Eli harrastuksen parissa täytyy päivän päätteeksi saada noin kilometrin naru sisään kelalle. Talvella on käytettävissä vain harrastajien autot. Tällöin auton vetävä pyörä auton toiselta puolelta ajetaan metallisten rullien päälle, josta veto menee akselin ja ketjun kautta narukelalle. Siis laitteen päällä ajetaan niin, että vain toinen takarengas pyörii ja toinen rengas (ja samalla koko auto) on paikallaan. Pyöritysnopeudet on hyvin pieniä, yleensä autoa käytetään tyhjäkäynnillä ykkösvaihteella (tai mahdollisesti pakilla), joskus aivan aavistus kaasua, max. 1500 r/min.
Voisitteko nyt kertoa asiasta mitääntietämättömälle, hajottaako tai rasittaako edellä mainittu kelaaminen jotakin osaa Mersussa?
Itse olen pitkin hampain suostunut kelaukseen yhden kerran. Autossani on manuaalivaihteisto, lukkoperää ei ole ja perä on mallia iso. Lukkoperällähän hommasta ei tulisi mitään. Olisi vain hyvä tietää tämä juttu, kun kohta voi joutua taas kelaamaan. Tulisi se talvi sieltä jo
Niin ja kiitokset kaikille forumlaisille, ompahan saatu hienot tietosivut pystyyn
