om642 sinistä savua
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 30.12.2015 17:03
om642 sinistä savua
Juu,kyseessä on 2008 173 kW moottori,kysymys kuuluu:
Sinistä öljy savua tulee kuormalla ei tyhjäkäynillä,seuraavat toimenpiteet suoritettu
-Turbo uusissa puissa,uusi keskiosa yms toimenpiteet suoritettu
-Huohotin uusi...ei huohota
-pakosarjat puhtaat kummankin puolen ja oikean väriset
-Öljyn paluu turbolta kunnossa
-sen verran ajattu ja käytetty ettei enää pitäsi olla öljyä pakoputkessa
Mutta silti sinistä tulee,loppuu ideat kesken,onko arvon raadilla ollut vastaavaa vaivaa
Sinistä öljy savua tulee kuormalla ei tyhjäkäynillä,seuraavat toimenpiteet suoritettu
-Turbo uusissa puissa,uusi keskiosa yms toimenpiteet suoritettu
-Huohotin uusi...ei huohota
-pakosarjat puhtaat kummankin puolen ja oikean väriset
-Öljyn paluu turbolta kunnossa
-sen verran ajattu ja käytetty ettei enää pitäsi olla öljyä pakoputkessa
Mutta silti sinistä tulee,loppuu ideat kesken,onko arvon raadilla ollut vastaavaa vaivaa
Re: om642 sinistä savua
Cooleri tyhjennetty öljystä, hoohottimen kalvo ehjä, dpf ehjä. Kaikki pöntöt pesty?
Uutta garret osaa käytetty? Vai kiinan osia?
Kaikki männät ehjiä? Eli puristukset ok?
Uutta garret osaa käytetty? Vai kiinan osia?
Kaikki männät ehjiä? Eli puristukset ok?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: om642 sinistä savua
lähdettiinkö noihin turbon vaihtoihin saman savutuksen takia, vai tuliko ongelma vasta huollon seurauksena.
W212 E350cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 30.12.2015 17:03
Re: om642 sinistä savua
Kun noin tuota kysyit,niin projekti lähti liikkeelle vuotavista lauhduttimen tiivisteistä ja samalla huollettiin tuo turbo koska pakokaasussa öljyn hajua,ei ole käytetty kiinan osia ahtimessa,tuon jälkeen savuutus lisääntynyt,turbo irroitettu uudelleen,pakopuolella öljyä,testi penkissä ajettu...kestää öljyn paineen ja kaikki käppyrät kohdallaanNurmituomas kirjoitti: ↑Ti 14.09.2021 08:30 lähdettiinkö noihin turbon vaihtoihin saman savutuksen takia, vai tuliko ongelma vasta huollon seurauksena.
Re: om642 sinistä savua
Pakopuolella vai pakokanavissa? Onko pakosarjat öljyiset?
Lauhduttimen tiivisteistä, ilmastointi? Ei tuolla muita lauhduttimia ole.
Lauhduttimen tiivisteistä, ilmastointi? Ei tuolla muita lauhduttimia ole.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 30.12.2015 17:03
Re: om642 sinistä savua
Öljynjäähdyttimeksi. Lauhdutin tekee kaasusta nestettä.
Re: om642 sinistä savua
Jos ihan tarkkoja ollaan niin ei kaasusta, vaan höyrystä. Ja mehän ollaan, eikö vaan?
Re: om642 sinistä savua
No niin, siis pakopesään vuotaa öljyä, kaksi vaihtoehtoa, tai kolme mut niistä kaksi tarkoittaa samaa eli turbo paskana.
Eka vaihtoehto on kampikammion huohotus ja sitä kautta öljyn paluu ongelma, eli ahtimesta ei pääse öljy pois joten se painaa sen akselin männänrengas tiivisteiden välistä pesiin =savua.
Tai joku on unohtanut paluupuolen tulpan laipan päähän kun laitettu paikoilleen, tämäkin on nähty. = paljon savua.
Sitten se toinen ikävämpi vaihtoehto, ahdin on joko kasattu paskasti ja turbiinin tiivisterengas on poikki tai puuttuu. Tai tasapainoitettu huonosti ja rengas on saanut kyytiä päittäis liikkeiden takia. Molemmat on virheitä ahtimen huollossa.
Noista sitten valitsemaan miksi öljyä päätyy koteloihin.
Eka vaihtoehto on kampikammion huohotus ja sitä kautta öljyn paluu ongelma, eli ahtimesta ei pääse öljy pois joten se painaa sen akselin männänrengas tiivisteiden välistä pesiin =savua.
Tai joku on unohtanut paluupuolen tulpan laipan päähän kun laitettu paikoilleen, tämäkin on nähty. = paljon savua.
Sitten se toinen ikävämpi vaihtoehto, ahdin on joko kasattu paskasti ja turbiinin tiivisterengas on poikki tai puuttuu. Tai tasapainoitettu huonosti ja rengas on saanut kyytiä päittäis liikkeiden takia. Molemmat on virheitä ahtimen huollossa.
Noista sitten valitsemaan miksi öljyä päätyy koteloihin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 30.12.2015 17:03
Re: om642 sinistä savua
juu,ahdin avattu uudelleen,tarkastettu ja ajettu penkissä,kestää öljyn paineen lämpösellä sekä kylmällä öljyllä,tasapainoitus yms asiat kunnossa,ei huohota ainakaan tyhjäkäynillä,toki mahdollista että kieroksilla huohottaisi,entryn mukaan puristukset kunnossa,kone käy kuin kello,eli sylinterien kautta tuleva huohotus mielestäni epätodennäköistä?!,mistäs sitten kaiveltaisiin?MJPfin kirjoitti: ↑Ti 14.09.2021 23:04 No niin, siis pakopesään vuotaa öljyä, kaksi vaihtoehtoa, tai kolme mut niistä kaksi tarkoittaa samaa eli turbo paskana.
Eka vaihtoehto on kampikammion huohotus ja sitä kautta öljyn paluu ongelma, eli ahtimesta ei pääse öljy pois joten se painaa sen akselin männänrengas tiivisteiden välistä pesiin =savua.
Tai joku on unohtanut paluupuolen tulpan laipan päähän kun laitettu paikoilleen, tämäkin on nähty. = paljon savua.
Sitten se toinen ikävämpi vaihtoehto, ahdin on joko kasattu paskasti ja turbiinin tiivisterengas on poikki tai puuttuu. Tai tasapainoitettu huonosti ja rengas on saanut kyytiä päittäis liikkeiden takia. Molemmat on virheitä ahtimen huollossa.
Noista sitten valitsemaan miksi öljyä päätyy koteloihin.
Re: om642 sinistä savua
Mäntä halki ja painetta kampikammioon ja öljyn paluu ei toimi, jos se työntää turbiinipesään öljyä.
Vai onko dpf ja katti poistettu jolloin pakopaine liian pieni ja ahdin työntää öljyä pesään kun pakopaine tippuu, korjauksena joutuu laittamaan tupla urat akseliin ja kaksi männänrengasta.
Vai onko dpf ja katti poistettu jolloin pakopaine liian pieni ja ahdin työntää öljyä pesään kun pakopaine tippuu, korjauksena joutuu laittamaan tupla urat akseliin ja kaksi männänrengasta.
Re: om642 sinistä savua
.
Luinko oikein, ettei huohota - kaikki ahdetut dieseit huohottaa, kaikki.
Jos moottori ei pääse huohottamaan oikealla tavalla, niin öljyä tulee "läpi" mitä ihmellisemmistä paikoista.
Esim ahtimesta, kun se ei pääse tyhjenemään öljystä oikealla tavalla kampikammion paineen painaessa öljyä takaisin
Luinko oikein, ettei huohota - kaikki ahdetut dieseit huohottaa, kaikki.
Jos moottori ei pääse huohottamaan oikealla tavalla, niin öljyä tulee "läpi" mitä ihmellisemmistä paikoista.
Esim ahtimesta, kun se ei pääse tyhjenemään öljystä oikealla tavalla kampikammion paineen painaessa öljyä takaisin
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 30.12.2015 17:03
Re: om642 sinistä savua
Kyllä tavallaan luit oikein,huohotuksella tarkotin tällä kohtaa että ei puske painetta esim öljy korkille niin paljon että lentää kattoontuikku kirjoitti: ↑To 16.09.2021 07:25 .
Luinko oikein, ettei huohota - kaikki ahdetut dieseit huohottaa, kaikki.
Jos moottori ei pääse huohottamaan oikealla tavalla, niin öljyä tulee "läpi" mitä ihmellisemmistä paikoista.
Esim ahtimesta, kun se ei pääse tyhjenemään öljystä oikealla tavalla kampikammion paineen painaessa öljyä takaisin
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 30.12.2015 17:03
Re: om642 sinistä savua
No niin vika selvillä ja korjattu….turbon remontointi ei sitten ollut onnistunut kaikesta huolimatta,nyt ahdin vaihdettu toiseen ja homma pelittää,kiitos mukana olleille hyvistä neuvoistaJoopajoo2015 kirjoitti: ↑Ma 13.09.2021 16:15 Juu,kyseessä on 2008 173 kW moottori,kysymys kuuluu:
Sinistä öljy savua tulee kuormalla ei tyhjäkäynillä,seuraavat toimenpiteet suoritettu
-Turbo uusissa puissa,uusi keskiosa yms toimenpiteet suoritettu
-Huohotin uusi...ei huohota
-pakosarjat puhtaat kummankin puolen ja oikean väriset
-Öljyn paluu turbolta kunnossa
-sen verran ajattu ja käytetty ettei enää pitäsi olla öljyä pakoputkessa
Mutta silti sinistä tulee,loppuu ideat kesken,onko arvon raadilla ollut vastaavaa vaivaa