W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Terve tietäjät!
Ensimmäistä kertaa mese jätti käynnistymättä. Päivittäisessä käytössä. Ikinä tehny 5v aikana tällasta. Aina hyvin startannu.
Sahaa mutta ei ees lupaile. Eilen oli kostea keli joten epäilen jotain siihe liittyvää. Sähkö häikkää.
Nopeella diagnoosilla kelasin että starttirele? Tai kampiakselin asentotunnistin?
Virranjakaja uus, piuhat myös.
Mitä sanoo mersu foorum?
Mitä kaikkea tulee mieleen?
Olisiko jollain nikkarilla vikakoodi lukijaa tai viitsimistä tulla kattoo korvausta vastaan?
-Make
Ensimmäistä kertaa mese jätti käynnistymättä. Päivittäisessä käytössä. Ikinä tehny 5v aikana tällasta. Aina hyvin startannu.
Sahaa mutta ei ees lupaile. Eilen oli kostea keli joten epäilen jotain siihe liittyvää. Sähkö häikkää.
Nopeella diagnoosilla kelasin että starttirele? Tai kampiakselin asentotunnistin?
Virranjakaja uus, piuhat myös.
Mitä sanoo mersu foorum?
Mitä kaikkea tulee mieleen?
Olisiko jollain nikkarilla vikakoodi lukijaa tai viitsimistä tulla kattoo korvausta vastaan?
-Make
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Onko K- vai KE-Jetronic?
Jos bensapumppu pyörii, niin luultavasti ei saa kipinää, eli vahvistin, puola tai jakaja. Uudet tarvikeosat jakajaan voivat lopettaa toimintansa aika uusinakin. Viime viikolla sai todistaa kuinka 500 kilomteriä ajettu M103:n Bremi-jakajankannen keskinasta jumitti kiinni.
Jos pumppu ei pyöri, niin pumppu tai pumpun rele.
Jos kylmäkäynnistinpiirissä vikaa, niin käynnistyy kyllä, vaikkakin vaivalloisesti ja hitaasti.
Jos bensapumppu pyörii, niin luultavasti ei saa kipinää, eli vahvistin, puola tai jakaja. Uudet tarvikeosat jakajaan voivat lopettaa toimintansa aika uusinakin. Viime viikolla sai todistaa kuinka 500 kilomteriä ajettu M103:n Bremi-jakajankannen keskinasta jumitti kiinni.
Jos pumppu ei pyöri, niin pumppu tai pumpun rele.
Jos kylmäkäynnistinpiirissä vikaa, niin käynnistyy kyllä, vaikkakin vaivalloisesti ja hitaasti.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
88vm eli KE eiks?
Vain uutta boschia virtapuolella. Bensapumppu pelittää ja bensafilsut vaihettu kesällä.
Go figure.
Vain uutta boschia virtapuolella. Bensapumppu pelittää ja bensafilsut vaihettu kesällä.
Go figure.
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
KE siis. Kipinäpuoli helpoin ja nopein diagnosoida. Puolia vaan menee, samoin jos tuon ikäisessä vahvistin on alkuperäinen, niin hyvin on palvellut. Bensapuoli harvemmin oirehtii niin, ettei käynnistyisi lainkaan, jos vaan pumppu antaa tavaraa.
Kipinätesterillä katsomaan, että tulee ja riittävän vahvasti. Irtotulpallakin näkee auttavasti, mutta ei oikein vahvuutta. Samoin helppo tsekata, että puolalle tulee virtaa.
Kipinätesterillä katsomaan, että tulee ja riittävän vahvasti. Irtotulpallakin näkee auttavasti, mutta ei oikein vahvuutta. Samoin helppo tsekata, että puolalle tulee virtaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Kiitti Karel vinkeistä.
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Kyllähän noista tuo kampiakselin tunnistikin menee vanhemmiten. Sehän lähtee moottorinohjausboksista johto sinne koneen taakse vauhtipyörään.
Mitä Karel tarkoittaa vahvistimella? Ei ole itselle tuttu termi...
Mitä Karel tarkoittaa vahvistimella? Ei ole itselle tuttu termi...
Viimeksi muokannut Ere866, Su 17.10.2021 07:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Menee niitäkin toki. Mahdollisuuksia on monia. Lähdin niistä yleisimmistä. Sen asentotunnistimen johto ei mene moottorinohjausboksille, vaan vahvistimelle, eli EZL-yksikölle, joka on vasemman etulyhdyn takana pyöräkotelon pellissä kiinni.
Se on se koaksiaalijohto, (pienempi pistoke, joka tulee siihen yläreunaan kiinni) Pistoke irti, ja jos arvo on luokkaa kilo-ohmi, niin anturi on luultavasti ok.
Se on se koaksiaalijohto, (pienempi pistoke, joka tulee siihen yläreunaan kiinni) Pistoke irti, ja jos arvo on luokkaa kilo-ohmi, niin anturi on luultavasti ok.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Joka päivä oppii uutta! Juurikin tuota EZL-yksikkö on se, mitä olen käsittänyt moottorinohjausboksiksi. Varsinainen aivoyksikkö taitaakin sitten olla siellä akun ja sulakerasian välisessä seinämässä oleva mötikkä?Karel kirjoitti: ↑La 16.10.2021 22:52 Menee niitäkin toki. Mahdollisuuksia on monia. Lähdin niistä yleisimmistä. Sen asentotunnistimen johto ei mene moottorinohjausboksille, vaan vahvistimelle, eli EZL-yksikölle, joka on vasemman etulyhdyn takana pyöräkotelon pellissä kiinni.
Se on se koaksiaalijohto, (pienempi pistoke, joka tulee siihen yläreunaan kiinni) Pistoke irti, ja jos arvo on luokkaa kilo-ohmi, niin anturi on luultavasti ok.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Se on ABS:n yksikkö. Moottorin ohjausyksikkö on apparin jalkatilassa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Päivitystä murheeseen.
Kampiakselin asentotunnistin ainakin anto terveet lukemat. O.795k ohm.
Starttirele tuli seuraavaks epäillyks.
Laitoin navat 87 ja 30 yhteen ni bensapumput heräs henkiin, normi asetuksilla ei mitään ääntä.
Myöskään sytytyspuolalle ei tuu virtaa.
Releestä ongelma?
Kampiakselin asentotunnistin ainakin anto terveet lukemat. O.795k ohm.
Starttirele tuli seuraavaks epäillyks.
Laitoin navat 87 ja 30 yhteen ni bensapumput heräs henkiin, normi asetuksilla ei mitään ääntä.
Myöskään sytytyspuolalle ei tuu virtaa.
Releestä ongelma?
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Mitä tarkoitat starttireleellä? Bensapumpun rele ei ohjaa sytystä tai anna siihen suuntaan virtaa.
Pumppu ei siis pyöri startatessa. Ei autokaan silloin voi käynnistyä. Pumpun rele tulee jossakin vaiheessa tiensä päähän.
Mutta silloin pitäisi käynnistyä, jos pakkosyötät virtaa pumpulle, ja kokeilet sillä tavalla käyntiin.
Tässä apuja sytytyksen vian hakuun, kaaviot ja mittausarvot:
https://docplayer.org/108672048-Elektro ... uefen.html
Pumppu ei siis pyöri startatessa. Ei autokaan silloin voi käynnistyä. Pumpun rele tulee jossakin vaiheessa tiensä päähän.
Mutta silloin pitäisi käynnistyä, jos pakkosyötät virtaa pumpulle, ja kokeilet sillä tavalla käyntiin.
Tässä apuja sytytyksen vian hakuun, kaaviot ja mittausarvot:
https://docplayer.org/108672048-Elektro ... uefen.html
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Nyt joutuu nillittämään kysymyksen muotoilusta, eikö tämä mene niin että, starttaa mutta ei käynnisty?
Bensapumpun pitäisi varmaan surahtaa jo silloin kun laittaa virrat päälle. Ja ainakin starttauksen aikana pitää olla paineet päällä.
Bensapumpun pitäisi varmaan surahtaa jo silloin kun laittaa virrat päälle. Ja ainakin starttauksen aikana pitää olla paineet päällä.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Ymmärsin niin, että startti pyörittää, mutta ei käynnisty. Ja pumpun pitäisi pyörähtää noin pariksi sekunniksi kun laittaa avaimen asentoon 2. Jos ei, niin luultavasti pumpun rele on rikki. Voi olla pumppukin. Siksi ehdotin releen ohittamista tämän vian poissulkemiseksi.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Joo siis, ensimmäistä kertaa ku tää tapahtu ettei käynnistynyt pumput kyllä pyörähti 2asennossa.
Mutta sekin sitten loppu.
Mietin vaan syy -seuraus suhteita tässä asiassa mikä mihinkin liittyy.
Eka häviää kipinä sit pumput. Mut paneudun noihin kaavoihin. Eiköhän selviä. Kiitos.
Mutta sekin sitten loppu.
Mietin vaan syy -seuraus suhteita tässä asiassa mikä mihinkin liittyy.
Eka häviää kipinä sit pumput. Mut paneudun noihin kaavoihin. Eiköhän selviä. Kiitos.
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Muuta yhteyttä noilla vioilla ei pitäisi olla, paitsi se, että kummatkin saa käskyt virtalukolta, eli sekin on yksi pieni mahdollisuus.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Ei. KE:n perustoiminta tai sytytys ei vaaraannu yj releen takia. Se voi aiheuttaa häiriöitä, mutta autoa se ei tyystin sammuttaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Kyllähän tuo nyt virtapuolen ongelmalta vaikuttaa (joka johtaa myös bensapuolen ongelmaan jos ja kun pumppu ei pyöri ja tuo ainetta..)
Mutta onko tosiaan näin kun sanoit:"Myöskään sytytyspuolalle ei tuu virtaa."? Vikaa on ehkä silloin muussakin kun pa-pumpussa..
Ihan simppelein testi on laittaa vaikka 1 irtotulppa lohkoa vasten, sytytyskaapeli siihen, ja pyöräytys...
Katso että maadoitusjohdot (runkoon) ym. eivät ole hapertuneet? Voi aiheuttaa tosi metkoja vikoja.
Mutta onko tosiaan näin kun sanoit:"Myöskään sytytyspuolalle ei tuu virtaa."? Vikaa on ehkä silloin muussakin kun pa-pumpussa..
Ihan simppelein testi on laittaa vaikka 1 irtotulppa lohkoa vasten, sytytyskaapeli siihen, ja pyöräytys...
Katso että maadoitusjohdot (runkoon) ym. eivät ole hapertuneet? Voi aiheuttaa tosi metkoja vikoja.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Täytyy tutkia. Puolalle joo ei tuu virtaa. Katon johdot kun ei sada niskaan.
Pahin pelko on toi ezl. Mistä lie sellasen löytää jos sökönä
Voiko sitä testaa mitenkään?
Onkohan täällä kellään 126 gen2 korjaus opasta pdf muodossa?
Vois talven sukeltaa syvemmälle näihin asioihin.
Pahin pelko on toi ezl. Mistä lie sellasen löytää jos sökönä
Voiko sitä testaa mitenkään?
Onkohan täällä kellään 126 gen2 korjaus opasta pdf muodossa?
Vois talven sukeltaa syvemmälle näihin asioihin.
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Puolalle tuleva 12v ei tule ezl:ltä, joten jos 12v puuttuu kun avain on asennossa 2, niin oletettavasti samasta syystä ei pummpukaan saa virtaa. Virtalukko on tässä tapauksessa epäilyn kohde. Linkin kaaviosta näet, mistä mitata. Puolalle tuleva punamusta johto on virtalukon kautta tuleva 12v. Puola saa maata ezl:n (napa 16) kautta (musta johto). Tsekkaa nämä, niin asia varmistuu.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Hyviä vinkkejä!
Kiitos Karel
Kiitos Karel
Re: W126 M117 5.0 sahaa, ei starttaa.
Lisäapuja kaivataan
Vaihdoin virtalukon pohjan kun asiat näytti viittaavan siihen, mutta ongelma pysyy.
Löytyykö joltain 8 napaista ezl sähkö kaavioo et näkis mikä on Karelin mainitsema napa16.
Seuraava epäily on maakontakti
Kiitos etukätee.
Vaihdoin virtalukon pohjan kun asiat näytti viittaavan siihen, mutta ongelma pysyy.
Löytyykö joltain 8 napaista ezl sähkö kaavioo et näkis mikä on Karelin mainitsema napa16.
Seuraava epäily on maakontakti
Kiitos etukätee.