M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Hei,
M-B alkuperäisvaraosilla on 24 kk takuu, mutta tarkoittaako se sitä että viallinen osa pitää merkkiliikkeessä tutkituttaa osan ollessa autossa kiinni? Siis voiko vain palauttaa osan, sanoa että tutkikaa itse ja antakaa uusi osa tilalle. Toki siinä sattaiis joitakin päiviä mennä kun tulokset saapuisivat, mutta kiinnostaa noin teoriassa miten asia etenisi.
Ja sitten esimerkki: 7 kk sitten autooni vaihdettiin merkkiliikkeessä molemmat Nox-sensorit (A000 905 34 03), kuulemma valmistaja ohjeen mukaan molemmat piti vaihtaa (häly: P229F62-hälykoodi), muistelen että tuo koodi viittasi takimmaiseen anturiin, mutta joka tapauksessa en usko että molemmat ovat menneet samaan aikaan rikki ja toinen niistä olisi käyttökelpoinen.
Nyt autossa on P229F91- häly päällä (takimmainen NOx), resetoituu starilla pois, mutta vika tuli 500 km ajon jälkeen uudestaan aktiiviseksi. Ajatuksena olisi laittaa auton alkuperäinen (noista kahdesta toimiva) Nox-paikalleen ja ajella tovi vanhalla ja pyytää sitten takuuseen uutta sensoria marmorilta.
Pointti siis, edellyttääkö varaosatakuu merkkiliikkeen diagnoosia osalle siten että osa kiinni autossa? Ei varmaan ole heilläkään mitään testipenkkiä missä noita vois testata ja siksi hiukka hankala case.
M-B alkuperäisvaraosilla on 24 kk takuu, mutta tarkoittaako se sitä että viallinen osa pitää merkkiliikkeessä tutkituttaa osan ollessa autossa kiinni? Siis voiko vain palauttaa osan, sanoa että tutkikaa itse ja antakaa uusi osa tilalle. Toki siinä sattaiis joitakin päiviä mennä kun tulokset saapuisivat, mutta kiinnostaa noin teoriassa miten asia etenisi.
Ja sitten esimerkki: 7 kk sitten autooni vaihdettiin merkkiliikkeessä molemmat Nox-sensorit (A000 905 34 03), kuulemma valmistaja ohjeen mukaan molemmat piti vaihtaa (häly: P229F62-hälykoodi), muistelen että tuo koodi viittasi takimmaiseen anturiin, mutta joka tapauksessa en usko että molemmat ovat menneet samaan aikaan rikki ja toinen niistä olisi käyttökelpoinen.
Nyt autossa on P229F91- häly päällä (takimmainen NOx), resetoituu starilla pois, mutta vika tuli 500 km ajon jälkeen uudestaan aktiiviseksi. Ajatuksena olisi laittaa auton alkuperäinen (noista kahdesta toimiva) Nox-paikalleen ja ajella tovi vanhalla ja pyytää sitten takuuseen uutta sensoria marmorilta.
Pointti siis, edellyttääkö varaosatakuu merkkiliikkeen diagnoosia osalle siten että osa kiinni autossa? Ei varmaan ole heilläkään mitään testipenkkiä missä noita vois testata ja siksi hiukka hankala case.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
No kyllä siihen tarvitaan ihan minkä merkin osalta valtuutetun diagnoosi ja lopputulos että osa on viallinen eikä aiheutunut ulkoisesta tms.
Viralliset paperit ja testit jne.
Viralliset paperit ja testit jne.
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Jahka nuista nykyisistä takuu loppuu, niin myykö ne anturia suoraan kuluttajalle varaosatakuun kanssa? Vois ostaa vaikka Virosta merkkiliikkeestä sensorin siinä vaiheessa kun alkaa taas renaamaan, kun ei olis huvia maksaa Suomen merkkilliikkeen 900 e hintaa. Samaan rahaan saa Virosta saman osan puolet halvemmalla. Käytännössä se merkitsee sitä, että vain merkkilliike saa alkuperäisosia ja vain he voivat tehdä diagnoosin onko osa hyvitettävissä vai ei. Kuluttajan kannalta huono asia, jos on tämmöisessä tapauksissa sidottu vain yhteen ja ainoaan tahoon.
Jos olisin tiennyt että 2 NOx-sensoria tulee maksamaan minulle 2100 EUR viime kesänä, niin olisin noudattanut homman toisaalla. Noo, autolle varattu aika ja sit selvinnee meneekö varaosatakuun piiriin, luultavasti kyllä kun en keksi itse ainakaan syytä miten siitä voitaisiin luistaa.
Jos olisin tiennyt että 2 NOx-sensoria tulee maksamaan minulle 2100 EUR viime kesänä, niin olisin noudattanut homman toisaalla. Noo, autolle varattu aika ja sit selvinnee meneekö varaosatakuun piiriin, luultavasti kyllä kun en keksi itse ainakaan syytä miten siitä voitaisiin luistaa.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 442
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Noissa NOX antureissa taitaa olla mersun takuu. Ei silloin ole sidottu normaalin takuun piiriin. Eli takuu jatkuu kunhan on huollettu säännöllisesti MB liikkeessä.
Jos takuu loppuu, voi antureita ostaa vaikka EU tai Kiinan kaupoista. Hinta on silloin aivan eri luokkaa
Edit:
https://www.amazon.de/-/en/A0009053403- ... 890&sr=8-2
Jos takuu loppuu, voi antureita ostaa vaikka EU tai Kiinan kaupoista. Hinta on silloin aivan eri luokkaa
Edit:
https://www.amazon.de/-/en/A0009053403- ... 890&sr=8-2
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Takuu on 24 kk oli vastaus huoltopääliköltä.
Äsken sain puhelun asiakaspalvelijalta, auto työn alla ja tosiaankin takuu säilyy antureilla riippumatta siitä missä auto huollettu. Vaikka maksoinkin viime kesänä aika reilusti "ylihintaa", niin näemmä merkkilliikkeen varaosatakuun vuoksi kannatti hommata nuo alkuperäisenä.
Vois hommata tommosen halpisanturin Amazonilta, siinä vaiheessa ku näistä alkaa takuu loppumaan.
Onko kokemusta miten hyvin esim. nuo Amazonin kautta tilatut toimivat? Pääseekö edes tuohon samaan 40tkm/ 8 kk kestävyyteen niillä?
Harmittaa kun muuten kestävä hyvä auto pilattu AdBlue:lla.
Äsken sain puhelun asiakaspalvelijalta, auto työn alla ja tosiaankin takuu säilyy antureilla riippumatta siitä missä auto huollettu. Vaikka maksoinkin viime kesänä aika reilusti "ylihintaa", niin näemmä merkkilliikkeen varaosatakuun vuoksi kannatti hommata nuo alkuperäisenä.
Vois hommata tommosen halpisanturin Amazonilta, siinä vaiheessa ku näistä alkaa takuu loppumaan.
Onko kokemusta miten hyvin esim. nuo Amazonin kautta tilatut toimivat? Pääseekö edes tuohon samaan 40tkm/ 8 kk kestävyyteen niillä?
Harmittaa kun muuten kestävä hyvä auto pilattu AdBlue:lla.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 442
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Halpis antureita on varmaan monenlaisia. Luulen että niiden valmistajia ei kuitenkaan ole kovin montaa. Minun linkkaama taitaa olla "orginaali", kun oli Continental leima kyljessä. Eipä tuo orgiskaan kovin "laadukas" ole?Basso-73 kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 16:07 Takuu on 24 kk oli vastaus huoltopääliköltä.
Äsken sain puhelun asiakaspalvelijalta, auto työn alla ja tosiaankin takuu säilyy antureilla riippumatta siitä missä auto huollettu. Vaikka maksoinkin viime kesänä aika reilusti "ylihintaa", niin näemmä merkkilliikkeen varaosatakuun vuoksi kannatti hommata nuo alkuperäisenä.
Vois hommata tommosen halpisanturin Amazonilta, siinä vaiheessa ku näistä alkaa takuu loppumaan.
Onko kokemusta miten hyvin esim. nuo Amazonin kautta tilatut toimivat? Pääseekö edes tuohon samaan 40tkm/ 8 kk kestävyyteen niillä?
Harmittaa kun muuten kestävä hyvä auto pilattu AdBlue:lla.
Tuli mieleen, ehkä voi vaihtaa (tai puhdistaa) pelkän metalli anturiosan? Vai onko jotenkin sovitettu elektroniikkaan?
Ainakin itsellä onnistui joskus elvyttää jokin Lambda-anturi. Tuli jopa parempi kuin MB:n uusi osa, kun kesti ainakin 2 x pidempään.
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
[/quote]
Halpis antureita on varmaan monenlaisia. Luulen että niiden valmistajia ei kuitenkaan ole kovin montaa. Minun linkkaama taitaa olla "orginaali", kun oli Continental leima kyljessä. Eipä tuo orgiskaan kovin "laadukas" ole?
[/quote]
Laitoin ihan saman merkile, että siinä Tuo Continentalin merkki. Viime kesänä joutubesta löysyin linkin missä joku jamppa sai toimimaan anturit, kun oli lillutellut ja puhdistellut niitä. Mulla oli kesälomalla aikaa tehdä sama temppu, varmaan vuorokauden lilluttelin niitä ja jonkin verran niistä lähti sisältä karstaa, ihan yllätyin miten paljon. Luulen että tuo anturin varsinainen elektroniikka on kunnossa, menee varmaan rikki kun alkaa liikaa kertyä mönjää pintaan. Laiteetaas pari kuvaa aiheesta
Kiitos kun linkkasit tuon Amazonin anturin, en tiennyt että noinkin halvala näitä saa ja meinaan jossakin välissä jemmaan ostaa yhden.
Mun auto on käytännössä kaikki arkipäivät liikenteessä, joten en ehdi testailee oikein nuita alkupeäisiä vanhoja antureita. Toinen noista on mitä luultavammin ehjä. Lisäksi jos olis se star niin sillon voisi leikkiä enemmän näiden kanssa, tosin mitä kuullut, niin on erittäin tiukassa kiinni siellä ja kierteitä saa tuon tuosta korjata.
Halpis antureita on varmaan monenlaisia. Luulen että niiden valmistajia ei kuitenkaan ole kovin montaa. Minun linkkaama taitaa olla "orginaali", kun oli Continental leima kyljessä. Eipä tuo orgiskaan kovin "laadukas" ole?
[/quote]
Laitoin ihan saman merkile, että siinä Tuo Continentalin merkki. Viime kesänä joutubesta löysyin linkin missä joku jamppa sai toimimaan anturit, kun oli lillutellut ja puhdistellut niitä. Mulla oli kesälomalla aikaa tehdä sama temppu, varmaan vuorokauden lilluttelin niitä ja jonkin verran niistä lähti sisältä karstaa, ihan yllätyin miten paljon. Luulen että tuo anturin varsinainen elektroniikka on kunnossa, menee varmaan rikki kun alkaa liikaa kertyä mönjää pintaan. Laiteetaas pari kuvaa aiheesta

Mun auto on käytännössä kaikki arkipäivät liikenteessä, joten en ehdi testailee oikein nuita alkupeäisiä vanhoja antureita. Toinen noista on mitä luultavammin ehjä. Lisäksi jos olis se star niin sillon voisi leikkiä enemmän näiden kanssa, tosin mitä kuullut, niin on erittäin tiukassa kiinni siellä ja kierteitä saa tuon tuosta korjata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Jos liottaa jo nuinkin reippaasti niin kannattaisi varmaan pistää samontein jarrucleanerissa eli teollisuusbensiinissä ultraäänipesuriin niin sitten ehkä lika lähtee en usko että menevät rikki kun moni elektroniikkakortti on lähtenyt ultraäänipesulla pelaamaan.
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Kuvassa valkoisen astian pohjalla näkyy hienojakoinen lika, mikä irtosi pelkästään liotuksella ja suihkimalla jarrrucleaneria.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Ja noin. Alle 200 e Amazonilla kotiin toimitettuna tosiaan tuo, samainen osa 900 e marmoritiskillä. Vasemmalla alkuperäinen ja näyttäisi osanumeron olevan sama. Arvatenkin puoli vuotta mennään ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, niin sitten vaihto tuolle.EemeliErkki kirjoitti: ↑Ma 22.03.2021 16:35 Noissa NOX antureissa taitaa olla mersun takuu. Ei silloin ole sidottu normaalin takuun piiriin. Eli takuu jatkuu kunhan on huollettu säännöllisesti MB liikkeessä.
Jos takuu loppuu, voi antureita ostaa vaikka EU tai Kiinan kaupoista. Hinta on silloin aivan eri luokkaa
Edit:
https://www.amazon.de/-/en/A0009053403- ... 890&sr=8-2
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Terve.
Olisiko jollakin tietoa, mikä mahtaa olla etumaisen NOX-anturin välijohdon osanumero. Lienee erillinen ja tulee kiinni A0009058611, joka lienee etumainen nox-anturi.
Maahantuojan kautta ei oiken saa, kun arvio on, että tilaus kestää 1-8 viikkoa. Kun tulee kilometrejä kuitenkin 2000/kk, voipi matka tyssätä, jos tulee taas 800 km varoitus.
Olisiko jollakin tietoa, mikä mahtaa olla etumaisen NOX-anturin välijohdon osanumero. Lienee erillinen ja tulee kiinni A0009058611, joka lienee etumainen nox-anturi.
Maahantuojan kautta ei oiken saa, kun arvio on, että tilaus kestää 1-8 viikkoa. Kun tulee kilometrejä kuitenkin 2000/kk, voipi matka tyssätä, jos tulee taas 800 km varoitus.
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Tuo kuvissa näkyvä johto menee kiinteästi anturille, mutta jos sinulla on selkeä kaapelivika siinä, niin ei se ole kummoinen homma korjata. Nykyajan trendi esim teollisuudessa alkaa olla komponenttien korjaus nykyisessä elektroniikkapulassa ja luulen että on paljon pajoja, joissa voi korjauttaa myös auton osia. Aina osien korjauttaminen ei ole järkevää, mutta kaapelivika on varsin helppo yleensä. Saako kysyä mistä arvelit että olisi kaapelivika?
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Päädyitkös koskaan testaamaan noita liotettuja antureita?Basso-73 kirjoitti: ↑Ti 23.03.2021 17:36
Laitoin ihan saman merkile, että siinä Tuo Continentalin merkki. Viime kesänä joutubesta löysyin linkin missä joku jamppa sai toimimaan anturit, kun oli lillutellut ja puhdistellut niitä. Mulla oli kesälomalla aikaa tehdä sama temppu, varmaan vuorokauden lilluttelin niitä ja jonkin verran niistä lähti sisältä karstaa, ihan yllätyin miten paljon. Luulen että tuo anturin varsinainen elektroniikka on kunnossa, menee varmaan rikki kun alkaa liikaa kertyä mönjää pintaan. Laiteetaas pari kuvaa aiheestaKiitos kun linkkasit tuon Amazonin anturin, en tiennyt että noinkin halvala näitä saa ja meinaan jossakin välissä jemmaan ostaa yhden.
Mun auto on käytännössä kaikki arkipäivät liikenteessä, joten en ehdi testailee oikein nuita alkupeäisiä vanhoja antureita. Toinen noista on mitä luultavammin ehjä. Lisäksi jos olis se star niin sillon voisi leikkiä enemmän näiden kanssa, tosin mitä kuullut, niin on erittäin tiukassa kiinni siellä ja kierteitä saa tuon tuosta korjata.
Itsellä meni just toinen NOx ja tällä hetkellähän osia ei tunnu löytyvän mistään. Mietinnässä että kannattaisko toi koittaa purkaa irti (vaatisi ilmeisesti spesiaalityökalun) ja liotella. Oli vielä vähän ajatuksissa vaihtaa uudempaan autoa mutta eipä tuota paljon nyt vaihdeta kun moottorin vikavalo loistaa ruudussa

Ja goodwilliä ei oikein löydy kun metrejä jo yli 200tkm
S205 C220d -14
Re: M-B alkuperäisvarosan takuuehdot
Hei. Ei tullut testattua, mutta luulisi että toinen niistä on ehjä. Harvoin kai kaksi osaa vikaantuu samaan aikaan.
Laita yv.tä jos haluat kokeilla pientä korvausta vastaan.
Laita yv.tä jos haluat kokeilla pientä korvausta vastaan.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011