w124 300td
w124 300td
Moro!
Olen katsellut vuosimallin 90 farmari-Mersua 3-litraisella diesel-koneella. Auto on Saksan-tuonteja ja mittarissa on 220tkm. En ole ikinä omistanut Mersua joten kiinnostaisi tietää, mitä kaikkea tuollaisesta autosta tulisi tarkastaa. Pirssi on ulkoa ja erityisesti sisältä kuin uusi, siitä voisi ehkä päätellä että kilometrit jopa pitävät paikkansa. Yksi asia johon kiinnitin huomiota oli epätasainen tyhjäkäynti käynnistyksen jälkeen. Tuntui kuin yksi pytty olisi ollut poissa pelistä. Voisko joku hehku olla pimeänä? Auto oli tosin seissyt päivätolkulla ulkona pakkasessa... Tyhjäkäynti tasaantui kuitenkin alle minuutissa. Antakaapa vinkkejä aloittelijalle, auto oli hintaansa nähden kyllä ihan helvetin hieno, mutta jotenkin vielä epäilyttää...
Olen katsellut vuosimallin 90 farmari-Mersua 3-litraisella diesel-koneella. Auto on Saksan-tuonteja ja mittarissa on 220tkm. En ole ikinä omistanut Mersua joten kiinnostaisi tietää, mitä kaikkea tuollaisesta autosta tulisi tarkastaa. Pirssi on ulkoa ja erityisesti sisältä kuin uusi, siitä voisi ehkä päätellä että kilometrit jopa pitävät paikkansa. Yksi asia johon kiinnitin huomiota oli epätasainen tyhjäkäynti käynnistyksen jälkeen. Tuntui kuin yksi pytty olisi ollut poissa pelistä. Voisko joku hehku olla pimeänä? Auto oli tosin seissyt päivätolkulla ulkona pakkasessa... Tyhjäkäynti tasaantui kuitenkin alle minuutissa. Antakaapa vinkkejä aloittelijalle, auto oli hintaansa nähden kyllä ihan helvetin hieno, mutta jotenkin vielä epäilyttää...
Minä näistä mitään tiedä...
Mutta hakua suosittelen ja sitten joku on neuvonut ottamaan "Mersumiehen" mukaan asiantuntijaksi..
Omassa kolmesatkussa samoilla kilometreillä mennyt alapallot ->ensin narisi, sitten kolisi kuopissa, nostimet pitää pikku ääntä, yksi hehku meni.. nyt ei muita vikoja päällä.
Tekniikan pitäisi olla pommin varmaa,mutta...
Takapään nivelet,alipainepumppu, muut herkkähipiäiset jatkaa
Minä luulin olevani "tarkka" autostani mutta kun lukee täältä muiden "vikoja" niin empä tiedä
Mutta hakua suosittelen ja sitten joku on neuvonut ottamaan "Mersumiehen" mukaan asiantuntijaksi..
Omassa kolmesatkussa samoilla kilometreillä mennyt alapallot ->ensin narisi, sitten kolisi kuopissa, nostimet pitää pikku ääntä, yksi hehku meni.. nyt ei muita vikoja päällä.
Tekniikan pitäisi olla pommin varmaa,mutta...
Takapään nivelet,alipainepumppu, muut herkkähipiäiset jatkaa
Minä luulin olevani "tarkka" autostani mutta kun lukee täältä muiden "vikoja" niin empä tiedä

"Tekniikan pitäisi olla pommin varmaa,mutta..."
Joo, autossa ei oo ollu mittää, muutaku remonttia piisaa kyllä..

Joo, autossa ei oo ollu mittää, muutaku remonttia piisaa kyllä..


S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Toi remonttijuttu on ihan totta! Käsittääkseni w124 on vielä tekniikaltaan aika suoraviivainen, ei siis mikään sähkö- ja kuminauhaviritys. Dieseliä mulla ei ole ikinä ollut, mutta autoja on muuten tullut laitettua. Uskon siis itse pystyväni perusremontteihin. Uudemmat dieselit ei oikein kiinnosta: kymppitonnilla ei kovin kummoista Golffia tms. saa. Sitten jos sillä ajaa pari vuotta laskee arvo jo tosi alas. Lisänä vielä nuo mainitut uudempien huoltohinnat: yhdellä tutulla on 406 Hdi-Pösö. Ajettu 135tkm. Autoon on vuoden aikana tehtyä useampia remontteja, joista kallein n.1500euroa. Ei kiitos! Haluan Mersun.
Jaa'ah... on tullut kokeiltua muitakin merkkejä mutta ainakin vag verrattuna niin halpa pitää ettei kai mikään mossekaan edes idänkaupan tuella voi olla ja kaiken lisäksi niin hyvä ajaa ettei moni Maybak... tai "mikäsenytolikaan" edes ole
HOX! Kunhan ostat auton etkä esim kilometrejä. Hyvin pidetty 124 on hyvä ajaa ja kauhean hintaisia remontteja ei juuri ole - varsinkin jo löytyy paikka missä huollattaa ja mikä osaa hiukan arvioida tulevia remontteja ennenkuin tulee isompaa (esim. takapää kaikkine puslineen)

HOX! Kunhan ostat auton etkä esim kilometrejä. Hyvin pidetty 124 on hyvä ajaa ja kauhean hintaisia remontteja ei juuri ole - varsinkin jo löytyy paikka missä huollattaa ja mikä osaa hiukan arvioida tulevia remontteja ennenkuin tulee isompaa (esim. takapää kaikkine puslineen)
Pari pikku perusjuttua mersussa on mielestäni kohdallaan(W124). Tärkein on ajo-ominaisuudet, auto kulkee mukavasti suoraan maantiellä ja on hiljainen. Kaupungissa suuret ulkomitat vähän häiritsee, mutta etupyörät kääntyy riittävästi ja kääntöympyrä on riittävän pieni. Halpis purnukoissa nitinät ja natinat sekä yleinen muovisuus inhottaa. Ja yleensäkin kun mersuun istuu ei tule heti mieleen - mikähän surkea räppänä tämäkin on.
Tienpäälle tietysti voi jäädä, mutta vanhat dieselit ei tarvitse edes sähköä käydäkseen joka kyllä vähentää riskiä. Ratkaisuja ja toteutuksia on mietitty eikä lapsuksia ole pahemmin vrt.ranskalaiset "autot". Jopa talvella auto toimii. Yksi tärkeä asia on korjattavuus ruuvit saa auki ja pikku juttuja varten ei koko autoa tarvitse purkaa. Moottorin ja vaihdelaatikon esimerkiksi pudottaa pois muutamassa tunnissa kunhan on nosturi käytössä. Varaosia saa ja ne on kohtuuhintaisia. Ruostekkaan ei raiskaa kunhan ruostesuojauksesta pitää huolen ja pesee säännöllisesti. Polttoainetaloudellisuus on myös ainakin dieseleissä kohdallaan -> kulut on kilometriä kohden varsin kohtuulliset.
Tienpäälle tietysti voi jäädä, mutta vanhat dieselit ei tarvitse edes sähköä käydäkseen joka kyllä vähentää riskiä. Ratkaisuja ja toteutuksia on mietitty eikä lapsuksia ole pahemmin vrt.ranskalaiset "autot". Jopa talvella auto toimii. Yksi tärkeä asia on korjattavuus ruuvit saa auki ja pikku juttuja varten ei koko autoa tarvitse purkaa. Moottorin ja vaihdelaatikon esimerkiksi pudottaa pois muutamassa tunnissa kunhan on nosturi käytössä. Varaosia saa ja ne on kohtuuhintaisia. Ruostekkaan ei raiskaa kunhan ruostesuojauksesta pitää huolen ja pesee säännöllisesti. Polttoainetaloudellisuus on myös ainakin dieseleissä kohdallaan -> kulut on kilometriä kohden varsin kohtuulliset.
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Kun kerra olet farkkua ostamassa niin kannattaa tarkistaa takasivuikkunoiden tiivisteiden alta sisältä. Itselläni ainakin tiivisteet kutistuneet ja pelti on kuin näkkileipää kulmista ja vettä tulee sisäänsateella. Ovien tiivisteurat alhaalla ovat myös toinen vakio ruostepaikka. Alusta kannattaa tarkistaa etttä on kunnossa. Toisaalta alustan puslat ovat kulutustavaraa, itse en hylkäisi autoa niiden kunnon takia vaan tinkaisin hinnasta pois sen verran että saisin uudet puslat kaupasta. Ei muuta kuin onnea etsintään. Itselläkin on 91 300TD ja voin sanoa että on hyvä auto!
Mulla on alkukesästä ollut 300TDT -91 elikkäs turbo lisänä..
Joka päivä oon ajanut ja muutaman pitemmän keikan traileri ja auto perässä ajanut.. ei mitään ongelmia. Kuskin puolen sähköikkuna on sököks mennyt.. en oo korjannut vieläkään.. ei oo menoa haitannut, yhden hehkun olen vaihdattanut 47€ vaihdettuna.. öljyt oon vaihtanut 10tkm välein..ajanut olen semmoisen vajaan 30tkm..
tammikuussa olis "isompi" huolto.. elikkäs jakokettingin vaihto.. 300 000 km tulee mittariin... eiku kovaa ajua ja huolimatonta huoltoa.. osta vaan se!
Mulla kulutus on n. 8,5l / 100km.. autom. vaihteisto.. traileri perässä
13-14l/100km.
Siellä missä voimaa, siellä kulutusta!
Joka päivä oon ajanut ja muutaman pitemmän keikan traileri ja auto perässä ajanut.. ei mitään ongelmia. Kuskin puolen sähköikkuna on sököks mennyt.. en oo korjannut vieläkään.. ei oo menoa haitannut, yhden hehkun olen vaihdattanut 47€ vaihdettuna.. öljyt oon vaihtanut 10tkm välein..ajanut olen semmoisen vajaan 30tkm..

Mulla kulutus on n. 8,5l / 100km.. autom. vaihteisto.. traileri perässä
13-14l/100km.
Siellä missä voimaa, siellä kulutusta!
MB 220 D "Väykky" -96
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,