Ostamassa 2005 W211
Ostamassa 2005 W211
Tere piiiitkästä aikaa.
Olen aikeissa ostaa ko. mallin MB.n ja kyselisin mitähän olette mieltä koslasta ja mihin kannattas kiinnittää huomiota?
Kävin koeajamassa ja auto on kaikin puolin timmissä kunnossa ja ei kolisi eikä kilise, ohjaus kyllä hiukan jäykän olonen.
Olisin kovin kiitollinen kaikista kommenteista ja neuvoista.
Linkki myynti ilmoon alla jos toiminee.
https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... /e/339402/
Olen aikeissa ostaa ko. mallin MB.n ja kyselisin mitähän olette mieltä koslasta ja mihin kannattas kiinnittää huomiota?
Kävin koeajamassa ja auto on kaikin puolin timmissä kunnossa ja ei kolisi eikä kilise, ohjaus kyllä hiukan jäykän olonen.
Olisin kovin kiitollinen kaikista kommenteista ja neuvoista.
Linkki myynti ilmoon alla jos toiminee.
https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... /e/339402/
Re: Ostamassa 2005 W211
Perusvarusteisista perusvarusteisin Suomi-auto pienimmällä moottorilla ja yleisimmillä (kai) väreillä.
Siinä ei ole mitään pahaa, kun ostajaa miellyttää, kuten viestistäsi ilmenee.
Huoltokirja loppuu kuvissa 10 vuotta sitten, mutta ilmeisesti löytyy viime ajoiltakin tietoa. Ihan hyvin on huollettu siltä ajalta mikä näkyvissä on.
Ohjaus on jäykkä normaalistikin.
Kohta joku kertoo miten faceliftiä saa samalla hinnalla ja varustellumpaa saa samalla hinnalla ja eikö tuota kohta jo saane seuraavaa korimalliakin tuohon rahaan, niin minä kerron jo tässä ja säästän muilta vaivaa
Siinä ei ole mitään pahaa, kun ostajaa miellyttää, kuten viestistäsi ilmenee.
Huoltokirja loppuu kuvissa 10 vuotta sitten, mutta ilmeisesti löytyy viime ajoiltakin tietoa. Ihan hyvin on huollettu siltä ajalta mikä näkyvissä on.
Ohjaus on jäykkä normaalistikin.
Kohta joku kertoo miten faceliftiä saa samalla hinnalla ja varustellumpaa saa samalla hinnalla ja eikö tuota kohta jo saane seuraavaa korimalliakin tuohon rahaan, niin minä kerron jo tässä ja säästän muilta vaivaa

wiimax.fi
Re: Ostamassa 2005 W211
Joo tämä jäis Suomi autoksi kun Suomeen kotikonnuilla vierailen, eli varustelu ei nyt niin oleellista ja kyllä hän tuosta pyyntihinnasta on jo löysiä otettu pois.
Muuten vaan semmostra perus varmaa autoa olen katellu ja tuossa kun konttailin pohjaa katselemassa niin ei siellä kummosia ruosteita saati edes korjauksia näkyny, muutama kukka oven helmassa ja taka kaaressa mitkä saa kohtuudella kiinni vielä.
Vääntelin alustaakin läpi ja tuntus puslat olevan ihan tiukat vielä.
Ajattelin vaan jos jollain olis ollu jollain hihkuilla sellasia tyyppi vikoja mitkä ehkä piilossa ja joita vois vähän yrittää tsekata kun ei omat hoksottimet välttämättä riitä.
Muuten vaan semmostra perus varmaa autoa olen katellu ja tuossa kun konttailin pohjaa katselemassa niin ei siellä kummosia ruosteita saati edes korjauksia näkyny, muutama kukka oven helmassa ja taka kaaressa mitkä saa kohtuudella kiinni vielä.
Vääntelin alustaakin läpi ja tuntus puslat olevan ihan tiukat vielä.
Ajattelin vaan jos jollain olis ollu jollain hihkuilla sellasia tyyppi vikoja mitkä ehkä piilossa ja joita vois vähän yrittää tsekata kun ei omat hoksottimet välttämättä riitä.
Re: Ostamassa 2005 W211
Jos on ilmapussijousitus niin unohda. Pelkkää harmia ja rahanmenoa. Nim. Kokenut nekin.Pave.K kirjoitti: ↑Su 03.10.2021 20:50 Tere piiiitkästä aikaa.
Olen aikeissa ostaa ko. mallin MB.n ja kyselisin mitähän olette mieltä koslasta ja mihin kannattas kiinnittää huomiota?
Kävin koeajamassa ja auto on kaikin puolin timmissä kunnossa ja ei kolisi eikä kilise, ohjaus kyllä hiukan jäykän olonen.
Olisin kovin kiitollinen kaikista kommenteista ja neuvoista.
Linkki myynti ilmoon alla jos toiminee.
https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... /e/339402/
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ostamassa 2005 W211
"Muuten vaan semmostra perus varmaa autoa olen katellu". Tuolla kriteerillä mersu kannattaa unohtaa välittömästi. Mutta jos jaksaa harrastaa, omistaa mersun oman testerin ja on halukas laittamaan rahaa likoon korjauksiin niin kyllä tuollaisellakin voi ajaa. Mutta kannattaa ostaa joku toinen auto varalle.Pave.K kirjoitti: ↑Su 03.10.2021 21:37 Joo tämä jäis Suomi autoksi kun Suomeen kotikonnuilla vierailen, eli varustelu ei nyt niin oleellista ja kyllä hän tuosta pyyntihinnasta on jo löysiä otettu pois.
Muuten vaan semmostra perus varmaa autoa olen katellu ja tuossa kun konttailin pohjaa katselemassa niin ei siellä kummosia ruosteita saati edes korjauksia näkyny, muutama kukka oven helmassa ja taka kaaressa mitkä saa kohtuudella kiinni vielä.
Vääntelin alustaakin läpi ja tuntus puslat olevan ihan tiukat vielä.
Ajattelin vaan jos jollain olis ollu jollain hihkuilla sellasia tyyppi vikoja mitkä ehkä piilossa ja joita vois vähän yrittää tsekata kun ei omat hoksottimet välttämättä riitä.
Re: Ostamassa 2005 W211
En tiedä kuinka usein kotikonnuillasi vierailet ja paljonko vierailuillasi ajelet, mutta onko sen pakko olla dieseli ja vielä piskuisin vaihtoehto? Moottoreista luotettavin on M113.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Ostamassa 2005 W211
Moi
Jos auto vaikuttaa olevan kaikin puolin kunnossa, ei ole täynnä räpellyksiä ja huoltojakin tehty asiallisesti niin eikö tämmönen suht perus E malli ole juurikin semmonen "perusvarma". SBC jarruista varmaan loppuu polkasut jossain kohtaa, tai tulee muuta vikaa, mutta hyvällä säkää kai sen saa näis vanhois vieläkin takuuseen... kone kaiketi on Cdi aikakaudelta varmimmasta päästä ja laatikkokin vähintäänkkn hyväksi todennettu omine "ominaisuuksineen". Yhden touhutonnin jättää sukanvarteen pahanpäivän varalle niin eiköhän tuolla ajele.
TJ
Jos auto vaikuttaa olevan kaikin puolin kunnossa, ei ole täynnä räpellyksiä ja huoltojakin tehty asiallisesti niin eikö tämmönen suht perus E malli ole juurikin semmonen "perusvarma". SBC jarruista varmaan loppuu polkasut jossain kohtaa, tai tulee muuta vikaa, mutta hyvällä säkää kai sen saa näis vanhois vieläkin takuuseen... kone kaiketi on Cdi aikakaudelta varmimmasta päästä ja laatikkokin vähintäänkkn hyväksi todennettu omine "ominaisuuksineen". Yhden touhutonnin jättää sukanvarteen pahanpäivän varalle niin eiköhän tuolla ajele.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Ostamassa 2005 W211
Kukkasia ja vähän liian siisti maalipinta on huono yhdistelmä. Sanoisin että on ns myyntikammattu.
Ikään ja kilometreihin en ota kantaa mutta facelifti on varmempi vaihtoehto. Prefacet on petoja ruostumaan. En suosittele tuohon hintaan, ehkä johonkin 4k nurkilla olisi järkevähkö niin jäisi vähän rahaa korjauksiin.
Pienin moottori ei ole huonoin mutta se ei myöskään aina ole taloudellisin. Riippuu ajotavasta tietenkin.
Ikään ja kilometreihin en ota kantaa mutta facelifti on varmempi vaihtoehto. Prefacet on petoja ruostumaan. En suosittele tuohon hintaan, ehkä johonkin 4k nurkilla olisi järkevähkö niin jäisi vähän rahaa korjauksiin.
Pienin moottori ei ole huonoin mutta se ei myöskään aina ole taloudellisin. Riippuu ajotavasta tietenkin.
Re: Ostamassa 2005 W211
Ihan pätevä kulkine on kyllä, itselläni kohta vuoden päivät kokemusta W211 E200 CDI farkusta.
Ihan on kantapään kautta saanut kyllä kaikki tyyppiviat kokea, täällä palstalla yritin niitä kysellä jo ennen ostopäätöstä ja juuri mitään kelvollisia vastauksia en saanut. Huolloista kyselin myös ja sama juttu. Suorastaan ketuttaa, kun kyselet täällä noista aakkoshuolloista ihan PERUSkysymyksiä ja kukaan ei vaivaudu vastaamaan. Ihan kun ne hinnatkaan hirveästi vaihtelisivat.
Ihme logiikalla ne huollot muutenkin menee, ei sitä ymmärrä järjellä mitenkään.
Itselläni ollut nyt yksi huolto takana (C, kun kilsoja takana n. 283000) ja nyt hiljattain alko herjaamaan B-Huoltoa. Huoltovälikin on aivan outo, C:stä on nyt liki 23000 km.
Ja huollon kohteitahan et löydä näemmä ajotietokoneesta millään näppäinyhdistelmillä millään, kun tietysti aina se oma auto on se "karvalakkimalli", Jossa ne näppäilyjutut ei vaan toimi. Vaikka on kuinka Avantgarde.
Mulla tyyppivikoja tullut vastaan jo ABS anturin hajoaminen, jarruputket lahosivat takaa kokonaan ja ne piti vaihtaa (tuli jarrunesteet ulos). Ilmajousitus elää ihan omaa elämäänsä, auto on kuin joku vanha Citroen, välillä pysyy ylhäällä ja välillä on aamulla töihin lähtiessä ihan tontissa.
Nokka-akselin asentoanturin vikaa herjasi myös tässä hiljan (taas tyyppivika). Onneksi ei ajamista estä. Takaluukun kaasujouset (vai mikä systeemi nyt onkaan) eivät pidä konttia enää ylhäällä.
Apulaitehihna (moniurahihna) lähtenyt kerran kesken ajon pois paikaltaan ja ajohan loppui siihen . Jostain kiristimestä /rullasta oli laakerit mennyt paskaksi.
Saas nähdä, Mitä toi B-Huolto nyt sit kustantaa ton nokka-akselin asentoanturin korjaamisen lisäksi. C-huolto tais olla jotain 350€ luokkaa (ja EI, en todellakaan huollata merkkihuollossa).
Ihan on kantapään kautta saanut kyllä kaikki tyyppiviat kokea, täällä palstalla yritin niitä kysellä jo ennen ostopäätöstä ja juuri mitään kelvollisia vastauksia en saanut. Huolloista kyselin myös ja sama juttu. Suorastaan ketuttaa, kun kyselet täällä noista aakkoshuolloista ihan PERUSkysymyksiä ja kukaan ei vaivaudu vastaamaan. Ihan kun ne hinnatkaan hirveästi vaihtelisivat.
Ihme logiikalla ne huollot muutenkin menee, ei sitä ymmärrä järjellä mitenkään.
Itselläni ollut nyt yksi huolto takana (C, kun kilsoja takana n. 283000) ja nyt hiljattain alko herjaamaan B-Huoltoa. Huoltovälikin on aivan outo, C:stä on nyt liki 23000 km.
Ja huollon kohteitahan et löydä näemmä ajotietokoneesta millään näppäinyhdistelmillä millään, kun tietysti aina se oma auto on se "karvalakkimalli", Jossa ne näppäilyjutut ei vaan toimi. Vaikka on kuinka Avantgarde.
Mulla tyyppivikoja tullut vastaan jo ABS anturin hajoaminen, jarruputket lahosivat takaa kokonaan ja ne piti vaihtaa (tuli jarrunesteet ulos). Ilmajousitus elää ihan omaa elämäänsä, auto on kuin joku vanha Citroen, välillä pysyy ylhäällä ja välillä on aamulla töihin lähtiessä ihan tontissa.
Nokka-akselin asentoanturin vikaa herjasi myös tässä hiljan (taas tyyppivika). Onneksi ei ajamista estä. Takaluukun kaasujouset (vai mikä systeemi nyt onkaan) eivät pidä konttia enää ylhäällä.
Apulaitehihna (moniurahihna) lähtenyt kerran kesken ajon pois paikaltaan ja ajohan loppui siihen . Jostain kiristimestä /rullasta oli laakerit mennyt paskaksi.
Saas nähdä, Mitä toi B-Huolto nyt sit kustantaa ton nokka-akselin asentoanturin korjaamisen lisäksi. C-huolto tais olla jotain 350€ luokkaa (ja EI, en todellakaan huollata merkkihuollossa).
Re: Ostamassa 2005 W211
Pikkuisen, jos olisit jaksanut Googlea käyttää niin olisit kyllä löytänyt tietoa w211 mallin tyyppivioista yms!JaakkoZZ kirjoitti: ↑Ma 04.10.2021 23:24 Ihan pätevä kulkine on kyllä, itselläni kohta vuoden päivät kokemusta W211 E200 CDI farkusta.
Ihan on kantapään kautta saanut kyllä kaikki tyyppiviat kokea, täällä palstalla yritin niitä kysellä jo ennen ostopäätöstä ja juuri mitään kelvollisia vastauksia en saanut. Huolloista kyselin myös ja sama juttu. Suorastaan ketuttaa, kun kyselet täällä noista aakkoshuolloista ihan PERUSkysymyksiä ja kukaan ei vaivaudu vastaamaan. Ihan kun ne hinnatkaan hirveästi vaihtelisivat.
Ihme logiikalla ne huollot muutenkin menee, ei sitä ymmärrä järjellä mitenkään.
Itselläni ollut nyt yksi huolto takana (C, kun kilsoja takana n. 283000) ja nyt hiljattain alko herjaamaan B-Huoltoa. Huoltovälikin on aivan outo, C:stä on nyt liki 23000 km.
Ja huollon kohteitahan et löydä näemmä ajotietokoneesta millään näppäinyhdistelmillä millään, kun tietysti aina se oma auto on se "karvalakkimalli", Jossa ne näppäilyjutut ei vaan toimi. Vaikka on kuinka Avantgarde.
Mulla tyyppivikoja tullut vastaan jo ABS anturin hajoaminen, jarruputket lahosivat takaa kokonaan ja ne piti vaihtaa (tuli jarrunesteet ulos). Ilmajousitus elää ihan omaa elämäänsä, auto on kuin joku vanha Citroen, välillä pysyy ylhäällä ja välillä on aamulla töihin lähtiessä ihan tontissa.
Nokka-akselin asentoanturin vikaa herjasi myös tässä hiljan (taas tyyppivika). Onneksi ei ajamista estä. Takaluukun kaasujouset (vai mikä systeemi nyt onkaan) eivät pidä konttia enää ylhäällä.
Apulaitehihna (moniurahihna) lähtenyt kerran kesken ajon pois paikaltaan ja ajohan loppui siihen . Jostain kiristimestä /rullasta oli laakerit mennyt paskaksi.
Saas nähdä, Mitä toi B-Huolto nyt sit kustantaa ton nokka-akselin asentoanturin korjaamisen lisäksi. C-huolto tais olla jotain 350€ luokkaa (ja EI, en todellakaan huollata merkkihuollossa).
Ja se huolto löytyy kyllä sieltä auton valikosta, kun vähän etsii.