Sprinterin käsijarruremontissa haastetta
Sprinterin käsijarruremontissa haastetta
Vaihdoin 2003 mallin Sprinteriin käsijarrukengät ja osat sekä uudet vaijerit. Nyt yritän saada vaijereita auton alla siihen yhdistäjäosaan, mutta molemmat takarumpuihin menevät vaijerit näyttävät liian lyhyiltä eli en saa vedettyä niitä noihin koukkuihin vaikka jakaja on "löysimässä" asennossa. Olenko asentanut jotain väärin vai onko tähän joku kikkakolmonen millä nuo vaijerit saa siihen auton alla olevaan jakajaan kiinni??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Sprinterin käsijarruremontissa haastetta
Auton keskellä oleva "linkku". Mittasitko uudet ja vanhat vaijerien pituudet ?
Omituista, mutta muista voidella linkku kunnolla jokapaikasta.
Omituista, mutta muista voidella linkku kunnolla jokapaikasta.
Re: Sprinterin käsijarruremontissa haastetta
Joo irrotin koko linkun ja putsasin sen. Käsijarruvaijerit oli tosi vaikea saada linkulle, mutta menivät kuitenkin lopulta. Linkun säätö ei oikein riittänyt tarpeeksi löysälle. Toivottavasti käsijarru ei nyt kanna, täytyy tutkia... Ihan kuin noiden vaijerien pituus olisi aavistuksen lyhyt, mutta samanpituiset ovat kuin vanhatkin...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Sprinterin käsijarruremontissa haastetta
Muistaakseni, linkussa oleva rauta johon tulee vaijeri keulasta, ottaa kiinni toiseen ääripäähän eli takapäähän, kun käsijarru lepotilas ?
Enempää linkkua ei siis voi löysätä, kun se ottaa kiinni takareunaan. Eihän käppäri ole jääny vähä päälle kabiinis
?
Enempää linkkua ei siis voi löysätä, kun se ottaa kiinni takareunaan. Eihän käppäri ole jääny vähä päälle kabiinis
