W203-05 Sportcoupe alusta
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki
W203-05 Sportcoupe alusta
Miten otsikon mersussa alusta poikkeaa C-sarjan 203 Sedanista?
Tuossahan on Sport-alusta eli kiinnostaa tietää mitkä kaikki osat on vaihdettu ja miten "tukevampiin" ja jos jollakin ihan tarkkaa tietoa on niin
bring em`on... kiittää hän jo etukäteen mahdollisista specseistä.
On sitä muutettu varmasti ihan puslista alkaen sillä ajettavuus verrattuna vakio C-srj 203 kanssa on erona ISO ja nimenomaan positiivisesti tuohon iso.Ei "niiaa" kovassakaan jarruruksessa,mutkissa on sitä paremman tuntuinen mitä tiukempaa mutkaa tulee vastaan.
En sano enkä väitä sen olevan minkään rata-auton alustan kaltainen mutta mielestäni ovat Mersun insinöörit onnistuneet saamaan hyvin toimivan alustan tuohon -05 C-srj:n 203:een.
Tuossahan on Sport-alusta eli kiinnostaa tietää mitkä kaikki osat on vaihdettu ja miten "tukevampiin" ja jos jollakin ihan tarkkaa tietoa on niin
bring em`on... kiittää hän jo etukäteen mahdollisista specseistä.
On sitä muutettu varmasti ihan puslista alkaen sillä ajettavuus verrattuna vakio C-srj 203 kanssa on erona ISO ja nimenomaan positiivisesti tuohon iso.Ei "niiaa" kovassakaan jarruruksessa,mutkissa on sitä paremman tuntuinen mitä tiukempaa mutkaa tulee vastaan.
En sano enkä väitä sen olevan minkään rata-auton alustan kaltainen mutta mielestäni ovat Mersun insinöörit onnistuneet saamaan hyvin toimivan alustan tuohon -05 C-srj:n 203:een.
Re: W203-05 Sportcoupe alusta
Eiköhän coupessa ole samat kilut alustassa kuin W/S 203:ssa. Jousien ja iskarien valinnoilla erot syntynee. Oma S203 elegancen vakioalusta on löysä, mutta w203 sport kompressorissani on jämäkämmät ja lyhyemmät jouset ja tukevammat iskarit joten eron huomaa.
Etuvakaaja voi olla paksumpi kuten on sport-alustassa vs. vakio 203. Tukivarret yms. samat.
Etuvakaaja voi olla paksumpi kuten on sport-alustassa vs. vakio 203. Tukivarret yms. samat.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W203-05 Sportcoupe alusta
Joo samat osat on huomattu vaihdetun tässäkin.Mainitsemiesi lisäksi on vielä koiranluiden tangon paksuudessa eroja vakio koiranluihin.Vesa T kirjoitti: ↑To 14.10.2021 10:25 Eiköhän coupessa ole samat kilut alustassa kuin W/S 203:ssa. Jousien ja iskarien valinnoilla erot syntynee. Oma S203 elegancen vakioalusta on löysä, mutta w203 sport kompressorissani on jämäkämmät ja lyhyemmät jouset ja tukevammat iskarit joten eron huomaa.
Etuvakaaja voi olla paksumpi kuten on sport-alustassa vs. vakio 203. Tukivarret yms. samat.
Itse aioin talven aikana vaihtaa KAIKKI puslat polyuretaani-pusliin (jos tähän on sellaista sarjaa saatavilla).
Re: W203-05 Sportcoupe alusta
Juu koiranluut on paksummat. Uretaanipuslista ei ole kokemuksia muutakuin W201:ssä ja se oli liian kova normikäyttöön kadulle. Toki uretaanin eri kovuuksiakin taitaa olla.
Sport-alusta omassa W203 on mielestäni sopiva, ei pintakova, mutta jämäkkä (ei juuri kallistele) mutkissa ja toimii vielä huonoilla teillä/kaduilla. 17" renkaat toki alla.
Sport-alusta omassa W203 on mielestäni sopiva, ei pintakova, mutta jämäkkä (ei juuri kallistele) mutkissa ja toimii vielä huonoilla teillä/kaduilla. 17" renkaat toki alla.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W203-05 Sportcoupe alusta
Joo olen kyllä ihan samaa mieltä tuossa asiassa,hyvä alusta ihan sellaisenaan-tehtaan osilla tehty.Vesa T kirjoitti: ↑La 16.10.2021 12:27 Juu koiranluut on paksummat. Uretaanipuslista ei ole kokemuksia muutakuin W201:ssä ja se oli liian kova normikäyttöön kadulle. Toki uretaanin eri kovuuksiakin taitaa olla.
Sport-alusta omassa W203 on mielestäni sopiva, ei pintakova, mutta jämäkkä (ei juuri kallistele) mutkissa ja toimii vielä huonoilla teillä/kaduilla. 17" renkaat toki alla.
Tämä minun W203 CDI Sportcoupen alusta (taitaa olla sama kuin sinun Bensa kompressori versiossa) on hyvä-Kovaakin jarruttaessa ei niiaa keulaa alas,jämäkkä mut ei mitenkään liian kova eikä kivireki.
Ainoa mitä vaihdan on kaikki etupään puslat Uretaanipusliin ja,sillä löysin Saksasta näihin olevan tarjolla kahta eri jäykkyyttä olevia puslia.
Pidän nuo vuosi sitten vaihdetut alkup.jouset ja uusin jo kertaalleen vaihdetut Bilsteinit alle-ei tule edes kalliiksi noiden vaihtaminen uusiin.
Toivottavasti noilla muutos on halutunlainen...
Re: W203-05 Sportcoupe alusta
Itellä farkku 203 ja pakettina avantgarde jossa pitäisi ilmeisesti omien tulkintojen mukaan löytyä nuo sport hilppeet. Kuinka väärässä olen? Mistä tunnistaa onko perus vai sport?
Re: W203-05 Sportcoupe alusta
Pelkkä Avantgarde ei sisältäne sport-osia. Itse jouset voi olla matalammat, mutta muut kilut normeja. Toki isomoottorisista en osaa sanoa! Kokemukset kompressoreista. Kantakortista kai tiedon saa, ainakin omassa.
Etujarrut on hyvä selvitys, ainakin W/S 203:ssa:
Sport -> isot etujarrut, mutta jos etulokarissa kilpi "Sport Edition" voi myös jarrut olla normit/pienet
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W203-05 Sportcoupe alusta
Tosiaan avantgarde ei sisällä sport juttuja kuten edellä mainittiinkin.Vesa T kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 13:10Pelkkä Avantgarde ei sisältäne sport-osia. Itse jouset voi olla matalammat, mutta muut kilut normeja. Toki isomoottorisista en osaa sanoa! Kokemukset kompressoreista. Kantakortista kai tiedon saa, ainakin omassa.
Etujarrut on hyvä selvitys, ainakin W/S 203:ssa:
Sport -> isot etujarrut, mutta jos etulokarissa kilpi "Sport Edition" voi myös jarrut olla normit/pienet
Joskus kuulin että pienimmässä moottorissa,om646 olisi sportissa pienet jarrut?
Ihmettelin omaani kun pikkujarrut oli vaikka sitä sport avantgardeksi väitettiin.
Re: W203-05 Sportcoupe alusta
Okkeii, olen vain ihmetellyt kun tohon tarjotaan vain kaasupamppuja kun rekkarillanhakee varaosia ja sit jarruja ja kaikkee sporttina ja normaalina. Kiitos kumminkinVesa T kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 13:10Pelkkä Avantgarde ei sisältäne sport-osia. Itse jouset voi olla matalammat, mutta muut kilut normeja. Toki isomoottorisista en osaa sanoa! Kokemukset kompressoreista. Kantakortista kai tiedon saa, ainakin omassa.
Etujarrut on hyvä selvitys, ainakin W/S 203:ssa:
Sport -> isot etujarrut, mutta jos etulokarissa kilpi "Sport Edition" voi myös jarrut olla normit/pienet