sytytyksessä.

Miten toi lamda mitataan ja mistä johdoista? Nuo johdothan tulee apparin jalkatista kabiininpuolelle ja tökkelit on mukavasti saapusoilla ainakin jos M103. No tässä kysyjällä on eri mosa mutta tulisko johdot samasta kohtaa kabiiniin?björn kirjoitti: ↑Ti 13.07.2021 17:27 Moi, lambda ei välttämättä anna vikakoodia, siinä vain tippuu jännite 0V jos oikosulussa. Tämän ohjainlaite tunnistaa vain laihaksi seokseksi ja rikastaa sitä ihan ominaisuuksien tappiin. Silloin auto käy hyvin rikkaalla, CO voi olla silloin jopa useita prosentteja. Nämä lambdat on helppoja mitata ihan yleismittarilla mutta jos alkuperäinen, ei vaihdosta haittaakaan ole. Puhdistaminen ei auta jos tunnistin on oikosulussa.
Mähän ton M103:n kanssa hiukan ihmettelinkin tuota tulppa-aihetta. Paikallaan oli jotku kolmekärkiset rapeat ranskalaiset joista on tälläkin foorumilla paljon negatiivista kommenttia. Ostin sitte Motonetista heidän mielestään sopivat tulpat ja laitoin paikalleen. Onneksi olin käyttäny autoa ja oli jo tuntuma siitä miten mosa toimii kylmänä ja kuumana meinaan näillä uusilla käytös oli erilaista. Jos ei olis ollu tuntumaa ni olis saattanu aiheuttaa enempikin harmia.Mese 320 TE kirjoitti: ↑Ma 19.07.2021 11:08 Tulpat on uusittu ennen katsastusta. Nyt viimeisimmän testeri tutkimuksen tuloksena antaa koodi 3 = Imuilman lämpötila-anturi.
Päästömittauksessa Lambda - arvo huononi koneen kuumettua joka myös viittaisi vialliseen lämpötila tietoon.
Juu kyllä mä tuon tiesinkin et on M104. Pointti olikin se että kuin tulpat vaihtui ni oliko samanmerkkiset ja muutenkin samanlaiset kuin ne mitä paikallaan oli?Mese 320 TE kirjoitti: ↑To 22.07.2021 12:56 Minulla on 3,2 litrainen 104 kone jossa kolme puolaa ja tulpanhatuissa 2 kilo Ohmin vastus.
Päästömittaus tehdään katsastuksessa aina auton tyyppihyväksynnän/rekisteröintipäivämäärän normien mukaan, niitä ei jälkeenpäin muutella. Siksi tuo teoriasi ei täsmää. Ilmamassamittari voi olla kunnossa mutta jossain muualla ruiskujärjestelmässä laskelma vain menee pieleen.Mese 320 TE kirjoitti: ↑La 24.07.2021 11:21 Hei Palstalaiset ! Tuo ilmamassamittari on suunniteltu ja tehty toimimaan 1986 - 1996 vuosien aikaisten päästö normien mukaan. Siksi se ehkä, ei meinaa kelvata katsatuksessa ? Mittausteni mukaan ilmamassamittari, on kunnossa ja antaa oikeat lukemat.