w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
Olisi tarkoitus vaihtaa manuaalilaatikon öljyt. Autolla nyt 190thk rulattu, ja olisi vielä tarkoitus pitkään ajella.
Kysessää on B200C eli 2.0 litranen bensa / kaasukone.
Koitin googlella etsiä laatikon tyyppiä ja öljynmäärää. Lisäksi pitäisi selvittää öljyn tyyppi (75w-80 API GL-3+).
Öljyn määrää en löytänyt.
Laatikosta oletettavasti löytyyy lisäys/ tarkistus proppu sekä tyhjennysproppu. Pitääkö tyjennysproppu uusia öljynvaihdon yhteydessä?
Onko kellää kuvaa aiheesta`?
Homma vaatinee autonostimen että on tilaa ja vaaterissa, jos täytetään tarkistuproppuun saakka (oletus).
Jos joku on tehnyt voisi jakaa kokemuksia.
Kysessää on B200C eli 2.0 litranen bensa / kaasukone.
Koitin googlella etsiä laatikon tyyppiä ja öljynmäärää. Lisäksi pitäisi selvittää öljyn tyyppi (75w-80 API GL-3+).
Öljyn määrää en löytänyt.
Laatikosta oletettavasti löytyyy lisäys/ tarkistus proppu sekä tyhjennysproppu. Pitääkö tyjennysproppu uusia öljynvaihdon yhteydessä?
Onko kellää kuvaa aiheesta`?
Homma vaatinee autonostimen että on tilaa ja vaaterissa, jos täytetään tarkistuproppuun saakka (oletus).
Jos joku on tehnyt voisi jakaa kokemuksia.
Re: w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
Moi
Katsoitko jo MB BeVo kautta mitä öljyvaihtoehtoja se kertoo vai antaako vain MB oman öljyn koodin?
Ei ole B msllista ja näin uusista manuaaleista kokemusta mutta aikoinaan A malliin vaihdatin merkkiliikkeessä laatikon öljyt. Eka pitkä reisu ja alkas loota pitää ääntä. Ajoin montulle ja avasin tarkastuspropun ja sain varmaan desin-pari öljyä päälleni... päästin öljyt siten kokonaan ämpäriin niin ne oli ihan palaneet... eli lootaan oli ylitäytetty öljyä joka sitten aiheutti lämpeemisen. Joku laakeri siitä otti siipeensä kun lievä sivuääni jäi. Merkkiliikkeen kommentit arvaattekin... Eli älä laita ainakaan liikaa öljyä.
Mielenkiinnosta, paljonko tällainen vie kaasua sadalla?
TJ
Katsoitko jo MB BeVo kautta mitä öljyvaihtoehtoja se kertoo vai antaako vain MB oman öljyn koodin?
Ei ole B msllista ja näin uusista manuaaleista kokemusta mutta aikoinaan A malliin vaihdatin merkkiliikkeessä laatikon öljyt. Eka pitkä reisu ja alkas loota pitää ääntä. Ajoin montulle ja avasin tarkastuspropun ja sain varmaan desin-pari öljyä päälleni... päästin öljyt siten kokonaan ämpäriin niin ne oli ihan palaneet... eli lootaan oli ylitäytetty öljyä joka sitten aiheutti lämpeemisen. Joku laakeri siitä otti siipeensä kun lievä sivuääni jäi. Merkkiliikkeen kommentit arvaattekin... Eli älä laita ainakaan liikaa öljyä.
Mielenkiinnosta, paljonko tällainen vie kaasua sadalla?
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
Pidemmän ajan kulutus on ollut 4.6kg / 100km eli nykyhinnoilla 5.8€ / 100km tankilta laskettuna ja yllättävästi ajotietokone on samaa mieltä. Ajo on ollut pääsääntöisesti maantieajoa viimeiset kaksi vuotta.
Bensaa tankattu noin noin 2 kertaa vuodessa tankin koko 12l.
Juu öljy on tota 75w-80 API GL-3+, määrää vaan en löytänyt. Mutta oletettavasti auto vaaterissa ja tarkistus tulpan alareunaan saakka öljyä?
Bensaa tankattu noin noin 2 kertaa vuodessa tankin koko 12l.
Juu öljy on tota 75w-80 API GL-3+, määrää vaan en löytänyt. Mutta oletettavasti auto vaaterissa ja tarkistus tulpan alareunaan saakka öljyä?
Re: w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
Moi
Okei, eli se on vähän kuin dieselin polttoainekulut pienemmällä käyttövoimaverolla
. Systerillä on ollu nyt keväästä asti kaasu Golf farmari. Ajotietokoneen näyttämä keskikulutus yältä ajalta tais olla 3,3kg/100. Ja bensaa ei ole tankannut vielä kertaakaa. Oliskohan syytä laittaa jotain säilöntäainetta... tutulla vanhempi passat jossa kulutus tän B:n luokkaa.
Sanoisin kans että auto vaaterissa ja tarkastusproppuun asti... mutta tämä vaan spekulointia jokakuulostaisi loogiselta.
TJ
Okei, eli se on vähän kuin dieselin polttoainekulut pienemmällä käyttövoimaverolla

Sanoisin kans että auto vaaterissa ja tarkastusproppuun asti... mutta tämä vaan spekulointia jokakuulostaisi loogiselta.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 379
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
Jätä vaihtamatta jos et tiedä oikeaa täyttömäärää, koska saat laatikon rikki todella nopeasti väärällä tai liialla täyttömäärällä.
Jos aivan pakko vaihtaa, niin laittaa saman määrän mitä tulee ulos ja oikea öljy.
Täällä on juttua noin -90 luvun puolivälistä +10 vuotta, erillaisista manuaaleista, missä kaikissa sentti alle täyttöpropusta, mutta ei tietoa noin uudesta manuaalista.
Jos aivan pakko vaihtaa, niin laittaa saman määrän mitä tulee ulos ja oikea öljy.
Täällä on juttua noin -90 luvun puolivälistä +10 vuotta, erillaisista manuaaleista, missä kaikissa sentti alle täyttöpropusta, mutta ei tietoa noin uudesta manuaalista.
Re: w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
Mä en nyt tiedä, että mikä vaihteisto tuossa on, mutta tosiaaan 716.6 -vaihteistoissa oli niin, että siihen annettiin tehtaan Technical Modification Note BT26.00-P-0001-01A, jolla täyttömäärät muutettiin niin, että täytetään 10mm alemmas kuin täyttöaukon reunaan. Siinä lukee myös uudet ja vanhat täyttömäärät litroina eri tyyppisille 716.6 -laatikoille.
Sinänsä mielenkiintoinen, että sen modification noten mukaan tämän tarkoitus oli parantaa 1- ja 2-vaihteiden kytkeytymistä kylmänä, kun taas tältäkin foorumilta on saanut lukea, että laatikoita on rikottu, jos on täytetty täyttöaukon reunaan asti. Tiedä sitten, mutta toi muutos on tullut siis 1.2.2001 (suunnilleen) ja siinä nimenomaan kerrotaan, että enää ei kuulu täyttää täyttöaukon reunaan asti. Se ei siis ole alun perin ollut tarkoitus, vaan alkuvaiheessa ne on täytetty, kuten laatikot yleensä täytetään siihen täyttöaukolle asti.
Olen kyllä samaa mieltä, ettei tuota kannata lähteä tekemään, jos ei varmuudella tiedä, mikä se oikea määrä on. Ja on monta kertaa nähty, että monet korjaamotkaan eivät sitä tiedä, vaikka luulevat tietävänsä.
Sinänsä mielenkiintoinen, että sen modification noten mukaan tämän tarkoitus oli parantaa 1- ja 2-vaihteiden kytkeytymistä kylmänä, kun taas tältäkin foorumilta on saanut lukea, että laatikoita on rikottu, jos on täytetty täyttöaukon reunaan asti. Tiedä sitten, mutta toi muutos on tullut siis 1.2.2001 (suunnilleen) ja siinä nimenomaan kerrotaan, että enää ei kuulu täyttää täyttöaukon reunaan asti. Se ei siis ole alun perin ollut tarkoitus, vaan alkuvaiheessa ne on täytetty, kuten laatikot yleensä täytetään siihen täyttöaukolle asti.
Olen kyllä samaa mieltä, ettei tuota kannata lähteä tekemään, jos ei varmuudella tiedä, mikä se oikea määrä on. Ja on monta kertaa nähty, että monet korjaamotkaan eivät sitä tiedä, vaikka luulevat tietävänsä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
Nii vielä, jos se laatikon tyyppi oli epäselvä, niin tänne kun laittaa auton rekisterinumeron tai sarjanumeron (VIN-koodi), niin luultavasti ei mene kovin kauaa, kun joku sen laatikon tyypin selvittää.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
No rekkari on NLM-815
Re: w246, 6V manuaalilootan öljynvaihto?
Jees, eli vaihteiston numero on 71163200885031, toisin sanoen vaihteistotyyppi on 711.632 ja sen myötä toi aiemmin mainitsemani Technical Modification Note ei koske tätä.
Sen tarkemmin en tiedä, että miten tämän öljynvaihto kuuluu hoitua, että siihen en ota kantaa enempiä.
Sen tarkemmin en tiedä, että miten tämän öljynvaihto kuuluu hoitua, että siihen en ota kantaa enempiä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09