Mese simahti kuin saunalyhty... Ja eiku tutkimaan...
Kyseessä tolla (helkkarin) mekaanisella ruutalla siunattu "ikiliikkuja" tai itseasiassa eihän se mikään ikiliikkuja ole kun tielle jätti!
Laturi on uusi, sytytyksen ohjausyksikkö on uusi, syttypuola on uusi ja jotain muutakin mitä en muista/huomaa.
Mahdolliset syyt/vikakohteet; virtalukko on aivan "sohlo", onkos näissä "tyyppivikana" virtalukon pohjan hajoaminen? moponetin valikoimista semmoinenkin löytyisi...?
Polttoainepumpun rele on näköjään uusittu joskus kun vuosmallin 1985 auton pa-releestä löytyy orggisnumerot+logo ja vuosiluku 2009...
Kurkkaus auton alle... kappas, polttoainepumppu on aikas kulahtaneen näköinen mutta testauksen mukaan se jopa surahtaa kun apumies starttaa...
Kun ote starttiavaimesta kirpoaa, ei pumppu surraa enää...? Eli pumppu saa releeltä ohjausta startatessa vaan ei muutoin vaikka virtalukon mukaan kait pitäis...?
Piuhoja hämmästelessä löysin jostain katkenneen liitoksen... mikä hemmetti tää on? ja mihin tää menee?
...jaaha... pienestä pyöreästä testipistokkeesta menee johto... ja katkeaa... tutkimista...
Kampiakselin etupään hihnapyörässä on ns. triggerilukusysteemi... ja joo tämähän on anturi joka on poikki! Kiinnittyy M6 mutterilla pidikkeeseen. Onko tällä merkitystä? Anturi lukee kolminapaisella systeemillä tietoa testipistokkeelle? Eikö tästä välity informaatiota muualle?
Eniwei jokatapauksessa kyse on selkeesti polttoainepuolella koska startti pyörittää, yrittää käydä vain starttiasennossa, yrittää mokoma pysyä käynnissä starttipilotilla ja käykin hetken...
Arwauksia? Weikkauksia?
