W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
- vesipumpun ja termostaatin vaihdon jälkeen alkoi ajoittain herjaamaan "coolant, visit workshop"
-eilen analyysissä, vikakoodi 485, flekti viallinen.
-pyörii kyllä, mutta ilmeisesti liian laiskasti?
-varaosakoodi A2115002293, hinta 1588e! ebaysta toki halvemmalla.
-kuvittelin, että tästähän selviää hiilien vaihdolla, mutta taitaakin olla harjaton moottori?
.mitä olette tehneet vastaavassa tilanteessa, roskiin, uutta tilalle vai onko joku vaihtoehto, pelkkä moottorin vaihto, kunnostus tms?
-eilen analyysissä, vikakoodi 485, flekti viallinen.
-pyörii kyllä, mutta ilmeisesti liian laiskasti?
-varaosakoodi A2115002293, hinta 1588e! ebaysta toki halvemmalla.
-kuvittelin, että tästähän selviää hiilien vaihdolla, mutta taitaakin olla harjaton moottori?
.mitä olette tehneet vastaavassa tilanteessa, roskiin, uutta tilalle vai onko joku vaihtoehto, pelkkä moottorin vaihto, kunnostus tms?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ke 24.02.2021 09:42
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Saksalaisissa useassa automerkissä sekä Volvossa on sama jäähdyttimen flekti.
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Saatko kokeiltua 12V suoraan tuulettimen moottorin napoihin? Pyöriikö käsin pyörittämällä kevyesti?
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Käsin pyörittämällä pyörii tosi keveästi, sähkön antamista suoraan en ole kokeillut. Onkos tuossa joku visko-ominaisuus?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ke 24.02.2021 09:42
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Tarkosta myös jäähdtin nesteen määräanturin johdotJ-PK kirjoitti: ↑Ti 08.06.2021 08:52 - vesipumpun ja termostaatin vaihdon jälkeen alkoi ajoittain herjaamaan "coolant, visit workshop"
-eilen analyysissä, vikakoodi 485, flekti viallinen.
-pyörii kyllä, mutta ilmeisesti liian laiskasti?
-varaosakoodi A2115002293, hinta 1588e! ebaysta toki halvemmalla.
-kuvittelin, että tästähän selviää hiilien vaihdolla, mutta taitaakin olla harjaton moottori?
.mitä olette tehneet vastaavassa tilanteessa, roskiin, uutta tilalle vai onko joku vaihtoehto, pelkkä moottorin vaihto, kunnostus tms?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Niin, unohtui mainita, että edellisenä päivänä vaihdettiin laturi, seuraavana tuo termostaatti ja vesipumppu, 2 eri korjaamoa, molemmat arvelivat syyttömyyttään, kuitenkin ilmiö tuli heti näiden toimenpiteiden jälkeen, joulukuussa. Talvellahan tuo ei haitannut, tuli esiin vain satunnaisesti, nyt lähes joka startin yhteydessä. Nesteen määräanturi lie toimii, kun ei enää herjaa nesteen pinnasta, kun ei vuotojakaan ole (toivottavasti?). Onkos tuo regulaattori samassa paketissa "flektipyydyksessä" ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ke 24.02.2021 09:42
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Vähän lisää tutkinnan tulosta:
- liittimessä 4 napaa, 2 isompaa ja 2 pienempää, isompiin tuli 12,5Vdc, vaikka virta-avain oli taskussa? n. tunti ajon jälkeen.
-koetin tarjota suoraan isompiin liittimiin, oikeanapaisesti virtaa (pienestä mp-akusta), eipä pyörinyt flekti...saattoi toki olla huono liitoskin, Hirschmanin klepsit.
-käynnistin koneen ja pyöräytin flektin käsin avittamalla, jo vain pyöri, kävin ajamassa koneen lämpimäksi, ei virhekoodia (malfunction) koko aikana, sammutin koneen ja flektikin pysähtyi, olisin luullut, että näillä keleillä käy jonkin aikaa?
- onko tuo moottori tosiaan harjaton (hiiletön)? Isoista navoista ohmisesti mitaten sain 1 Mohm -> ääretön.
- liittimessä 4 napaa, 2 isompaa ja 2 pienempää, isompiin tuli 12,5Vdc, vaikka virta-avain oli taskussa? n. tunti ajon jälkeen.
-koetin tarjota suoraan isompiin liittimiin, oikeanapaisesti virtaa (pienestä mp-akusta), eipä pyörinyt flekti...saattoi toki olla huono liitoskin, Hirschmanin klepsit.
-käynnistin koneen ja pyöräytin flektin käsin avittamalla, jo vain pyöri, kävin ajamassa koneen lämpimäksi, ei virhekoodia (malfunction) koko aikana, sammutin koneen ja flektikin pysähtyi, olisin luullut, että näillä keleillä käy jonkin aikaa?
- onko tuo moottori tosiaan harjaton (hiiletön)? Isoista navoista ohmisesti mitaten sain 1 Mohm -> ääretön.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ke 24.02.2021 09:42
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Testailussa kun ottaa huomioon, että mersussa taitaa olla niin , että laitteille tulee jatkuva plussa ja maata ohjataan.
Saatan olla väärässäkim, mutta en häpeä sitä tunnustaa.
Saatan olla väärässäkim, mutta en häpeä sitä tunnustaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Problem solved, vaihdoin flektin. Regulaattori näytti olevan flektin muovikehyksessä. sekä vanhassa että uudessa. Ei (toistaiseksi?) herjaa mittaristoon.
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Problem solved, vaihdoin flektin. Regulaattori näytti olevan flektin muovikehyksessä. sekä vanhassa että uudessa. Ei (toistaiseksi?) herjaa mittaristoon.
Re: W211, 320cdi 2004, jäähdyttimen flekti
Tuossa videolla korjataan moottorin kontrollerin juotokset.
ECU käskyttää kontrolleria PWM signaalilla (ohuet johdot) ja paksuissa kulkee moottorin käämivirta, jota siis kontrolleri ohjaa.
The controller adjusts the phase and amplitude of the DC current pulses to control the speed and torque of the motor.https://en.wikipedia.org/wiki/Brushless ... tric_motor
https://www.youtube.com/watch?v=1SxJureFi6I
ECU käskyttää kontrolleria PWM signaalilla (ohuet johdot) ja paksuissa kulkee moottorin käämivirta, jota siis kontrolleri ohjaa.
The controller adjusts the phase and amplitude of the DC current pulses to control the speed and torque of the motor.https://en.wikipedia.org/wiki/Brushless ... tric_motor
https://www.youtube.com/watch?v=1SxJureFi6I