Mercedes EQE
Mercedes EQE
No nyt se on julkistettu
https://youtu.be/0Mnlh0mz3z4
EQS:n pohjalta odotin jotain sellaista, joka käynnistää säästöohjelman saaman tien. Takaveto riittää hyvin joten parin akkukennon poistumista lyhemmän akselivälin vuoksi tuntuisi ihan johtuulliselta, kun rangea jää silti hyvin ja virtaviivainen auto kukkee isoista renkaistaan huolimatta kohtuukulutuksella.
Articon mainostaminen nahattomana vaihtoehtona ja yhtä mukavaksi kuin nahka kuulostaa kyllä melko oudolta viherhippeilyltä?
Mitähän muut W212:n tavaratilan ahtaaksi koettuaan S213:n hankkineet ajattelevat 430 litran tavaratilasta? Minulle siitä tulee mieleen toivottaa pitkää ikää S213:lle patteriautovalikoiman parantumista odotellessa.
https://youtu.be/0Mnlh0mz3z4
EQS:n pohjalta odotin jotain sellaista, joka käynnistää säästöohjelman saaman tien. Takaveto riittää hyvin joten parin akkukennon poistumista lyhemmän akselivälin vuoksi tuntuisi ihan johtuulliselta, kun rangea jää silti hyvin ja virtaviivainen auto kukkee isoista renkaistaan huolimatta kohtuukulutuksella.
Articon mainostaminen nahattomana vaihtoehtona ja yhtä mukavaksi kuin nahka kuulostaa kyllä melko oudolta viherhippeilyltä?
Mitähän muut W212:n tavaratilan ahtaaksi koettuaan S213:n hankkineet ajattelevat 430 litran tavaratilasta? Minulle siitä tulee mieleen toivottaa pitkää ikää S213:lle patteriautovalikoiman parantumista odotellessa.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Mercedes EQE
En pidä tavaratilaa ongelmana, Sprinteriin mahtuu tarvittaessa. Outoa että EQS on "liftback" ja EQE:ssä sedanin takaluukku.
Ei haittaa vaikka tekonahalla kositaan hörhöjä kun nahkaakin on saatavilla mutta ne ovien kahvat on rumat (vakiona ainakin EQS ja W223 Suomi-varustuksessa, tuleekohan myös EQE:hen). Menettelee kahvan ollessa upotettuna mutta sisään pitää mennä nopeasti ettei kukaan näe niitä "popsahtaneina".
Takana istutaan jalat koukussa kuten EQS:ssäkin. Karmittomat ikkunat kuuluu jonkinlaisiin urheilumalleihin, ei Suomen talveen eikä sedaniin. Hinnaltaan EQS oikeastaan S-sarjaa edullisempi Suomessa mutta tuskin EQE E-sarjaan verrattuna, milloinkas näiden hinnat piti julkaista?
Ei haittaa vaikka tekonahalla kositaan hörhöjä kun nahkaakin on saatavilla mutta ne ovien kahvat on rumat (vakiona ainakin EQS ja W223 Suomi-varustuksessa, tuleekohan myös EQE:hen). Menettelee kahvan ollessa upotettuna mutta sisään pitää mennä nopeasti ettei kukaan näe niitä "popsahtaneina".
Takana istutaan jalat koukussa kuten EQS:ssäkin. Karmittomat ikkunat kuuluu jonkinlaisiin urheilumalleihin, ei Suomen talveen eikä sedaniin. Hinnaltaan EQS oikeastaan S-sarjaa edullisempi Suomessa mutta tuskin EQE E-sarjaan verrattuna, milloinkas näiden hinnat piti julkaista?
Re: Mercedes EQE
Omaan silmään tuo EQE:n sivuprofiili on vähintäänkin outo. EQE:ssä akseliväli on 3,2m (!), ja jos katsoo sivuprofiilia takarenkaiden jälkeen, auto päättyy "melkein heti" sen jälkeen. Tuolla varmaankin saadaan aikaan ison akun mahtuminen autoon, mutta visuaalinen ulkoilme on omaan silmään outo. Näkyy tuolla videolla vaikka kohdassa 05:50.
Re: Mercedes EQE
Pitää todeta, että Audi A6 EV ellei konseptia täysin vesitetä tuotantomallina on paljon paremman (hillitymmän) näköinen sedan kun tämän ihmeen futuristisen sämpylän johon EQ sarjalaisia ollaan viemässä.
Tiedät paikan, kokeile
Re: Mercedes EQE
+ sisätilat on hienot ja tykkään noista näytöistä.
+ varusteet on varmasti riittävät mitä saa
+ uskon että on hiljainen ja laadukkaan tuntuinen
- ulkomuotoilu, liikaa CLA ja Civic comboa, mutta kaikkeen tottuu. EQS:kin näyttää paremmalta kun nähnyt eri värikomboja ja kuvia...
- karmittomat ovet, oisko noissa joku lämmitin tms ettei jäädy?
- fyysisiä nappeja voisi olla enemmän. Esim nuo ovien kapasitatiiviset säätimet. Teet niistä fyysiset kuviot, niin miksei ne voisi olla sitten myös normaaleja säätimiä.
Eipä nuo omat miinukset olisi este ostolle. Odottaisin ehkä faceliftiin ennen kuin ostaisin jos ois rahaa laittaa uusi. Olisi sitten enemmän akku- ja tehovaihtoehtoja, lastentauteja pois ja muita juttuja viilattu. Näkisi ehkä vähän mitkä varusteet tai materiaalit on toimivia jne. Olikos näissä EQE ja EQS saatavilla ilmalämpöpumppu?
+ varusteet on varmasti riittävät mitä saa
+ uskon että on hiljainen ja laadukkaan tuntuinen
- ulkomuotoilu, liikaa CLA ja Civic comboa, mutta kaikkeen tottuu. EQS:kin näyttää paremmalta kun nähnyt eri värikomboja ja kuvia...
- karmittomat ovet, oisko noissa joku lämmitin tms ettei jäädy?
- fyysisiä nappeja voisi olla enemmän. Esim nuo ovien kapasitatiiviset säätimet. Teet niistä fyysiset kuviot, niin miksei ne voisi olla sitten myös normaaleja säätimiä.
Eipä nuo omat miinukset olisi este ostolle. Odottaisin ehkä faceliftiin ennen kuin ostaisin jos ois rahaa laittaa uusi. Olisi sitten enemmän akku- ja tehovaihtoehtoja, lastentauteja pois ja muita juttuja viilattu. Näkisi ehkä vähän mitkä varusteet tai materiaalit on toimivia jne. Olikos näissä EQE ja EQS saatavilla ilmalämpöpumppu?
Re: Mercedes EQE
Mitä varusteita tuohon pitäisi saada mitä ei saa vaikkapa A-sarjalaiseen? Nykyään pikkumalleihin saa uudempia varusteita kuin S-sarjaan heti kun se S on saavuttanut facelift iän.
EQA:sta alkaen kai noissa lämmitys lämpöpumpulla ja ilmanvaihtoa myös ohjaavat säästäen (kierrätystä mahdollisimman paljon).
Re: Mercedes EQE
Auto on hieno, mutta tavaratila näyttää vaatimattomalta lapsiperhekäyttöön. EQB olisi siihen sitten järkevämpi. EQB:ssa on vain ärsyttävästi etuveto, ainakin hinnat alkaen -malleissa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
-
- Mersumies
- Viestit: 2787
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Mercedes EQE
Onhan se hieno, mutta perä vähän töpön näköinen. Tuleekohan noista farkkua lainkaan?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Mercedes EQE
Tismalleen samaa mieltä. Vaimokin totesi EQE:n keulailmeen nähtyeen että näyttää aivan Hondalta/japskilta vaikka eipä Hondaakaan parjata pidä näin entisenä Honda-miehenä. Tällä erää Audin muotoilu vie kyllä voiton vaikka makuasioitahan nämä ovat..
edit: Taidanpa jäädä suosiolla odottelemaan sitä viimeisen generaation polttomoottori-E-sarjalaista
S213 220d 4matic -20
Re: Mercedes EQE
Täsmälleen samat ajatukset, molemmista. EQB:n nelivetokin on valitettavasti tehty väärin päin, eli tehokkaampi takamoottori on jostain kumman syystä asennettu eteen.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Mercedes EQE
EQS:ssa olisi asiat kohdallaan, hinta vain karkaa. Ilmeisesti EQE:sta ei tule farmaria, vaan SUV-versio. Näinköhän sekin tulee arvokkaaksi, onhan esim. GLE selvästi E:tä kalliimpi.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Mercedes EQE
Juu. Vähän jäi suunnittelu matkustamon molemmissa päissä kesken... Trunkki on kokoisekseen olematon ja frunkkia ei saa edes auki...
Re: Mercedes EQE
IL koeajoi EQS:n eli ensimmäisen jolla pääsee "Helsingistä Tornioon"...
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/4 ... 1632508877
Jonkun aikaa menee että silmä tottuu tähän virtaviivaiseen, mutta aika pölynimurimaiseen muotoiluun(?)
Maskiin olisi saanut loihtia vähän muutakin merkille ominaista kuin tähden keskelle... Vaikka upotettuja ripoja tms. ilman että huippu ilmanvastus (0,20) siitä kärsisi...
Ylipäätään autoistahan häviää tarve pitkälle keulalle kun ei enää moottori tarvi samaa tilaa... kattolinja kaartuu myös aika rajusti, mahtuuko tuonne oikeasti joku likemmäs 2m pitkä 'johtaja' kyytiin?
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/4 ... 1632508877
Jonkun aikaa menee että silmä tottuu tähän virtaviivaiseen, mutta aika pölynimurimaiseen muotoiluun(?)
Maskiin olisi saanut loihtia vähän muutakin merkille ominaista kuin tähden keskelle... Vaikka upotettuja ripoja tms. ilman että huippu ilmanvastus (0,20) siitä kärsisi...
Ylipäätään autoistahan häviää tarve pitkälle keulalle kun ei enää moottori tarvi samaa tilaa... kattolinja kaartuu myös aika rajusti, mahtuuko tuonne oikeasti joku likemmäs 2m pitkä 'johtaja' kyytiin?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Mercedes EQE
jos R mallista olis aikoinaan tehty coupe tyylinen niin se olis varmaan näyttäny juuri tuoltaZac kirjoitti: ↑Ma 27.09.2021 12:53 IL koeajoi EQS:n eli ensimmäisen jolla pääsee "Helsingistä Tornioon"...
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/4 ... 1632508877
Jonkun aikaa menee että silmä tottuu tähän virtaviivaiseen, mutta aika pölynimurimaiseen muotoiluun(?)
Maskiin olisi saanut loihtia vähän muutakin merkille ominaista kuin tähden keskelle... Vaikka upotettuja ripoja tms. ilman että huippu ilmanvastus (0,20) siitä kärsisi...
Ylipäätään autoistahan häviää tarve pitkälle keulalle kun ei enää moottori tarvi samaa tilaa... kattolinja kaartuu myös aika rajusti, mahtuuko tuonne oikeasti joku likemmäs 2m pitkä 'johtaja' kyytiin?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mercedes EQE
Not nyt se selvisi: Ne maskin rivat saa.... lisähinnasta! Kuvan auto siis Mercedes-AMG EQS
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Mercedes EQE
Samasta asiasta olin huolissani, mutta tuo Autogefühl toimittaja on aika pitkä kaveri (6 foot one):
https://www.youtube.com/watch?v=Tt-PJxjGe7Y
Lyhennetylle alustalle tehdyn EQE:n osalta sen sijaan ongelma tulee tavaratilan lisäksi myös takapenkillä pitkäselkäisille (uusintana vielä linkki avauksen EQE videoon):
https://www.youtube.com/watch?v=0Mnlh0mz3z4
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä