CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Koita starilla
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No sehän ois tietty yks. Mitä keinoja ylipäätään on tarkistaa onko se dpf vielä toiminnassa, muuta kun ottaa pönttö käteen ja katsoa?
Edit. Auto kyllä siis toimii täysin mutta ihan mielenkiinnosta ois kiva tietää.
Edit. Auto kyllä siis toimii täysin mutta ihan mielenkiinnosta ois kiva tietää.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Anturitietoja seuraamalla, ja tuhkamäärää, regenerointi matkoja ym.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Asun lahdessa joten missäs olis lähin paikka tuikuttaa sprintteri?
Parolasta löytyy ainakin, onkos kouvolassa tai jopa lahdessa?
Googlesta en löytännyt muita lähellä olevia kuin Parolan.
Parolasta löytyy ainakin, onkos kouvolassa tai jopa lahdessa?
Googlesta en löytännyt muita lähellä olevia kuin Parolan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kouvolassa
0408463532
Jos on kovin uusi, niin sitten Parolaan.
Kouvolassa
0408463532
Jos on kovin uusi, niin sitten Parolaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
...
Viimeksi muokannut fore33, Ti 24.08.2021 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Muuten sama kysymys, mutta asun Järvenpäässä.
Katsoin että Parola olisi lähin vai löytyykö lähempää?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voiko EGS 53 olla joku rajoitin laatikolle ku 5 vaihteella ei nosta ahtoja ku 2.2 ja 3 vaihteella 2.6 mikä pyynti,soppaa menee 153mm3 V6 318 sprinteri
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Egs 52 ja 53 on maksimi väännölle raja eri vaihteilla. Riippuen mitä tietoja Eculta työnnetään vaihteistolle. Jos vaihteisto ei tiedä vääntöä ei se sitä osaa rajoittaa. Mut ei myöskään pitää paineita riittävän ylhäällä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt en kyl ihan ponjannu,miten niin laatikko ei tiedä mitä ecu haluaa vääntöä,eiks se pedaalikartta sille sen kerro?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei se poljinkartta sitä kerro, lähinnä ruiskutusmäärä / vääntö konversio kartta. Jos on ohjelma on yhtään oikein tehty niin loota tietää mitä tapahtuu, ja osa niistä rajoittaa vääntöä, riippuu softasta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Poljinkartta on DW, driver's wish. Siis toivomus ECU:lle. Saahan sitä toivoa vaikka 1500Nm, mutta ei ne kaikki toiveet aina toteudu.
ECU toteuttaa kuljettajan pyynnön monen muuttujan perusteella, sen mitä kussakin tilanteessa voi. Ja se on moottorin tuottama todellinen vääntö.

ECU toteuttaa kuljettajan pyynnön monen muuttujan perusteella, sen mitä kussakin tilanteessa voi. Ja se on moottorin tuottama todellinen vääntö.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo kyllähän piti jonkin verran rajoituksia ottaa pois että ton todellisen syötön sai tonne 153mm3.
Kyllä ohjelma aika hyvin kohdallaan koska muuten stari ei näytä noita lukemia sinne päinkään,jos esim suutin karttaa vähän ns.huijattu.
Mut kysymys lähinnä et miksi ahdot ei nyt nouse tonne 2.6 5 vaihteella,mikä sitä rajoittaa,savua tulee jonkin verran.
Pitäskö sit nm/iq lyödä 800-900 nm
Kyllä ohjelma aika hyvin kohdallaan koska muuten stari ei näytä noita lukemia sinne päinkään,jos esim suutin karttaa vähän ns.huijattu.
Mut kysymys lähinnä et miksi ahdot ei nyt nouse tonne 2.6 5 vaihteella,mikä sitä rajoittaa,savua tulee jonkin verran.
Pitäskö sit nm/iq lyödä 800-900 nm
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitä se stari näyttää ahtopyynnille? Ja mitä toteutuu?
Väännön rajoitukset menee egs52-53 lopullisen väännön mukaan mitä välittyy ulos, välitys suhteet on siinä kertoimina. Ja jossain kohtaa tulee raja vastaan jolloin laatikko alkaa rajoittaman sitä ecun ilmoittamaa laskennallista vääntöä että lootan rajoittimen alla pysytään.
Väännön rajoitukset menee egs52-53 lopullisen väännön mukaan mitä välittyy ulos, välitys suhteet on siinä kertoimina. Ja jossain kohtaa tulee raja vastaan jolloin laatikko alkaa rajoittaman sitä ecun ilmoittamaa laskennallista vääntöä että lootan rajoittimen alla pysytään.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos ollu kokemuksia tosta EGS 52 ja EGS 53,sopiiko keskenään,lähinnä jos laatikko on 722.6 ja siinä ollu EGS 52 ohjain ni käykö laatikko sitten EGS 53 olevaan ohjainlaitteeseen,ja saisiko EGS 53 tilalle EGS 52 ohjelmoitua,,
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onnistuuko w164 320cdi -07 ohjelmointi obd kautta? Kun joistain malleista ilmeisesti joutunut ecun avaamaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En löydä starilla oikein mistään sitä ahtopyyntiä mikä pyydetään,Kuljettajalta tuleva nm pyynti on 830nm staarin mukaan
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Terve!
Itsekin taas hieman takaisin mecedeksen parissa ja aihiona olisi tuollainen c320cdi vuosimallia -06. Näitä topicceja om642 virittelystä on paljon, mutta osaako kukaan lonkalta heitää toimivaa reseptiä 350 ylitykseen? Ahdin ja coolerihan näissä vissin ihan perusjutut tehdä ensimmäisenä, näistä suosituksia? Saattaa tuo Ceen keula olla ahdas mitään alyttömän kokoista cooleria sovittaa.
Autohan on jo vanha ja paljon ajettu, mutta aihiona hyvä(?) ja halpa. Autossa pt-racing pakosarjat ja tuikun ohjelma, noin 260 ja 650 tasoa ainakin myyntipuheiden mukaan.
Vaihteistolle pitää jotain tehdä kun 1-2 vaihdon välissä outoa luistoa ja pieni nyppäisy aj kovemman vedon jälkeen saattaa pykälä jäädä hetkeksi päälle, liekkö solenoidit oikuttelee? Öljyt nyt kuitenkin vaihdatan ensitilassa.
Itsekin taas hieman takaisin mecedeksen parissa ja aihiona olisi tuollainen c320cdi vuosimallia -06. Näitä topicceja om642 virittelystä on paljon, mutta osaako kukaan lonkalta heitää toimivaa reseptiä 350 ylitykseen? Ahdin ja coolerihan näissä vissin ihan perusjutut tehdä ensimmäisenä, näistä suosituksia? Saattaa tuo Ceen keula olla ahdas mitään alyttömän kokoista cooleria sovittaa.
Autohan on jo vanha ja paljon ajettu, mutta aihiona hyvä(?) ja halpa. Autossa pt-racing pakosarjat ja tuikun ohjelma, noin 260 ja 650 tasoa ainakin myyntipuheiden mukaan.
Vaihteistolle pitää jotain tehdä kun 1-2 vaihdon välissä outoa luistoa ja pieni nyppäisy aj kovemman vedon jälkeen saattaa pykälä jäädä hetkeksi päälle, liekkö solenoidit oikuttelee? Öljyt nyt kuitenkin vaihdatan ensitilassa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei kai siinä ku isommilla billetti siivillä oleva ahdin ja cooleri ni siinähän se,suuttimet taitaa riittää aika pitkälle,itsellä tais raili paine kyykätä muistaakseni 170mm3 kohdilla
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vaihteiston venttiilikoneisto syytä tarkastaa jos vaihde jää päälle, joko venttiili takertelee tai jousi kuoleentunut mahdollisesti. Solenoidit tietty hyvä vaihtaa samalla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olisi kysymys tietäjille, pahoittelut jos menee hieman ketjun aiheen sivuun. Arvelin että täällä joku osannee vastata.
Auto 2007 s211, 280 cdi v6 vähän aikaa sitten laitetulla Tuikun ohjelmalla. Vaihdoin turbon sähkösäätimen nykimisen takia ja se ongelma poistuikin. Purkaamo toimitti osan numerolla 6nw008412 ja on kuulemma oikea autooni, vaikka alkuperäisellä osalla on eri numero. Vikaantunut oli numerolla 6nw009420. Ensimmäisellä numerolla olevaakin näyttävät netissä myyvän automalliini. Jäin miettimään voiko toiminnassa/säätimen ohjelmoinnissa olla mitään eroa? Aavistuksen tuntui uudella niin kuin olisi veto puutunut kierrosten noustessa kohti neljää tonnia, ennen vaihtoa. Nyt kun ei ole ehjällä säätimellä ajamisesta kokemuksia niin en tiedä onko aiempi risa esim. vaikuttanut ahtoihin jotenkin tai onko tollanen normaalia ko. autolle. Mistään isosta kyykähtämisestä ei siis ole kysymys vauhtia nostaessa. Kiitos.
Auto 2007 s211, 280 cdi v6 vähän aikaa sitten laitetulla Tuikun ohjelmalla. Vaihdoin turbon sähkösäätimen nykimisen takia ja se ongelma poistuikin. Purkaamo toimitti osan numerolla 6nw008412 ja on kuulemma oikea autooni, vaikka alkuperäisellä osalla on eri numero. Vikaantunut oli numerolla 6nw009420. Ensimmäisellä numerolla olevaakin näyttävät netissä myyvän automalliini. Jäin miettimään voiko toiminnassa/säätimen ohjelmoinnissa olla mitään eroa? Aavistuksen tuntui uudella niin kuin olisi veto puutunut kierrosten noustessa kohti neljää tonnia, ennen vaihtoa. Nyt kun ei ole ehjällä säätimellä ajamisesta kokemuksia niin en tiedä onko aiempi risa esim. vaikuttanut ahtoihin jotenkin tai onko tollanen normaalia ko. autolle. Mistään isosta kyykähtämisestä ei siis ole kysymys vauhtia nostaessa. Kiitos.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Täysin sama moottori, sama ohjainlaite ja samat saastelaitteet, egr + hiukkaspönttö.
AdBlueta noissa ei ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Neljän baarin mapin ja 3,n tuuman downpipen lisäisin vielä tähän.
Ahtimen pakosiiven pitää olla uudempi "light weight" mallinen, niin ei tarvi venttiilinjousiin koskea.
Imusiivet ottopää noin 47mm mieluusti, maksimissaan kuitenkin korkeintaan 50mm.
Tällaisessa paketissa laatikon väännönkesto määrittää saatavan tehon, pitäis päästä tavoitteeseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikähän meidän billetti peliä vaivaa ku ei suostu nostamaan ahtoja 2.2 bar enempää?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Syötöt ei toteudu tai liikaa pakopainetta tai johdesiivet ei toimi tai turbiini silppuna ym jne.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Syötöt starin mukaan 153mm3,pakopaineet 2.7,turbokin melkein uusi,en oo vielä katsonut noita suuttimen aukioloja ni vois varmistaa,mut sellain kyllä luukkuun et jotain menee
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei onnistunut egs53 luku Ktagilla.Ei saa yhteyttä,oliko tietoo millä kartalla sitä kyb venttiiliä ohjattiin ecusta,vai lyönkö vaan pedaali karttaa kunnon luvut ni rupee lukittuu aikasemmin?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sopiikos sellaista kysyä että minkä verran pitäisi enimmillään ahtaa tuollainen s211 280 cdi facelift Tuikun ohjelmalla? Ohjelma laitettu tänä kesänä. Muuten siis vakio. Logia katselin, mutta olisi mukava tietää että mitä se pitäisi olla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei miusta nyt ainakaan paljon yli 1.6 pitäs ahtaa vakio turbolla,,+/- 0,1 bar,mut ohjelman tekijä tietää tarkemmin