W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Moro
EI-vähäpäästöinen mersu , eli ei kattia ja seuraavat päästöt tuli
CO% 0,20
Co2 11,2
HC ppm, 775 (raja 600)
O2 4,80
auto seissyt talven, silloin tällöin käytellyt sitä käynnissä. Tyhjäkäynti on vähän matalaa n. 600-700 rpm ja välillä tuntuu että pätkii?
Ennen leimaa ajelin 1h ympäri motaria että kone lämpesi kunnolla.
auto toimii hyvin ja käy hyvin.
Mitä alan katsomaan? Viime vuonna ei ollut mitään ongelmaa päästöissä. Tämän ja viime vuoden välissä ei hirveästi kilometrejä ole tullut.
Virranjakajan kannen aion avata ja puhdistaa, tein sen kyllä viime kesänä. Suuttimet on uudet.
kiitos
EI-vähäpäästöinen mersu , eli ei kattia ja seuraavat päästöt tuli
CO% 0,20
Co2 11,2
HC ppm, 775 (raja 600)
O2 4,80
auto seissyt talven, silloin tällöin käytellyt sitä käynnissä. Tyhjäkäynti on vähän matalaa n. 600-700 rpm ja välillä tuntuu että pätkii?
Ennen leimaa ajelin 1h ympäri motaria että kone lämpesi kunnolla.
auto toimii hyvin ja käy hyvin.
Mitä alan katsomaan? Viime vuonna ei ollut mitään ongelmaa päästöissä. Tämän ja viime vuoden välissä ei hirveästi kilometrejä ole tullut.
Virranjakajan kannen aion avata ja puhdistaa, tein sen kyllä viime kesänä. Suuttimet on uudet.
kiitos
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 270
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Siitä jakajan kannesta varmaa alottaa juu kannattaa, sitte kattoo ettei lisärikastin vuoda ja mahdolliset imuvuodot.
Sit noissa määräjakajissa yleensä vuotaa se plungerin o-rengas, minkä kyllä pystyy säätämällä korjaa, et saa päästöt, mut käynti voi olla mahdoton saada hyväksi ilman uutta.
Vuotavat venttiilinvarren kumit voi kans vähä vaikuttaa, varsinkin jos öljyyn menee paljon bensaa..
Tietysti voi vähän olla kaikissa noissa nii, sitte pomppaa päästöt. Ei oikee oo mitää oikotietä kattoo vaa kaikki.. Vaihdoitha uudet kumet suuttimille?
Sit noissa määräjakajissa yleensä vuotaa se plungerin o-rengas, minkä kyllä pystyy säätämällä korjaa, et saa päästöt, mut käynti voi olla mahdoton saada hyväksi ilman uutta.
Vuotavat venttiilinvarren kumit voi kans vähä vaikuttaa, varsinkin jos öljyyn menee paljon bensaa..
Tietysti voi vähän olla kaikissa noissa nii, sitte pomppaa päästöt. Ei oikee oo mitää oikotietä kattoo vaa kaikki.. Vaihdoitha uudet kumet suuttimille?
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
RE85-polttoainetta 10% tankkiin ja sitten katsastukseen. Putoaa päästöt. Nimimerkillä kokemusta on.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 270
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
..niin paitsi tuo oikotie
ja siinä toimii myös ruiskun puhdistus aineet, mitkä laitetaan tankkii.. Mutta jos korjata jostain syystä haluaa 


-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Mikä/missä on lisärikastin? Suuttimien vaihdon yhteydessä vaihdoin ne tiivisteet myös.
Veikkaan että venttiilinvarren kumit vuotaa jonkun verran, mutta niihin en tässä vaiheessa kajoa.. se on itselle iso homma.
E85 tankkiin, heitänkö jotain lisäainetta vielä?
pst. tulpat on perkeleen tiukassa, millä jipolla niitä voi yrittää saada auki? Tulpan on pari vuotta vanhat (edellinen omistaja vaihtoi), mutta voisin niitä kuitenkin vilkaista jos ne saisi auki. En oikein tiedä miten isolla voimalla niitä uskaltaa vääntää ettei kannesta mene kierteet
Veikkaan että venttiilinvarren kumit vuotaa jonkun verran, mutta niihin en tässä vaiheessa kajoa.. se on itselle iso homma.
E85 tankkiin, heitänkö jotain lisäainetta vielä?
pst. tulpat on perkeleen tiukassa, millä jipolla niitä voi yrittää saada auki? Tulpan on pari vuotta vanhat (edellinen omistaja vaihtoi), mutta voisin niitä kuitenkin vilkaista jos ne saisi auki. En oikein tiedä miten isolla voimalla niitä uskaltaa vääntää ettei kannesta mene kierteet
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 270
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Jos saat tuota e85 helposti, niin ei noita kalliita lisäaineita kannata laittaa.
Se lisärikastin on ainoo sähkönen suutin, en tiedä mihin se tossa m102 on laitettu. Hakua vaa nii löytyy varmasti monta vinkkiä.
On kyllä aika epätodennäköistä, et vika siinä, mut helppo tarkastaa.
Vuotaako siinä pakoputki, ku mun mielestä o2 arvokin korkee, jos ei kannattaa koittaa noita imu vuotoja jollain bräckliinin tyylisellä suihkeella.
Jos tulpat on vedetty kireeseen kuumaan koneeseen, voi auttaa et koitat niitä avata sillo ku motti kuuma.. Ja vähän vartta vääntimeen ni pystyy vähä tunnustelee, ku ei tarvi suoli pitkänä rähjätä
Se lisärikastin on ainoo sähkönen suutin, en tiedä mihin se tossa m102 on laitettu. Hakua vaa nii löytyy varmasti monta vinkkiä.
On kyllä aika epätodennäköistä, et vika siinä, mut helppo tarkastaa.
Vuotaako siinä pakoputki, ku mun mielestä o2 arvokin korkee, jos ei kannattaa koittaa noita imu vuotoja jollain bräckliinin tyylisellä suihkeella.
Jos tulpat on vedetty kireeseen kuumaan koneeseen, voi auttaa et koitat niitä avata sillo ku motti kuuma.. Ja vähän vartta vääntimeen ni pystyy vähä tunnustelee, ku ei tarvi suoli pitkänä rähjätä

-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
OK
avasin virranjakajan kannen niin pyörijästä puuttui melkoinen palanen ja oli kärventyneen näköinen. Jospa se seltitäisi.
Toinen minkä kanssa olen vääntänyt on laahaavat etujarrut, avasin männät ja putsasin mujut (hyvät pinnat) mutta en saa helvetilläkään takasin sitä mäntää jos pölysuojatiiviste on urassaan! ilman sitä menee napakasti kyllä.
avasin virranjakajan kannen niin pyörijästä puuttui melkoinen palanen ja oli kärventyneen näköinen. Jospa se seltitäisi.
Toinen minkä kanssa olen vääntänyt on laahaavat etujarrut, avasin männät ja putsasin mujut (hyvät pinnat) mutta en saa helvetilläkään takasin sitä mäntää jos pölysuojatiiviste on urassaan! ilman sitä menee napakasti kyllä.
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Tuo pölysuoja nyt on vähän....itsellä toisessa männässä on se ja toisesta puuttui. Hyvin toimii ilmankin.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Perkele kun ei tajua kaikkea katsoa, olin niin varma tuosta pyörijästä jonka vaihdoin ja VJ kannen putsasin mutta päästöt tippui vain 775 -> 666. Sinolia oli tankissa 0,5 L / 10 l pensa varmaan.
Tulpanhattuja tarkemmin tuunatessa huomasin että kahdesta tulpanhatusta jäi palaset tulppaan kiinni, semmoset metallirinkulat. jospa se selittäisi. Täytyy varmaan koko johtosarja uusia VJ-kansi -> tulpat. Tulppia en saanut auki, sillä tulpanavaimen kahva katkesi, oli se kyllä vanhakin.
Tulpanhattuja tarkemmin tuunatessa huomasin että kahdesta tulpanhatusta jäi palaset tulppaan kiinni, semmoset metallirinkulat. jospa se selittäisi. Täytyy varmaan koko johtosarja uusia VJ-kansi -> tulpat. Tulppia en saanut auki, sillä tulpanavaimen kahva katkesi, oli se kyllä vanhakin.
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Nyt sain läpi, uusilla tulpanjohdoilla ja masinolia n. 15 % suhteella. Tulpat on tiukassa, edellinen omistaja vaihtanut n. 2 v sitten papereiden mukaan.Veesata24 kirjoitti: ↑Pe 20.08.2021 17:30 Perkele kun ei tajua kaikkea katsoa, olin niin varma tuosta pyörijästä jonka vaihdoin ja VJ kannen putsasin mutta päästöt tippui vain 775 -> 666. Sinolia oli tankissa 0,5 L / 10 l pensa varmaan.
Tulpanhattuja tarkemmin tuunatessa huomasin että kahdesta tulpanhatusta jäi palaset tulppaan kiinni, semmoset metallirinkulat. jospa se selittäisi. Täytyy varmaan koko johtosarja uusia VJ-kansi -> tulpat. Tulppia en saanut auki, sillä tulpanavaimen kahva katkesi, oli se kyllä vanhakin.
päästöt nyt:
co% 0,2
co2 12,00
HC ppm 522
O2 3,33
onhan se HC vielä korkea, auto käy tyhjäkäyntiä vähän täristäen, kierrokset alle 750. n. 680-700? pakoputkesta kuuluu välillä zup zup ääntä.
-VJ kansi ja pyörijä suht uusia tai pyörijä on uusi
-YJ rele uusi
-Tulppien johtosarja uusi
katsuri meinasi että kävisi laihalla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 270
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Bensan paineet ja imuvuodot tulis ekana mieleen..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W124 2.0 l bensa vm 89 HC arvo 700 ?
Eikös tuo ole laihalla?
Co sallittu 3,5%, säädä hiukan rikkaammalle niin HC putoaa ?
Co sallittu 3,5%, säädä hiukan rikkaammalle niin HC putoaa ?
SLK200K(ex), Pole 2 LRSM, S60 T5 AWD, 951, V40