoventtiilit on kaasujenvaihdon aikana yhtäaikaa auki.
Kaikki pakokaasuthan ei muuten "pääse pois" palotilasta, ellei sinne järjestetä korvaavaa ilmaa tilalle. Jos korvaavaa ilmaa ei tule, niin palotilan täydellinen tyhjeneminen pakokaasuista vaatisi että palotilaan jäisi lopulta alipaine - mika ei taida nykyisellä tietämyksellä olla mahdollista, vaikka toisaalta olisi kyllä erinomasta toiminnan kannalta.
Kovat nostajat siksi, ettäkun "normaali" hydr. nostaja on toinnaltaan ikäänkuin iskunvaimennin, jolloinka kun rasitustaajuus kasvaa niin suureksi, ettei nostin kerkiä täyttyä kunnolla iskujen välillä, niin se alkaa painumaan kasaan - ja venttiilin nousu jää vajaaksi ja ilman läpivirtaus huononee. Myös jäykät venttiilin jouset aiheuttavat edelläkuvatun kaltaista, epätoivottua "omiaisuutta".
Jousissa kuitenkin ajatusmaailma menee niin, että siinä vakiomoottorissa valitaan kahdesta pahasta pienempi. Pakokaasujen tupsuttelu takaisin palotilaan vs. ylimääräinen rasite nostajilla.
Jos lopuksi vetäisen vähän yhteen, niin muutoksilla tähdätään hyvällä hyötysuhteella toimivien vetävien kierrosten nostoon, sekä lisätehoon.
Moottorin alakerrassa on tähän lisääntyneeseen rasitukseen varauduttu pulteilla, korsetilla, sekä billettikangilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
On muuten rouhean näköinen tuo kori nyt, todella agressiivisen ilmeen antaa autolle.
Lisää hyötyä jos haluaa niin kuivasumppu koneeseen ja alakerta alipaineeseen.
Lisää hyötyä jos haluaa niin kuivasumppu koneeseen ja alakerta alipaineeseen.