OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Kiitti tiedosta!
Täytyy avata kiila joku päivä.
Täytyy avata kiila joku päivä.
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Moikka. Putsasin ohjeen mukaan viton virtalukkoa, en ole vielä kokeillut. Voisko joku kertoa mikä on sen virtalukossa olevan vaijerin tehtävä automaatissa ? yt. Timo
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Vaijeri estää avaimen kääntämisen vaihdepäällä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Ok. Kiitos. Laitetaan vaijeri kiinni. Virtalukko on toiminut siivouksen jälkeen. Toistaiseksi. Kiitos ohjeista. Timo
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Moikka kaikille!
Tuli ostettua ns. "No runner" Vito -05 jossa avain ei käänny lukossa.
Avaimesta oli mennyt johdin poikki, joten kaukosäätö ei toiminut, jonka sain korjattua, nyt pelaa..
Mutta, avain ei käänny virtalukossa.
Tähän mennessä tullut tarkistettua infrapunaledi, jonka tarkoitus on keskustella EIS kanssa, se lähti 1.5v patterilla eloon, eli ledi itsessään on ehjä.
Rattilukko ei aukene kun avaimen laittaa pesään, itseasiassa mitään ei tapahdu kun avaimen länttää reikään.
Puhdistettu myös tuo kulmassa oleva optinen härpäkkä, sekä sylinterin sisällä oleva "linssi" kummastakin päästä.
Muutama kysymys, jos joku osaa kertoa..
- Onko tuo EIS coil, joka syöttää virran avaimelle jatkuvasti jännitteellinen, ja jos on, mikä on jännite?
- Lähteekö pulssi infralla heti kun avain on pesässä, vai onko pesässä jokin kytkin joka aktivoi kehän jännitteen?
- Onko keskustelu EIS kanssa jatkuvaa, vai vain hetkellinen, jonka jälkeen avaimen pitäsi pyöriä pesässä?
- onko ESL (se yksinkertaisemman näköinen moottorimöntti), vain +, - , data jossa polarisaatio vaihtuu jotta moottori pyörii eri suuntaan, vai onko siinä oikeasti jotain älyäkin?
Mikä on helpoin tapa todentaa onko EIS vai avain tolkuissaan.
Avaimen "coil" vastus on 3.8ohm, ja juotokset käyty läpi. (coil piirissä kiinni).
Auto seisoo pihassa, ja pitäs tulille saada mahd. pian. Joten mersugurun apuja kaivattaisiin.
BR Pete
Tuli ostettua ns. "No runner" Vito -05 jossa avain ei käänny lukossa.
Avaimesta oli mennyt johdin poikki, joten kaukosäätö ei toiminut, jonka sain korjattua, nyt pelaa..
Mutta, avain ei käänny virtalukossa.
Tähän mennessä tullut tarkistettua infrapunaledi, jonka tarkoitus on keskustella EIS kanssa, se lähti 1.5v patterilla eloon, eli ledi itsessään on ehjä.
Rattilukko ei aukene kun avaimen laittaa pesään, itseasiassa mitään ei tapahdu kun avaimen länttää reikään.
Puhdistettu myös tuo kulmassa oleva optinen härpäkkä, sekä sylinterin sisällä oleva "linssi" kummastakin päästä.
Muutama kysymys, jos joku osaa kertoa..
- Onko tuo EIS coil, joka syöttää virran avaimelle jatkuvasti jännitteellinen, ja jos on, mikä on jännite?
- Lähteekö pulssi infralla heti kun avain on pesässä, vai onko pesässä jokin kytkin joka aktivoi kehän jännitteen?
- Onko keskustelu EIS kanssa jatkuvaa, vai vain hetkellinen, jonka jälkeen avaimen pitäsi pyöriä pesässä?
- onko ESL (se yksinkertaisemman näköinen moottorimöntti), vain +, - , data jossa polarisaatio vaihtuu jotta moottori pyörii eri suuntaan, vai onko siinä oikeasti jotain älyäkin?
Mikä on helpoin tapa todentaa onko EIS vai avain tolkuissaan.
Avaimen "coil" vastus on 3.8ohm, ja juotokset käyty läpi. (coil piirissä kiinni).
Auto seisoo pihassa, ja pitäs tulille saada mahd. pian. Joten mersugurun apuja kaivattaisiin.
BR Pete
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Onhan se avain varmsti siihen autoon ja miten vika oli tullutpoteroa kirjoitti: ↑Pe 21.05.2021 18:32 Moikka kaikille!
Tuli ostettua ns. "No runner" Vito -05 jossa avain ei käänny lukossa.
Avaimesta oli mennyt johdin poikki, joten kaukosäätö ei toiminut, jonka sain korjattua, nyt pelaa..
Mutta, avain ei käänny virtalukossa.
Tähän mennessä tullut tarkistettua infrapunaledi, jonka tarkoitus on keskustella EIS kanssa, se lähti 1.5v patterilla eloon, eli ledi itsessään on ehjä.
Rattilukko ei aukene kun avaimen laittaa pesään, itseasiassa mitään ei tapahdu kun avaimen länttää reikään.
Puhdistettu myös tuo kulmassa oleva optinen härpäkkä, sekä sylinterin sisällä oleva "linssi" kummastakin päästä.
Muutama kysymys, jos joku osaa kertoa..
- Onko tuo EIS coil, joka syöttää virran avaimelle jatkuvasti jännitteellinen, ja jos on, mikä on jännite?
- Lähteekö pulssi infralla heti kun avain on pesässä, vai onko pesässä jokin kytkin joka aktivoi kehän jännitteen?
- Onko keskustelu EIS kanssa jatkuvaa, vai vain hetkellinen, jonka jälkeen avaimen pitäsi pyöriä pesässä?
- onko ESL (se yksinkertaisemman näköinen moottorimöntti), vain +, - , data jossa polarisaatio vaihtuu jotta moottori pyörii eri suuntaan, vai onko siinä oikeasti jotain älyäkin?
Mikä on helpoin tapa todentaa onko EIS vai avain tolkuissaan.
Avaimen "coil" vastus on 3.8ohm, ja juotokset käyty läpi. (coil piirissä kiinni).
Auto seisoo pihassa, ja pitäs tulille saada mahd. pian. Joten mersugurun apuja kaivattaisiin.
BR Pete
entä onko sama toisella avaimella ?
*:rila saa aikapaljon tietoa vaikka ei virtaa saa päälle
kaikki sulakeet tarkistettu,
lukon ja avaimen "kättely" on hetkelinen,
kelan activoinnilee on lukossa "katkaisin"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Moikka CDI203!
Kiitos vastauksesta, ehkä pitää hieman avata tätä keissiä..
Ostin siis tuon Viton parkkipaikalta, johon myyjältä oli auto jäänyt suoraan ajosta, avain ei enää kääntynyt virtalukossa kun piti jatkaa matkaa 30 min myöhemmin.
Autoon on vain yksi avain, mutta ei ole mitään syytä olettaa että se ei olisi autoon kuuluva.
Kaukosäädin ei ollut kuulemma toiminut muutamaan vuoteen, joka paljastui (-) nastan johtimen juuressa olleeseen hapettuma vaurioon, korjattu.
Auton keskuslukko lähti samointein toimimaan ilman mitää parituksia, joten hyvä syy olettaa että avain on auton oma avain.
Muuten säädin on siisti, eikä mitään muita vaurioita ole.
Lukkopesä oli täynnä jotain punaista voiteluainetta, joka sitten kun pesä oli irti ja roikkui aivan alaspäin, alkoi valuttaa sitä oikein kunnolla ulos, tämä on nyt saatu kuivattua, ja tehty puhdistuskin juuri kuin topicissa.
Siinä tuo suppeasti..
Sulakkeet (ainoatakaan en ole palaneena löytänyt), isossa boxissa konehuoneessa 38 on rattilukon sulake 20A, joka on ehjä.
Onko tälle oma syöttönsä jostain muualta? jonkin releen kautta / eculta suoraan?
Myyjän mukaan rattilukko ei mennyt päälle, mutta kun käytin sulakkeen pois ja vedin avaimen lukosta, se lukittui. Ja on nyt siis rattilukossa.
Voitko kertoa hieman tuon (jos siis kokemusta on) EIS rakenteesta?
Kiinnostaa nyt tietää että miten "kytkin" aktivoituu, ja missä se tässä sijaitsee? (kontaktorit tuolla välissä? vai jokin muu)?
Ja oletan että se signaalin kättely ei ole mitään ms luokkaa? infralla kun kerran juttelee.
Jostain pitää aloittaa, ja ensin oli tarkoitus todentaa että IR lähettää EIS:lle singnaalin.
Jos ei muuten, niin takana oleva linssi pois ja avain reikään, kännyllä katsoo linssiä..
Sen jälkeen skoopilla napata prosessorin pinniltä tuo signaali, jotta näkee tuleeko se perille asti.
STAR ei löydy omasta takaa, ja en nyt ole valmis sitä ostamaankaan, maksaa enemmän kuin koko auto.
Saako ELM327:lla tuolta mitään ulos? Millä softalla?
Kiitos vastauksesta, ehkä pitää hieman avata tätä keissiä..

Ostin siis tuon Viton parkkipaikalta, johon myyjältä oli auto jäänyt suoraan ajosta, avain ei enää kääntynyt virtalukossa kun piti jatkaa matkaa 30 min myöhemmin.
Autoon on vain yksi avain, mutta ei ole mitään syytä olettaa että se ei olisi autoon kuuluva.
Kaukosäädin ei ollut kuulemma toiminut muutamaan vuoteen, joka paljastui (-) nastan johtimen juuressa olleeseen hapettuma vaurioon, korjattu.
Auton keskuslukko lähti samointein toimimaan ilman mitää parituksia, joten hyvä syy olettaa että avain on auton oma avain.
Muuten säädin on siisti, eikä mitään muita vaurioita ole.
Lukkopesä oli täynnä jotain punaista voiteluainetta, joka sitten kun pesä oli irti ja roikkui aivan alaspäin, alkoi valuttaa sitä oikein kunnolla ulos, tämä on nyt saatu kuivattua, ja tehty puhdistuskin juuri kuin topicissa.
Siinä tuo suppeasti..
Sulakkeet (ainoatakaan en ole palaneena löytänyt), isossa boxissa konehuoneessa 38 on rattilukon sulake 20A, joka on ehjä.
Onko tälle oma syöttönsä jostain muualta? jonkin releen kautta / eculta suoraan?
Myyjän mukaan rattilukko ei mennyt päälle, mutta kun käytin sulakkeen pois ja vedin avaimen lukosta, se lukittui. Ja on nyt siis rattilukossa.
Voitko kertoa hieman tuon (jos siis kokemusta on) EIS rakenteesta?
Kiinnostaa nyt tietää että miten "kytkin" aktivoituu, ja missä se tässä sijaitsee? (kontaktorit tuolla välissä? vai jokin muu)?
Ja oletan että se signaalin kättely ei ole mitään ms luokkaa? infralla kun kerran juttelee.
Jostain pitää aloittaa, ja ensin oli tarkoitus todentaa että IR lähettää EIS:lle singnaalin.
Jos ei muuten, niin takana oleva linssi pois ja avain reikään, kännyllä katsoo linssiä..
Sen jälkeen skoopilla napata prosessorin pinniltä tuo signaali, jotta näkee tuleeko se perille asti.
STAR ei löydy omasta takaa, ja en nyt ole valmis sitä ostamaankaan, maksaa enemmän kuin koko auto.
Saako ELM327:lla tuolta mitään ulos? Millä softalla?
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Voin starin tuoda sulle duuniin maanantaina niin saat sillä ihmetellä.poteroa kirjoitti: ↑La 22.05.2021 06:38 Moikka CDI203!
Kiitos vastauksesta, ehkä pitää hieman avata tätä keissiä..
Ostin siis tuon Viton parkkipaikalta, johon myyjältä oli auto jäänyt suoraan ajosta, avain ei enää kääntynyt virtalukossa kun piti jatkaa matkaa 30 min myöhemmin.
Autoon on vain yksi avain, mutta ei ole mitään syytä olettaa että se ei olisi autoon kuuluva.
Kaukosäädin ei ollut kuulemma toiminut muutamaan vuoteen, joka paljastui (-) nastan johtimen juuressa olleeseen hapettuma vaurioon, korjattu.
Auton keskuslukko lähti samointein toimimaan ilman mitää parituksia, joten hyvä syy olettaa että avain on auton oma avain.
Muuten säädin on siisti, eikä mitään muita vaurioita ole.
Lukkopesä oli täynnä jotain punaista voiteluainetta, joka sitten kun pesä oli irti ja roikkui aivan alaspäin, alkoi valuttaa sitä oikein kunnolla ulos, tämä on nyt saatu kuivattua, ja tehty puhdistuskin juuri kuin topicissa.
Siinä tuo suppeasti..
Sulakkeet (ainoatakaan en ole palaneena löytänyt), isossa boxissa konehuoneessa 38 on rattilukon sulake 20A, joka on ehjä.
Onko tälle oma syöttönsä jostain muualta? jonkin releen kautta / eculta suoraan?
Myyjän mukaan rattilukko ei mennyt päälle, mutta kun käytin sulakkeen pois ja vedin avaimen lukosta, se lukittui. Ja on nyt siis rattilukossa.
Voitko kertoa hieman tuon (jos siis kokemusta on) EIS rakenteesta?
Kiinnostaa nyt tietää että miten "kytkin" aktivoituu, ja missä se tässä sijaitsee? (kontaktorit tuolla välissä? vai jokin muu)?
Ja oletan että se signaalin kättely ei ole mitään ms luokkaa? infralla kun kerran juttelee.
Jostain pitää aloittaa, ja ensin oli tarkoitus todentaa että IR lähettää EIS:lle singnaalin.
Jos ei muuten, niin takana oleva linssi pois ja avain reikään, kännyllä katsoo linssiä..
Sen jälkeen skoopilla napata prosessorin pinniltä tuo signaali, jotta näkee tuleeko se perille asti.
STAR ei löydy omasta takaa, ja en nyt ole valmis sitä ostamaankaan, maksaa enemmän kuin koko auto.
Saako ELM327:lla tuolta mitään ulos? Millä softalla?

W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
juu-zo kirjoitti: ↑La 22.05.2021 08:08Voin starin tuoda sulle duuniin maanantaina niin saat sillä ihmetellä.poteroa kirjoitti: ↑La 22.05.2021 06:38 Moikka CDI203!
Kiitos vastauksesta, ehkä pitää hieman avata tätä keissiä..
Ostin siis tuon Viton parkkipaikalta, johon myyjältä oli auto jäänyt suoraan ajosta, avain ei enää kääntynyt virtalukossa kun piti jatkaa matkaa 30 min myöhemmin.
Autoon on vain yksi avain, mutta ei ole mitään syytä olettaa että se ei olisi autoon kuuluva.
Kaukosäädin ei ollut kuulemma toiminut muutamaan vuoteen, joka paljastui (-) nastan johtimen juuressa olleeseen hapettuma vaurioon, korjattu.
Auton keskuslukko lähti samointein toimimaan ilman mitää parituksia, joten hyvä syy olettaa että avain on auton oma avain.
Muuten säädin on siisti, eikä mitään muita vaurioita ole.
Lukkopesä oli täynnä jotain punaista voiteluainetta, joka sitten kun pesä oli irti ja roikkui aivan alaspäin, alkoi valuttaa sitä oikein kunnolla ulos, tämä on nyt saatu kuivattua, ja tehty puhdistuskin juuri kuin topicissa.
Siinä tuo suppeasti..
Sulakkeet (ainoatakaan en ole palaneena löytänyt), isossa boxissa konehuoneessa 38 on rattilukon sulake 20A, joka on ehjä.
Onko tälle oma syöttönsä jostain muualta? jonkin releen kautta / eculta suoraan?
Myyjän mukaan rattilukko ei mennyt päälle, mutta kun käytin sulakkeen pois ja vedin avaimen lukosta, se lukittui. Ja on nyt siis rattilukossa.
Voitko kertoa hieman tuon (jos siis kokemusta on) EIS rakenteesta?
Kiinnostaa nyt tietää että miten "kytkin" aktivoituu, ja missä se tässä sijaitsee? (kontaktorit tuolla välissä? vai jokin muu)?
Ja oletan että se signaalin kättely ei ole mitään ms luokkaa? infralla kun kerran juttelee.
Jostain pitää aloittaa, ja ensin oli tarkoitus todentaa että IR lähettää EIS:lle singnaalin.
Jos ei muuten, niin takana oleva linssi pois ja avain reikään, kännyllä katsoo linssiä..
Sen jälkeen skoopilla napata prosessorin pinniltä tuo signaali, jotta näkee tuleeko se perille asti.
STAR ei löydy omasta takaa, ja en nyt ole valmis sitä ostamaankaan, maksaa enemmän kuin koko auto.
Saako ELM327:lla tuolta mitään ulos? Millä softalla?![]()
No niinpä tietysti.

Eipä tullut mieleen että sulla saattais olla tuo..
Laitan sulle YV:tä, jos passais noutaa se jo tänään? Pitäs saada tämä ralli loppumaan...
BR Pete
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Juu sopii hakea tänäänkin, nakkaa yv.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Juu on kokemusta lukon rakenteesta sen syötöistö ympoteroa kirjoitti: ↑La 22.05.2021 06:38 Myyjän mukaan rattilukko ei mennyt päälle, mutta kun käytin sulakkeen pois ja vedin avaimen lukosta, se lukittui. Ja on nyt siis rattilukossa.
Voitko kertoa hieman tuon (jos siis kokemusta on) EIS rakenteesta?
Kiinnostaa nyt tietää että miten "kytkin" aktivoituu, ja missä se tässä sijaitsee? (kontaktorit tuolla välissä? vai jokin muu)?
Ja oletan että se signaalin kättely ei ole mitään ms luokkaa? infralla kun kerran juttelee.
Jostain pitää aloittaa, ja ensin oli tarkoitus todentaa että IR lähettää EIS:lle singnaalin.
Jos ei muuten, niin takana oleva linssi pois ja avain reikään, kännyllä katsoo linssiä..
Sen jälkeen skoopilla napata prosessorin pinniltä tuo signaali, jotta näkee tuleeko se perille asti.
STAR ei löydy omasta takaa, ja en nyt ole valmis sitä ostamaankaan, maksaa enemmän kuin koko auto.
Saako ELM327:lla tuolta mitään ulos? Millä softalla?
(kaikkea ei ulkoa muista kun ei ole mitään syytä opetella ulkoalukuna
ja muutenkin muistaa kun näkee)
Kun avaimen kärsän työntää lukkon niin siellä on pieni lirpake mikä painaa "mikrokatkasinta"
mikä sitten activoi kelan syötön,
"kättely" aika on sitä luokaa mitä menee rattilukon surhdukseen
(jonkun verran vähemän tuossa välisä
kun avaimen tunistuksen lisäksi lukot vaihtaa jo viestejä)
kuvaillusta toiminasta pääteellen(avaimen vetämine lukosta=rattilukko päälle)
osat on kunnossa, sinääsä harmi että et ennen sitä lukenut näitä juttuja täältä
ja ottanut rattilukon murto pulttia pois(se pitäis otta aina pois jos mahdolista niin kaunkun toimii)
kantta ensimäisenän tarkistaa että joka paikkan tulee mitä pitää(usein kun kuvaus on tuo on vika siinä että joku paikka on "kylmänä" tai sitten avain rikki)
mutta kun saat *:rin niin siellä on kaikki mitä tarvitsee jurri siihen autoon kytkentä kaavio, tominna kuvaus ym että saa mitattua onko joku paikka kylmänä
ja tunistakko lukko sen avaimen mutta kääntö lupaa puttuu eli lukot on eri mieltä tai ei juttele keskenään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
No nyt ehkä selvis.
DAS kiinni, ja ESL kun yrittää parittaa, kun väittää ettei ole parina, niin ei avain käänny sen jälkeen kun DAS pyytää laittamaan virrat päälle.
Jos menee DAS paritukseen takaisin, niin sama ralli jatkuu.. Jännitteet, 4.5-5v väylällä 4.6v ja 12v nastoilla jotka DAS käskee kattomaan, on ok.
Tässähän oli käynyt edellisellä omistajalla niin että avain pesässä auto ei reagoinut, rattilukko ei aktivoitunut kun oli vetänyt avaimen pois.
Nyt vetää lukkoon, jos avaimen poistaa, mutta ei avaa enää sen jälkeen.
Oletuksena nyt sitten että tuo ESL on sanonut sopimuksen irti, vaikka vetää lukkoon kun ottaa avaimen pois.
Olisko vain TYCO rele mennyt tai sitten ne kaksi anturia ei toimi mitä siinä lukkokielen sivussa, jotka tunnistaa onko lukossa vai auki..
Tilasin tuon lukkomodulin, joten pian näkee että oliko siinä... Vai onko sitten ongelma vielä syvemmällä. hmm
DAS kiinni, ja ESL kun yrittää parittaa, kun väittää ettei ole parina, niin ei avain käänny sen jälkeen kun DAS pyytää laittamaan virrat päälle.
Jos menee DAS paritukseen takaisin, niin sama ralli jatkuu.. Jännitteet, 4.5-5v väylällä 4.6v ja 12v nastoilla jotka DAS käskee kattomaan, on ok.
Tässähän oli käynyt edellisellä omistajalla niin että avain pesässä auto ei reagoinut, rattilukko ei aktivoitunut kun oli vetänyt avaimen pois.
Nyt vetää lukkoon, jos avaimen poistaa, mutta ei avaa enää sen jälkeen.
Oletuksena nyt sitten että tuo ESL on sanonut sopimuksen irti, vaikka vetää lukkoon kun ottaa avaimen pois.
Olisko vain TYCO rele mennyt tai sitten ne kaksi anturia ei toimi mitä siinä lukkokielen sivussa, jotka tunnistaa onko lukossa vai auki..
Tilasin tuon lukkomodulin, joten pian näkee että oliko siinä... Vai onko sitten ongelma vielä syvemmällä. hmm
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Niin, ja jos ottaa avaimen tuossa opetustilassa pois lukosta, niin se pyytää laittamaan sen sinne, ja kun paikallaan, niin homma jatkuu taas.
Joten oletuksena on että avain ja EIS toimii normaalisti.
Juu ja käynnistyslupaa ei tule, vaikka väittää parittaneensa ESL, koska pyytää kääntää avainta lukossa, mutta avain ei käänny..
Joten oletuksena on että avain ja EIS toimii normaalisti.
Juu ja käynnistyslupaa ei tule, vaikka väittää parittaneensa ESL, koska pyytää kääntää avainta lukossa, mutta avain ei käänny..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Siis missä opetus tilassa onko siis uusi avain ?poteroa kirjoitti: ↑La 22.05.2021 18:58 Niin, ja jos ottaa avaimen tuossa opetustilassa pois lukosta, niin se pyytää laittamaan sen sinne, ja kun paikallaan, niin homma jatkuu taas.
Joten oletuksena on että avain ja EIS toimii normaalisti.
Juu ja käynnistyslupaa ei tule, vaikka väittää parittaneensa ESL, koska pyytää kääntää avainta lukossa, mutta avain ei käänny..
vanha avain on kerran opetettu ja sen jälkeen sitä ei voi opettaa
(viralisilla systeemillä sitä ei saa uddeln opetetavaan tilan)
tai jos jossakin tapuksessa niin siihen tarvitsee vihreän tai punaisen korjamo avaimen,
rattilukon saat siis jotenkin auki uudelleen(jos jotenkin mutten kuin laittamalla avaimen lukkoon niin ei ole selvä juttu että muu toiminta olisi sitten suorran verratavissa normali tilanteeseen) mutta jos niin ota se varoiksi irti
jos tilasit pelkän virtalukon ja se on käytetty niin silä ei "viralisesti" tee mitään
ei mutta kuin viralisia voi oikeen komentoida kun
monen moisia epäviralisi soveletavi konsteja on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
CDI203, voisitko hieman valistaa miten tässä on paras tapa toimia.?
Saisi auton ajoon..
Kaikki keinot ovat tervetullutta tietoa.
Emulattori?
Mersulle en lähde raahaamaan tuota, ennemmin pistän palasiksi kiertoon..
Ajatuksena oli juottaa tuo piiri irti vanhasta ja laittaa tilattuun lukkoon, jos ei kerran käytettyä osa saa ilman jotain korjaamo avainta paritettua avaimelle.

Saisi auton ajoon..

Kaikki keinot ovat tervetullutta tietoa.
Emulattori?
Mersulle en lähde raahaamaan tuota, ennemmin pistän palasiksi kiertoon..
Ajatuksena oli juottaa tuo piiri irti vanhasta ja laittaa tilattuun lukkoon, jos ei kerran käytettyä osa saa ilman jotain korjaamo avainta paritettua avaimelle.
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
No nyt on mystistä!
Avain kääntyi lukossa, ohjauslukko aukesi! Virrat menee päälle, mutta auto ei starttaa. Pieni surahdus kuuluu konehuoneesta, mutta ei edes yritä..
Eli jotain outoa tässä kappaleessa.
Edit: auto lähti käyntiin..
Nyt lukko toimii kuin vikaa ei olisi koskaan ollutkaan, ainoa mitä tein niin kävin kaikki juotokset läpi ESL:stä ja jätin auton yöksi..
Nyt aamulla auto toimii kaikilta toiminnoiltaan normaalisti.
Avain kääntyi lukossa, ohjauslukko aukesi! Virrat menee päälle, mutta auto ei starttaa. Pieni surahdus kuuluu konehuoneesta, mutta ei edes yritä..
Eli jotain outoa tässä kappaleessa.
Edit: auto lähti käyntiin..

Nyt lukko toimii kuin vikaa ei olisi koskaan ollutkaan, ainoa mitä tein niin kävin kaikki juotokset läpi ESL:stä ja jätin auton yöksi..
Nyt aamulla auto toimii kaikilta toiminnoiltaan normaalisti.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Se mitä nyt kannatta tehdä on otta se murto pultti pois sieltä ja laittaa vaikka nippusitellä,poteroa kirjoitti: ↑Su 23.05.2021 08:55 No nyt on mystistä!
Avain kääntyi lukossa, ohjauslukko aukesi! Virrat menee päälle, mutta auto ei starttaa. Pieni surahdus kuuluu konehuoneesta, mutta ei edes yritä..
Eli jotain outoa tässä kappaleessa.
Edit: auto lähti käyntiin..![]()
Nyt lukko toimii kuin vikaa ei olisi koskaan ollutkaan, ainoa mitä tein niin kävin kaikki juotokset läpi ESL:stä ja jätin auton yöksi..
Nyt aamulla auto toimii kaikilta toiminnoiltaan normaalisti.
klemmarilla tms rattiputekn ympäri,
toinen mitä kantta tehdä *:rila nyt vika koodit luku, ne talteen, nollaus, uusi luku jos siinä jotain koodeja nekin talteen ja sitten hetki ajelua taas luku sekä talteen,
helpotta sitten vian hakua jos vika uusii
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Juu, lukko on irti. Auto starttaa nyt joka kierroksella..
Uusi ehjä lukko kun tulee niin laitan vanhan piirilevyn siihen ja jätän se pultin laittamatta.
Seuraavaksi muihin ongelmiin autossa.. Joita näyttää riittävän.
Uusi ehjä lukko kun tulee niin laitan vanhan piirilevyn siihen ja jätän se pultin laittamatta.
Seuraavaksi muihin ongelmiin autossa.. Joita näyttää riittävän.

Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Ja tänään aamulla katos virrat kun yrittää startata. 
Duunin jälkeen laakista käyntiin.. joten taitaa olla ecu tai lukkopesä. Jo on savotta...
Duunin jälkeen laakista käyntiin.. joten taitaa olla ecu tai lukkopesä. Jo on savotta...
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Nyt useat modulit käytynä läpi, virrat eivät enää katoa, mutta kun kattoo DASilla, niin kylmänä DCI ei vastaa vaan tulee väylävirheitä..
Lukkopesä ja rattilukko toimivat täysin normaalisti. Virrat ja lukko toimii joka kerralla, mutta startti asennossa ei tapahdu mitään.
Vähän aikaa kun odottelee, virrat päällä, niin DAS löytää ECUn ja lähtee laakista käyntiin.
Joten lukuisien ongelmien jälkeen viimeinen syypää on myös ECU.
SAM tuli purettua, kuin myös lootan moduli, pientä hapettumaa, mutta ei mitään kamalan vakavaa.
Joten jäljellä on enää ECU.
Eli pelkkä EIS/EZS ei välttämättä ole kokonaan syypää..
Nyt pitäs löytää joku PK-seudulta joka sais yhden ECU:n neitsyeks..
Vinkkejä otetaan vastaan, joku joka ei pyydä eeprommin kirjoituksesta 400€... ;D
Lukkopesä ja rattilukko toimivat täysin normaalisti. Virrat ja lukko toimii joka kerralla, mutta startti asennossa ei tapahdu mitään.
Vähän aikaa kun odottelee, virrat päällä, niin DAS löytää ECUn ja lähtee laakista käyntiin.
Joten lukuisien ongelmien jälkeen viimeinen syypää on myös ECU.
SAM tuli purettua, kuin myös lootan moduli, pientä hapettumaa, mutta ei mitään kamalan vakavaa.
Joten jäljellä on enää ECU.

Eli pelkkä EIS/EZS ei välttämättä ole kokonaan syypää..
Nyt pitäs löytää joku PK-seudulta joka sais yhden ECU:n neitsyeks..

Vinkkejä otetaan vastaan, joku joka ei pyydä eeprommin kirjoituksesta 400€... ;D
Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
No laitanpa tähän vähän lisäinfoa vaihtoehdosta...
Eli omassa ECUssa oli ongelma kun lämpötila oli alle 18´c, tällöin ei tunnistunut edes *:lla.
Hetken kun antoi olla virrat päällä, ecu heräsi ja käynnistyi, jonka jälkeen ei ollut mitään ongelmia. Mitä kylmempi ilma, sitä kauemmin kesti saada tolkkuihin. Oli muuten muutaman kerran fööni "korjaamassa" ongelmaa..
Löytyi sitten se halvempi vaihtoehto korjata ongelma. Auton mukana tuli identtisellä numerolla ecu, johon sain kloonattua tämän kiukuttelevan ecun roinat.
Eli simppeli ja halpa on BDM100 jolla saa kaikki Bosch 16* sarjan ecut kloonattua tai jos haluaa laittaa parempaa karttaa sisään ja ottaa tehoja ulos.
Homma tuli kuntoon ihan murto osalla kustannuksia jota korjauksesta pyydetään ja auto muuttui kesä ajokista hyvin palvelevaksi työjuhdaksi.
Ja käteen jäi siis vielä tuo BDM100 rigillä, joten seuraavan ecun kanssa ei tarvitse ihmetellä jos tulee vastaavaa eteen.

Eli omassa ECUssa oli ongelma kun lämpötila oli alle 18´c, tällöin ei tunnistunut edes *:lla.
Hetken kun antoi olla virrat päällä, ecu heräsi ja käynnistyi, jonka jälkeen ei ollut mitään ongelmia. Mitä kylmempi ilma, sitä kauemmin kesti saada tolkkuihin. Oli muuten muutaman kerran fööni "korjaamassa" ongelmaa..

Löytyi sitten se halvempi vaihtoehto korjata ongelma. Auton mukana tuli identtisellä numerolla ecu, johon sain kloonattua tämän kiukuttelevan ecun roinat.
Eli simppeli ja halpa on BDM100 jolla saa kaikki Bosch 16* sarjan ecut kloonattua tai jos haluaa laittaa parempaa karttaa sisään ja ottaa tehoja ulos.
Homma tuli kuntoon ihan murto osalla kustannuksia jota korjauksesta pyydetään ja auto muuttui kesä ajokista hyvin palvelevaksi työjuhdaksi.
Ja käteen jäi siis vielä tuo BDM100 rigillä, joten seuraavan ecun kanssa ei tarvitse ihmetellä jos tulee vastaavaa eteen.

Re: OHJE: Temppuilevan virtalukon korjaus
Mikä voi olla vikana Viano w639 -06?
Käynnistyminen temppuilut pari kolme viikkoa.
Avaimesta kun vääntää virrat päälle ja yrittää startata niin ei tapahdu yhtään mitään.
Viimeiset 2-3 viikkoa kun käytti virrat nollissa avaimella ja yritti uudestaan startata toisen kerran niin lähti käymään.
Nyt jätti tien päälle eikä käynnisty eikä startatessa sano mitään.
Voiko olla juuri vika virtalukossa? Miten lähtisin etenemään asian kanssa?
Käynnistyminen temppuilut pari kolme viikkoa.
Avaimesta kun vääntää virrat päälle ja yrittää startata niin ei tapahdu yhtään mitään.
Viimeiset 2-3 viikkoa kun käytti virrat nollissa avaimella ja yritti uudestaan startata toisen kerran niin lähti käymään.
Nyt jätti tien päälle eikä käynnisty eikä startatessa sano mitään.
Voiko olla juuri vika virtalukossa? Miten lähtisin etenemään asian kanssa?