Sain vihdoinkin aikaiseksi uskottavan mittauksen kulutuksesta.
Eilen tuli ajettua 153.8 km. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus oli 199 Wh/km. Latasin vain kotona eli kaikki energia meni mittarin läpi (
https://gavazzi.fi/em24-din/). Mittarin mukaan autoon meni päivän aikana 33.8 kWh, eli todellinen kulutus oli noin 220 Wh/km.
Eli laajan, yhden mittapisteen, aineiston perusteella sanoisin että ajotietokoneen kulutuslukemat on vähän optimistisen puolella.
edit: kahden mittapisteen, eli 86.9 km, ajotietokone 212 Wh/km ja mitattu 223 Wh/km.
Lisäksi sain viikko sitten vaihdettua lyijyakun tilalle LiFePo4 -akun. Vanhan akun jännite tippui pahimmillaan 10 min välein alle 12V -> lataus käynnistyy hetkeksi. Asennuksen yhteydessä mittailin vähän ja siellä on todella paljon kulutusta 12V puolella, vaikka auto on sammuksissa. Kulutukset loppuu vasta tuntie päästä. Auton käydessä se invertteri lataa sitten aika kovaa - 14.7-14.8V ja 60A meni akkuun päin.
Tässä akun speksit:
https://files.gwl.eu/inc/_doc/attach/St ... 0AH_A4.pdf
Mielestäni tuossa mennään jo riskin puolelle akun keston kanssa, eli en suosittele muille, ellei tuohon latauskäyttäytymiseen löydy jotain säätötapaa..