
Pahentunut mielestäni hieman tässä 1,5v omistuksen aikana. Viileänä aamuna kun lähtee pihasta vaihtaa ihan ok, mutta jos joutuu odottamaan hetken ekoissa valoissa (niihin matkaa ehkä 100m) niin 1-2 vaihdossa on todella kovaa luistoa, kierrokset nousee vaihdon aikana ja tulee yleensä vähän höllättyä/autettua laatikkoa vaihtamaan. Tämän jälkeen toimii taas niinkun aina eli kakkoselle vaihdettaessa vaihto kestää ja kestää kierrokset eivät putoa niinkun kuuluisi vaan junnaavat samassa, eivät kuitenkaan karkaa niinkun kylmänä. Oire pienenee/melkeen häviää kyllä kovassa kiihdytyksessä.
Monesti kun se kakkonen viimein on sisällä kunnolla ni vaihteisto vaihtaakin jo heti perään kolmosen.
Tähän mennessä tehtyä: koneellinen huuhtelu öljynvaihto, myös suodatin, pistoke, kyb (vemo merkkinen), adaptiot nollattu -> Ei vaikutusta vikaan joten hommasin käytetyn venttiilikoneiston, piti olla ehjä/toimiva -> ei vaikutusta joten avasin ja putsasin alkup. venttiilikoneiston, laitoin sonnaxin overlap sleeve kitin sinne -> ei vaikutusta vikaan -> hommasin tehdaskunnostetun turbiinin, sekä vaihdoin öljyt jälleen, tälläkään ei ollut vikaan vaikutusta, ehkä kuitenkin laatikon toiminta parani muuten hieman paremmaksi.
Ekoilla remonteilla öljyksi meni surullisen kuuluisa comma mvatf+, myöhemmin tuli laitettua classic galar 7g öljyä mikä pitäs olla hyvää tavaraa tonne. Koskaan laatikosta ei ole tullut koodeja ja joka remontin jälkeen adaptiot nollattu. Toi vemon kybi tuntuu hieman oireilevan välillä joten sen vois tietenkin vielä vaihtaa, mutta tuskin sillä vaikutusta tähän, vai? En muista vaihtelinko vaihto solenoidien paikkaa venttiilikoneistossa, mut muistaakseni sama solenoidi ohjaa 1-2 vaihtoa kun 4-5 vaihtoakin, ja siinä vaihdossa taas ei ole mitään vikaa..
Mitähän seuraavaksi, onko jollakin vinkkejä tai ajatuksia? Olisko järkeä porata sitä erästä öljyreikää isommaksi venttiilikoneiston välissä olevasta levystä (on ollut joskus juttua täällä) Vai täytyykö suosiolla alkaa etsimään vaan ehjää laatikkoa

E: viewtopic.php?f=2&t=188171&start=30 tässä ketjussa vähän samantapaista vikaa selvitty, lopputuloksesta ei vaan oo tietoa.