bensiini hybridi
Re: bensiini hybridi
Mä en kyllä ajais sellasella joka pöllyttää öljyä vaan tutkisin vian.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: bensiini hybridi
huolenpitosopimus kuinka moni on hankkinut, kokemuksia esim 3 vuoden jalkeen olisko tullut halvemmaksi maksaa huollot ja korjaukset itse
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 22.03.2021 10:53
Re: bensiini hybridi
Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.
Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.
En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Re: bensiini hybridi
Huolenpitosopimus alkaa kiinnostaa kun aina vaan enemmän tulee edellisen viestin kaltaisia tapauksia. Ei kauheasti auta vaikka olisi pieni vika joka rikkoo auton jos merkkihuolto ei sitä pientä vikaa tunnista ja osaa korjata.
Se kokemus kolmen vuoden ajalta (jos oikein tulkitsin edellisen tekstin) ei oikein itseäni kiinnosta. Siitähän ekat kaksi vuotta kattaa kuitenkin takuu. Seuraavat kolme vuotta kiinnostaisi, ja siitä eteenpäin vuodet, kuinka kauan kukakin sitten uutta autoa pitääkin. Vai saiko huolenpitosopimuksen siirrettyä uudelle omistajalle?
Joskus vuosia sitten sain kovalla vaivalla tiedot kuukausimaksuista ekan kolmen vuoden jälkeiseltä ajalta. Nykyisellään huijataan tahallaan suht pienillä maksuilla sille ajalle kun huolenpitosopimusta ei oikeasti tarvitakaan. Onkos kukaan selvittänyt nykyistä hintatasoa vaikka näille hybrideille sen kolmen vuoden jälkeiselle ajalle?
Re: bensiini hybridi
Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 09:57Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.
Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.
En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 22.03.2021 10:53
Re: bensiini hybridi
Sain paprun jossa lukee näin:amatoori kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 11:41Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 09:57Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.
Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.
En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja, moottorin ohjainlaite päivitetty, tunnistinkehä, adaptio ajo ei näkyviä öljyvuotoja, pohjapäreet ir+kiin, puristukset mittaus 1=9, 2=9, 3=9, 4=8,5, ohivuodot: 1=6%, 2=4% 3=6% 4=12%, sylinterit tähystetty aavistuksen näkyy pysty naarmuja ja kuin olisi hiukan pytyt ruosteessa (tällä luupilla ei saa parempia kuvia), moottoriöljy vaihdettu ja tehty uudella öljyllä kulutusmittaus, aloitus 6582,9g aloituspaino. Mitattu kahdella kannulla koska öljy ei mahdu yhteen kannuun. Kannujen paino mukana tässä painossa.
Tehty uusi mittaus: Lähtökilometrit 102056km ja nyt 102640, eli ajettu 584km, eli olisi hiukan jopa lisääntynyt, erotus 46g eli kun otamme mittatoleranssin huomioon niin ei mitään muutosta. Mahdollinen öljynkulutus on voinut johtua päivityksestä/kylmänä ajettu lyhyttä matkaa jolloin päässyt kerääntymään polttoainetta öljyn sekaan. Kun lähtee ajamaan moottorin tällöin kuumaksi niin polttoaine haihtuu pois ja myös vie mennessään öljyä.
Kävin äsken ajamassa tikkurilasta tuusulaan ja takaisin lämpimällä koneella ja kävi sääliksi tuusulan motarilla näin terveen auton perässä ajajia. Toivottavasti käyttivät kasvomaskia.
Itse olen konepuolen insinööri, mutta pelaan enemmän rosterin parissa. Mutta uskoisin tietäväni, että minkälaisen "höyryn" terve moottori jälkeensä jättää. Sen verran itse olen tuota katsellut, että kovissa kiihdytyksissä tuota pöläyttelyä vähemmän tapahtuu, enemmänkin kun kaasulta hellää ja kierrokset alenee ja tasoittuu. Myös silloin kun vaihtaa hybridiltä takaisin moottorikulkineeksi sattuu näitä pölläytyksiä. Vaalean harmaa kuin redbullin taitolentokoneen jättämä on tuo vana... mutta siis tänään tuusulan motarilla useamman satametriä jäi sitä vanaa, eikä kyllä renkaista lähtenyt.
Re: bensiini hybridi
Häviääkö jäähdytysnestettä?
Re: bensiini hybridi
Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 17:37 Sain paprun jossa lukee näin:
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja,
Käys jossain starin päässä lukemassa koodit että mitä sieltä löytyy. Edelleen epäilyttää että olisiko huohotinventtiiliongelmaa.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: bensiini hybridi
Eihän jostain syystä turbolta tule öljyä imuilman mukaan?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 17:37Sain paprun jossa lukee näin:amatoori kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 11:41Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 09:57Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.
Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.
En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja, moottorin ohjainlaite päivitetty, tunnistinkehä, adaptio ajo ei näkyviä öljyvuotoja, pohjapäreet ir+kiin, puristukset mittaus 1=9, 2=9, 3=9, 4=8,5, ohivuodot: 1=6%, 2=4% 3=6% 4=12%, sylinterit tähystetty aavistuksen näkyy pysty naarmuja ja kuin olisi hiukan pytyt ruosteessa (tällä luupilla ei saa parempia kuvia), moottoriöljy vaihdettu ja tehty uudella öljyllä kulutusmittaus, aloitus 6582,9g aloituspaino. Mitattu kahdella kannulla koska öljy ei mahdu yhteen kannuun. Kannujen paino mukana tässä painossa.
Tehty uusi mittaus: Lähtökilometrit 102056km ja nyt 102640, eli ajettu 584km, eli olisi hiukan jopa lisääntynyt, erotus 46g eli kun otamme mittatoleranssin huomioon niin ei mitään muutosta. Mahdollinen öljynkulutus on voinut johtua päivityksestä/kylmänä ajettu lyhyttä matkaa jolloin päässyt kerääntymään polttoainetta öljyn sekaan. Kun lähtee ajamaan moottorin tällöin kuumaksi niin polttoaine haihtuu pois ja myös vie mennessään öljyä.
Kävin äsken ajamassa tikkurilasta tuusulaan ja takaisin lämpimällä koneella ja kävi sääliksi tuusulan motarilla näin terveen auton perässä ajajia. Toivottavasti käyttivät kasvomaskia.
Itse olen konepuolen insinööri, mutta pelaan enemmän rosterin parissa. Mutta uskoisin tietäväni, että minkälaisen "höyryn" terve moottori jälkeensä jättää. Sen verran itse olen tuota katsellut, että kovissa kiihdytyksissä tuota pöläyttelyä vähemmän tapahtuu, enemmänkin kun kaasulta hellää ja kierrokset alenee ja tasoittuu. Myös silloin kun vaihtaa hybridiltä takaisin moottorikulkineeksi sattuu näitä pölläytyksiä. Vaalean harmaa kuin redbullin taitolentokoneen jättämä on tuo vana... mutta siis tänään tuusulan motarilla useamman satametriä jäi sitä vanaa, eikä kyllä renkaista lähtenyt.
Re: bensiini hybridi
huolenpitosopimus kuinka moni on hankkinut, kokemuksia esim 3 vuoden jalkeen olisko tullut halvemmaksi maksaa huollot ja korjaukset itse
Huolenpitosopimus alkaa kiinnostaa kun aina vaan enemmän tulee edellisen viestin kaltaisia tapauksia. Ei kauheasti auta vaikka olisi pieni vika joka rikkoo auton jos merkkihuolto ei sitä pientä vikaa tunnista ja osaa korjata.
Se kokemus kolmen vuoden ajalta (jos oikein tulkitsin edellisen tekstin) ei oikein itseäni kiinnosta. Siitähän ekat kaksi vuotta kattaa kuitenkin takuu. Seuraavat kolme vuotta kiinnostaisi, ja siitä eteenpäin vuodet, kuinka kauan kukakin sitten uutta autoa pitääkin. Vai saiko huolenpitosopimuksen siirrettyä uudelle omistajalle?
Joskus vuosia sitten sain kovalla vaivalla tiedot kuukausimaksuista ekan kolmen vuoden jälkeiseltä ajalta. Nykyisellään huijataan tahallaan suht pienillä maksuilla sille ajalle kun huolenpitosopimusta ei oikeasti tarvitakaan. Onkos kukaan selvittänyt nykyistä hintatasoa vaikka näille hybrideille sen kolmen vuoden jälkeiselle ajalle?
onhan huoltojen hinnat 2lle eka vuodelle varmasti useita satasia heittäsin lonkalta n 500 -600 euroo/ vuosi
Huolenpitosopimus alkaa kiinnostaa kun aina vaan enemmän tulee edellisen viestin kaltaisia tapauksia. Ei kauheasti auta vaikka olisi pieni vika joka rikkoo auton jos merkkihuolto ei sitä pientä vikaa tunnista ja osaa korjata.
Se kokemus kolmen vuoden ajalta (jos oikein tulkitsin edellisen tekstin) ei oikein itseäni kiinnosta. Siitähän ekat kaksi vuotta kattaa kuitenkin takuu. Seuraavat kolme vuotta kiinnostaisi, ja siitä eteenpäin vuodet, kuinka kauan kukakin sitten uutta autoa pitääkin. Vai saiko huolenpitosopimuksen siirrettyä uudelle omistajalle?
Joskus vuosia sitten sain kovalla vaivalla tiedot kuukausimaksuista ekan kolmen vuoden jälkeiseltä ajalta. Nykyisellään huijataan tahallaan suht pienillä maksuilla sille ajalle kun huolenpitosopimusta ei oikeasti tarvitakaan. Onkos kukaan selvittänyt nykyistä hintatasoa vaikka näille hybrideille sen kolmen vuoden jälkeiselle ajalle?
onhan huoltojen hinnat 2lle eka vuodelle varmasti useita satasia heittäsin lonkalta n 500 -600 euroo/ vuosi
Re: bensiini hybridi
Tein tuon sopimuksen reilu puoli vuotta sitten.
Perustelivat silloin että sen voi siirtää auton seuraavalle omistajalle.
Voi olla että ottaisivat huollosta saman rahan kerralla kun monopoli.
Luulisin että kalliissa korjauksessa syyllistetään käyttäjä kuitenkin osakorvaukseen. Tätä päivää.
Perustelivat silloin että sen voi siirtää auton seuraavalle omistajalle.
Voi olla että ottaisivat huollosta saman rahan kerralla kun monopoli.
Luulisin että kalliissa korjauksessa syyllistetään käyttäjä kuitenkin osakorvaukseen. Tätä päivää.
A250e 2020 W177
Re: bensiini hybridi
213:n huolenpitosopimus maksaa 888 Euroa vuodessa jos ajaa 20 tkm. Meille kolmannen vuoden huolto maksoi 500 € ja siinäkin oli täpötäyteen pissapoikaan lisätty litra (vaikka olin kieltänyt tällaiset turhuudet ja yleensä ohjetta noudattavat). Aiemmat huollot varmasti edullisemmat, tässä oli tulppienkin vaihto.
Ei tuosta ihan kauheasti jää tappiolle mutta sellaiset puolitoistatonnia jää kassaa kolmannelle vuodelle sattuville korjauksille. Sanoisin että ei kannata jos autoa aikoo pitää vain kolme vuotta. Saattaisi kannattaa jos pitää autoa pidempään ja jos se huolenpitosopimus on kohtuuhintainen kolmannesta vuodesta eteenpäin. Se iso JOS vaan jäi toistaiseksi tässä ketjussa auki.
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: bensiini hybridi
Kyllähän nuo huolenpitosopimukset ovat bisnestä liikkeille. Ne maksut on laskettu niin, että liikkeelle jää kate huoltojen ja todennäköisten korjausten jälkeen. Asiakas siis maksaa siitä, että liike kantaa riskin isompien korjausten varalta. Jos jotain isompaa ja kalliimpaa remonttia tulee, on sopimus todennäköisesti kannattava. Tietysti sopimuksen mielekkyyteen vaikuttaa oleellisesti myös henk.koht. riskinkantokyky.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: bensiini hybridi
Noi mersun huolenpito sopimus hinnat on noin kolminketaiset vastaavan bemarin hintoihin verrattuna. Vaimo teki helmikuussa vuoden jo omistaneena 330 e 3 v/40 000 km sopimuksen hintaan 428 euroa. Ja tämä ei vuosimaksu vaan koko ajalta.
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: bensiini hybridi
Ja sisältö, sekä kattavuus sama?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: bensiini hybridi
On näissä tietysti eroja mersun hyväksi. Otimme Mercedes C 200 autoon 2015 huolenpitosopimuksen. Sopimus oli 30 000 km/3 v. Hinta 0li n350 euroa vuosi ja siihen sai aina huollossa pyytää 88 euron tuulilasinpyyhkijät. Huollon mukaan ne täytyi asiakkaan pyytää, itse ei huoltomies saanut niitä halutessaan vaihtaa. Autossa ei ollut 4,5 vuoden omistusaikana muuta korjauksen tarvetta kuin kuskin puolen kynnyslista putosi maahan kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran tippui takuuaikana ja sen huolto liimasi kiinni. Toisen kerran se tippui takuun jälkeen ja sanottiin, ettei kyseinen vika kuulu huolenpitosopimuksen piiriin. Kolmannen vuoden jälkeen otettiin autoon jatkosopimus 10 tuhatta ja yksi vuosi. Sen hinta oli muistaakseni n. 450 euroa ja autosta tehtiin kaupat tasan nelivuotiaana tuohon yllä mainitsemaani autoon. Sen huolenpitosopimukseen kuuluu vain auton vaatimat huollot, nesteet ja suodattimet huolto-ohjelman mukaisesti. 2- vuotiaana tulee pyyntö tehtaan takuutarkastukseen . Mahdolliset viat korjataan takuuseen ja asiakas halutessaan saa ostaa jatkotakuun aina 10 vuoteen /200 000km saakka.
Re: bensiini hybridi
C 350e ei ala lataamaan, kun kytken pistokkeen autoon se väläyttää oranssia valoa, mutta ei ala lataamaan.
Muilla samanlaista kokemusta?
Muilla samanlaista kokemusta?
Re: bensiini hybridi
Lataatko siis sillä shuko-kaapelilla? Mitä merkkivaloja auton puolella nyt näkyy? Väläyttää oranssia ja sen jälkeen ei mitään? Ohjekirjan mukaan vilkkuva oranssi tarkoittaa yhteyden muodostamista ja jatkuva oranssi kun yhteys on muodostunut (latauksesta sitten vihreä). Vilkkuva punainen tarkoittaa häiriötä, varmaan sama laturin puolella.
Kokeilisin mennekes kaapelia jos autoa ei saa testeriin.
Re: bensiini hybridi
Kokeile toisella latauskaapelilla. Esim lainaa joltain kaverilta kokeilua varten. Minulla teki samalla tavalla toissa talvena ja vika oli latauskaapelissa. Kytkentä relet oli laatikon sisällä tullut tiensä päähän. Korjautui uudella kaapelilla. Tosin vanhakin on nyt kunnostettu uusilla releillä varakaapeliksi. Siinä schuko kaapelin purkissa ei siis ole muuntaja, vaan elektroniikkaa ja releet. Muuntaja on autossa kiinteästi.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
Re: bensiini hybridi
Kiitoksia vastauksista! Kokeilin tänään ihan latauspisteellä Type 2 piuhalla ja sillä auto latautui normaalisti! Menee tuo valovirtakaapeli vaihtoon..tsav kirjoitti: ↑Pe 21.05.2021 16:16 Kokeile toisella latauskaapelilla. Esim lainaa joltain kaverilta kokeilua varten. Minulla teki samalla tavalla toissa talvena ja vika oli latauskaapelissa. Kytkentä relet oli laatikon sisällä tullut tiensä päähän. Korjautui uudella kaapelilla. Tosin vanhakin on nyt kunnostettu uusilla releillä varakaapeliksi. Siinä schuko kaapelin purkissa ei siis ole muuntaja, vaan elektroniikkaa ja releet. Muuntaja on autossa kiinteästi.
Re: bensiini hybridi
N82/2 - Akkuhallintajärjestelmä (BMS)
-P142A00 Korkeajännitesähköjärjestelmässä on auton puoleinen eriste-esivaroitus.
Tuollaisia on neljä kpl logissa. Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa? Tätä on todennäköisesti hankala selvitellä.
Lisäksi saman järjestelmän alta löytyy U301700 Ohjainlaitteen sisäisessä reaaliaikakellossa on toimintahäiriö -vikakoodi useaan kertaan. Tämä ilmeisesti menee päivityksellä mutta sekin maksaa kun joudutaan purkamaan jotain edestä, että päivityksen pääsee tekemään.
-P142A00 Korkeajännitesähköjärjestelmässä on auton puoleinen eriste-esivaroitus.
Tuollaisia on neljä kpl logissa. Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa? Tätä on todennäköisesti hankala selvitellä.
Lisäksi saman järjestelmän alta löytyy U301700 Ohjainlaitteen sisäisessä reaaliaikakellossa on toimintahäiriö -vikakoodi useaan kertaan. Tämä ilmeisesti menee päivityksellä mutta sekin maksaa kun joudutaan purkamaan jotain edestä, että päivityksen pääsee tekemään.
C350e 2016
Re: bensiini hybridi
Tähän päiviystä, että ostin uuden schuko piuhan ja ei toimi silläkään. Normaali 20A type 2 piuhalla kyllä lataa... Pitää viedä pajalle selvitykseen.wäkä kirjoitti: ↑Pe 21.05.2021 16:56Kiitoksia vastauksista! Kokeilin tänään ihan latauspisteellä Type 2 piuhalla ja sillä auto latautui normaalisti! Menee tuo valovirtakaapeli vaihtoon..tsav kirjoitti: ↑Pe 21.05.2021 16:16 Kokeile toisella latauskaapelilla. Esim lainaa joltain kaverilta kokeilua varten. Minulla teki samalla tavalla toissa talvena ja vika oli latauskaapelissa. Kytkentä relet oli laatikon sisällä tullut tiensä päähän. Korjautui uudella kaapelilla. Tosin vanhakin on nyt kunnostettu uusilla releillä varakaapeliksi. Siinä schuko kaapelin purkissa ei siis ole muuntaja, vaan elektroniikkaa ja releet. Muuntaja on autossa kiinteästi.
Re: bensiini hybridi
Ensi viikolla tulee meidän talouteen C 350 e (2015) 123tkm mittarissa. Akuston takuu on ilmeisesti jo päättynyt/ päättymässä. Onko teillä muilla omakohtaista kokemusta siitä, kuinka pitkään tuolla tehtaan akulla vielä pääsee ja milloin on vaihto ajankohtainen? Entä mitä uusi hybridiakku maksaa?
Perheen nykyiset menopelit:
- MB E 200 BE t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB A 180 BE A 180 Premium Business 2014
- MB E 200 BE t A Premium Business Avantgarde 2013
- MB A 180 BE A 180 Premium Business 2014
Re: bensiini hybridi
Oletkos löytänyt tähän ratkaisua?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 17:37Sain paprun jossa lukee näin:amatoori kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 11:41Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 09:57Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.
Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.
En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja, moottorin ohjainlaite päivitetty, tunnistinkehä, adaptio ajo ei näkyviä öljyvuotoja, pohjapäreet ir+kiin, puristukset mittaus 1=9, 2=9, 3=9, 4=8,5, ohivuodot: 1=6%, 2=4% 3=6% 4=12%, sylinterit tähystetty aavistuksen näkyy pysty naarmuja ja kuin olisi hiukan pytyt ruosteessa (tällä luupilla ei saa parempia kuvia), moottoriöljy vaihdettu ja tehty uudella öljyllä kulutusmittaus, aloitus 6582,9g aloituspaino. Mitattu kahdella kannulla koska öljy ei mahdu yhteen kannuun. Kannujen paino mukana tässä painossa.
Tehty uusi mittaus: Lähtökilometrit 102056km ja nyt 102640, eli ajettu 584km, eli olisi hiukan jopa lisääntynyt, erotus 46g eli kun otamme mittatoleranssin huomioon niin ei mitään muutosta. Mahdollinen öljynkulutus on voinut johtua päivityksestä/kylmänä ajettu lyhyttä matkaa jolloin päässyt kerääntymään polttoainetta öljyn sekaan. Kun lähtee ajamaan moottorin tällöin kuumaksi niin polttoaine haihtuu pois ja myös vie mennessään öljyä.
Kävin äsken ajamassa tikkurilasta tuusulaan ja takaisin lämpimällä koneella ja kävi sääliksi tuusulan motarilla näin terveen auton perässä ajajia. Toivottavasti käyttivät kasvomaskia.
Itse olen konepuolen insinööri, mutta pelaan enemmän rosterin parissa. Mutta uskoisin tietäväni, että minkälaisen "höyryn" terve moottori jälkeensä jättää. Sen verran itse olen tuota katsellut, että kovissa kiihdytyksissä tuota pöläyttelyä vähemmän tapahtuu, enemmänkin kun kaasulta hellää ja kierrokset alenee ja tasoittuu. Myös silloin kun vaihtaa hybridiltä takaisin moottorikulkineeksi sattuu näitä pölläytyksiä. Vaalean harmaa kuin redbullin taitolentokoneen jättämä on tuo vana... mutta siis tänään tuusulan motarilla useamman satametriä jäi sitä vanaa, eikä kyllä renkaista lähtenyt.
Re: bensiini hybridi
Iso riski tuntuu olevan, että akku ”loppuu” sillon kuin takuukin. Jokaisen tulisi käyttää nämä erillisessä testissä juuri ennen takuun loppumista. Takuun kapasiteettiraja on 70% uudesta, mutta tätä eivät mittaa automaattisesti vaan maksullinen testi on tilattava erikseen. Mielenkiintoista tänäkin, koska akkutakuun säilyminen käsittääkseni vaatii tuon merkkihuollon missä ei kuitenkaan akkua testata tai vaihdeta automaattisesti. Kustannus on noin 11ke.AFMB kirjoitti: ↑La 29.05.2021 18:13 Ensi viikolla tulee meidän talouteen C 350 e (2015) 123tkm mittarissa. Akuston takuu on ilmeisesti jo päättynyt/ päättymässä. Onko teillä muilla omakohtaista kokemusta siitä, kuinka pitkään tuolla tehtaan akulla vielä pääsee ja milloin on vaihto ajankohtainen? Entä mitä uusi hybridiakku maksaa?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 05.07.2021 20:23
Re: bensiini hybridi
Morjens! Ajatuksena vaihtaa nykyinen diesel auto vähäisten ajojen (kauppareissut, sekä rouvan työmatkat 22km päivässä). Yhdeksi vaihtoehdoksi nousemassa Mersun C350e. Latausmahdollisuus siis kotona, töissä, sekä tietysti kauppojen pihalla. Mitenkäs näissä tuo tekniikka kestää? Onko jakoketjun, tai akuston kanssa ollut ongelmia? Entäs kilometrit? Käytettyä autoa kun katselee niin tuolla myynnissä olevilla edullisemman pään autoilla osalla rullattu jo lähemmäs 200tkm. Pystyykö jollain testerillä katsomaan akun kunnon?
Tällä hetkellä autona Audi A4 2.0tdi jossa dieselveroa vuodessa reilut 600e, joten säästöjä tässä haetaan.
Tällä hetkellä autona Audi A4 2.0tdi jossa dieselveroa vuodessa reilut 600e, joten säästöjä tässä haetaan.
Re: bensiini hybridi
Vaimolla aika samalla tekniikalla E350e ja sillä ei 18 km:n työmatka taitu yhteen suuntaan talvella vaikka lähtee lämpimästä (viileästä) tallista. Kilometrejä jotain vajaat 50 tuhatta ja testeri näytää akun kapasiteetiksi vähän yli 70% (tosin lukema vähän pessimistinen kun suoraan ajosta ladattu täyteen). Huollot kyllä sanoo että yhtään akkua ei ole uusittu. Ehkä käyttävät alempaa kapasitettirajaa, testeri hyväksyy 70%.jussialeks kirjoitti: ↑Ma 05.07.2021 20:33 Morjens! Ajatuksena vaihtaa nykyinen diesel auto vähäisten ajojen (kauppareissut, sekä rouvan työmatkat 22km päivässä). Yhdeksi vaihtoehdoksi nousemassa Mersun C350e. Latausmahdollisuus siis kotona, töissä, sekä tietysti kauppojen pihalla. Mitenkäs näissä tuo tekniikka kestää? Onko jakoketjun, tai akuston kanssa ollut ongelmia? Entäs kilometrit? Käytettyä autoa kun katselee niin tuolla myynnissä olevilla edullisemman pään autoilla osalla rullattu jo lähemmäs 200tkm. Pystyykö jollain testerillä katsomaan akun kunnon?
Tällä hetkellä autona Audi A4 2.0tdi jossa dieselveroa vuodessa reilut 600e, joten säästöjä tässä haetaan.
Säästö ym. syistä tuo vaihtuu näinä päivinä normi dieseliin kun työmatkaakin sentään 18 km suuntaansa.

Ei näissä kukaan foorumilainen ole jakoketjuongelmista valittanut ja sähköpuolellakin latausluukun lukkomekanismi varmaan suurin ongelma (jos laitailee ulkona talvella).
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: bensiini hybridi
Ongelmia on toki monilla latausluukun avausmekanismissa pakkasella, vaan onko kukaan joutunut vielä vaihtamaan ajoakkuja?
Mitä tuo vaihto no maksanut?
Paljonko ollut kilometrejä mittarissa?
Vaikuttaa myös siltä, että monet latailee auton mukana tulevalla laturilla, hankkimatta kallista latausasemaa...
Mitä tuo vaihto no maksanut?
Paljonko ollut kilometrejä mittarissa?
Vaikuttaa myös siltä, että monet latailee auton mukana tulevalla laturilla, hankkimatta kallista latausasemaa...