W463 G-maasturia etsimässä
W463 G-maasturia etsimässä
Pitkän aikaa pois pysynyt maasturikuume on tehnyt paluun tänä keväänä ja paljon aikaa mennyt lueskellessa eri maasturifoorumeja sekä Nettiauto.com, Tori.fi, Blocket.se, Mobile.de maasturitarjontaa. Lähinnä hakusessa on ollut kaksi päävaihtoehtoa: Mersun G ja Toyotan Landcruiser.
Aiempaa kokemusta maastureista on parinkymmenen vuoden ajalta 3 kpl Suzuki ja 3 kpl Toyota Landcruiser. Kevyet Suzukit metsällä kulkemiseen ja raskaammat Toyotat vetoautona.
Etsinnässä on nyt siis G-mallin oikea maasturi raskaaseen vetokäytöön, mieluiten uudempaa 463-sarjaa. Toivottuja ominaisuuksia: turbo-diesel-koneella, automaatilla, ilmastoinnilla, pitkällä akselivälillä. Yli 3000kg vetokoukku, renkaat pitäisi olla kokoluokkaa 31” tai isommat, sopivuus sekä maasto- että maantiekäyttöön. Vetokohteina autonkuljetustraileria maantiellä sekä jarrutonta peräkärryä huonommilla tiellä ja maastossa.
Aion tässä säikeessä kertoa sopivan yksilön etsinnästä ja käyttöönotosta, jos sopivaa löytyy.
Aiempaa kokemusta maastureista on parinkymmenen vuoden ajalta 3 kpl Suzuki ja 3 kpl Toyota Landcruiser. Kevyet Suzukit metsällä kulkemiseen ja raskaammat Toyotat vetoautona.
Etsinnässä on nyt siis G-mallin oikea maasturi raskaaseen vetokäytöön, mieluiten uudempaa 463-sarjaa. Toivottuja ominaisuuksia: turbo-diesel-koneella, automaatilla, ilmastoinnilla, pitkällä akselivälillä. Yli 3000kg vetokoukku, renkaat pitäisi olla kokoluokkaa 31” tai isommat, sopivuus sekä maasto- että maantiekäyttöön. Vetokohteina autonkuljetustraileria maantiellä sekä jarrutonta peräkärryä huonommilla tiellä ja maastossa.
Aion tässä säikeessä kertoa sopivan yksilön etsinnästä ja käyttöönotosta, jos sopivaa löytyy.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ti 20.04.2021 04:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: G-maasturia etsimässä
Viime viikonloppuna kampasin läpi nettiauto.com tarjonnan, josta löytyi kolme kiinnostavaa yksilöä, joista pyysin väliraha-vaihtotarjouksen yhteen harrasteautoistani. Tarjouspyynnöistä yksi on G-maasturi ja kaksi J100-sarjan Landcruiseria. Vuosimallit ovat 99-03 haarukassa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Yhtä mahdollista G-mersua kävin koeajamassa lähiseudulla. Auto on edelleen myynnissä niin en voi vielä kertoa yksityiskohtia autosta. Hyvin varusteltu ja kohtuullisen ikäinen, mutta hintaa ei saanut neuvoteltua sopivaksi. Kuitenkin sain vertailupohjaa tulevia koeajoja varten kunnossa olevasta yksilöstä.
Ensi viikolle on sovittu koeajo kauempana etelässä myynnissä olevaan yksilöön. Kyseinen yksilö ei täysin täytä vaatimuksia, mutta olisi hinnaltaan huokutteleva. Myös yksi G-mersun rengassetti aluvanteineen on tarkoitus käydä tsekkaamassa.
Ensi viikolle on sovittu koeajo kauempana etelässä myynnissä olevaan yksilöön. Kyseinen yksilö ei täysin täytä vaatimuksia, mutta olisi hinnaltaan huokutteleva. Myös yksi G-mersun rengassetti aluvanteineen on tarkoitus käydä tsekkaamassa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Kävin Etelä-Suomessa katsomassa yhtä G-mersua. Kyse on vanhemmasta mutta vähän ajetusta yksilöstä. Auto oli oikein hyvässä kunnossa mutta molempien takakulmien pystyssaumat olivat pahoin ruostuneet. Täytyy perehtyä G-mersujen kunnostusprojektikertomuksiin kuinka iso homma olisi korjata pystysaumat.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W463 G-maasturia etsimässä
G-mersun etsintä on jatkunut hiljakseen ja olen käynyt katsomassa kahta yksilöä täällä pohjoisessa. Näyttää ettei hyvää 463 G-meseä löydy käytettävissä olevalla budjetilla, joten täytyy laajentaa etsintää myös vanhempiin 460-mallisiin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Onhan niitä muunkin merkkisiä. Onhan se G hieno peli mutta kallis. Minkälainen tuollainen vuosituhannen vaihteen g on ruostumisen suhteen?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Korinsaumat kestää paremmin uuddmmissa mutta kahvojen ja takalasin pyyhkimen varren alta lähtee ruostumaan. Runko ottaa hyvin ruostetta ellei oo uutena alustamassattu. Kannattaa varautua pettymyksiin
Jostain dubaista tai jenkkilän aavikolta voisi löytyä kovapeltinen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Rungot näissä on niin paksuja ja hyvin käsiteltyjä että niiden ruosteongelmia ei tarvitse pelätä. Poislukien tietenkin takajousien ja iskareiden yläpäät, jotka onneksi suht helppo fiksata. Takanurkat tosiaan korista useinmiten pahimpia ruostepaikkoja.
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Moro
Takakulmat on G-mersuissa heikko paikka,takapyörät roiskii nurkat täyteen hiekkaa ja kuraa ,jotka muhii nurkissa ja saumat ruostuu.
Korjausnurkat saa varaosana , orig osat helpoimmin paikalleen
yst jamppa
Takakulmat on G-mersuissa heikko paikka,takapyörät roiskii nurkat täyteen hiekkaa ja kuraa ,jotka muhii nurkissa ja saumat ruostuu.
Korjausnurkat saa varaosana , orig osat helpoimmin paikalleen
yst jamppa
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Tää ei oo turbo eikä automaatti, mut monipaikkanen, ku ymmärsin et oot sellasta hakemassa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/12325454
Soitin tosta iha mielenkiinnosta, vaik itellä onki nyt ensisijasesti toine yksilö kiikarissa. Auto on hyvällä huoltohistorialla, mitä ei näemmä oo ilmotuksessa huomattu hehkuttaa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/12325454
Soitin tosta iha mielenkiinnosta, vaik itellä onki nyt ensisijasesti toine yksilö kiikarissa. Auto on hyvällä huoltohistorialla, mitä ei näemmä oo ilmotuksessa huomattu hehkuttaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Täytyy nostaa kädet pystyyn ja luopua G- mesen hankinnasta. Ei kerta kaikkiaan löytynyt budjettiin sopivaa yksilöä.
Suunnitelmana on nyt varustaa S123 retki- ja eräkäyttöön ja vetää mukana peräkärryllä mönkkäriä, jolla sitten kulku pahimpiin paikkoihin.
Suunnitelmana on nyt varustaa S123 retki- ja eräkäyttöön ja vetää mukana peräkärryllä mönkkäriä, jolla sitten kulku pahimpiin paikkoihin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Eikös minkä tahansa Geen hinnalla saa sit jo valita iha millasen w124 4-maticin tahansa, mist tekee mieleisen, ja vielä jää rahaa reissukassaanki. Jos siitä retki- ja eräauto tulee, ni iha timanttiaha ois löytää aihioks joku kovapenkkine suomi-paku
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Jos ei ole pakko olla mersu, katso 120-korin land cruisereita. Käy vaikka ajamassa joku lähistöltä.
Luotettava auto, ja kohtuullisen sivistynyt maantielläkin (ei lainkaan niin "työkone" kuten vanhemmat).
Kuluttaakin vähemmän kuin G.
En nyt ole niin seurannut, mutta 10ke luulisi saavan ehjän, ehkä allekin?
Menee maastossa tasan sinne minne G:kin, jos rengastus sopiva.
Luotettava auto, ja kohtuullisen sivistynyt maantielläkin (ei lainkaan niin "työkone" kuten vanhemmat).
Kuluttaakin vähemmän kuin G.
En nyt ole niin seurannut, mutta 10ke luulisi saavan ehjän, ehkä allekin?
Menee maastossa tasan sinne minne G:kin, jos rengastus sopiva.
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Täs ois nyt yks pitkä, pakuks rekisteröity ja alkuperäne leveekantisella koneella. Kuvia ku tsuumaa, ni kyllähä tuo näkyy kukkivan kaikist oletttavist paikoista, mut "täl raha saa tällasta"...
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/12879294
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/12879294
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Eli; minä kun en Geländewageneista ymmärrä mitään, niin jos veisin myyjälle vaikka tuplamäärän rahaa mitä se pyytää, niin en saisi ostettua...?GeeMersun myyjä kirjoitti:Myydään asiasta ymmärtävälle.
Nämon kyllä hauskoja.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Tai näin ehdotuksena w163 ML retki autoksi..., budjetti on hiukan toinen mutta toki ei se G ole.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W463 G-maasturia etsimässä
ennemmin mun ehdottamani land cruiser 120, suunnilleen samassa hintaluokassa ja on ehta maasturi mitä ML ei kyllä ole (mulla on ollut molemmat).
Toki jos oltava mersu, niin sitten hyvä ehdotus.
Land Cruiser on kuitenkin yksi maailman luotettavimmista autoista, vaikka mersumies olenkin niin niistä on vain erittäin positiivisia kokemuksia.
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Tuollainen land cruiser on hemmetin hyvä auto, yks parhaista automalleista mitä on tehty. Ei voi oikein Ml mersuun verrata, ne on harrasteautoja ja oma testeri on pakollinen varuste jos niiden kanssa meinaa pärjätä.Risto113 kirjoitti: ↑Ma 20.06.2022 20:57ennemmin mun ehdottamani land cruiser 120, suunnilleen samassa hintaluokassa ja on ehta maasturi mitä ML ei kyllä ole (mulla on ollut molemmat).
Toki jos oltava mersu, niin sitten hyvä ehdotus.
Land Cruiser on kuitenkin yksi maailman luotettavimmista autoista, vaikka mersumies olenkin niin niistä on vain erittäin positiivisia kokemuksia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Kaksi vuotta tuli omistettua edellinen -04 270cdi ML, kahtena vuotena peräkkäin katsastuksesta läpi moitteita, kahden omistusvuoden aikana ei tainnut mikään testeri olla kiinni ML:n OBD portissa, tai jos olikin niin erittäin harvoin.S202 kirjoitti: ↑Ke 22.06.2022 21:46Tuollainen land cruiser on hemmetin hyvä auto, yks parhaista automalleista mitä on tehty. Ei voi oikein Ml mersuun verrata, ne on harrasteautoja ja oma testeri on pakollinen varuste jos niiden kanssa meinaa pärjätä.Risto113 kirjoitti: ↑Ma 20.06.2022 20:57ennemmin mun ehdottamani land cruiser 120, suunnilleen samassa hintaluokassa ja on ehta maasturi mitä ML ei kyllä ole (mulla on ollut molemmat).
Toki jos oltava mersu, niin sitten hyvä ehdotus.
Land Cruiser on kuitenkin yksi maailman luotettavimmista autoista, vaikka mersumies olenkin niin niistä on vain erittäin positiivisia kokemuksia.
Muistakaa vääntää napalukot kiinni asentoon siitä cruiserista, mikäli mielitte poistua päällystetyltä tieltä, vai joko ne on automaattiset...? Tuon ikäluokan tojotan lantikassa taitaa jo olla kierrejousetkin...
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: W463 G-maasturia etsimässä
No land cruiser on maastoauto, Ml ei ole. W163 on mainettaan parempi auto mutta w164 on kyllä aivan katastrofi, vanhemmiten se on käytännössä koko ajan jostain hajalla ja ylläpitokulut järjettömät jos ei itse omista testeriä ja vaihtele osia. Nythän ne on kyllä korjaamoilla syynättävänä että kuinka monta ruostepilkkua löytyy jarrutehostimesta.eseestie kirjoitti: ↑To 30.06.2022 16:46Kaksi vuotta tuli omistettua edellinen -04 270cdi ML, kahtena vuotena peräkkäin katsastuksesta läpi moitteita, kahden omistusvuoden aikana ei tainnut mikään testeri olla kiinni ML:n OBD portissa, tai jos olikin niin erittäin harvoin.S202 kirjoitti: ↑Ke 22.06.2022 21:46Tuollainen land cruiser on hemmetin hyvä auto, yks parhaista automalleista mitä on tehty. Ei voi oikein Ml mersuun verrata, ne on harrasteautoja ja oma testeri on pakollinen varuste jos niiden kanssa meinaa pärjätä.Risto113 kirjoitti: ↑Ma 20.06.2022 20:57ennemmin mun ehdottamani land cruiser 120, suunnilleen samassa hintaluokassa ja on ehta maasturi mitä ML ei kyllä ole (mulla on ollut molemmat).
Toki jos oltava mersu, niin sitten hyvä ehdotus.
Land Cruiser on kuitenkin yksi maailman luotettavimmista autoista, vaikka mersumies olenkin niin niistä on vain erittäin positiivisia kokemuksia.
Muistakaa vääntää napalukot kiinni asentoon siitä cruiserista, mikäli mielitte poistua päällystetyltä tieltä, vai joko ne on automaattiset...? Tuon ikäluokan tojotan lantikassa taitaa jo olla kierrejousetkin...
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W463 G-maasturia etsimässä
On kierrejouset, ja napalukotkin historiaa.eseestie kirjoitti: ↑To 30.06.2022 16:46Kaksi vuotta tuli omistettua edellinen -04 270cdi ML, kahtena vuotena peräkkäin katsastuksesta läpi moitteita, kahden omistusvuoden aikana ei tainnut mikään testeri olla kiinni ML:n OBD portissa, tai jos olikin niin erittäin harvoin.S202 kirjoitti: ↑Ke 22.06.2022 21:46Tuollainen land cruiser on hemmetin hyvä auto, yks parhaista automalleista mitä on tehty. Ei voi oikein Ml mersuun verrata, ne on harrasteautoja ja oma testeri on pakollinen varuste jos niiden kanssa meinaa pärjätä.Risto113 kirjoitti: ↑Ma 20.06.2022 20:57ennemmin mun ehdottamani land cruiser 120, suunnilleen samassa hintaluokassa ja on ehta maasturi mitä ML ei kyllä ole (mulla on ollut molemmat).
Toki jos oltava mersu, niin sitten hyvä ehdotus.
Land Cruiser on kuitenkin yksi maailman luotettavimmista autoista, vaikka mersumies olenkin niin niistä on vain erittäin positiivisia kokemuksia.
Muistakaa vääntää napalukot kiinni asentoon siitä cruiserista, mikäli mielitte poistua päällystetyltä tieltä, vai joko ne on automaattiset...? Tuon ikäluokan tojotan lantikassa taitaa jo olla kierrejousetkin...
Sähköiset lukot tasauspyörästöissä.
Jäykkä taka-akseli, missä on suuret joustovarat.
Kaikin puolin hyvin tehty ja kestävä auto.
Re: W463 G-maasturia etsimässä
Olen todennut että varsin hyvä valinta jahtiautoksi on 124 ASD-perällä, ei jää kiinni siihen mihin henkilöautolla tulee ajettua. Jopa niin etten viime syksynä ottanut SJ410:a lainkaan liikennekäyttöön.Suunnitelmana on nyt varustaa S123 retki- ja eräkäyttöön....
wiimax.fi
Re: W463 G-maasturia etsimässä
123een ei taida saada muuta kuin kemppilukkoa? Romuvarastossani olisi 200D-mallista kotoisin oleva tiheä (muistaakseni 3.91-perä), jonka voisi hitsata kiinteäksi ja paikalleen. Tiheä perä olisi muutenkin hyvä maastoajossa. Kemppiperällä katsastukseen joutusi vaihtamaan joko ehjän perän tai sitten boorit-sileäksi-hiotun vetoakselin. Tuttua hommaa ajalta kun ajelin Volle 940 turbolla, jossa oli kemppiperä. Kerran tuli kiire katsastukseen mennessä ja en ehtinyt vaihtaa sileää vetoakselia mutta onneksi katsari ei huomannut, kehui vaan että ompa tasaiset takajarrut
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561