E-mersun moottoriongelmaan apua

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TommiOM642
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 21.05.2021 08:46

E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja TommiOM642 »

Hei.

Kuka olisi CDI velho joka osaisi löytää vian potilaaseen? Kehen voisi olla yhteydessä tai viedä autoa näytille.

2006 320cdi E mersu kyseessä Moottorikoodi 642920 40 105586

jatkuvaa nykimistä jos kaasua vähänkin enemmän painaa, voimaa ei tule pihalle yhtään muutenkaan vaikka ahtopaineet jälkiasennetun mittarin mukaan nousee paitsi semmoinen jännä yksityiskohta että matka-ajossa tasakaasulla kun alkaa painaa enemmän kaasua, mitään ei tapahdu ja ahtopaine itse asiassa laskee kunnes nostaa jalan ja painaa uudestaan jolloin nousee taas. kiihtyy kuin vakio 200cdi eikä edes niin nopeasti, jos edes kiihtyy ennen nykimisen alkamista.

Autoon vaihdettu vanhan turbon tilalle hybridi turbo, ja vika siis jo vanhalla turbolla. Vaihdettu ilmanputsarit, polttoainesuodatin, tehty ilmamittaukset ja vaihdettu Map anturi. Autossa ohjelmointi, egr off dpf off, läpät paikallaan. vikaa ei ole löytynyt vaan.

Korkeapainepumppu? suuttimet? imuläpät? joku näistä vai huikea ilmavuoto jossain piilossa kenties vaikka luulisi että se olisi löydetty? alkaa harmittamaan.

Voiko laatikko aiheuttaa tätä jos lievä luistaminen joka tuli ilmi lootan öljynvaihdon jälkeen? Tosin tekee tätä nykimistä myös alueella jossa ei pitäisi vaihteenvaihtoa tapahtua niin en uskoisi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

TommiOM642 kirjoitti: Pe 21.05.2021 08:58 Hei.

Kuka olisi CDI velho joka osaisi löytää vian potilaaseen? Kehen voisi olla yhteydessä tai viedä autoa näytille.

2006 320cdi E mersu kyseessä Moottorikoodi 642920 40 105586

jatkuvaa nykimistä jos kaasua vähänkin enemmän painaa, voimaa ei tule pihalle yhtään muutenkaan vaikka ahtopaineet jälkiasennetun mittarin mukaan nousee paitsi semmoinen jännä yksityiskohta että matka-ajossa tasakaasulla kun alkaa painaa enemmän kaasua, mitään ei tapahdu ja ahtopaine itse asiassa laskee kunnes nostaa jalan ja painaa uudestaan jolloin nousee taas. kiihtyy kuin vakio 200cdi eikä edes niin nopeasti, jos edes kiihtyy ennen nykimisen alkamista.

Autoon vaihdettu vanhan turbon tilalle hybridi turbo, ja vika siis jo vanhalla turbolla. Vaihdettu ilmanputsarit, polttoainesuodatin, tehty ilmamittaukset ja vaihdettu Map anturi. Autossa ohjelmointi, egr off dpf off, läpät paikallaan. vikaa ei ole löytynyt vaan.

Korkeapainepumppu? suuttimet? imuläpät? joku näistä vai huikea ilmavuoto jossain piilossa kenties vaikka luulisi että se olisi löydetty? alkaa harmittamaan.

Voiko laatikko aiheuttaa tätä jos lievä luistaminen joka tuli ilmi lootan öljynvaihdon jälkeen? Tosin tekee tätä nykimistä myös alueella jossa ei pitäisi vaihteenvaihtoa tapahtua niin en uskoisi.
Missä järjestyksessä nuo on tehty ja miten vika ilmaantui ?
mitä *:ri näytää siellä tapahtuvan ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Nurmituomas
Mersumies
Mersumies
Viestit: 507
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

ota se pakopaineanturi irti ja kokeile ilman. siinä egr luona pystyssä lähellä rintapeltiä.
W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Vaihtuiko ahtimen mukana servo vai käytettiinkö vanhaa?
TommiOM642
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 21.05.2021 08:46

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja TommiOM642 »

CDI203 kirjoitti: Pe 21.05.2021 09:51
TommiOM642 kirjoitti: Pe 21.05.2021 08:58 Hei.

Kuka olisi CDI velho joka osaisi löytää vian potilaaseen? Kehen voisi olla yhteydessä tai viedä autoa näytille.

2006 320cdi E mersu kyseessä Moottorikoodi 642920 40 105586

jatkuvaa nykimistä jos kaasua vähänkin enemmän painaa, voimaa ei tule pihalle yhtään muutenkaan vaikka ahtopaineet jälkiasennetun mittarin mukaan nousee paitsi semmoinen jännä yksityiskohta että matka-ajossa tasakaasulla kun alkaa painaa enemmän kaasua, mitään ei tapahdu ja ahtopaine itse asiassa laskee kunnes nostaa jalan ja painaa uudestaan jolloin nousee taas. kiihtyy kuin vakio 200cdi eikä edes niin nopeasti, jos edes kiihtyy ennen nykimisen alkamista.

Autoon vaihdettu vanhan turbon tilalle hybridi turbo, ja vika siis jo vanhalla turbolla. Vaihdettu ilmanputsarit, polttoainesuodatin, tehty ilmamittaukset ja vaihdettu Map anturi. Autossa ohjelmointi, egr off dpf off, läpät paikallaan. vikaa ei ole löytynyt vaan.

Korkeapainepumppu? suuttimet? imuläpät? joku näistä vai huikea ilmavuoto jossain piilossa kenties vaikka luulisi että se olisi löydetty? alkaa harmittamaan.

Voiko laatikko aiheuttaa tätä jos lievä luistaminen joka tuli ilmi lootan öljynvaihdon jälkeen? Tosin tekee tätä nykimistä myös alueella jossa ei pitäisi vaihteenvaihtoa tapahtua niin en uskoisi.
Missä järjestyksessä nuo on tehty ja miten vika ilmaantui ?
mitä *:ri näytää siellä tapahtuvan ?
Autossa oli ohjelmamuutokset ja muut tehty ennen kuin minä sen ostin. Vanha turbo alkoi hajota ja savuttaa jonka jälkeen vaihdettiin käytetty normi turbo. Tämän jälkeen pari kk ja nykiminen alkoi ensin täyskaasulla noin 120-140kmh vaiheessa. muutama terävä nykäys, kaasun nosto ja uusi painallus pohjaan ja veti taas ok, ei nykinyt mutta kaasun päästäessä meni vikatilaan.

Vika paheni parin viikon sisään ja alkoi tekemään muutenkin jo pienemmällä kaasulla.
Star näytti herjaa B5/1 ahtopaineen tunnistin, vaihdettiin. vika ja koodi pysyi.
Vaihdettiin ilmanputsarit, ja briteistä tilattu Garret hybriditurbo. pelasi pari viikkoa ja alkoi taas oireilla.
Viimeisimpänä ilmamittaus ja map vaihto sekä polttoainesuodatin.
TommiOM642
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 21.05.2021 08:46

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja TommiOM642 »

MJPfin kirjoitti: Pe 21.05.2021 09:53 Vaihtuiko ahtimen mukana servo vai käytettiinkö vanhaa?
Uuden turbon kyljessä mukana tuli uusi ahtopaineensäädin, sitäkö tarkoitat?
TommiOM642
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 21.05.2021 08:46

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja TommiOM642 »

Nurmituomas kirjoitti: Pe 21.05.2021 09:52 ota se pakopaineanturi irti ja kokeile ilman. siinä egr luona pystyssä lähellä rintapeltiä.
Täytyypä kokeilla, kiitos.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

TommiOM642 kirjoitti: Pe 21.05.2021 10:29
MJPfin kirjoitti: Pe 21.05.2021 09:53 Vaihtuiko ahtimen mukana servo vai käytettiinkö vanhaa?
Uuden turbon kyljessä mukana tuli uusi ahtopaineensäädin, sitäkö tarkoitat?
Sitäpä juuri, onhan samoilla numeroilla kuin alkuperäinen. Tietty jos oireet ollut jo vakio ahtimella niin tuskin servossa vikaa.

Hetkinen tässähän oli just jotain samoja oireita jossain. Mittaa map anturin johdot. Että ei oikosulussa, eristeiden alla poikki ja menee oikariin. Ahtopaine vikakoodeja ja nyppii tökkii.
TommiOM642
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 21.05.2021 08:46

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja TommiOM642 »

Otin irti tuon pakopaineanturin ja kappas ei nyi enää ja liikkuukin hieman ripeämmin tästä johtuen mutta läheskään täysiä tehoja ei saa pihalle. Ahtopainemittaria kun seuraa niin tasakaasulla kun ajaa ja alkaa painaa kaasua ei tapahdu mitään, nostaa jalan kaasulta ja painaa kaasua uudestaan hieman, niin ahtopaineet itse asiassa laskee ensin hieman eli viisari lähtee alaspäin ja sitten alkaa nousemaan ja auto kiihtymään.
TommiOM642
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 21.05.2021 08:46

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja TommiOM642 »

Silti, tehot luokkaa vakio 200cdi perstuntumalla tällä hetkellä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkista se reikä"kanava" missä pakopainen anturi oli ja se mitä anturi näyttää
usein kanva nokeentuu umpeen tai anturi näytää mitä sattu mutta on vielä jotain mikä aluella niin ei tule vika koodia,

E: ja sopi kyllä tuohon kuvaukseen miten reagoi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: E-mersun moottoriongelmaan apua

Viesti Kirjoittaja volfram »

Moi,
Aika varmasti se turbon ohjausyksikkö. > eli se mötikkä turbon kyljessä joka ohjaa akselilla turbon siipiä.

Muita:
- läppä moottori.
- MAF joka myöskin pitäs herjata,,mutta ei aina.
- ilmansuodattimet tukossa.
- voi olla myös tukossa oleva diesel suodatin.

Muut intrumentit pitäs antaa virhekoodia, tai osviitan.
Vastaa Viestiin