Sytytellyt silloin tällöin vikavaloa DPF:n täyttöasteesta/polton epäonnistumisesta.
Öljynvaihdon aikana havaitsin että nafta haisee hieman ja ulos tulikin liikaa "öljyä" eli suuttimet vuotaa sen verran että dieseliä pääsee selvästi öljytilaan.
Onko tämä kuinka yleistä? Auto on kyllä "nurkka-ajossa" ja tosi kevyellä ajolla eli moottori ei juuri saa kuormitusta. Poltto saattaa siis jäädä aina käyttäjän takia kesken. Mutta kuinka paljon hiukkaspöntön polton aikana sitä polttoainetta sitten suihkutetaan lisää, eikai sitä silti öljytilaan pitäisi juuri päästä?
Kilometrejä autossa on luokkaa 130 tkm enkä millään jaksaisi uskoa että suuttimet olisivat kuluneet väljiksi. Tietysti on mahdollista että joskus on aikaisempi omistaja tankannut jotain luokatonta kuraa tai vaikka bensiiniä (tämäkin omin silmin nähty), selittäisi sitä kautta kyllä kusevat suuttimet.
Starilla suuttimien arvot olivat aivan OK, ohivuotoja en ole kupeilla "mekaanisesti" vielä mitannut. Mutta eikai nekään kerro suoraan sitä jos suutin/suuttimet jää tiputtelemaan männän päälle?

Tuossa ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin nyppiä suihkut irti ja viedä johonkin dieselkorjaamolla penkitettäväksi?
