karra kirjoitti: ↑Su 25.04.2021 11:15
EVO X kirjoitti: ↑La 17.04.2021 10:14
MJPfin kirjoitti: ↑La 17.04.2021 08:44
Toi on vähän makuasia jo toi kajarit, itse näkisin sen sinä modernimpana palana tätä palapeliä. Koko projekti on sekoitus modernimpaa ja perinnettä. Miten paljon sitä modernia haluaa sitten näkyvän?
Se kokonaisuus kuitenkin ratkaisee, miltä se täysin valmis tuote näyttää, sen päättää itse maestro joka autoa rakentaa.
Juu ei siinä modernisoinnissa ole mitään vikaa. Esim. Sisustassahan se on hienosti onnistunut W212 osilla. Lähinnä vaan itse karsastan aftermarket tavaran sekoittamista kokonaisuuteen. Eli voihan nuo ritilät olla vaikka 2021 mallin mesen näköiset mutta tollanen kasariverkko vaan on kasariverkko..anteeksi. Ja mun pyrkimyshän on vain ja ainoastaan auttaa tekemään tästä hienosta autosta vielä piirun verran viimeistellympi. Ei siis kannata ottaa vittuiluna. Ja jos tarvii 3D mallintamista ja tulostusta niin voin auttaa.
Kommentti, ei niinkään ajankuva vaan tuo tarvike (teini-tuning) look pistää silmään. Mikä aikakausi vaan kunhan se olisi tunnistettavissa OE-osaksi, vaikka modernisoituna (alla moderni kaiutin). W116 oli vielä pyörät kaiuttimet hattuhyllyllä, sellaiset vaikka. W126 oli jo ne isot verkko/kangasmodulit.
Täällähän on ollut keskustelua

Tokihan sitä kritiikkiä saa ja pitääkin antaa kun julkisesti autosta projektikertomusta tehdään ja hyviä ajatuksia kanssaharrastajilta monesti tuleekin! Itse lähinnä mietin ennen asennusta että maalaanko nuo vaaleaksi niinkun etupenkkien muovitkin mutta mustana sopii paremmin. Enkä kyllä näe noidet nykyistenkään kans ongelmaa varsinkaan kun turvavyöosat ruuvaan tuohon hattuhyllylle. Ne ei taas miellytä omaa silmää ollenkaan vaikka ovatkin "originaalia" mutta turvavyöt siihen haluan ja isommin en viitsinyt alkaa rakentelemaan silloin kun sisustaa tein. Olis ehkä pitäny
Hattuhyllyn kaiutinritilöitä voi vielä tietysti vaihtaa mutta katsotaan sitten kun auto on muuten valmiina eikä mitään muuta tekemistä ole

Itseä häiritsee enemmän esimerkiksi huonot hitsisaumat jossain päin autoa kun tuollainen asia varsinkin kun kyseessä ei ole museoauto jota tarkastukseen oltaisiin viemässä. Museoautotkin on toki hienoja mutta ei niillä näin hauskaa ajokokemusta ikinä saa mitä tämä tulee tarjoamaan

(Ja tämäkin tietysti vain ja ainoastaan minun mielipide

)
On se taas edistynytkin. Konepelti ja takaovet fiksattu ja asennettu. Takaovia kasailinkin tuossa jo. Tuli huomattua että w108 ovissa on eroja rungossa lukko osiin liittyen. Vanhat koriin ruuvattavat lukon vastakappaleet oli rikki tai huonoja. Hommasin uudemmat vahvemman näköiset ja kas kummaa oli ovenpuolikin erilainen. No onneksi oli varaosa ovia joissa oli nekin osat tallella. Sitä kun sovitin sitten maalattuun oveen niin eipä mahtunutkaan kun oli erilainen oven rungon sisäosa. No sieltä saikin poistaa peltiä edestä niin alkoi sopimaan mutta taas käyttövivut oli hieman eri mittaisia ja uusien kiinnikkeille piti porata reikä. Koko päivä meni mutta vain yksi ovi melkein kasattu

Noo seuraava onkin sitten helpompi
Sopi muuten yllättävän hyvin tuo taka kolmiolasin tiiviste joka oli tarvike osa. Toivotaan että kestää aikaa koska muuten ei juurikaan eroa alkuperäisestä