E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Itsellä on harkinnassa hybrid eemeli vuosimallia -13 tai -14. Osaiskos joku kertoa realistista kulutusta?
Onko siinä myös mahdollista saada diesel moottorin olemaan käynnissä koko ajan. Kun en haluaisi että kone käynnistyy vasta tietyssä nopeudessa.
Onko siinä myös mahdollista saada diesel moottorin olemaan käynnissä koko ajan. Kun en haluaisi että kone käynnistyy vasta tietyssä nopeudessa.
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Spritmonitorissa keskikulutus keskimäärin 6,45 l/100 km, kun nelipyttyisissä tavallisissa dieseleissä 6,89 l/100 km. Ehkä vaatimaton kulutussäästö suhteessa siihen, että autossa on lisää potentiaalisia vikakohteita ja hybridistäkin on maksettava käyttövoimaveroa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Tein pari vuotta sitten samanlaisen vertailun spritmonitor.de datasta, silloin oli E300 Hybridien ajokilometrimäärällä painotettu keskiarvokulutus 6,63 l/100 km ja E200CDI 6,68 l/100 km.
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
En oikein ymmärrä muutenkaan koko hybridin tarkoitusta, niin mikä idea on siinä, että polttomoottori kävisi jatkuvasti?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Siis kun se sähkömoottori olisi vain avustamassa ajossa, kuten ylämäissä ja liikkelle lähdössä, kun en pidä siitä että aluksi auto kulkee äänettömästi ja sitten diesel kone pörähtää käyntiin kun saavuttaa tietyn nopeuden. Niissä hybrideissä olisi myös vähän halvemmat diesel verot.tahtoomersun kirjoitti: ↑To 23.09.2021 16:09 En oikein ymmärrä muutenkaan koko hybridin tarkoitusta, niin mikä idea on siinä, että polttomoottori kävisi jatkuvasti?
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
tahtoomersun kirjoitti: ↑To 23.09.2021 16:09 En oikein ymmärrä muutenkaan koko hybridin tarkoitusta, niin mikä idea on siinä, että polttomoottori kävisi jatkuvasti?
Samaa ihmettelin.
Hybridillä enemmän vaikutusta autoveroon, vuotuinen dieselvero ei juuri muutu.Vimpe kirjoitti: ↑To 23.09.2021 19:07 Siis kun se sähkömoottori olisi vain avustamassa ajossa, kuten ylämäissä ja liikkelle lähdössä, kun en pidä siitä että aluksi auto kulkee äänettömästi ja sitten diesel kone pörähtää käyntiin kun saavuttaa tietyn nopeuden. Niissä hybrideissä olisi myös vähän halvemmat diesel verot.
Lähteehän se auto liikkeelle dieselmoottorillakin, eihän kyse ollut harvoin tapahtuvasta täyskiihdytyksestä. Ylämäessä parempi ajaa dieselillä suurella kuormituksella eikä keveällä kuormalla sähköllä avustaen. Yleisesti ottaen polttomoottorin hyötysuhde kasvaa kuormituksen myötä ainakin maksimivääntöön asti.
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Auton ECUn pitäisi käyttää sähkömoottoria optimaalisesti jotta säästetään mahdollisimman paljon polttoainetta. Näyttää siltä että hybridien uranuurtaja Toyota on onnistunut tässä hieman paremmin kuin MB ensimmäisten hybridiensä kanssa. Toyotassa moottori sammuu ja käynnistyy jatkuvasti. Mersun systeemistä ei omaa kokemusta ole, ja harvinaisia nämä vanhat Mersun hybridit tuntuvat olevan muutenkin.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Hybridillä enemmän vaikutusta autoveroon, vuotuinen dieselvero ei juuri muutu.
Lähteehän se auto liikkeelle dieselmoottorillakin, eihän kyse ollut harvoin tapahtuvasta täyskiihdytyksestä. Ylämäessä parempi ajaa dieselillä suurella kuormituksella eikä keveällä kuormalla sähköllä avustaen. Yleisesti ottaen polttomoottorin hyötysuhde kasvaa kuormituksen myötä ainakin maksimivääntöön asti.
[/quote]
Suosittelisitko sinä mielummin tässä tapauksessa ostamaan sitten 250 cdin?
Lähteehän se auto liikkeelle dieselmoottorillakin, eihän kyse ollut harvoin tapahtuvasta täyskiihdytyksestä. Ylämäessä parempi ajaa dieselillä suurella kuormituksella eikä keveällä kuormalla sähköllä avustaen. Yleisesti ottaen polttomoottorin hyötysuhde kasvaa kuormituksen myötä ainakin maksimivääntöön asti.
[/quote]
Suosittelisitko sinä mielummin tässä tapauksessa ostamaan sitten 250 cdin?
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Korkeajänniteakku ei ole halvimmasta päästä.
https://www.online-teile.com/mercedes-e ... anguage=de
Toki uskon, että noihin löytyy joku kikka kakkonen, jos akku pimahtaa. Itse möin pois, koska hermo ei kestänyt ajatusta akun vikaantumisesta.
https://www.online-teile.com/mercedes-e ... anguage=de
Toki uskon, että noihin löytyy joku kikka kakkonen, jos akku pimahtaa. Itse möin pois, koska hermo ei kestänyt ajatusta akun vikaantumisesta.
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Itse katselin kovasti näitä hybridi Eemeleitä, mutta kulutussäästö on olematon ja tosiaan se, että sitten kun akku pimahtaa niin lompakkoa joutuu rouhaisemaan syvältä. Muistaakseni keskikulutus oli hybridissä koeajoautossa jossain reilun 6L paikkeilla. Kävin koeajamassa tuollaista ja ihan kiva lisä se sähkö on siihen liikkeelle lähtöön ja ohituskiihtyvyyteen. Muutoin järjestelmä on jäljessä esim Toyotan hybridistä. Ostin sitten Lexuksen GS450H mallin, joka olikin ihan hyvä valinta. Siinä jos akkupaketista hajoaa kenno niin niitä voi vaihtaa yksi kerrallaan. Akkupaketti taisi koostua 40 pienemmästä kennosta. Keravalla on harrastelija joka ottaa kennon vaihdosta jonkun 300€ ja 50€/kenno. On siinä kuitenkin vähän työtä kun kaivaa akkupaketin ylös, purkaa sen ja vaihtaa kennon ja balansoi koko paketin sitten vielä.
Itse jättäisin Mersun hybridin tarkkaan harkintaan, jos ei löydy harrastelijoita, jotka pystyy itse akkupaketin vaihtamaan.
Ainiin, Lexukseen saa mitatun ja koeponnistetun akkupaketin pistokehybridi.fi sivulta 1500€. Eli ei sekään paha hinta. Mersun akkupaketteja en löytänyt mistään netistä käytettynä kun niitä etsin aikanaan.
Itse jättäisin Mersun hybridin tarkkaan harkintaan, jos ei löydy harrastelijoita, jotka pystyy itse akkupaketin vaihtamaan.
Ainiin, Lexukseen saa mitatun ja koeponnistetun akkupaketin pistokehybridi.fi sivulta 1500€. Eli ei sekään paha hinta. Mersun akkupaketteja en löytänyt mistään netistä käytettynä kun niitä etsin aikanaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 491
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Pata8 kirjoitti: ↑Pe 24.09.2021 09:14 Itse katselin kovasti näitä hybridi Eemeleitä, mutta kulutussäästö on olematon ja tosiaan se, että sitten kun akku pimahtaa niin lompakkoa joutuu rouhaisemaan syvältä. Muistaakseni keskikulutus oli hybridissä koeajoautossa jossain reilun 6L paikkeilla. Kävin koeajamassa tuollaista ja ihan kiva lisä se sähkö on siihen liikkeelle lähtöön ja ohituskiihtyvyyteen. Muutoin järjestelmä on jäljessä esim Toyotan hybridistä. Ostin sitten Lexuksen GS450H mallin, joka olikin ihan hyvä valinta. Siinä jos akkupaketista hajoaa kenno niin niitä voi vaihtaa yksi kerrallaan. Akkupaketti taisi koostua 40 pienemmästä kennosta. Keravalla on harrastelija joka ottaa kennon vaihdosta jonkun 300€ ja 50€/kenno. On siinä kuitenkin vähän työtä kun kaivaa akkupaketin ylös, purkaa sen ja vaihtaa kennon ja balansoi koko paketin sitten vielä.
Itse jättäisin Mersun hybridin tarkkaan harkintaan, jos ei löydy harrastelijoita, jotka pystyy itse akkupaketin vaihtamaan.
Ainiin, Lexukseen saa mitatun ja koeponnistetun akkupaketin pistokehybridi.fi sivulta 1500€. Eli ei sekään paha hinta. Mersun akkupaketteja en löytänyt mistään netistä käytettynä kun niitä etsin aikanaan.
1100€
https://archiwum.allegro.pl/oferta/merc ... 98055.html
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Ne ensimmäiset E300 hybridit oli sähkömoottoriltaan niin pienitehoisia että ei ne kulje sähköllä kuin parkkipaikkapyörittelyt. Aikoinaan koeajolla liikennevaloista kyllä nykäisi liikkeelle sähköllä mutta diesel käynnistyi välittömästi. Käytännössä pelkästään sähköllä ei kulkenut juuri ollenkaan parkkipaikkoja ja pitkiä alamäkiä lukuunottamatta.
Minulla oli tuolloin E 220 cdi ja parinpäivän koeajolla 300 hybrid kulutti samoja lukemia. Sähkö avusti mukavasti kiihdytyksissä joten kulkupuoli oli kunnossa. Kiinnostus autoon loppui täysin koeajolla pienitehoisen sähkömoottorin takia. Tässävaiheessa pysyisin myös kaukana käytetyistä ja etsisin sopivan 220/250 cdi:n.
Uudemmat töpselihybridit on sitten kokonaan toinen juttu.
Minulla oli tuolloin E 220 cdi ja parinpäivän koeajolla 300 hybrid kulutti samoja lukemia. Sähkö avusti mukavasti kiihdytyksissä joten kulkupuoli oli kunnossa. Kiinnostus autoon loppui täysin koeajolla pienitehoisen sähkömoottorin takia. Tässävaiheessa pysyisin myös kaukana käytetyistä ja etsisin sopivan 220/250 cdi:n.
Uudemmat töpselihybridit on sitten kokonaan toinen juttu.
w213, w124
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Eikö näissä ollut pieni perävaunupaino sallittuna (300kg?).
Ei sillä että asialla on kaikille merkitystä, mutta moni eemelikokoluokan autoa käyttää myös vetoautona.
Ei sillä että asialla on kaikille merkitystä, mutta moni eemelikokoluokan autoa käyttää myös vetoautona.
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Suosittelisitko sinä mielummin tässä tapauksessa ostamaan sitten 250 cdin?Vimpe kirjoitti: ↑Pe 24.09.2021 00:41 Hybridillä enemmän vaikutusta autoveroon, vuotuinen dieselvero ei juuri muutu.
Lähteehän se auto liikkeelle dieselmoottorillakin, eihän kyse ollut harvoin tapahtuvasta täyskiihdytyksestä. Ylämäessä parempi ajaa dieselillä suurella kuormituksella eikä keveällä kuormalla sähköllä avustaen. Yleisesti ottaen polttomoottorin hyötysuhde kasvaa kuormituksen myötä ainakin maksimivääntöön asti.
[/quote]
Tai 220cdi. Ainakin itsellä on sellainen tuntuma tällähetkellä, että dieselillä siihen asti, kunnes täyssähkö on realistinen vaihtoehto. Ladattava hybridi on välivaihe ja ainakin mersu on jo ilmoittaut lopettavansa niiden kehityksen.
Tuntuu jotenkin hassulta, että ensin ladataan muutama tunti, sitten ajetaan sähköllä muutama kymmenen kilometriä ja kuskataan sammutettua polttomoottoria mukana. Sitten ajetaan polttomoottorilla ja kuskataan tyhjentynyttä akkupakettia mukana....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: E 300 diesel/sähkö hybrid kokemuksia?
Noita lainauksia kannattaisi korjata vaikka virheen olikin edellinen postaaja tehnyt.tahtoomersun kirjoitti: ↑La 25.09.2021 10:31
Tai 220cdi. Ainakin itsellä on sellainen tuntuma tällähetkellä, että dieselillä siihen asti, kunnes täyssähkö on realistinen vaihtoehto. Ladattava hybridi on välivaihe ja ainakin mersu on jo ilmoittaut lopettavansa niiden kehityksen.
Tuntuu jotenkin hassulta, että ensin ladataan muutama tunti, sitten ajetaan sähköllä muutama kymmenen kilometriä ja kuskataan sammutettua polttomoottoria mukana. Sitten ajetaan polttomoottorilla ja kuskataan tyhjentynyttä akkupakettia mukana....
Diesel/plugari/bensa-auto keskustelussa mielipiteitä varmaan enemmän kuin keskustelijoita. Tässä kuitenkin kysyttiin 212 hybridistä ja sen kanssa ei kulu aikaa johdon päässä eikä kovin paljoa tarvitse akkuakaan kuljettaa eikä sitäkään yleensä tyhjänä.
Eikö tässäkin diesel ollut ensisijaisesti haussa ja sitten hybridinä sen hankintahinta selvästi edullisempi. Merkkikorjaamolla sanovat että näitä hybrid akkuja ei ole tarvinnut vaihtaa, tiedä sitten mitä siellä tietävät. Ostaa moni plugarinkin ihan sen takia että se on Suomessa edullisempi kuin vastaava auto ilman ajoakkua. En sen enempää puolusta yhtä tai toista mutta argumentit pitäisi kohdistaa oikein.