W164 vikakoodin tulkinta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

W164 vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Tere,

tällainen vikakoodi: P0642 Anturin referenssijännite A piiri matala.

Viittaako tämä vaihteiston toimintaan?

Voisiko akku olla sökö?

Auto 420 CDI, 7G Tronic-vaihteistolla. Vaihteisto-ohjaimeen vaihdettu n. vuosi sitten ne ns. tyyppivikaa aiheuttavat sensorit (En nyt muista ulkoa niiden virallisia nimiä).
W164 ML 420 CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W164 vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kannattaisi kertoa miltä ohjainlaitteelta vikakoodi on luettu (pitikö viittauksen vaihteistoon kattaa tämä) ja millä testerillä niin saattaisi tulla enemmän kommentteja.
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Re: W164 vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Laite on ihan tuollainen halpis vikakoodilukija, ja koodi luettu OBDII-portista.

Quicklynks T40 code reader.
W164 ML 420 CDI
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W164 vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Yleisesti, tuo koodi meinaa että antureiden käyttämä referenssijännite, mihin varsinaista anturisignaalia verrataan, on liian matala.
Referenssi on näissä 5 volttia, tasan ja tarkalleen.

Jos omistaa yleismittarin ja tietää mitä tekee, voi tuon ihan mitata.

Parempi vaihtoehto on mennä starin ääreen ja todeta tilanne sen kanssa.
Huuhaatesteristä on usein enemmän päänvaivaa kuin hyötyä valitettavasti.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kuukkeli antaa tällaisen. Päättele nyt siitä.

Parempi vaihtoehto olisi viedä auto starin piuhan päähän, se kertoo mistä yksiköstä vika tulee, mitkä oli olosuhdetiedot, ja opastaa eteenpäin vianhaussa.
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Re: W164 vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja antran1 »

"Jos omistaa yleismittarin ja tietää mitä tekee, voi tuon ihan mitata." Olen sähköalan ammattilainen, joten kai sitä hätnäppää osaisi yleismittarilla mitata. Ongelma on vaan, ettei tiedä missä vikakoodia antava anturi sijaitsee.. :roll: Todennäköisesti joudun luetuttamaan tämän vian *:lla jos se jatkaa ilmestymistään.

"Huuhaatesteristä on usein enemmän päänvaivaa kuin hyötyä valitettavasti." Samaa mieltä. Sillä saa kuitenkin kuitattua vikavalon pois häiritsemästä. 8)
W164 ML 420 CDI
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W164 vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

No juu, yksikkö pitäisi tietää.
Tosin, usein nuo halvat testerit eivät lue kuin moottorin ja päästöihin liittyvät = vika pitäisi olla silloin konehuoneen antureissa.
Mikä vain 3-napainen moottorin anturi sopii mittailuun, maa, ref, sig (järjestyksestä en tiedä, mutta et sinä jännitettä mittaamalla voi mitään rikkoa..) on navat.
Vastaa Viestiin