Moi . Mulla on Japanista tuotu W220 . Xenonit oli jo aiemmin päivitetty uudempiin. Korkeus-säädön piuhat olivat kytketty pystysuoraan olevaan rasiaan
mutta ostamissani valoissa on siinä paikalla vain rasian aihio ? Uskallanko kytkeä nuo 4 piuhaa allaolevan esimerkin mukaisesti vasemmalla olevaan
rasiaan ? Meneekö sähköissä jotain rikki jos menee väärin. Valojen toiminta on ok muuten .. vain korkeus-automatiikka puuttuu
new bi xenon light small.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Olisi pitänyt tutkia valoja enemmän. Minkälaiset esim. ovat Pre-faceliftin ja Faceliftin erot. Italiasta myytiin Boschin täydellisiä valoja kohtuulliseen hintaan ja näyttivät aivan samanlaisilta ,, joten ostin ne. Harmi vain että korkeus-säätöjen rasia on erilainen. Kyllä tämä vielä selviää.
Terv. Kari
Kai olet kytkentäkaaviot jo vertaillut? Ei välttämättä riitä että on oikeat johdot oikeissa liittimissä jos vaikkapa CAN-viesteissä eroja tms.
Usein faceliftin tullessa markkinoille aletaan myydä sovitusbokseja tai muita ratkaisuja mutta noidenkin saatavuus voi olla hankalaa näin vanhaan autoon. Toivottavasti hoituu pelkällä johtosarjalla.
Faceliftissä on bi-xenonit projektoreilla, prefaceliftissä taas xenon-lähivalot perinteisellä heijastimella. Korkeussäädön liitin on erilainen, mutta molemmissa menee samat signaalit.
Faceliftin bi-xenon umpioita on kahta mallia: Ensinnäkin on ABC-alustoille tehty versio, jossa erillistä korkeudensäädön liitintä ei umpion perässä ole. Niissä korkeussäätö hoituu umpion pohjassa olevan kontrollerin kautta. Sitten on Airmatic-alustoille tehty versio, jossa tuo liitin on. Ilmeisesti sulla on Airmatic-auto, jos edellisissä umpioissa liitin löytyy.
Itse ostin saman vuosimallin japanintuonti-W220:seen facelift bi-xenon umpiot, ja luonnollisesti väärät ts. minulla oli Airmatic kärry ja umpiot olivat ABC-alustalle. Ratkaisu oli kaivaa ne projektorin korkeussäädön johdot umpion sisältä, väsätä siihen oma liitin ja kytkeä ne auton töpseliin. Muistaakseni tuon sai tehtyä ilman umpion purkamista. Sen jälkeen pelittää sekä valot että korkeusssäätö ja katsurisetä on tyytyväinen.
En muista detaljeja mutta tuolla "valkoinen valas" topikissa muistaakseni noita valojen säätöjäkin kävin läpi.
Tökkimällä niitä korkeussäädön johtoja random töpseleihin johtaa tödnäk ei-toivottuihin tuloksiin.
Ok. Tutkitaan rauhassa. Auto on W220 S500 2000 eli kuin Harriban entinenkin .. ja vielä valkoinen Autossa oli jo valot uudemman mallin ja neliskulmaisesta töpselistä irtojohdoilla kytketty tuohon kuvassa olevaan pystysuoraan rasiaan. Muuten hyvä mutta vaalokuvio oli RHD. Ostin uudet LHD-valot mutta pystysuorassa rasiassa oli vain kuoret. Alhaalla on kolme rasiaa. ainoa töpseli on nyt kytketty keskimmäiseen ja yksi maajohto toiseen rasiaan. Kaikki toiminnot ovat Ok paitsi tuo korkeus-säätö. Ehkä hankin nämä Pre-Faceliftin valot ja myyn toiset.
Sieppaa.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.