Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
No kyllähän ne jouset ja iskarit ovat toki "kulutustavaraa" eli nyykähtänyt etupää voi hyvinkin olla merkki siitä...
Sen verran olin utelias että katsoin tuota saatavuutta, etenkin jousten ja kyllä niitä näyttäisi saavan (coupen = cabrion osat?)
https://www.mbclassics.de/suspension-parts_4
Jousien päähän tulevia uusia asennuskumejakin näytti olevan: ne kannattaa ilman muuta vaihtaa myös, koska alkuperäiset ovat takuulla haperot... Tuollainen neljän kulman kiekka on about tonnin (pelkät osat siis) mutta eihän kait miljoona-autossa häiritse..
Sen verran olin utelias että katsoin tuota saatavuutta, etenkin jousten ja kyllä niitä näyttäisi saavan (coupen = cabrion osat?)
https://www.mbclassics.de/suspension-parts_4
Jousien päähän tulevia uusia asennuskumejakin näytti olevan: ne kannattaa ilman muuta vaihtaa myös, koska alkuperäiset ovat takuulla haperot... Tuollainen neljän kulman kiekka on about tonnin (pelkät osat siis) mutta eihän kait miljoona-autossa häiritse..
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Juu itseasiassa kaverin oli jo tilannut tuolta MBclassics.de sivustolta etujouset ja iskarit.Zac kirjoitti: ↑To 27.05.2021 11:13 No kyllähän ne jouset ja iskarit ovat toki "kulutustavaraa" eli nyykähtänyt etupää voi hyvinkin olla merkki siitä...
Sen verran olin utelias että katsoin tuota saatavuutta, etenkin jousten ja kyllä niitä näyttäisi saavan (coupen = cabrion osat?)
https://www.mbclassics.de/suspension-parts_4
Jousien päähän tulevia uusia asennuskumejakin näytti olevan: ne kannattaa ilman muuta vaihtaa myös, koska alkuperäiset ovat takuulla haperot... Tuollainen neljän kulman kiekka on about tonnin (pelkät osat siis) mutta eihän kait miljoona-autossa häiritse..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
No näin... toivottavasti huomasi nuo kumit myös. Voi olla että vanhat jää purkaessa paloina käsiin...
PS. Minulla löytyy aiheeseen korjausopas, kuvitettu englanninkielinen. Koitan alkaa sitä skannaamaan digimuotoon.
Laita yv. jos sinulla tai kaverilla tuohon tarvetta?
PS. Minulla löytyy aiheeseen korjausopas, kuvitettu englanninkielinen. Koitan alkaa sitä skannaamaan digimuotoon.
Laita yv. jos sinulla tai kaverilla tuohon tarvetta?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Laittelin saman kysymyksen Mersuforumin FB-ryhmään, mutta kysellään varulta täälläkin. Kyseessä on W126 500 SEL (gen1) takaluukku, jossa vallitsee varsin väljä tunnelma. Siellä pitäisi luultavasti olla vastassa vararengas alkuperäisvanteella (Barock 14"), työkalusetti pussissa ja tunkki, mutta mitään näistä ei löydy. Entä pitäisikö tuolla kontissa olla jotain muutakin? Kysytään samalla myös oliko W126:ssa v-moottoreilla varustetuissa autoissa erilainen työkalusetti, kuin suoran kutosen moottorilla varustetuissa?
Liitetään samaan viestiin vielä maininta, että jos joltakin foorumilaiselta sattuu löytymään tänne takaluukkuun sopivia palikoita, niin laittakaa mulle viestiä. Samoin jos joltain sattuu löytymään hyllystä Mobira Talkman 450 NMT (pitäisi ilmeisesti olla tuossa sammuttimen paikalla), niin vihjaise siitäkin viestillä
Liitetään samaan viestiin vielä maininta, että jos joltakin foorumilaiselta sattuu löytymään tänne takaluukkuun sopivia palikoita, niin laittakaa mulle viestiä. Samoin jos joltain sattuu löytymään hyllystä Mobira Talkman 450 NMT (pitäisi ilmeisesti olla tuossa sammuttimen paikalla), niin vihjaise siitäkin viestillä
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ainakin tuon myynti-ilmoituksen (UK) perusteella siellä näyttäisi tosiaan kuulua olla varapyöräkin barokkivanteella:
https://picclick.co.uk/Mercedes-Sec-500 ... 71240.html
Omaan silmään £199 + pk. tuosta kolhitusta vanteesta ja jostain Hankookin kumista vaikutti hiukan hintavalta, mutta mitäpä minä tiedän...
Myyjä oli liike joka selittänee hintaa.
https://picclick.co.uk/Mercedes-Sec-500 ... 71240.html
Omaan silmään £199 + pk. tuosta kolhitusta vanteesta ja jostain Hankookin kumista vaikutti hiukan hintavalta, mutta mitäpä minä tiedän...
Myyjä oli liike joka selittänee hintaa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Mitä tässä kevään aikana olen seurannut, niin kyllähän noita jokunen on aina netissä myynnissä - usein vielä yksittäiskappaleita. Tuuloksessa olisi tällä hetkellä yksi 14" Barock, mutta se on alkujaan napattu W108:sta. Onkohan nuo vanteet kuitenkin pohjimmiltaan identtiset?
edit: Netin mukaan W126:ssa vanteen leveys 6,5" ja W108:ssa 6".
edit: Netin mukaan W126:ssa vanteen leveys 6,5" ja W108:ssa 6".
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Varapyöränä tuskin puolen tuuman ero haittaa mitään - ei sentään ole mikään "kottikärrynpyörä"...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Onko mersun tankin antureissa erilaisia vastus skaaloja käytössä?
Minun autossa on w124 dieselin tankki ja autossa alkuperäinen vdo mittari.
Mittarin skaala täydestä tyhjään käydään läpi tankin ylimmällä 25 litralla.lopputankillisen näyttää siis tyhjää.
Jos tankin anturin vaihdolla saisi toimimaan oikein niin olisi helppo korjaus.
Minun autossa on w124 dieselin tankki ja autossa alkuperäinen vdo mittari.
Mittarin skaala täydestä tyhjään käydään läpi tankin ylimmällä 25 litralla.lopputankillisen näyttää siis tyhjää.
Jos tankin anturin vaihdolla saisi toimimaan oikein niin olisi helppo korjaus.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Siis tankki ei ole auton alkuperäinen?
Kyllä se tuon ikäisissä mahdollisesti hoidetaan vielä juuri "potentiometri" -tyylisesti vastuksella pelaamalla.
Jotkut bi-metalliliuskat tms. vastaavat siellä anturissa muuttavat vastusta, veikkaan että anturin vaihto voisi auttaa
koska varmaan eri tankeissa hiukan eri skaalat, voisi olla hyvä että tankki ja mittari ns. "parit".
PS. #offtopic
Tulipa yksi sattumus takavuosilta mieleen (pahoittelen jo ennalta tänne hieman kerettiläistä merkkiä:)
Vaihdoin silloiseen (ajo-)Audiin toimivan mittariston, joka oli tietojen mukaan juuri 1:1 samanmallisesta (konetta ym. myöden).
No, sitkeästi pysyi tankkimittari nollassa! Lopulta selvisi ero: etuvetoisessa on tankissa vain 1 anturi kun taas quattrossa
tankki oli (taka-akselin eron vuoksi) jaettu kahteen osaan ja siten antureitakin 2 -> jollei lukemaa toiselta niin ei mitään näyttöön. No, kaverin tekemällä koodauksellahan tuo sitten korjaantui.
Kyllä se tuon ikäisissä mahdollisesti hoidetaan vielä juuri "potentiometri" -tyylisesti vastuksella pelaamalla.
Jotkut bi-metalliliuskat tms. vastaavat siellä anturissa muuttavat vastusta, veikkaan että anturin vaihto voisi auttaa
koska varmaan eri tankeissa hiukan eri skaalat, voisi olla hyvä että tankki ja mittari ns. "parit".
PS. #offtopic
Tulipa yksi sattumus takavuosilta mieleen (pahoittelen jo ennalta tänne hieman kerettiläistä merkkiä:)
Vaihdoin silloiseen (ajo-)Audiin toimivan mittariston, joka oli tietojen mukaan juuri 1:1 samanmallisesta (konetta ym. myöden).
No, sitkeästi pysyi tankkimittari nollassa! Lopulta selvisi ero: etuvetoisessa on tankissa vain 1 anturi kun taas quattrossa
tankki oli (taka-akselin eron vuoksi) jaettu kahteen osaan ja siten antureitakin 2 -> jollei lukemaa toiselta niin ei mitään näyttöön. No, kaverin tekemällä koodauksellahan tuo sitten korjaantui.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ei ole auton alkuperäinen tankki.
W124 anturi on jengattavaa mallia eli mitään esim auton omaa anturia ei voi käyttää kun se on ollut se viiden ruuvin laippamallinen.
W124 anturi on jengattavaa mallia eli mitään esim auton omaa anturia ei voi käyttää kun se on ollut se viiden ruuvin laippamallinen.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Tämä on nyt makuasia, mutta yhtä varapyörää ja joitakin hohtimia tärkeämpänä pitäisin tätä: kotelon päällä oleva kuitulevyn yläreunan runsas home kielii liiasta kosteudesta kontissa. Ja sitten silmään sattu myös se, että paikkojen homehtuessa ja pintaruosteen alkaessa tulla näkyviin, niin kyläseppähän ei korjaa vesivuotoja, vaan ruikkii kontin täyteen kotelosuojaa.RJW kirjoitti: ↑Su 30.05.2021 20:32 Laittelin saman kysymyksen Mersuforumin FB-ryhmään, mutta kysellään varulta täälläkin. Kyseessä on W126 500 SEL (gen1) takaluukku, jossa vallitsee varsin väljä tunnelma. Siellä pitäisi luultavasti olla vastassa vararengas alkuperäisvanteella (Barock 14"), työkalusetti pussissa ja tunkki, mutta mitään näistä ei löydy. Entä pitäisikö tuolla kontissa olla jotain muutakin? Kysytään samalla myös oliko W126:ssa v-moottoreilla varustetuissa autoissa erilainen työkalusetti, kuin suoran kutosen moottorilla varustetuissa?
Liitetään samaan viestiin vielä maininta, että jos joltakin foorumilaiselta sattuu löytymään tänne takaluukkuun sopivia palikoita, niin laittakaa mulle viestiä. Samoin jos joltain sattuu löytymään hyllystä Mobira Talkman 450 NMT (pitäisi ilmeisesti olla tuossa sammuttimen paikalla), niin vihjaise siitäkin viestillä
Eli selvittäisin, mistä kosteus tulee. Luultavasti takaikkunan tiiviste. Onko lasin alkanurkat maidoilla? Seuraava varma vuotopaikka on takavalojen tiivisteet ja sitten ilmanpoistoläpät sivuilla takapuskurin alla. Kaikki nämä syyniin. Luukun tiivisten on voinut mennä rikki sekin.
Ja sitten tärpätillä kotelomönjät pois. Kaikki pesuun, ja sen jälkeen voi alkaa sisustaa työkaluilla ja vararenkaalla.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Joo, siis ehdottomasti samaa mieltä. Mietinkin kuvaa ottaessa, että pitäisikö rajata tuo levyn ruma nurkka pois kuvasta, mutta enpä jaksanut lähteä sitä tekemään. Se ei näy kuvassa, mutta levyn päällä olevalla matolla on sattunut joskus vuosien varrella jonkin sortin onnettomuus. Siinä näkyy selvästi jonkinlainen iso kuivunut likaläikkä/tahra. Villi arvaukseni kielii siitä, että levyn imemän kosteuden merkit liittyvät siihen jollain tapaa.Karel kirjoitti: ↑Ma 21.06.2021 22:17Tämä on nyt makuasia, mutta yhtä varapyörää ja joitakin hohtimia tärkeämpänä pitäisin tätä: kotelon päällä oleva kuitulevyn yläreunan runsas home kielii liiasta kosteudesta kontissa. Ja sitten silmään sattu myös se, että paikkojen homehtuessa ja pintaruosteen alkaessa tulla näkyviin, niin kyläseppähän ei korjaa vesivuotoja, vaan ruikkii kontin täyteen kotelosuojaa.RJW kirjoitti: ↑Su 30.05.2021 20:32 Laittelin saman kysymyksen Mersuforumin FB-ryhmään, mutta kysellään varulta täälläkin. Kyseessä on W126 500 SEL (gen1) takaluukku, jossa vallitsee varsin väljä tunnelma. Siellä pitäisi luultavasti olla vastassa vararengas alkuperäisvanteella (Barock 14"), työkalusetti pussissa ja tunkki, mutta mitään näistä ei löydy. Entä pitäisikö tuolla kontissa olla jotain muutakin? Kysytään samalla myös oliko W126:ssa v-moottoreilla varustetuissa autoissa erilainen työkalusetti, kuin suoran kutosen moottorilla varustetuissa?
Liitetään samaan viestiin vielä maininta, että jos joltakin foorumilaiselta sattuu löytymään tänne takaluukkuun sopivia palikoita, niin laittakaa mulle viestiä. Samoin jos joltain sattuu löytymään hyllystä Mobira Talkman 450 NMT (pitäisi ilmeisesti olla tuossa sammuttimen paikalla), niin vihjaise siitäkin viestillä
Eli selvittäisin, mistä kosteus tulee. Luultavasti takaikkunan tiiviste. Onko lasin alkanurkat maidoilla? Seuraava varma vuotopaikka on takavalojen tiivisteet ja sitten ilmanpoistoläpät sivuilla takapuskurin alla. Kaikki nämä syyniin. Luukun tiivisten on voinut mennä rikki sekin.
Ja sitten tärpätillä kotelomönjät pois. Kaikki pesuun, ja sen jälkeen voi alkaa sisustaa työkaluilla ja vararenkaalla.
Kontin kosteutta on tullut tutkiskeltua jokaisen pesun yhteydessä, että tipahtaako jostain vettä sisään, mutta ei näy merkkejä siitä. Kontti on kuiva ja tuoksuu normaalille (joskaan harvoin vanhojen autojen tavaratilat tuoksuvat hyvälle). Kiitos vinkeistä, takalasin alareuna ja takavalojen tiivisteet täytynee vielä tuplatsekata. Sivujen ilmanpoistoläppiä en ole tainnut vielä kertaakaan noteerata, joten niille suoritetaan ensitsekkaus
Sitten kun varmistuu ettei konttiin tule enää uutta kosteutta, työlistalla on käydä tuo levy läpi ja katsoa onko se pelastettavissa, vai pitääkö etsiä purkuautosta uusi (oletan, että kaikissa W126-malleissa levy on sama). Samalla kokeillaan pääsisikö siitä maton likaläikästä eroon vähän tujumpien pesuaineiden avulla.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Olisiko kenelläkään etsinnässä MR-mersu projektia? Sain juuri tiedon yhdestä projektiautosta joka on myynnissä. Jos ketään alkoi kiinnostamaan nii saa laittaa minulle yv:tä. Kyseessä on vm: 1971 W114 230.6
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Tämmönen mekaaninen MFIP ruiskuvideo netissä. En ole ehtinyt vielä kattoon...
https://www.youtube.com/watch?v=F6sxlOFmoYw
https://www.youtube.com/watch?v=F6sxlOFmoYw
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Katselin videon melko kokonaan, kaveri selittää aika juurta jaksaen tuon rikastustermostaatin toiminnan, ja myös miten sitä voi (Shimmauslevyjä poistamalla / lisäämällä) säätää.
Samoin käydään perusteellisesti läpi tuota tyhjäkäynnnin säätämistä, välillä tuntui jopa että olisiko nopeampikin tapa...
Kiitos @karra jaosta, taidan lisätä tuonne toiseenkin ketjuun tämän linkin (missä oli nimenomaan tämän koneen säädöstä kyse..)
Samoin käydään perusteellisesti läpi tuota tyhjäkäynnnin säätämistä, välillä tuntui jopa että olisiko nopeampikin tapa...
Kiitos @karra jaosta, taidan lisätä tuonne toiseenkin ketjuun tämän linkin (missä oli nimenomaan tämän koneen säädöstä kyse..)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Huutokaupat comissa on aika mielenkiintoinen w116 letukan pikkulohkolla myynnissä.onneksi on omat ja muitten rahat sijoitettu ettei tarvi harkita, muuten kyllä.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Tuo W116 tainnut lähteä lapasesta ja törmännyt jonnekin perä edellä vielä kohtuu vauhdilla... Kiinnostuneita tuntuu olevan silti.
Oli siellä näemmä myös Liedosta museorekattu W108 myytävänä:
https://huutokaupat.com/2939825/museore ... i-34000-km
Onko jonkun täältä foorumilta? Aika monen olen kuullut juuri W108-korista mielivän...
Oli siellä näemmä myös Liedosta museorekattu W108 myytävänä:
https://huutokaupat.com/2939825/museore ... i-34000-km
Onko jonkun täältä foorumilta? Aika monen olen kuullut juuri W108-korista mielivän...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
W116 nousi yli 8 tonnin.eikä ollu lähtenyt käsistä.toinen auto törmännyt perään.soitin nääs myyjälle, mutta juu ei tarvinnu ostaa kun oli noin haluttu.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
En nähnyt sitä enää listoilla eli olis nähnyt mihin hinta asettui...
Onhan siellä parikin muuta W116 tosin - toinen tais olla MR ja toinen hyvikin edukas (vielä) hitsaustaitoiselle:
https://huutokaupat.com/2966443/mercede ... -281000-km
Onhan siellä parikin muuta W116 tosin - toinen tais olla MR ja toinen hyvikin edukas (vielä) hitsaustaitoiselle:
https://huutokaupat.com/2966443/mercede ... -281000-km
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
8050 oli myyntihinta
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ohops: Siihen nähden tuo linkkaamani W116 ("projektikuntoinen") lähtee edukkaasti (jollei hintarajaa...) kun vielä 6h ennen sulkeutumista on hinta alta 500 eur...? (Seuraava tarjous 510 eur). Toki ei ole V8-koneella vaan 280SE suora-6 joka vieläpä "pätkii"..
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Tuossa eilen kävin siipparilla MB Klubin jaoksen kokouksessa ja se reissu meni ihan ok...
mutta tälläistä mietin:
Tyhjäkäynti on nyt hyvä, mutta kuitenkin vedossa on vähän sellainen "takovasaramainen" käynti eikä se nyt oikeasti mihinkään myöskään hyökkää... Pirkkalan Bauhausin alamäessä sain 100km /h tauluun piiiitkässä alamäessä... :-p
Lueskelin sitten vähän taas ihan "perusjuttuja" ja tuli tuo nakutus sitten mieleen, eli sehän ei riipukaan pelkästä ajotuksesta.
Vaan myös liian ohut syöttö voisi tehdä nakuttavaa käyntiääntä kierroksilla?
Pitänee siis harkita niitä (suutinten 2 pitkän) syöttöputkien vaihtoa pikaisesti (mulla on ok-kuntoiset Lontoosta), jos se ei vaikka saakaan tarpeeksi kakkua läpi tukkoisista rööreistä, jolloin pahimmillaan vois vaikka männät sulaa(?)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/723827/ ... ja-nakutus
mutta tälläistä mietin:
Tyhjäkäynti on nyt hyvä, mutta kuitenkin vedossa on vähän sellainen "takovasaramainen" käynti eikä se nyt oikeasti mihinkään myöskään hyökkää... Pirkkalan Bauhausin alamäessä sain 100km /h tauluun piiiitkässä alamäessä... :-p
Lueskelin sitten vähän taas ihan "perusjuttuja" ja tuli tuo nakutus sitten mieleen, eli sehän ei riipukaan pelkästä ajotuksesta.
Vaan myös liian ohut syöttö voisi tehdä nakuttavaa käyntiääntä kierroksilla?
Pitänee siis harkita niitä (suutinten 2 pitkän) syöttöputkien vaihtoa pikaisesti (mulla on ok-kuntoiset Lontoosta), jos se ei vaikka saakaan tarpeeksi kakkua läpi tukkoisista rööreistä, jolloin pahimmillaan vois vaikka männät sulaa(?)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/723827/ ... ja-nakutus
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Olihan sinulla katsottuna että nokka akseli on oikein ajoitettu ja puristukset järkevissä lukemissa?
Tuli vain mieleen kun ennenvanhaan tehtiin niitä petroolimuutoksia laittamalla kaksi tiivistettä päällekkäin.....
Tuli vain mieleen kun ennenvanhaan tehtiin niitä petroolimuutoksia laittamalla kaksi tiivistettä päällekkäin.....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Kävin tässä ostoaikeissa melko pitkällä hukkareissulla.oli autonkuljetusauto alla ja rahat taskussa varattuna.
Mutta se perillä odottanut 450se oli vaan niin maan perusteellisen homehtunut sisustaltaan ja se korroosion määrä korissa.
Oli vaan pakko karaista mielensä, kiittää esittelystä ja poistua.
Oli kyllä sellainen kun myyjä kertoi.
Mutta se perillä odottanut 450se oli vaan niin maan perusteellisen homehtunut sisustaltaan ja se korroosion määrä korissa.
Oli vaan pakko karaista mielensä, kiittää esittelystä ja poistua.
Oli kyllä sellainen kun myyjä kertoi.
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Vieläkin korpeaa kun kovapeltinen W116 450SEL 6.9 museoauto ei kelvannut suomalaisille, siitä kyllä tarjottiin 16k viimeisenä kesänä mutta hölmö en myynyt silloin. Vaihdoin sitten mukamas pikkuprojektiin mikä sitten söikin liki 6 tonnia, en ymmärrä vieläkään mihin ne rahat meni mutta exceltaulukosta ne näkee.Ernst Schmerzkopf kirjoitti: ↑Ti 28.09.2021 21:05 Kävin tässä ostoaikeissa melko pitkällä hukkareissulla.oli autonkuljetusauto alla ja rahat taskussa varattuna.
Mutta se perillä odottanut 450se oli vaan niin maan perusteellisen homehtunut sisustaltaan ja se korroosion määrä korissa.
Oli vaan pakko karaista mielensä, kiittää esittelystä ja poistua.
Oli kyllä sellainen kun myyjä kertoi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Eilen tuli pitkästä aikaa selattua nettiautoa, niin siellä on ennätysmäärä myynnissä W116 mallisarjan autoja. Varmaan joku 20 kpl myynnissä.Ernst Schmerzkopf kirjoitti: ↑Ti 28.09.2021 21:05 Kävin tässä ostoaikeissa melko pitkällä hukkareissulla.oli autonkuljetusauto alla ja rahat taskussa varattuna.
Mutta se perillä odottanut 450se oli vaan niin maan perusteellisen homehtunut sisustaltaan ja se korroosion määrä korissa.
Oli vaan pakko karaista mielensä, kiittää esittelystä ja poistua.
Oli kyllä sellainen kun myyjä kertoi.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Ihan tarkkaan en ole nokka-akselin ajoitusta katsonut, ainoastaan sillä tasolla että 1-pytyn ollessa YKK (eli jakaja merkissä) on myös ykkösen nokat "yläviistoon" kuten ne tuossa tahdissa tulisi olla... Eli ettei ole ainakaan 180-astetta pieleen kasattu. Pitäisi varmaan katsoa ihan tarkkaan, ettei ole ketju hypännyt yhtä hammasta tms...Ernst Schmerzkopf kirjoitti: ↑Ti 28.09.2021 19:30 Olihan sinulla katsottuna että nokka akseli on oikein ajoitettu ja puristukset järkevissä lukemissa?
Tuli vain mieleen kun ennenvanhaan tehtiin niitä petroolimuutoksia laittamalla kaksi tiivistettä päällekkäin.....
Puristukset ovat tehtaan antamassa vaihteluvälissä, eli jopa hyvät. Kaikilta pytyiltä mittasin perus-Bilteman puristusmittarilta.
Hankittu "ehjä" ruiskupumppukin on ajoitettu oikein, vaikkei sillä näissä (2-mäntäisissä pumpuissa) pitäisi suurta merkitystä ollakaan.
Mutta kuten auton historiasta selvisi, alkup. koneeseen on joku haveri tullut, koska tämä M127-kone on varmuudella vaihtokone, syystä että tämä on valmistusnumeroltaan ja tyypiltään alkupään '59-'62 (220SEb) moottoria, vaikka auto on valm. 8 / '65 eli aivan loppupäässä (seuraavana vuonna oli jo "230S").
Pitäisi varmaan koittaa kiirehtiä noiden syöttöputkien vaihtoa, koska nyt olisi vielä mahkuja mennä tien päälle testilenkille... Jään ja lumen aikana ei niinkään
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Löytyisikö tieto mitä katkaisijoita/säätöjä 1952-53 170Sb:ssä (W191.010) on tehtaan jäljiltä ollut rivissä kojelaudan alareunassa ratin vasemmalla puolella? 220:n manuaalin mukaan siinä on ollut kattovalo, mittariston valo, ryyppy ja ajoituksen säätö. Näistä kolme ensimmäistä vedettäviä ja neljäs kierrettävä. Oliko pienemmässä samalla tavoin?
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Enpä osaa sanoa mutta heitän kuvan tuohon kuitenkin "mausteeksi"... Tuollaisistako nupeista kyse?
PS. Kuva on "lainaa" huutokauppakohteesta:
https://www.catawiki.com/de/l/7909313-m ... 170-s-1952
PS. Kuva on "lainaa" huutokauppakohteesta:
https://www.catawiki.com/de/l/7909313-m ... 170-s-1952
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Yleiset kysymykset ja päivän pakinat (50-80 luvun MB:t)
Juurikin tuo rivi. Viisi katkaisijaa onkin taas jotain uutta minulle. Xentrystä löysin kuvan jossa neljä paikkaa ja toisella sivulla nupit katto/mitarivaloille ja ryypylle mutta ei muuta - voi tosin olla etten osannut etsiä oikeista osioista.