Niin, riippunee hybridin toteutuksesta, mutta yleenä varmaan ajotila ratkaisee, en ihan heti löytänyt vastaavaa sivua Mersulta (enkä BMWltä) mutta esim. Volvon tapauksessa tila "Hold" säästää ajoakkua myöhemmälle kun taas tila "Charge" lataa hybridiakkua bensamoottorilla (toiminne jossa ei juuri järkeä ole, vrt. häviöt prosessin eri vaiheissa...?)
https://www.volvocars.com/fi/support/ma ... jon-aikana
Veikkaisin että tästä Mercedes-AMG:stäkin löytyy näitä "ajotiloja" enempi kun osaamme niitä edes pyytää
Mutta joo, jos tällä ajelis vaikka rataa, niin kyllähän se ennen jokaista mutkaa generoi aika rajusti energiaa takas akkuun - joka siis on edellisellä suoralla puhkuttu V8-bensalla liike-energiaksi... Eli "totuus" ei tietenkään ole niin mustavalkoinen kuin miltä se ens ajatuksella vaikutti.. Ts. tuota lisätehoa pystynee hyödyntämään pitempään.
Pakko vielä kommentoida tuohon:
Dieselross kirjoitti: ↑Pe 03.09.2021 15:34
Kaikki hybridithän on lähtökohtaisesti pelkkää viherpesua. Kaikkien ympäristömyrkkyjen äiti CO2 päästö pitää saada alas hinnalla millä hyvänsä, jos ei byrokraattien asettamat rajat malliston keskimääräiselle päästölle riitä niin eurostoliiton siitä synnistä langettamat sakot on k o v a t valmistajalle..
Heh, sarkasmi on tosiaan osuvaa, koska tuo "
nykyajan peikko" CO2 nyt sattuu olemaan kaiken vihreän elollisen elämän edellytys tällä planeetalla, ja itsessään hajuton ja mauton kaasu joka ei vielä huomattavasti isommissakaan pitoisuuksissa haitallinen ihmiselle...
Kolikon toinen puoli että ilman tätä kaasukehää (sis. myös 400 ppm CO2) oltaisiin koko ajan keskimäärin pakkasella, not good

No, ei ole tämän foorumin aihe alkaa näistä veistelemään... sorry siis offtopic.
PS. Sen verran pakko sivuta politiikkaa, että ne EU:n C02 rajat kyllä kiristyy niin rankassa tahdissa että en oikein ymmärrä miksi meidän vihervasemmiston tarvi tehdä yhtään mitään "ilmastotoimia"? Tilannehan korjaantuu autoilun osalta aivan itsekseen...
Paljon isompia avoimia asioita on miten koksataan terästä ilman kivihiiltä, ja mistä saadaan sähköä paukkupakkasilla kun aurinko ei paista eikä myllytkään pyöri...?
PPS. Onko tämä myös syy miksi Mercedes-AMG on eriytetty omaksi brändikseen? Noilla pienempien valmistusmäärien "merkeillä" kun on - onneksi - hieman löysemmät rajat kuin isoilla bulkkivalmistajilla!