Häksä kirjoitti: ↑Pe 24.09.2021 13:44
Eli noi käsinojan tereet sai vaihdettua? Vai pitikö uusia muutakin. Kyllä toi "Pomarfinn"-harmaa on siistinä hieno. Musta nahka on niin yleinen, vaikkakin varma valinta.
Juu saa vaihdettua. Tokihan siinä pitää purkaa kaikki palat irti toisistaan ja ommella uudet tereet. Ei tarvinnut muita osia vaihtaa kun olivat ehjät. Ihan asiallinenhan tuo on, beige olis kyllä täydellinen, mut mennään tällä
Getriebe kirjoitti: ↑To 30.09.2021 19:49
Hieno homma, ansaitut onnittelut!
Ei tulisi varmaan täyttä ykköstä vaikka tulisi suoraan Sindelfingenin portista..
Kiitokset! Kyllä se ykkönenkin on mahdollinen. Työläs, mutta mahdollinen. Valitettavasti kilsoja ei saa omista yksilöistä vähemmäksi, niin se estää aika tehokkaasti sen täydellisen arvosanan saavuttamisen. Vaikkei nuo siis mitään paljon ajettuja sinänsä ole, mutta jos Germaaniassa saa samanlaisen vaikka 50tkm mittarissa niin pakkohan sen on jossain muodossa näkyä arvosanassa. Ja toki kaikki pitää olla sitten virheetöntä.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Vaihdoin uuden defan vastuksen kun edellinen leipoi viime talvena, ja alkoi vuotaakin kaiken lisäksi. Vanhan tiiviste oli täysin pilalla irrottaessa. Nyt uus vastus paikallaan ja hienosti taas pelaa. Tottakai heti vaihdon jäljeen alkoi vesipumppu ujeltamaan, joten KL:stä hain uuden Inan pumpun. Tulipa nyt sitten huuhdeltua jäähdytinnesteetkin useampaan kertaan.
Vaimolle käytiin ostamassa oma auto, niin kolmisatku saa jäädä seisomaan loppuvuodeksi. Täytynee se sitten vuoden vaihteessa ottaa taas ajoon ja käydä konttorilla muuttamassa museorekkariin.. jos nyt valmiiksi asentelis nastat alle, niin ei tarvitse sitten näpit jäässä äheltää joulukuussa.
Kun ei operaatioista tullut kuvia otettua, niin laitetaan edes näpsy kauden viimeisestä Ace Cafe maanantaimiitistä.
On se nätti.
Valtava merkitys auton ulkonäköön noilla oransseilla vilkuilla.
Makuasioita, mutta itse pidä sedania kaikkein onnistuneimpana 124 korina. Monissa muissa automerkeissä coupe tai cabrio korit on muotoilultaan kiinnostavampia kuin perus sedan.
123:ssa taas farmari jostain syystä sedania ja coupea naksun verran nätimpi.
Bemaristi kirjoitti: ↑Ma 11.10.2021 09:06
On se nätti.
Valtava merkitys auton ulkonäköön noilla oransseilla vilkuilla.
Makuasioita, mutta itse pidä sedania kaikkein onnistuneimpana 124 korina. Monissa muissa automerkeissä coupe tai cabrio korit on muotoilultaan kiinnostavampia kuin perus sedan.
123:ssa taas farmari jostain syystä sedania ja coupea naksun verran nätimpi.
Kiitokset, se on jännä kun 20-v sitten ne oranssit vilkut piti ihan ensimmäisenä vaihtaa kirkkaisiin heti kumimattojen poiston jälkeen. Nyt vaihdetaan kirkkaat vilkut heti oransseihin.. kumimattojen poiston jälkeen toki Nykyään kun näkee siistinkin yksilön valkoisilla vilkuilla niin heti särähtää, mutta niin särähtää sekin jos näkee E-mallisen lankun oransseilla vilkuilla, ei sekään näytä hyvältä. Orkkis-look on paras.
Sedan asiasta olen samaa mieltä, W124 on toki hieno coupenakin, mutta jotenkin tuo rehti taksimalli puree eniten myös omaan makuhermoon. En silti kiellä, etteikö avo lankku edelleen kutkuttaisi, mutta melkeinpä pitäisi sitten muu mersukalusto hävittää. Avo on kuitenkin kriittisin säilytyksen suhteen. Farkusta en ole koskaan tykännyt, en myöskään 123:n kohdalla. Itsellä ne pystymalliset takavalot aiheuttaa heti vastareaktion. Meillä kun oli kymmeniä vuosia hautaustoimisto, niin ihailin aina hautureiden takavaloja esim. Volvoissa, koska niihin koripaja oli käyttänyt sedaneiden vaakalamppuja.
Bemaristi kirjoitti: ↑Ma 11.10.2021 09:06
On se nätti.
Valtava merkitys auton ulkonäköön noilla oransseilla vilkuilla.
Makuasioita, mutta itse pidä sedania kaikkein onnistuneimpana 124 korina. Monissa muissa automerkeissä coupe tai cabrio korit on muotoilultaan kiinnostavampia kuin perus sedan.
123:ssa taas farmari jostain syystä sedania ja coupea naksun verran nätimpi.
Kiitokset, se on jännä kun 20-v sitten ne oranssit vilkut piti ihan ensimmäisenä vaihtaa kirkkaisiin heti kumimattojen poiston jälkeen. Nyt vaihdetaan kirkkaat vilkut heti oransseihin.. kumimattojen poiston jälkeen toki Nykyään kun näkee siistinkin yksilön valkoisilla vilkuilla niin heti särähtää, mutta niin särähtää sekin jos näkee E-mallisen lankun oransseilla vilkuilla, ei sekään näytä hyvältä. Orkkis-look on paras.
Sedan asiasta olen samaa mieltä, W124 on toki hieno coupenakin, mutta jotenkin tuo rehti taksimalli puree eniten myös omaan makuhermoon. En silti kiellä, etteikö avo lankku edelleen kutkuttaisi, mutta melkeinpä pitäisi sitten muu mersukalusto hävittää. Avo on kuitenkin kriittisin säilytyksen suhteen. Farkusta en ole koskaan tykännyt, en myöskään 123:n kohdalla. Itsellä ne pystymalliset takavalot aiheuttaa heti vastareaktion. Meillä kun oli kymmeniä vuosia hautaustoimisto, niin ihailin aina hautureiden takavaloja esim. Volvoissa, koska niihin koripaja oli käyttänyt sedaneiden vaakalamppuja.
Mulle taas aiheuttaa oksennusrefleksin ylikirkkaat led-kilvenpolttimot. Mä en vaan ymmärrä miksi. Mutta hienoja klassikoita kuvattuna.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
MouTine kirjoitti: ↑Ma 11.10.2021 13:19
Mulle taas aiheuttaa oksennusrefleksin ylikirkkaat led-kilvenpolttimot. Mä en vaan ymmärrä miksi. Mutta hienoja klassikoita kuvattuna.
No Ledit yleensäkin 80/90-kukuisessa autossa on kyllä mautonta. Oli nyt kyse ulko- tai sisävaloista. Nuo 2000-luvun vehkeet on sitten ihan ok kun on kirkkaampaa lyhtyä.
Ja vihdoin se päivä koitti, mitä on odotettu ja mihin on tähdätty. 300D olisi museoitu tänään 3.1, eli heti kun oli mahdollista
Viikonloppuna sen herättelin tuosta talviunesta ja laitoin liikenteeseen. Eipä siinä mitään ongelmaa ollut, sen kun avaimesta käyntiin ja menoksi. Tänään aamulla normi pesu ja sitten konttorille.
Voisi melkein sanoa, että tamä projekti olisi sitten valmis.. mutta sen verran täytyy vielä ratustaa, että laitan etulokareihin ns. AMG nylon spacerit, että nuo 16x8 kasireijät mahtuu paremmin pyörimään. Viime talvena nimittäin nappas renkaat linkussa nastalla lastun kaaren reunasta, enkä halua enää maalata lokareita toistamiseen. Muutenhan se ei ole kun pitää ja päästää.
Itsellä tarkoitus sama tuolla 300GE:llä, tämä olikin se alkuperäinen idea eli museointi 2022. Ajallisesti ois jo saanu viime vuonna koska auto valmistunut 1990 mutta ei vaan ehtinyt.
Itsellä tarkoitus sama tuolla 300GE:llä, tämä olikin se alkuperäinen idea eli museointi 2022. Ajallisesti ois jo saanu viime vuonna koska auto valmistunut 1990 mutta ei vaan ehtinyt.
Kitokset, kyllä ei voi muuta sanoa, että odottavan aika on pitkä. Vuoden ja 3kk tässä on venailtu, ei sentään niin kauaa kun veli odotteli 6-vuotta aikoinaan, että sai W123:n museoon Otin sitten ekan mahdollisen ajan minkä sain, niin ompahan tuokin hoidettu. MR statuksen myötä saa myös täyskaskon, niin on hieman mukavampi ajella tuolla.
Laitahan Geeläinen mrään niin päästään johonkin tapahtumaan
MJPfin kirjoitti: ↑Ma 03.01.2022 11:29
Onnittelut!
Toi väri on kyllä hieno kaikissa valoissa, oli aurinkoa tai pilvistä.
Kiitos, se on kyllä totta. Toimii valaistuksesta riippumatta. Jos tekisin jotakin jenkkiä joskus taas, niin Bornit olisi kyllä yksi hyvistä vaihtoehdoista.
Onnittelut museoleiman saamisesta. Mitäs nyt sitten seuraavaksi? Uusi projekti jo haussa?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Pontus kirjoitti: ↑Ma 03.01.2022 17:39
Onnittelut museoleiman saamisesta. Mitäs nyt sitten seuraavaksi? Uusi projekti jo haussa?
Tein mä jo Suzuki PV:n taas tossa Joulukuussa Pitäs saada myytyä se nyt.
Ei oo tolle kolmisatkullekkaan tallia, niin joko se on myytävä kalustoa pois tai hommattava lisää tilaa, mutta lisätilan hankkiminen vaatii pääomaa, ja se taas tarkoittaa, että pitäs myydä kalustoa Eli ei siis ainakaan lisää romuja olemassa olevien lisäksi, niiden tilalle ehkä. Paitsi toki Caddy ei ole lähdössä yhtään mihinkään.
dealer kirjoitti: ↑Ma 03.01.2022 18:08
Onnea, kaikin puolin hieno auto !
Kiitos
Marko M kirjoitti: ↑Ma 03.01.2022 18:15
Hieno peli!
Tältä pitää museoauton näyttää eikä miltään "aikakauden" tuunauksilla varusteltulta lintalta.
Noo, onhan tämäkin museoitu AMG monoblockeilla mutta joo, ymmärrän pointin. Kyllä sitä kaikenlaista paskaa on saatu vuosien saatossa museokilpien väliin.
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Tyylikäs yksilö ja tasokasta tekemistä niinkuin aina. Onko aktiivista talvikäyttöä suunnitteilla vai olisiko lohkon pistokkeen vielä voinut "sheivata"? Eihän se toki pahimmasta päästä ole tuossakaan.
V-K kirjoitti: ↑Ti 04.01.2022 02:06
Tyylikäs yksilö ja tasokasta tekemistä niinkuin aina. Onko aktiivista talvikäyttöä suunnitteilla vai olisiko lohkon pistokkeen vielä voinut "sheivata"? Eihän se toki pahimmasta päästä ole tuossakaan.
Kiitokset, ja on, plus että tuo viettää aikansa ulkosalla, joten lohkari/sisälämmitin on tarpeen. Omaan silmään se ei kyllä häiritse yhtään. Sellaset asennukset missä se on puskurin sivussa tai ylipäätään värillisen kohdan läpi häiritsee itteä.
^Hyvä paikkahan tuo on sinänsä, ajattelin että jos on vain kesäkäytössä niin itse poistaisin, mutta ymmärtäähän tuon sitten. Se on vain kun autojen taso on kansainvälistä luokkaa, niin huomio alkaa kiinnittymään pienempiin yksityiskohtiin.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
V-K kirjoitti: ↑Ti 04.01.2022 20:51
^Hyvä paikkahan tuo on sinänsä, ajattelin että jos on vain kesäkäytössä niin itse poistaisin, mutta ymmärtäähän tuon sitten. Se on vain kun autojen taso on kansainvälistä luokkaa, niin huomio alkaa kiinnittymään pienempiin yksityiskohtiin.
No onhan tossa kaikkee muutakin pientä sanomista, mutta toki pientä. Mulla on jo kaks MR autoa jotka liikkuu vaan kesällä niin nimenomaan haluan, että on yksi jolla pystyy talvellakin tarvittaessa harrastaa. Cossusta sentään poistin töpselin