Kierre korkkasi kannesta kun kiristin suuttimen pulttia. Oli uusi pultti ja 7Nm ja90+90 astetta.
No joo. Kierreholkilla varmaan korjaantuis, mutta mikä koko tonne menis? Pulttihan on 6x1,0, mutta minkälainen kierreholkki tonne menee? Itsekierteyttävä?
Ja onko kellään tietoa, mahtaako Wurthiltä löytyä sopivia kierreholkkeja, olis sopivan lyhyt matka sinne, liike jo kiinni niin ei voi soittaa ja kysyä. Vai joutuuko tilaamaan ja odottelemaan jostain muualta?
CDI suuttimen pultti kierre korkkasi
CDI suuttimen pultti kierre korkkasi
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi
Hei
9mm näyttää wurthin korjausholkin ulkohalkaisija olevsn. Ja esiporaus tietysti vähän pienempi.
https://eshop.wurth.fi/Itsekierteyttaev ... fi/FI/EUR/
Keväällä oli threadi jossa keskustelua korjauksesta ja kuinka suuren voi laittaa jotta ei petä tiivistys... ja härkeää muistaa asentaa holkkk niin syvälle että on sylinterkannessa eikä kopassa. Ja reikä pitää olla varmasti puhdas pohjalta jotta pultin kärki ei pökkää... ja korkkaa sen takia...
Helicoil vaatisi vähemmän halkaisijaa mutta hankalampi? Kun se häntä pitäis katkaista ja kuinka se sielä pohjallisessa reijässä onnistuu? En ole asentanut kuin läpireikiin...
TJ
9mm näyttää wurthin korjausholkin ulkohalkaisija olevsn. Ja esiporaus tietysti vähän pienempi.
https://eshop.wurth.fi/Itsekierteyttaev ... fi/FI/EUR/
Keväällä oli threadi jossa keskustelua korjauksesta ja kuinka suuren voi laittaa jotta ei petä tiivistys... ja härkeää muistaa asentaa holkkk niin syvälle että on sylinterkannessa eikä kopassa. Ja reikä pitää olla varmasti puhdas pohjalta jotta pultin kärki ei pökkää... ja korkkaa sen takia...
Helicoil vaatisi vähemmän halkaisijaa mutta hankalampi? Kun se häntä pitäis katkaista ja kuinka se sielä pohjallisessa reijässä onnistuu? En ole asentanut kuin läpireikiin...
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi
Itse olen laittanut pariin eri koneeseen M6 Helicoilin. Himassa tollanen sarja, missä sopiva terä mukana. Kannattaa, olla tarkkana ettei poraa liian syvää ja putsaa porausmujut pois. Hyvin on kestänyt molemmat jo +40tkm.
616cdi
ML320
ML320
Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi
kyllä sen hännän saa katkastua mutta sen pätkän jos haluaa pois niin on vähän onkimista... ja ei kannattane käyttää sitä missä on kierteelle se lukitusta varten se mutka siinä puolivälissä, se purkautuu pultin mukana helmpommin jos/kun joutuu pultin joskus vaihtamaan. Time-Sert on helpompi/varmempi. Ja kuten aiemmissa threadeissa sanottu, tarvii aika pitkät varret työkaluihin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi
Joo, itsekin tiivisteitä vaihtaessa aina putsasin kierteen tapilla. Ja pitää olla tosiaan "erikoispitkä" tappi. Tuo kierre holkki on kyllä varmasti kätevin. Kannattaa varmaan avata 9mm poralla se "kopan" osuus ja sitteholkin esiporalla loput. On hyvä ohjuri sitte alkuun holkin ruuvaamiseen. Ja ehkä ruuvates käyttää tuplaholkkia jotta saa kanteen jäävän riittävän syvälle? Tai jotain putkenpalaa...
TJ
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex