Tere,
tällainen vikakoodi: P0642 Anturin referenssijännite A piiri matala.
Viittaako tämä vaihteiston toimintaan?
Voisiko akku olla sökö?
Auto 420 CDI, 7G Tronic-vaihteistolla. Vaihteisto-ohjaimeen vaihdettu n. vuosi sitten ne ns. tyyppivikaa aiheuttavat sensorit (En nyt muista ulkoa niiden virallisia nimiä).
W164 vikakoodin tulkinta
W164 vikakoodin tulkinta
W164 ML 420 CDI
Re: W164 vikakoodin tulkinta
Kannattaisi kertoa miltä ohjainlaitteelta vikakoodi on luettu (pitikö viittauksen vaihteistoon kattaa tämä) ja millä testerillä niin saattaisi tulla enemmän kommentteja.
Re: W164 vikakoodin tulkinta
Laite on ihan tuollainen halpis vikakoodilukija, ja koodi luettu OBDII-portista.
Quicklynks T40 code reader.
Quicklynks T40 code reader.
W164 ML 420 CDI
Re: W164 vikakoodin tulkinta
Yleisesti, tuo koodi meinaa että antureiden käyttämä referenssijännite, mihin varsinaista anturisignaalia verrataan, on liian matala.
Referenssi on näissä 5 volttia, tasan ja tarkalleen.
Jos omistaa yleismittarin ja tietää mitä tekee, voi tuon ihan mitata.
Parempi vaihtoehto on mennä starin ääreen ja todeta tilanne sen kanssa.
Huuhaatesteristä on usein enemmän päänvaivaa kuin hyötyä valitettavasti.
Referenssi on näissä 5 volttia, tasan ja tarkalleen.
Jos omistaa yleismittarin ja tietää mitä tekee, voi tuon ihan mitata.
Parempi vaihtoehto on mennä starin ääreen ja todeta tilanne sen kanssa.
Huuhaatesteristä on usein enemmän päänvaivaa kuin hyötyä valitettavasti.
Re: W164 vikakoodin tulkinta
Kuukkeli antaa tällaisen. Päättele nyt siitä.
Parempi vaihtoehto olisi viedä auto starin piuhan päähän, se kertoo mistä yksiköstä vika tulee, mitkä oli olosuhdetiedot, ja opastaa eteenpäin vianhaussa.
Parempi vaihtoehto olisi viedä auto starin piuhan päähän, se kertoo mistä yksiköstä vika tulee, mitkä oli olosuhdetiedot, ja opastaa eteenpäin vianhaussa.
Re: W164 vikakoodin tulkinta
"Jos omistaa yleismittarin ja tietää mitä tekee, voi tuon ihan mitata." Olen sähköalan ammattilainen, joten kai sitä hätnäppää osaisi yleismittarilla mitata. Ongelma on vaan, ettei tiedä missä vikakoodia antava anturi sijaitsee.. Todennäköisesti joudun luetuttamaan tämän vian *:lla jos se jatkaa ilmestymistään.
"Huuhaatesteristä on usein enemmän päänvaivaa kuin hyötyä valitettavasti." Samaa mieltä. Sillä saa kuitenkin kuitattua vikavalon pois häiritsemästä.
"Huuhaatesteristä on usein enemmän päänvaivaa kuin hyötyä valitettavasti." Samaa mieltä. Sillä saa kuitenkin kuitattua vikavalon pois häiritsemästä.
W164 ML 420 CDI
Re: W164 vikakoodin tulkinta
No juu, yksikkö pitäisi tietää.
Tosin, usein nuo halvat testerit eivät lue kuin moottorin ja päästöihin liittyvät = vika pitäisi olla silloin konehuoneen antureissa.
Mikä vain 3-napainen moottorin anturi sopii mittailuun, maa, ref, sig (järjestyksestä en tiedä, mutta et sinä jännitettä mittaamalla voi mitään rikkoa..) on navat.
Tosin, usein nuo halvat testerit eivät lue kuin moottorin ja päästöihin liittyvät = vika pitäisi olla silloin konehuoneen antureissa.
Mikä vain 3-napainen moottorin anturi sopii mittailuun, maa, ref, sig (järjestyksestä en tiedä, mutta et sinä jännitettä mittaamalla voi mitään rikkoa..) on navat.