Ahtimen muokkaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CLA-45 dream
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 10.11.2020 20:12

Ahtimen muokkaus

Viesti Kirjoittaja CLA-45 dream »

Vaatiiko 2015 CLA 220cdi tietokoneessa käyttämistä jos meinaa vaihtaa ahdinta isommaksi tai vaihtaa vakioahtimeen pakopesää yms, sekä bypass valven vaihto blowoff valveen?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4722
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Ahtimen muokkaus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mikä bypass venttiili dieselissä, ja miksi isompaa ahdinta?
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ahtimen muokkaus

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Nykyautot vaatii ohjelmanmuutoksen aina jos vastaavia muutoksia tehdään, eli kyllä.

Eikös tuo ole vnt-ahtimella?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4722
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Ahtimen muokkaus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Eikös tuo ole om651 koneella? Kaksi hukkaportti ahdinta tai yksi vnt riippuen mallista.
CLA-45 dream
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 10.11.2020 20:12

Re: Ahtimen muokkaus

Viesti Kirjoittaja CLA-45 dream »

Olin näkevinään vain yhden ahtimen, toki en sen enempää lähteny poistaa näköesteitä. Ajattelin kysyä täältä että jos jollain on suorankäden tietoa ennenkuin sen enempää asiaan paneutuu. Hölmöähän noin uuden mesen virittäminen on mutta nuoren miehen pitää saada tehdä ja harrastaa. Perus ohjelma virivehkeitä on melkein jokaisella, niin ajattelin katsoa kuinka paljon vehkeestä saa irti jos mahdollista
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4722
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Ahtimen muokkaus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ekana vastaan tulee ohjelma, sitten suuttimet, sitten turbo ja lopuksi pumppu. Jos tuo on om651 niin jossain 300hv kantturoissa väittävät pumpun loppuvan. Sit alkaa ne ongelmat että mitä siihen tilalle.
Vakio tuplaturbo ei ihan taida yltää tuonne ja matalapaineahdin pitäisi päivittää ainakin.
Vastaa Viestiin