
Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi" antenni kysymystä
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Pitihän sitä hiukan harrastaa "tarra tuuninkia". Kuvat puhukoon puolestaan. 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Tähän W124 pitäisi kohta vaihtaa automaattilaatikon öljyt ja suodatin. Kuulin että myös joku jousisarja (ilmeisesti 2-3) olisi hyvä vaihtaa samalla?
Miten vaikea operaatio tämä on? Tarvitseeko vaihtotyöhön jotain erikoistyökaluja?
Miten vaikea operaatio tämä on? Tarvitseeko vaihtotyöhön jotain erikoistyökaluja?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 28.09.2007 10:33
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
k1 jousisarjan vaihto: https://www.youtube.com/watch?v=NsjI_QJPO_8
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Kun ja jos vaihdat tuon setin ja ö-pohjan tiiviste samalla tulee tarkastelunalle ni jos vanhan tiivisteen kanssa ei ole vuotanu ni harkitse tarkkaan vaihdatko uutta ö-pohjan tiivistettä 
viewtopic.php?f=2&t=211058&p=1329330&hi ... A#p1329330

viewtopic.php?f=2&t=211058&p=1329330&hi ... A#p1329330
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Kiitos vinkistä pitää olla tarkkana tuon tiivisteen kanssa!Jari Ke kirjoitti: ↑Pe 22.10.2021 23:43 Kun ja jos vaihdat tuon setin ja ö-pohjan tiiviste samalla tulee tarkastelunalle ni jos vanhan tiivisteen kanssa ei ole vuotanu ni harkitse tarkkaan vaihdatko uutta ö-pohjan tiivistettä
viewtopic.php?f=2&t=211058&p=1329330&hi ... A#p1329330
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
On suuri mahdollisuus että nämä tulisivat ensi kesänä alle, pitäisi vaan ensin hiekkapuhaltaa ja maalata nämä vanteet.Pontus kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 23:09Nämä vilkut on olleet jo kiinni kun auto on tullut tänne suomeen vuonna 2012, tosiaan ensimmäinen omistaja perhe myi autoa.Karel kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 22:10 Mielenkiintoisen näköinen löytö. Eikä vähiten siksi, että keltaiset etuvilkut ja savunväriset takana on aika erikoinen combo. Eikö tässä ole ollut jo värittömät edessä alun perin?
Varustelukin on sikäli hyvä, että kalleimmat/hankalimmat jälkiasentaa, eli automaatti ja kylmäkone löytyy. Muuta voi sitten aika helposti hifistellä jälkikäteen, jos haluaa. Oliko muuten -94 E:ssä vielä veivi-ikkunat vai sähköiset vakiona?
Kiitos, mutta on tässä vielä pitkä matka siihen hienoon tilaan.Getriebe kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 22:11 Onneksi olkoon! Hieno väriyhdistelmä ja mukavat speksit![]()
Näin auton viime toukokuussa Tammisaaressa ihan liikenteen seassa ja katsoin koodit jo silloin kun väriyhdistelmä ja kunto näyttivät hyvältä.
Motor Klassikin W124:siin kallella oleva toimittaja Alf Cremers puhui aina "Libanon look:ista" kun löysi nuhjuisen W124:n jonkun häkkijobbarin pihalta, eli kun oli ilman keulatähteä, kapselitta peltivanteilla ja muutenkin sopivan kulahtanut, eli meikäläisittin lintta-look![]()
Tuo sinun on siihen vertaukseen aivan liian hieno![]()
Joo eihän tässä kestänyt kuin vaan vuosi, ja vielä kun vannoin etsinnän alussa että en ota M111 moottorilla olevaa, enkä 3. sarjan W124:sta. Näin ne mielipiteet muuttuu. Otan sisäkuvia perjantaina kun päästään huoltohalliin.
Hiukan kyllä jo tässä on jo alkanut miettiä että pitäsikö löydä alle 15-reikäiset alumiinivanteet..![]()

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Jos sen vaivan näkee, että puhaltaa ja maalaa, niin eikö kantsisi ettiä ne 8-reikäset? Eipä nuo 15” taida paljon 50€ enempää projektikuntoisena maksaa niin mielummin seppii sellaset siistiksi kun olis oikean aikakauden alut.. kai sä nuo etuvilkut oot jo vaihtanut oikeisiin?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
EVO X puki täydellisesti sanoiksi kaiken sen, mistä itse päätin vaieta. Ja on siinä vielä sekin pointti, että orkkiskuosiset kolmossarjalaiset ovat aina olleet aika harvinaisia Suomessa, koska lama taisi olla päällä pahimmillaan silloin kun niitä myytiin uutena.EVO X kirjoitti: ↑Su 24.10.2021 17:20 Jos sen vaivan näkee, että puhaltaa ja maalaa, niin eikö kantsisi ettiä ne 8-reikäset? Eipä nuo 15” taida paljon 50€ enempää projektikuntoisena maksaa niin mielummin seppii sellaset siistiksi kun olis oikean aikakauden alut.. kai sä nuo etuvilkut oot jo vaihtanut oikeisiin?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
8-reikäiset on rumat, eikä mulla ole tarvetta alkaa taas etsimään toista vannesarjaa. Omasta mielestä nuo 15-reikäiset sopii paljon paremmin tähän kuin nuo 8-reikäiset.Karel kirjoitti: ↑Su 24.10.2021 17:27EVO X puki täydellisesti sanoiksi kaiken sen, mistä itse päätin vaieta. Ja on siinä vielä sekin pointti, että orkkiskuosiset kolmossarjalaiset ovat aina olleet aika harvinaisia Suomessa, koska lama taisi olla päällä pahimmillaan silloin kun niitä myytiin uutena.EVO X kirjoitti: ↑Su 24.10.2021 17:20 Jos sen vaivan näkee, että puhaltaa ja maalaa, niin eikö kantsisi ettiä ne 8-reikäset? Eipä nuo 15” taida paljon 50€ enempää projektikuntoisena maksaa niin mielummin seppii sellaset siistiksi kun olis oikean aikakauden alut.. kai sä nuo etuvilkut oot jo vaihtanut oikeisiin?
ja eikös tuossa aikaisemmin tässä viestiketjussa Timo.L todennut että näitä 15-reikäisiä sai myöskin 3.sarjaan ostettua merkkiliikkeen kautta.
Eikä tästä olla mitään näyttely autoa rakentamassa.
Vilkut on vielä hommaamatta, täällä foorumilla on yksi henkilö joka ilmoitti että olisi vilkut myynnissä mutta ei ole vastannut viesteihin.

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Paska juttu


Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Mikäs saattaisi olla tämän asian ongelma kun tuo jarrupalojen varoitusvalo on nyt syttynyt useamman kerran päälle vaikka siellä on vaihdettu uudet jarrupalat ja jarrulevyt sekä uudet varoitinjohdot eteen! Usein tämä tapahtuu märällä kelillä. 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Pelkkä arvaus: Onko tässä 124:ssa myös saman varoitusvalon takana jarrunesteen määrän tunnistin? Eli onko säiliössä vajausta, tai anturi siellä huono?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Jarrunesteen määrän tunnistin on samassa valossa käsijarrun merkkivalon kanssa. Tuo jarrupalojen kuluneisuuden vikavalo syttyy, kun tunnistin maadoittuu. Todennäköisesti siis johto rispaantunut ja ottaa jossain kohti runkoon, kerta jarruhilppeet on uusittu?
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Eli meinaat sitä että KL:stä ostetut uudet johdot on hajonneet heti samantien?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Onhan siellä jarrupalojen tunnistinjohdon ja valoa sytyttävän systeemin välissäkin johtoa, jonka eristeessä voi olla vikaa. Mulla joskus aikanaan kylläkin pykälää vanhemmassa Mersussa tunnistinjohto oli sen verran pitkä, että se kiersi satulan kohdalla pienen kaaren, joka ottikin kevyesti kiinni vanteen sisäkehään ja sehän lopulta hieroi eristeen puhki. Sen jälkeen valo rupesi välkkymään ajonopeuden tahdissa, mutta tässä tapauksessa tuskin tuollaisesta on kyse.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ok, täytyy tutkia että missä kunnossa on johdot. Tämä tosiaan tapahtuu aina märällä kelillä. Jos on kuivaa valo ei pala..Nozki kirjoitti: ↑To 04.11.2021 12:09 Onhan siellä jarrupalojen tunnistinjohdon ja valoa sytyttävän systeemin välissäkin johtoa, jonka eristeessä voi olla vikaa. Mulla joskus aikanaan kylläkin pykälää vanhemmassa Mersussa tunnistinjohto oli sen verran pitkä, että se kiersi satulan kohdalla pienen kaaren, joka ottikin kevyesti kiinni vanteen sisäkehään ja sehän lopulta hieroi eristeen puhki. Sen jälkeen valo rupesi välkkymään ajonopeuden tahdissa, mutta tässä tapauksessa tuskin tuollaisesta on kyse.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Tuo märällä vain tapahtuu kyllä viittaa että vesi tai kosteus tuottaa kontaktin. Käy piuhat läpi ja etsi kohta jossa eriste vika.Pontus kirjoitti: ↑To 04.11.2021 12:27Ok, täytyy tutkia että missä kunnossa on johdot. Tämä tosiaan tapahtuu aina märällä kelillä. Jos on kuivaa valo ei pala..Nozki kirjoitti: ↑To 04.11.2021 12:09 Onhan siellä jarrupalojen tunnistinjohdon ja valoa sytyttävän systeemin välissäkin johtoa, jonka eristeessä voi olla vikaa. Mulla joskus aikanaan kylläkin pykälää vanhemmassa Mersussa tunnistinjohto oli sen verran pitkä, että se kiersi satulan kohdalla pienen kaaren, joka ottikin kevyesti kiinni vanteen sisäkehään ja sehän lopulta hieroi eristeen puhki. Sen jälkeen valo rupesi välkkymään ajonopeuden tahdissa, mutta tässä tapauksessa tuskin tuollaisesta on kyse.
Sitten eristä se jotta toimii, voi sitten myöhemmin vaihtaa piuhan jos tarttee.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No niin tänään tehtiin hiukan lisähuoltoa. Eli vaihdettiin sytytyspuolat, termostaatti, uudet raitisilmasuodattimet, ja uusi pyyhkiänsulka.
Tyhjäkäynti parani hiukan mutta ei kokonaan. Puolille tulevat johdot olivat hiukan kärsineet joten nyt tehtiin "ensiapu korjaus" eli sähköteippiä suojaksi. Raikkarit vaihdettiin ja nyt ei ole enää ikkunat huurussa.
Vaihdoin tosiaan myös uuden termostaatin ja nyt tulee enemmän lämmintä ilmaa sisälle, ja myöskin lämmöt pysyy yli 85 asteen.
Tyhjäkäynti parani hiukan mutta ei kokonaan. Puolille tulevat johdot olivat hiukan kärsineet joten nyt tehtiin "ensiapu korjaus" eli sähköteippiä suojaksi. Raikkarit vaihdettiin ja nyt ei ole enää ikkunat huurussa.

Vaihdoin tosiaan myös uuden termostaatin ja nyt tulee enemmän lämmintä ilmaa sisälle, ja myöskin lämmöt pysyy yli 85 asteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No niin tänään tehtiin hiukan lisähuoltoa. Eli vaihdettiin sytytyspuolat, termostaatti, uudet raitisilmasuodattimet, ja uusi pyyhkiänsulka.
Tyhjäkäynti parani hiukan mutta ei kokonaan. Puolille tulevat johdot olivat hiukan kärsineet joten nyt tehtiin "ensiapu korjaus" eli sähköteippiä suojaksi. Raikkarit vaihdettiin ja nyt ei ole enää ikkunat huurussa.
Vaihdoin tosiaan myös uuden termostaatin ja nyt tulee enemmän lämmintä ilmaa sisälle, ja myöskin lämmöt pysyy yli 85 asteen.
Tyhjäkäynti parani hiukan mutta ei kokonaan. Puolille tulevat johdot olivat hiukan kärsineet joten nyt tehtiin "ensiapu korjaus" eli sähköteippiä suojaksi. Raikkarit vaihdettiin ja nyt ei ole enää ikkunat huurussa.

Vaihdoin tosiaan myös uuden termostaatin ja nyt tulee enemmän lämmintä ilmaa sisälle, ja myöskin lämmöt pysyy yli 85 asteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ihan omaan kokemukseen perustuen epäilen kovin että moottorin johtosarjan hajoaminen käyntihäiriöitä teettää.
tässä nyt esimerkin vuoksi kuva entisen cabrion johtosarjasta. siitähän hävisi käynti totaalisesti loppuvaiheessa.

tässä nyt esimerkin vuoksi kuva entisen cabrion johtosarjasta. siitähän hävisi käynti totaalisesti loppuvaiheessa.

"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ihan omaan kokemukseen perustuen epäilen kovin että moottorin johtosarjan hajoaminen käyntihäiriöitä teettää.
tässä nyt esimerkin vuoksi kuva entisen cabrion johtosarjasta. siitähän hävisi käynti totaalisesti loppuvaiheessa.

[/quote]
Miten korjasit tämän vian? Koko johtosarja vaihtoon, jos niin mitä maksoi ja mistä sellaisen saa? En halua edes arvata mitä maksaisi merkkiliikkeessä..
tässä nyt esimerkin vuoksi kuva entisen cabrion johtosarjasta. siitähän hävisi käynti totaalisesti loppuvaiheessa.

[/quote]
Miten korjasit tämän vian? Koko johtosarja vaihtoon, jos niin mitä maksoi ja mistä sellaisen saa? En halua edes arvata mitä maksaisi merkkiliikkeessä..

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Toinen vaihtoehto on korjata tai korjauttaa johtosarja jos on poikki tai muuten vaan hajalla.
Ja kannattaa mittarilla mitata onko katkoksia tai heikkoutta. Saman piuhan päädyistä alle 1 ohm ja korkeintaan hiukan päälle jos liittimet on jo hapettunut jonkun verran.
Ja kannattaa mittarilla mitata onko katkoksia tai heikkoutta. Saman piuhan päädyistä alle 1 ohm ja korkeintaan hiukan päälle jos liittimet on jo hapettunut jonkun verran.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Minulle eräs tuttu sähkömies teki puhdehommina uuden.
varmastikkin sen saa tilattua jostakin järkevästi, mitä nyt itse silloin kyselin niin paikallinen marmori taisi pyytää 1700€. mb-osalla 1200€
ebayssä taisi olla 700-800 luokkaa.
sitä siunailtiin että mikä tuossa maksaa kun kasikoneisiin oli jopa halvempia.
koko johtosarja on tuota biohajoavaa paskaa, joten suosittelen että sen uusii kokonaan suosiolla. yksittäisten johtojen uusimisella ei mene kuin hermot.
periaatteessa pystyyhän sen tekemään vaikka itsekkin, kiinnittää sen vaan isoon tauluun ja alkaa johto kerrallaan käymään läpi. sitä ei vaan minun hermoilla tehdä
pikaisesti googlattuna jotakin tuollaistahan se olisi. varaosanumero pitää toki tarkastaa että tulee oikea. linkki vain esimerkkinä.
https://www.kurth-classics-autoparts.de ... 33333.html
varmastikkin sen saa tilattua jostakin järkevästi, mitä nyt itse silloin kyselin niin paikallinen marmori taisi pyytää 1700€. mb-osalla 1200€
ebayssä taisi olla 700-800 luokkaa.
sitä siunailtiin että mikä tuossa maksaa kun kasikoneisiin oli jopa halvempia.
koko johtosarja on tuota biohajoavaa paskaa, joten suosittelen että sen uusii kokonaan suosiolla. yksittäisten johtojen uusimisella ei mene kuin hermot.
periaatteessa pystyyhän sen tekemään vaikka itsekkin, kiinnittää sen vaan isoon tauluun ja alkaa johto kerrallaan käymään läpi. sitä ei vaan minun hermoilla tehdä

pikaisesti googlattuna jotakin tuollaistahan se olisi. varaosanumero pitää toki tarkastaa että tulee oikea. linkki vain esimerkkinä.
https://www.kurth-classics-autoparts.de ... 33333.html
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ok, Jo on aikamoinen hintahaitari. No täytyy alkaa selvitelemään onko hinnat täälläpäin samat kuin siellä pohjoisessa. itse en tuota ala tekemään koska olen erittäin huono sähkötöissä, joten jätän sen ammattilaisten hoidettavaksi.wezze72 kirjoitti: ↑La 27.11.2021 21:06 Minulle eräs tuttu sähkömies teki puhdehommina uuden.
varmastikkin sen saa tilattua jostakin järkevästi, mitä nyt itse silloin kyselin niin paikallinen marmori taisi pyytää 1700€. mb-osalla 1200€
ebayssä taisi olla 700-800 luokkaa.
sitä siunailtiin että mikä tuossa maksaa kun kasikoneisiin oli jopa halvempia.
koko johtosarja on tuota biohajoavaa paskaa, joten suosittelen että sen uusii kokonaan suosiolla. yksittäisten johtojen uusimisella ei mene kuin hermot.
periaatteessa pystyyhän sen tekemään vaikka itsekkin, kiinnittää sen vaan isoon tauluun ja alkaa johto kerrallaan käymään läpi. sitä ei vaan minun hermoilla tehdä![]()
pikaisesti googlattuna jotakin tuollaistahan se olisi. varaosanumero pitää toki tarkastaa että tulee oikea. linkki vain esimerkkinä.
https://www.kurth-classics-autoparts.de ... 33333.html
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
en tiedä mikä osanro autollesi, 3 eri vaihtoehtoa näemmä, halvin oli 490e ja kallein 1200e. Edukkaimmalla, jos tuuri käy että on oikea, tuskin kannattaa ruveta teettämään. Saksan hintoja nämä.
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Keskuslukituksessa on alkanut olla jotain pientä häiriötä. Välillä Tankin luukku on kiinni vaikka muut ovet on aukaistu normaalisti auki. Ongelma poistuu vasta kun käy painamassa sisältä keskuslukituksen avaus nappia. Myös oikean puolen molemmat ovet temppuilee välillä. Oikea takaovi ei meinnannut näiden kovien pakkasten aikana aueta sisäkahvasta. vasta kun rykäis ovea ulkopuolelta niin sitten ovi aukesi. Myös oikeanpuolen etu ovi teki saman yhden kerran.
Onko keskuslukonmoottori menossa rikki vai auttako lukkopesien voitelu asiaan?
Onko keskuslukonmoottori menossa rikki vai auttako lukkopesien voitelu asiaan?

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Eikö lukitus toimi vielä alipaineella?
Jos niin voihan siellä olla liitoskumi hapero ja ottaa kosteutta mikä jäätyy.
Toki yleishuolto voitelu jne auttaa aina...
Jos niin voihan siellä olla liitoskumi hapero ja ottaa kosteutta mikä jäätyy.
Toki yleishuolto voitelu jne auttaa aina...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Juu alipaineella ja ylipaineella toimii. Sähköpumppu pumppaa, eli näissä se ei ole enää moottorin alipaine, jolla lukkoja liikutetaan.
Kun rasvat yms. jähmettyvät kylmässä, niin tarvitaan enemmän voimaa liikuttamaan lukkoja auki ja kiinni, joten sen puolesta koko lukkomekanismin (ei niinkään lukkopesän) puhdistus ja uudelleenvoitelu voi auttaa. Mutta itsekin veikkaisin, että kyllä siellä joku ilmavuotovikakin voisi olla jossain joko liitoksessa tai lukon ilmaelementissä. Jos on pahempi vuoto, niin ei kai paljon mikään lukko liiku mihinkään, mutta pienemmästä vuodosta huolimatta systeemi vielä toimii, vaikkakin heikommalla teholla ja hitaammin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Kommenttien perusteella, huolto lukoille ja jos ei auta niin sitten vuotoja etsimään sekä laite vikoja...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Mulla tuossa omasta farkusta vuosi tankinluukun lukitus, se aiheutti monenlaista vajaa toimintaa kaikissa ovissa. Sehän on helpoin vaihdettava/tutkittava.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900