Osaisiko joku kertoa, ettämikä on tuo osa joka näkyy tuossa laturin hihnapyörän alapuolella hieman taakse siitä?
Äkkivilkaisulla siihen näyttäs tulevan alipaineputki ja tuossa autossa on tehot kateissa, eli vikatilassa.
Vito W638 CDI112tehot kateissa
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: Vito W638 CDI112tehot kateissa
Tuo OneDrive kuvasi ei tule näkyville. Mutta oletan sijainnista päätellen, että kyseessä turboon liittyvä alipaineventtiili. Toimiiko valojen korkeussätö auton ollessa käynnissä? Jos toimii, niin järjestelmässä ilmeisesti alipainejärjestelmä ainakin osittain toimii. Jos ei, niin alipaineet eivät ole ok (toki myös valojenkin korkeussäätö voi ola viallinen). Tuo kyseinen venttiilikin voi olla jumissa, tai letkuissa vuoto. Haulla voi löytyä lisää tietoa.
Katso esim. viewtopic.php?f=2&t=200296
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: Vito W638 CDI112tehot kateissa
Vitollinen kirjoitti: ↑Ke 22.09.2021 10:04Tuo OneDrive kuvasi ei tule näkyville. Mutta oletan sijainnista päätellen, että kyseessä turboon liittyvä alipaineventtiili. Toimiiko valojen korkeussätö auton ollessa käynnissä? Jos toimii, niin järjestelmässä ilmeisesti alipainejärjestelmä ainakin osittain toimii. Jos ei, niin alipaineet eivät ole ok (toki myös valojenkin korkeussäätö voi ola viallinen). Tuo kyseinen venttiilikin voi olla jumissa, tai letkuissa vuoto. Haulla voi löytyä lisää tietoa.
Katso esim. viewtopic.php?f=2&t=200296
Kiitti tiedosta,se osa varmaankin on. Ethän sattuisi tietämään tuon osan nimeä/varaosanumeroa, niin sais tarvittaessa tilattua uuden. Jarrutehostin toimii OK alipaineella, tuossa ei ole valojen korkeussäätöä, mun käsityksen mukaan. Ei ainakaan ole mitään namiskaa ohjaamossa eikä lampuilla ole letkuja eikä säätösysteemiä näkyvissä. Saksasta tuotu V220 bussi vm. 2002. Ja sekin olisi kiva tietää, jotta paljonko alipainetaso pitäisi löytyä noilta alipaineventtiileiltä ja alipainepumpulta.
Egr:n tulevan venttiilin uusin ilman vaikutusta. Egr-venttiilin puhdistin ja imemällä kara liikkui.
Täytyy mennä auton alle tutkimaan. Oman vaikeutensa tuottaa se, että ollaan täällä Kreikan saarella ja varaosien saanti viipyy.
[/
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: Vito W638 CDI112tehot kateissa
juudes kirjoitti: ↑Ke 22.09.2021 13:06Harmi, että vastaus viipyi. Kiirettä on pitänyt täälläpäin, toivottavasti tästä on apua.Vitollinen kirjoitti: ↑Ke 22.09.2021 10:04Tuo OneDrive kuvasi ei tule näkyville. Mutta oletan sijainnista päätellen, että kyseessä turboon liittyvä alipaineventtiili. Toimiiko valojen korkeussätö auton ollessa käynnissä? Jos toimii, niin järjestelmässä ilmeisesti alipainejärjestelmä ainakin osittain toimii. Jos ei, niin alipaineet eivät ole ok (toki myös valojenkin korkeussäätö voi ola viallinen). Tuo kyseinen venttiilikin voi olla jumissa, tai letkuissa vuoto. Haulla voi löytyä lisää tietoa.
Katso esim. viewtopic.php?f=2&t=200296
Kiitti tiedosta,se osa varmaankin on. Ethän sattuisi tietämään tuon osan nimeä/varaosanumeroa, niin sais tarvittaessa tilattua uuden. Jarrutehostin toimii OK alipaineella, tuossa ei ole valojen korkeussäätöä, mun käsityksen mukaan. Ei ainakaan ole mitään namiskaa ohjaamossa eikä lampuilla ole letkuja eikä säätösysteemiä näkyvissä. Saksasta tuotu V220 bussi vm. 2002. Ja sekin olisi kiva tietää, jotta paljonko alipainetaso pitäisi löytyä noilta alipaineventtiileiltä ja alipainepumpulta.
Egr:n tulevan venttiilin uusin ilman vaikutusta. Egr-venttiilin puhdistin ja imemällä kara liikkui.
Täytyy mennä auton alle tutkimaan. Oman vaikeutensa tuottaa se, että ollaan täällä Kreikan saarella ja varaosien saanti viipyy.
[/
En arvannut, että kyseessä on bussimalli. Siinähän ei tarvita valojen korkeussäätöä jos on takana ilmajousitus. Ja sitten itse osaan, en osaa äkkiseltään sanoa onko noita erilaisia. Ainakin omaan 112 CDI malliin sopivan vemttiilin numero EPC:ssä on: A 000 545 04 27. Näitähän voi joissakin Vitoissa olla kaksikin kappaletta. En tiedä missä se toinen majailee, koska omassani on vain yksi (tässä ei ole EGR-venttiiliä).
Onkohan siellä Kreikan saarella korjaamoa, tai meseharrastajaa jolla olisi stari? Helpottaisi ainakin vianetsintää, muuten joutuu ehkä vaihtamaan osia summamutikassa. Ratkaisu voi olla sekin, jos muuta keinoa ei löydy.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: Vito W638 CDI112tehot kateissa
Vitollinen kirjoitti: ↑To 23.09.2021 17:36Kiitos jälleen. Ei ole myöhässä, ei.Kävin paikallisessa autosähköliikkeessä vikakoodin luennassa ja juurikin tuolla varaosanumerolla myivät osan. Vaihdoin sen ja vika ei korjaantunut. Nyt ymmärrän, että noitahan onkin kaksi. Vaihdoin vaan sen egr:ä ohjaavan venttiilin, joka on todennäköisesti toimiva. Nyt kunhan ehdin, niin vaihdan uuden tuota turboa komentavan venttiilin tilalle.juudes kirjoitti: ↑Ke 22.09.2021 13:06Harmi, että vastaus viipyi. Kiirettä on pitänyt täälläpäin, toivottavasti tästä on apua.Vitollinen kirjoitti: ↑Ke 22.09.2021 10:04Tuo OneDrive kuvasi ei tule näkyville. Mutta oletan sijainnista päätellen, että kyseessä turboon liittyvä alipaineventtiili. Toimiiko valojen korkeussätö auton ollessa käynnissä? Jos toimii, niin järjestelmässä ilmeisesti alipainejärjestelmä ainakin osittain toimii. Jos ei, niin alipaineet eivät ole ok (toki myös valojenkin korkeussäätö voi ola viallinen). Tuo kyseinen venttiilikin voi olla jumissa, tai letkuissa vuoto. Haulla voi löytyä lisää tietoa.
Katso esim. viewtopic.php?f=2&t=200296
Kiitti tiedosta,se osa varmaankin on. Ethän sattuisi tietämään tuon osan nimeä/varaosanumeroa, niin sais tarvittaessa tilattua uuden. Jarrutehostin toimii OK alipaineella, tuossa ei ole valojen korkeussäätöä, mun käsityksen mukaan. Ei ainakaan ole mitään namiskaa ohjaamossa eikä lampuilla ole letkuja eikä säätösysteemiä näkyvissä. Saksasta tuotu V220 bussi vm. 2002. Ja sekin olisi kiva tietää, jotta paljonko alipainetaso pitäisi löytyä noilta alipaineventtiileiltä ja alipainepumpulta.
Egr:n tulevan venttiilin uusin ilman vaikutusta. Egr-venttiilin puhdistin ja imemällä kara liikkui.
Täytyy mennä auton alle tutkimaan. Oman vaikeutensa tuottaa se, että ollaan täällä Kreikan saarella ja varaosien saanti viipyy.
[/
En arvannut, että kyseessä on bussimalli. Siinähän ei tarvita valojen korkeussäätöä jos on takana ilmajousitus. Ja sitten itse osaan, en osaa äkkiseltään sanoa onko noita erilaisia. Ainakin omaan 112 CDI malliin sopivan vemttiilin numero EPC:ssä on: A 000 545 04 27. Näitähän voi joissakin Vitoissa olla kaksikin kappaletta. En tiedä missä se toinen majailee, koska omassani on vain yksi (tässä ei ole EGR-venttiiliä).
Onkohan siellä Kreikan saarella korjaamoa, tai meseharrastajaa jolla olisi stari? Helpottaisi ainakin vianetsintää, muuten joutuu ehkä vaihtamaan osia summamutikassa. Ratkaisu voi olla sekin, jos muuta keinoa ei löydy.
Ja ei täällä ole kenelläkään tiedossa staria, harmi. Ihmettelen moista, koska täällä on noita mesejä pilvin pimein. Kai ne kuskaa autonsa mantereelle korjattavaksi. Ihan peruspajoja on lukuisia, mutta eivät halua ottaa kantaa tuollaisiin vikoihin mielellään. Kokeilen nyt kuitenkin itse, vaikka tuo mese ei järin tuttu kampe olekaan. Muita merkkejä tullut ropattua. Kiitos jälleen kovasti infosta, auttaa kovin![
Re: Vito W638 CDI112tehot kateissa
Keskustelua pystyisi seuraamaan paremmin ja se olisi huomattavasti selkeämpää kaikin puolin, jos ei olisi noita lainauksia jokaisessa viestissä.
Mikä vikakoodi oli ? P1470 ?
Mikä vikakoodi oli ? P1470 ?
wiimax.fi
Re: Vito W638 CDI112tehot kateissa
Dealer, no niin olis selkeämpää, kuitenkin osasin sotkea nuo lainaukset ikään kuin vahingossa , sorry.
Vikakoodin lukivat korjaamon takapihalla ja minulle eivät sitä kertoneet. Sanoivat vian olevan turbo boost vacuum valvessa. Ja niin kuin sanoin niin tyhmyyksissäni pistin sen uuden egr:n ohjaukseen, kun pahus oli juurikin samanlainen osa ja tuosta toisesta ei minulla ollut vielä tietoa. Kunhan ennätän, niin kaivelen tuon turbon ohjaajan käsiini.
Vikakoodin lukivat korjaamon takapihalla ja minulle eivät sitä kertoneet. Sanoivat vian olevan turbo boost vacuum valvessa. Ja niin kuin sanoin niin tyhmyyksissäni pistin sen uuden egr:n ohjaukseen, kun pahus oli juurikin samanlainen osa ja tuosta toisesta ei minulla ollut vielä tietoa. Kunhan ennätän, niin kaivelen tuon turbon ohjaajan käsiini.